Uitheemse giftige spinnen rukken op

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7871
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:00

Ann schreef:
Neee, zulke dingen wil ik niet horen, Eightlegged Nors opkijken
Even serieus, welke spin is dat dan? Nagelbijten / Gniffelen


Daddy long legs, die hooiwagens Knipoog T is geen spin maar een spinachtige en ze hebben het sterkste gif van alle spinnen en spinachtigen. Don't worry, ze kunnen niet met hun tanden door je huid Lachen

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:08

Ik ga er altijd vanuit dat elke spin die ik tegen kom gevaarlijk is Clown .
Brrrrrrr... Spinnen..... bah bah bah en ze gaan dus ook nog groter worden......

Maar ik kan me niet voorstellen dat we nu al echt iets te vrezen hebben, woon mijn hele leven in een gebied waar erg veel adders voorkomen en ben er in de 26 jaar dat ik leef er al 1 levende tegen gekomen.

Een vriendin van mij woont sinds 2 jaar in Texas en als ik hoor wat voor een ongenodigde gast zij in huis heeft zitten, IEKS mij daar echt niet gezien!!!!!!!!

Gr Em

Ann

Berichten: 13343
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:34

Eightlegged schreef:
... Don't worry, ze kunnen niet met hun tanden door je huid Lachen

Don´t worry zegt ze, die dingen zitten met tientallen in onze hooiberg Nagelbijten / Gniffelen
Ik laat voortaan iemand anders de paarden hooi geven...

Knipoog

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 14:48

Eightlegged schreef:
Ann schreef:
Neee, zulke dingen wil ik niet horen, Eightlegged Nors opkijken
Even serieus, welke spin is dat dan? Nagelbijten / Gniffelen


Daddy long legs, die hooiwagens Knipoog T is geen spin maar een spinachtige en ze hebben het sterkste gif van alle spinnen en spinachtigen. Don't worry, ze kunnen niet met hun tanden door je huid Lachen


Wat doen die dan met hun gif? Zorgen dat ze niet opgegeten worden/kunnen ze andere insecten wel ''pakken'' met hun gif? Dus je kunt een hooiwagen maar beter niet opeten?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:59

Ze kunnen insecten wel bijten, die hebben een iets dunnere huid dan wij (neem ik zo even aan). Dat hooiwagens de giftigste spinnen waren dacht ik te weten, dat het geen spin is wist ik dan weer niet. Ik laat ze wel altijd lekker zitten in de hoek van mijn kamer, goed tegen muggen Knipoog

black_kelpie

Berichten: 7871
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:07

Die beesten eten inderdaad muggen en vliegjes, en daar komen ze wel makkelijk doorheen met de tanden Lachen
Niemand weet waarom die hooiwagens zulk belachelijk sterk gif hebben, maar t is wel zo Tong uitsteken

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:04

aaaaaah helup

dat vind ik nu ECHT DOOD ENG Scheve mond Verward

ik ben echt als de dood voor spinnen en dan nu dit !!!!!

dank je voor de waarschuwing ik ga geen enkel bos meer in of iets in de geest

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 16:44

Eightlegged schreef:
Die beesten eten inderdaad muggen en vliegjes, en daar komen ze wel makkelijk doorheen met de tanden Lachen
Niemand weet waarom die hooiwagens zulk belachelijk sterk gif hebben, maar t is wel zo Tong uitsteken


Maar als kleine kinderen ze per ongeluk in hun mond stoppen, is dat dan ook gevaarlijk?

black_kelpie

Berichten: 7871
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:46

Daar heb ik echt nog nooit bij stilgestaan Haha! Nee, lijkt me niet...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:47

Ik denk het ook niet, ik gok dat je dat gif in je bloedbaan moet krijgen om er iets van te merken.

Anoniem

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:58

Paula schreef:
Maar als kleine kinderen ze per ongeluk in hun mond stoppen, is dat dan ook gevaarlijk?

