Uitheemse giftige spinnen rukken op

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:45

Pfff eindelijk eens bevestiging van mijn wetenschap over de hooiwagenspin, ofwel de meest giftige spinachtige. Altijd als het over spinnen ging probeerde ik het weer, en iedereen: "yeah right, komt zij weer met d'r spinnentheorie!"

Ik wist het dus al heel lang maar werd altijd zó uitgelachen dat ik bang werd dat ik écht foute dingen zei. Niet dus.

Even ontopic:

Ik ga met Eightlegged mee.
Natuurlijk, het is de Telegraaf. Niet serieus nemen.
IEJL die woestijnspin/schorpioenachtige engerd. Scheve mond

Zooo. overal weer even op gereageerd.

O het komt in mijn bericht niet erg duidelijk door dat ik als de DOOD voor spinnen ben. Groot of klein.

Echt. Weg bij mij. Werd vanmorgen overvallen door eentje. Deed de staldeur open met mijn halfwakkere kop, valt er zo eentje voor mn neus naar beneden. Ik gillend naar achter springen en meteen schoen erop. Brrr.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:53

RoWyGo schreef:
Pfff eindelijk eens bevestiging van mijn wetenschap over de hooiwagenspin, ofwel de meest giftige spinachtige. Altijd als het over spinnen ging probeerde ik het weer, en iedereen: "yeah right, komt zij weer met d'r spinnentheorie!"
.


Maar niet giftig voor de mens, dus vandaar dat je waarschijnlijk niet serieus genomen wordt Knipoog

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:57

Marye78 schreef:
RoWyGo schreef:
Pfff eindelijk eens bevestiging van mijn wetenschap over de hooiwagenspin, ofwel de meest giftige spinachtige. Altijd als het over spinnen ging probeerde ik het weer, en iedereen: "yeah right, komt zij weer met d'r spinnentheorie!"
.


Maar niet giftig voor de mens, dus vandaar dat je waarschijnlijk niet serieus genomen wordt Knipoog


Nee dat is niet de reden dat ik niet serieus genomen word. Dat komt omdat heel weinig mensen het weten, en omdat ze bij giftige spinnen denken aan grote tarantula's en zwarte weduwen die in tropische landen leven, en niet aan een of ander klein dun, ongevaarlijk uitziend spinnetje wat hier in Nederland overal rondkrioelt. Knipoog

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:09

Leo3hoekje schreef:
dus geen kleding op de grond laten slingeren Knipoog


Ik weet dat het niet de meest betrouwbare documentaires zijn maar ik heb er toen een gezien over een vrouw in de Verenigde Staten die bijna dood was door de beet van een Zwarte Weduwe. Dat beest was gewoon op haar lakens geklommen en bij het omdraaien 's nachts werd ze gebeten omdat ze er te dicht op ging liggen... In die documentaire zeiden ze toen dat die spinnen vaak in bed kropen (weet niet meer waarom, aangetrokken tot lichte oppervlakten? aangetrokken door warmte?)

echt horror!

Leo3hoekje
Berichten: 520
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Amstelveen

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:55

ja dat heb ik ook gezien bij AP, ik geloof het wel, maar ik heb nog nooit een spin in mijn bed gevonden...
In Australië is mij verteld dat je geen spullen op de grond moet laten slingeren en je schoenen niet buiten moest zetten en als je dingen in de tuin hebt liggen dat je moet uitkijken voordat je het oppakt, omdat ze vaak in de schaduw gaan zitten.
maar dat ging voornamelijk over the sydney funnelweb spider.
niet echt over de redback, maarja zal wel voor veel spinnen gelden

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:25

Ik had ook iets ooit op AP gezien maar dat is idd niet altijd betrouwbaar omdat ze graag spannende verhalen vertellen zodat mensen gaan kijken, maar goed.

Ik had dus gezien van mensen die gebeten waren door zon zwarte weduwe. De een had koudvuur, de andere kreeg schocktherapie ofzo(?) nja iig er was dus ook een iemand waarvan de hand al geamputeerd was en waarvan het gif waarscheinlijk al in het bloed zat dus moest ze haar arm ook amputeren.

Maar die mensen zullen dan denk ik wel allergisch zijn ofzo voor spinnen beten Scheve mond
Of zijn ze echt zo giftig? Nagelbijten / Gniffelen

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:13

Je schijnt per jaar gemiddeld 5 spinnen op te eten terwijl je slaapt Vork
Ik was daar nooit zo bang voor omdat ik altijd een spin altijd meteen uit mijn kamer verwijder zodra ik er een zie (spinnenfobie).
Maar de afgelopen maand heb ik al twee keer een spin in mijn klamboe gevonden terwijl ik die altijd zo goed mogelijk afsluit (ik prop de uiteinden van mijn klamboe altijd onder mijn matras).
Het lijkt wel hoe banger je ervoor bent, hoe meer ze in je buurt komen Scheve mond