Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:02

Citaat:
Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik

Uitgegeven: 18 juli 2006 12:19
AMSTERDAM - De Nederlandse vrouw is niet erg trots op haar eigen lichaam en oordeelt keihard over dat van een ander. Zeker 40 procent van de vrouwen op het strand of in het zwembad voelt zich wit en dik. Iemand met overgewicht langs de Nederlandse wateren is lelijk, zegt 27 procent. Afstotelijk, vindt 8 procent.

Dit blijkt uit een onderzoek van PanelWizard onder 500 Nederlanders in opdracht van het tijdschrift BETER naar de blootbeleving van Nederlanders. Daaruit komt naar voren dat bij vrouwen op het strand, bij het zwembad of in de sauna de onzekerheid toeslaat. "Ik voel me opgelaten of schaamtevol", zegt 15 procent. Een kleine groep van 12 procent voelt zich zelfs minderwaardig ten opzichte van anderen en 7 procent voelt zich bloot.

Strand

De man is een stuk zelfverzekerder, volgens de onderzoekers. "Tweemaal zoveel mannen als vrouwen geven aan zich lekker te voelen op het strand of in het zwembad, 44 tegen 22 procent." De vrouw schaamt zich in haar bikini, badpak of naakt in de sauna vooral voor de buik (40 procent), gevolgd door vetrolletjes (29 procent), benen (20 procent) en heupen (14 procent).

Als haar wordt gevraagd op welk lichaamsdeel ze trots is, zegt 40 procent de borsten. "Verder heeft een vrouw, volgens haarzelf, weinig om trots op te zijn. Een derde deel zegt zelfs 'ik ben nergens trots op'. Alleenstaanden zeggen dit opvallend vaker dan vrouwen die samenwonen of getrouwd zijn", aldus de onderzoekers.

Van alle vrouwen zegt eenderde deel vaker naar strand, zwembad of sauna te gaan als ze zich zekerder voelt over haar lichaam.

Bikinilijn

De vrouw slaat overigens keihard toe als ze het lichaam van een ander in beeld krijgt. Zo was een van de vragen: wat denkt u als u iemand ziet met een ongeschoren bikinilijn en oksels? Van de vrouwen zegt 37 procent okselhaar afstotelijk te vinden en lelijk zegt nog eens 42 procent. Ook schaamhaar scoort hoog op de schaal van ergernissen. Zeker 32 procent vindt dat afstotelijk en 45 procent typeert dat als lelijk. Het meest afgrijselijk is iemand die veel zweet. Bijna 40 procent van de vrouwen vindt dat, en een op de vier mannen is het daar mee eens.

Overigens is het kijken naar anderen een favoriete bezigheid op het strand, want bijna 40 procent van de vrouwen vergelijkt haar lichaam met dat van anderen. "Bijna 30 procent ergert zich aan mensen die liggen te vrijen of voortdurend aan elkaar zitten te frunniken. Mannen verbazen zich vooral over dikke mensen die friet eten (21 procent)."

Bron: Nu.nl

Ik ben benieuwd naar de mening op Bokt. Zelf stoor ik me bijna nooit aan mensen met vetrollen of buikjes, ik heb ze zelf ook. er zijn meer niet-perfecte mensen dan wel, dus waar maken we ons zo druk om?!

Waar ik me dan weer wel aan stoor trouwens, is ongeschoren oksels en bikinilijn bij vrouwen... Bloos dat vind ik gewoon onverzorgd en smerig.

Anoniem

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:07

Het maakt mij eigenlijk weinig uit hoe anderen er bij lopen of eruit zien. Ik ben zelf ook niet perfect.

Maar ongeschoren oksles ect. vind ik wel echt goor. Maar ook in dat geval vind ik dat ze er lekker bij moeten lopen zo als ze zelf willen.

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:07

ik kan me wel vinden in dit onderzoek... denk dat er wel waarheid in zit sommige dingen die genoemd worden klinken me bekend in de oren..

maar ik kijk niet naar andere meisjes van ow die is dik want ben zelf ook niet perfect
,maar vind inderdaad wel lelijk als iemand ongeschoren oksels heeft of bikinilijn niet dat vind ik helemaal vies Schijnheilig

Zweten tjah als het warm is heb je dat al gauw en mensen kunnen daar vaak niets aan doen ja deo gebruiken zodat het niet stinkt maar voor de rest vind ik het banketstaaf om iemand daarop af te keuren..

en denk inderdaad dat mannen wat zelfverzekerder zijn die uiten het gewoon minder vrouwen praten daar gewoon vaak over..