Dat is een goede vraag. De huid van een mens is veel dikker dan het slijmvlies in de mond. Pas zodra je de "bijtdiepte" van de spin weet kun je daar iets over zeggen. (Hoe dik het slijmvlies in een mond is zal best ergens te vinden zijn maar ik heb even geen zin om dat op te zoeken.) Zodra de dikte van het slijmvlies overeenkomt met de dikte van de huid van een normale prooi zou het gevaarlijk kunnen zijn denk ik.

Aan de andere kant ken ik eigenlijk geen kinderen die zomaar een spin in hun mond stoppen, dus het risico zal bijna nul zijn.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:21

Ik was eigenlijk nooit bang voor spinnen, pak ze met gemak op en gooi ze weg. Maar brr naar dit bericht. Nagelbijten / Gniffelen Heb het hele topic doorgelezen, met overal constant kriebel. Scheve mond Brr ..
Woon hier tussen de bossen, nou Nagelbijten / Gniffelen echt . Scheve mond

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:02

Omg wat eng Bloos! ! *rilling
Wist trouwens niet dat de hooiwagen het sterkste gif had haha. En dat vond ik nog wel de schattigste spin. Clown
Nougoed. Kan ik mn broertje weer bang maken Duivel

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:23

o my..
heb het hele topic door gelezen en ik ga er maar van uit nja eigenlijk hoop ik maar dat Eightlegged gelijk heeft Lachen.
Dat de hooiwagen zo giftig is Nagelbijten / Gniffelen. *kijkt bang omhoog*
*haaj lief mega giftig hooiwagentje*
Nja zolang ze me niet kunnen bijten vind ik ze nog wel okee Nagelbijten / Gniffelen
Maar nu ga ik wel heel erg op letten, door dit bericht heb ik het gevoel dat ze overal zitten Clown
engerds..
Had er wat over op tv gezien (animal planet op precies te zijn) maar laat ik daar me mond maar over houden voor de mensen die dan helemaal bang worden Tong uitsteken

Overigens komen er in Australië ongeveer 100 mensen per jaar om door een auto-ongeluk die veroorzaakt word door en schrik reactie van een spin. Dit is een spin die ongeveer zo groot is als de hand van een volwassenen. Hij is wit/geel achtig en doet geen vlieg kwaad. Hij gaat vaak in auto's zitten en komt dan soms zomaar even buurten Haha! (oftewel hij kruipt tijdens het rijden leuk je been op of besluit je hand op te kruipen of valt zomaar omlaag) En omdat ie zo groot is en er zo eng uit ziet schrikken veel mensen heel erg en verliezen de controlle over de auto.
Ik weet alleen niet meer hoe die spin heet.. Scheve mond Maar hij zag er wel heel eng uit Nagelbijten / Gniffelen

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:25

DarkDreamer schreef:
o my..
heb het hele topic door gelezen en ik ga er maar van uit nja eigenlijk hoop ik maar dat Eightlegged gelijk heeft Lachen.
Dat de hooiwagen zo giftig is Nagelbijten / Gniffelen. *kijkt bang omhoog*
*haaj lief mega giftig hooiwagentje*
Nja zolang ze me niet kunnen bijten vind ik ze nog wel okee Nagelbijten / Gniffelen
Maar nu ga ik wel heel erg op letten, door dit bericht heb ik het gevoel dat ze overal zitten Clown
engerds..
Had er wat over op tv gezien (animal planet op precies te zijn) maar laat ik daar me mond maar over houden voor de mensen die dan helemaal bang worden Tong uitsteken

Overigens komen er in Australië ongeveer 100 mensen per jaar om door een auto-ongeluk die veroorzaakt word door en schrik reactie van een spin. Dit is een spin die ongeveer zo groot is als de hand van een volwassenen. Hij is wit/geel achtig en doet geen vlieg kwaad. Hij gaat vaak in auto's zitten en komt dan soms zomaar even buurten Haha! (oftewel hij kruipt tijdens het rijden leuk je been op of besluit je hand op te kruipen of valt zomaar omlaag) En omdat ie zo groot is en er zo eng uit ziet schrikken veel mensen heel erg en verliezen de controlle over de auto.
Ik weet alleen niet meer hoe die spin heet.. Scheve mond Maar hij zag er wel heel eng uit
:=


Nohh .. Bloos! Wat zíek. Scheve mond IEL BAH. Ik zou me ook dóód schrikken, zelfs als ik wist dat die niets deed ..

NerwenJarig

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:41

Dat is indd een bericht wat eens in de zoveel tijd weer afgestoft wordt.
De kans is erg klein dat je door zo'n spin gebeten wordt, ze zijn idd niet agressief. Een verre kennis woont in Australië (waar deze spinnensoorten voorkomen) en die zegt dat het 100 parten meevalt wat betreft giftige/gevaarlijke geleedpotigen/reptielen. Hoofdregel is nog altijd in de meeste gevallen: als jij het dier met rust laat, laat het jou ook met rust.

Ik wist trouwens dat de hooiwagen de giftigste spinachtige was.

Overigens vraag ik me vaak af wat spinnen nou zo eng maakt? Bedoel, ze zijn hartstikke nuttig, hebben prachtige kleuren (neem de gewone kruisspin maar)...

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:44

ik denk dat ze eng zijn omdat ze zoveel poten hebben Haha!

edit: en zomaar ineens zitten ze ergens Haha! Spinnen komen echt vaak vanuit het niets opduiken Knipoog

NerwenJarig

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:46

Kan aan mij liggen, maar een mug zou dan toch net zo eng moeten zijn? Die heeft tenslotte 6 poten, of een duizendpoot (oke, dan wel geen 1000 poten, maar toch aardig wat meer dan een spin) dan? Daar hoor ik nooit iemand over.
Moet iets anders zijn Lachen

Edit: verduidelijkt

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:59

Urielle schreef:
Klopt, de kans is klein. Maar eigenlijk heeft dat ook een enge kant: als ik met mijn verlamde gezichtsspieren op de Spoed aankom is er niemand die er aan denkt dat ik door een Zwarte Weduwe gebeten ben. Voor je het weet heb je een blinde darmoperatie Clown


Haha!

Geweldige opmerking, *grijnst*

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 01:34

Nerwen schreef:
Kan aan mij liggen, maar een mug zou dan toch net zo eng moeten zijn? Die heeft tenslotte 6 poten, of een duizendpoot (oke, dan wel geen 1000 poten, maar toch aardig wat meer dan een spin) dan? Daar hoor ik nooit iemand over.
Moet iets anders zijn Lachen

Edit: verduidelijkt


Vliegen vind ik niet eng, maar ik houdt absoluut niet van rare kruipers met een bende pootjes eronder.

Ik zal niet gillend wegrennen hoor, maar ik pak ze ook niet met mijn blote handen. Ik pak liever de ragebol of iets anders met een lange steel. En zolang ze me niet in de weg zitten, mogen ze lekker blijven zitten Haha! .

Nog een spinnenfeitje voor de liefhebber: In een gemiddeld rijtjeshuis zitten 500 tot 2000 spinnen .

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:15


Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:24

mietje, BAHBAHBAH wat een foto *gruwel*
Is dat 1 spin?? Het lijken er wel 2 met zoveel poten Haha!

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:26

ieellll hou niet van spinnen

Anoniem

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:28

Machie, dat zijn er twee. Maar kijk nog eens goed naar de mouw van de soldaat die hem vasthoudt. Hoe groot schat je ze dan? Knipoog

Mietje, ik kan zo even niet op de naam van die spinnen komen maar ik weet die foto heel erg populair is. Beestje komt overigens alleen in de woestijn voor dacht ik.

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:09

ik denk dat ze maximaal een cm of 8 zijn. Maar op die foto lijken ze wel 20 cm per stuk Clown