Charaz

Berichten: 24342
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:15

Hmm ik voel me nooit wit of dik, maar als ik af en toe zie hoe mensen erbij lopen... een veel te kleine bikini bij een veel te grote vetrol. Ja dan krijg ik wel last van plaats vervangende schaamte.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:20

Ik ben niet de slankste en ik ga niet zomaar in een bikini rondlopen. (sterker nog, ik heb het niet eens, wel tankini + boxershort)

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:26

Ach ik vind het helemaal niet erg ofzo, zolang iemand er verzorgt uit ziet maken die paar kilotjes meer of minder mij niet uit! Zolang er maar niemand topless gaat liggen :s

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:32

Germatje schreef:
Ach ik vind het helemaal niet erg ofzo, zolang iemand er verzorgt uit ziet maken die paar kilotjes meer of minder mij niet uit! Zolang er maar niemand topless gaat liggen :s


Dat vind ik nou ook, iemand kan een rolletje hebben en wat kilootjes te veel, maar wel heel verzorgd zijn, leuk gezicht en leuk haar enzo, dan vind ik zo iemand er 10 x beter uitzien dan iemand die superslank is en een rotgezicht heeft en onverzorgd erbij loopt.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:36

Wat is er mis met topless? Ik doe het in NL nooit, maar vind het wel kunnen.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ook ik teveel haar en vetrollen lelijk vind. Die mensen zijn er niet minder aardig om, maar wel minder mooi. Dat is toch gewoon een kwestie van smaak?

Op het strand vind ik het dan nog niet eens zo heel erg, behalve als het echt extreem is. Maar meiden die gewoon echte love handles hebben en dan een te strakke heupbroek aan doen met daarboven op een net iets te strak truitje, wat ook nog eens te kort is en met een laag gesneden V-hals.. tjah! Dat vind ik dan echt vreselijk!! Bloos

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:37

Dik voel ik me niet, ondanks dat ik niet de lichtste ben. Maar wit; ja dat is iets wat ik zeker wel ben. Clown Maar om er nou onzeker van te worden; nee.

Mensen moeten je maar nemen zoals je bent & als ze dat niet kunnen weet je gelijk wat je waard bent. Interesseert mij verder allemaal niet, ik voel me er niet onzeker bij.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:37

en ondertussen hoor je de meesten even hard roepen het gaat om de binnenkant, niet de buitenkant!
Ik kan me er totaal niet aan ergeren, voor heel dikke mensen vind ik het eerder zielig, dan lelijk, misschien kunnen ze er wel niks aan doen?
Ik ben zelf ook niet de dunste, en als mensen zich aan mij zouden ergeren, zouden ze in de stront kunnen zakken, iedereen is op zijn eigen manier mooi!

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:38

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het stand ben geweest...
Als ik er ben (ik geef het toe) bekijk ik toch wel graag de mensen. Niet om af te keuren hoor, absoluut niet, gewoon rondkijken.

Ik voel me op het strand niet echt wit en dik... Ik ben wel iets 'voller' dan het gemiddelde,
ben overal mooi bruin, behalve mijn benen dan (die zien zelden zonlicht, altijd rijbroek of jeans aan)
Ik wil er zelf wel verzorgd uitzien op het strand. Dus geen okselhaar, geen storende haren aan de bikinilijn Lachen

Als er iemand topless ligt, daar stoor ik me absoluut niet aan... Ik zou er zelf ook geen probleem mee hebben om zo op het strand te liggen. Tenzij er mensen echt naar men borsten gaan gapen, dan zou ik me gaan afvragen of er iets mis mee is... Lachen

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:39

Ongeschoren oksels vind ik ook niet echt een smakelijk gezicht, maar dat komt omdat dat nogal eens een penetrante geur vanaf wil komen. Verder moet iedereen het zelf weten, maar het valt me altijd wel op.
Topless zie ik ook niet graag, niet dat het me echt stoort maar ik kijk liever niet naar iemand anders borsten, vind ik er gewoon niet uitzien (ook niet bij mooie borsten, voor ik minderwaardigheidscomplexen aanpraat!).
Vetrollen heb ik geen moeite mee. Ik vind het voor jongere kinderen altijd wel sneu als ze al erg dik zijn, omdat ik erbij denk dat die zich vast niet erg gelukkig voelen.
Verder boeit het me niet zoveel eigenlijk. Ik moet zeggen dat ik nu ik zwanger ben ook lang zo onzeker niet meer ben, ik kan echt gaan liggen met de gedachte 'Ach, mijn lijf is nu toch lelijk, maar ik heb wel mijn vent voorgoed bij me.' (hoop ik Clown )
Dus dat stukje dat getrouwde/samenwonende vrouwen zekerder zijn van zichzelf dan vrijgezelle is zeer herkenbaar!

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:50

Als ik in de kamer sta voor het raam kan ik de duinen zien. Zo ver zit ik maar van het strand.
En toch zul je mij er nooit vinden, tenminste niet om daar een hele dag te liggen bakken of zwemmen.

Ik voel me ook niet lekker in een bikini of badpak.
Nu begin ik er steeds minder last van te hebben, maar in het begin kon ik lichtelijk in paniek raken als we ineens naar een zwembad ofzo moesten.

Ik vind mensen met overgewicht niet storend. Zolang ze er maar fatsoenlijk bijlopen.
Ik heb zelf ook overgewicht, maar ik zie dr (al zeg ik het zelf) leuk en verzorgt uit.
Ga naar de kapper, besteeds veel zorg aan mijn uiterlijk.
En als je er zelf leuk uitziet en je jezelf ook zo voelt straal je dat uit.

Zo word ik de laatste tijd nooit op mijn 'dikheid' aangewezen. Maar ik hoor vaak dat ik er goed uitzie. En dat ik vergeleken met een jaar geleden zo erg veranderd ben.
Dat doet goed.

Maar als ik dan in eens van die weinige keren dat ik op het strand kom veels te dikke vrouwen in een bikini van 3 maten te klein zie liggen denk ik van mens toch doe gezond.
Tot overmaat van ramp stond ze nog op en ineens zag je geen broekje meer omdat die buik ervoor hing. Misselijk
Verder vind ik veel lichaamshaar wat aan alle kanten naar buiten komt wurmen ook heel erg smerig.
Het is een kleine moeite omdat allemaal even binnen de perken te houden.
Maar goed, ik moet er niet mee lopen, dus dat moeten ze zelf weten.

Ik ben nu ook zekerder,sinds ik een vriend hebt die niet om mijn buikje en stevige benen geeft. net wat Urielle zegt, als je een vriend hebt heb je toch zoiets van ik moet niet meer 'mooi' zijn voor de buitenwereld.
Niet dat je je moet verwaarlozen qua verzorging, maar je moet je dan niet meer iedere dag optutten om een eventuele date op te sporen Clown

dien90

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Ter Apel

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:53

Ongeschoren oksel zijn ook gewoon niet echt fris, en ik kan best begrijpen waarom zoveel vrouwen onzeker zijn. In de meeste gevallen nergens voor nodig maar ik voel me zelf ook niet al te prettig in bikini. Maar dat het zo erg is dat ik er complexen van krijg dat niet... Clown

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:56

Maar ja.. Wat ik me dan afvraag he..
Als veel vrouwen zo onzeker over hun lichaam enzo zijn waarom ze dan altijd (meestal zwaardere) mede mensen soms zo tot de grond toe af kunnen branden..

Misschien omdat als ze dat doen ze zichzelf erdoor beter gaan voelen? Ik weet het niet, maar dat vind ik altijd jammer.

Niet dat ik daar last van heb hoor, maar ik zie het vaak genoeg gebeuren..

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:01

sjietaah schreef:
Maar ja.. Wat ik me dan afvraag he..
Als veel vrouwen zo onzeker over hun lichaam enzo zijn waarom ze dan altijd (meestal zwaardere) mede mensen soms zo tot de grond toe af kunnen branden..

Misschien omdat als ze dat doen ze zichzelf erdoor beter gaan voelen? Ik weet het niet, maar dat vind ik altijd jammer.

Niet dat ik daar last van heb hoor, maar ik zie het vaak genoeg gebeuren..


Idd, dat vind ik ook niet echt kunnen... Ik heb het zelf ooit meegemaakt..
Ik ben niet slank, maar absoluut niet moddervet en krijg vaak wel complimenten dat ik er goed uit zie.
Ooit zei een meisje is tegen me: Ga is opzij, vette **** En puur uit reactie zei ik: 'ik mag dan wel VET zijn, jij bent lelijk, en dat vind ik veel erger'

Nu was dat wel een soort 'instinctieve' reactie hoor. Ik loop nooit over straat commentaar te geven op 'dikke' mensen of eender wat. Dat vind ik niet echt kunnen, en er zullen wel mensen bij zijn, die zich er echt slecht om gaan voelen.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:03

sjietaah schreef:
Misschien omdat als ze dat doen ze zichzelf erdoor beter gaan voelen? Ik weet het niet, maar dat vind ik altijd jammer.



Je vat de koe bij de horens Vork Knipoog

Het is algemeen bekend dat juist onzekere mensen de grootste mond hebben en andere mensen naar beneden halen/kwetsen om zichzelf beter te laten voelen.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:06

ongeschoren oksels vind ik echt juk.
Ik kan me echt niet ergeren aan mensen met vetkwabjes, lekker boeien. Wel vind ik het vaak stom als je een enorm iemand van bij wijze van spreken 300 kilo in de Mc Donalds ziet Knipoog

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:08

Nickytje ik vind het wel een goede reactie van je! Ik zou zoiets ook zeggen.. Tenminste zeggen niet maar achteraf pas denken.. Ik ben nooit zo direct..

Ik ben ook onzeker.. Maar doordat ik vroeger veel gepest ben ben ik dus ook vaak vernederd. Nu heb ik daar geen last meer van van pesterijen enzo.
Maar ik ga echt geen andere mensen die lelijker of zwaarder of misschien zelfs lelijk dun zijn dan mij zo tot de grond toe afbranden.. Ik ga me daar alleen maar banketstaaf door voelen eigenlijk omdat ik weet watvoor 'pijn' ik die mensen doe..

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:16

Het lijkt mij ook heel erg pijnlijk als je steeds te horen krijgt dat je dik bent etc.

Maar wat ik nooit zo goed snap is: als je gezond bent (dus geen enge ziekte die je dik maakt), hoe kom je dan zo dik?

Zelf zou ik me dus echt zwaar ongelukkig voelen in een te dik lichaam...

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:22

Ja waarom is iemand zonder medische redenen dik..
Dat zit gewoon in je denk ik..
Je hebt nu eenmaal mensen in soorten en maten. En dat het van het eten komt is ook niet altijd waar.. Ik ken iemand die eet heel gezond en helemaal met mate.. Maar ze weegt toch zeker over de 90 kilo.. Heel erg voor dr, maar ze kan er niks aan doen.. Het zit in de genen van haar familie blijkbaar.

Laat ik mezelf even als voorbeeld nemen.
Ik heb een groot medisch verleden achter de rug waarin ik 8 jaar medicijnen heb moeten slikken. oa pretnison.
Nu ben ik van die medicijnen af.. Maar ben nog wel dik.. Het gaat er wel af.. Maar ik heb geen 'reden' meer om dit te zijn volgens bepaalde mensen.
Alleen ze vergeten dat je niet van de een op de andere dag weer slank bent als je met medicijnen stopt..

Elsemieke
Berichten: 6198
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:23

Ik ben absoluut niet dik dus daar heb ik geen last van, wel heb ik lekkere witte beentjes. Haha!
Inmiddels heb ik me daar overheen gezet, voor de rest ben ik mooi bruin dus ik vind het prima in mn bikini rond te lopen. Lachen

mmmarieke

Berichten: 716
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Groningen

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:29

ik ben ook zeker van mezelf, ik heb geen vetrollen, heb dus een mooie buik en benen en ben ook heel bruin , maar dat komt omdat ik deels braziliaans ben..

dan nog, iemand anders afkraken maakt mij niet gelukkiger...

ik vind het er wel lelijk uit zien, maar ik houd dat gewoon voor mezelf.

ook idd de bikinilijn en de oksels ongeschoren vind ik vreselijk. maar ook dit houd ik voor mezelf.

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:38

Of mannen nou zekerder zijn...... Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet ben, maar ik kijk en vergelijk me niet met andere mannen. Er wordt wel gezegd dat mannen elkaars lid vergelijken als ze na voetbal ofzo gezamleijk onder de douche staan. Heb ik overigens nog nooit gedaan, maar daar zal ik dan ook wel te nuchter voor zijn. Ik kijk als man (gezonde hollandse jongen) (niet discrimineren bedoeld) op het strand wel naar vrouwen, maar ik let eerlijk gezegd niet eens op een bikinilijk of okselhaar, maar naar de vrouw als geheel. Als ze het postuur ernaar heeft hoeven vetrolletjes helemaal niet erg te zijn. Tja, dat 21% van de mannen zich verbaast over dikke vrouwen met een bak patat, kan ik me inkomen, daar verbaas ik me ook wel over, maar dat niet alleen bij vrouwen. Aan de andere kant is natuurlijk ook weer zo, dat als je dik bent, niet een keertje van een bakje patat mag genieten. (of het verstandig is, is anders wat)

Wat ik dan wel een zou willen weten is, hoe kijken vrouwen naar mannen op het strand? Wat kan wel en wat niet?

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:40

Pletje123 schreef:
Maar wat ik nooit zo goed snap is: als je gezond bent (dus geen enge ziekte die je dik maakt), hoe kom je dan zo dik?


Trage stofwisseling ( bijv. door schildklierprobleem) wordt ook vaak niet herkend, of er wordt niks aan gedaan. En dat is voor die mensen een groot probleem, iemand met een snelle stofwisseling eet wat hij wil, zij pakken 1 frietje en hallee, weer 5 kilo erbij.

Ik heb zelf een verstoorde stofwisseling door vele extreme pogingen om er iets af te krijgen icm extreem sporten icm hormoonprobleem. Om er iets af te krijgen moet ik terug naar die ongezonde leefwijze, wat ik niet wil, maar daarmee word ik dus dikker. Ik hoop dat na de baby mijn hormoonspiegel weer stabiliseert, dan is dat in elk geval uit de weg.