Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miloetje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:48

Ik erger me op zich niet aan stevige mensen op het strand.
Waar ik me wel een beetje aan erger was een meisje/zulke mensen bij een strandtent. Ik schat dat ze 12 is...ze kocht voor zichzelf 2 ijsjes met chocolade ijsjes.. En haar vetrollen vielen over haar bikini heen... ik bedoel als je als dik bent stauw je jezelf toch ook niet in een bikini? Ik vind een Tankani of mooi badpak dan veel beter staan..
Naar okselhaar kijk ik nooit op het strand, ik heb het zelf een klein beetje, ik scheer het wel.
Onzeker of het strand? Nee. Waarom zou ik onzeker zijn? Ik heb een lichtbruine huid, terwijl ik amper in de zon zit en ik heb gewoon en gemakkelijk figuur..en mensen kijken op het strand doe ik altijd. Ze kijken toch ook naar jou en waarom mag jij dan niet naar hun kijken?
Mijn zus heeft voor velen ook de ideale maat(170, bijna 20,klein maatje 36, 57 kilo, blokjesbuik,kleine C cup). Maar ik las dat sommige mensen zich ergeren aan het ideaal beeld meisje? Waarom?
Tja en aan een witte huid kunnen mensen niks doen. Ik denk heus weleens, zo die kan wel veel zon gebruiken maar sommige mensen worden nou eenmaal niet snel bruin.
Toen ik jonger was was ik weleens onzeker over mijn plekken( reactie van allergie voor bepaald voedsel zoals tarwe, tomaat). Maar nu ben ik op dieet en is het minder en voel ik me zekerder..
Topless zonnen van mensen erger ik me niet aan doe ik zelf ook weleens. In de tuin, sauna..
Maar ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht als oudere vrouwen/ mannen in hun blootje op het strand gaan liggen als er ook kinderen komen.. dan kunnen ze beter naar een naakstrand gaan..

tja vind het moeilijk uit te leggen..

lil: te dun zijn kan zeker ook lastig zijn heeft een vriendin van mij ook, ze is 160 en weegt 37 kilo en is 14 en is echt heel dun, en sommige mensen denken volgens mij dat ze aneroxia heeft..en dan kan je ook behoorlijk onzeker voelen..

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:23

Ik ben heel erg met mn lichaam bezig, en ik ben er dan ook echt niet tevreden over. Natuurlijk zijn er wel dingen die ik wel mooi vind, maar ook zeker dingen die ik echt NIET mooi vind gewoon .

Ik vergelijk me continue met andere vrouwen. Eigenlijk heel de dag door. Altijd kijken hoe hun lichaam eruit ziet, en wat ik er wel of niet mooi aan vind.
Ik wil gewoon het perfecte lichaam creëren, maar het bestaat niet.. er zullen altijd dingen zijn die je niet mooi vind aan jezelf.
En ik weet ook dat ik blij moet zijn met mn lichaam, en trots op de dingen moet zijn die wel mooi zijn. Maar op dit moment zie ik vooral de dingen die niet mooi zijn, en ik wil die eerst verandert hebben, voordat ik de positieve dingen ga zien .

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 21:35

Ghani schreef:
Ik ben heel erg met mn lichaam bezig, en ik ben er dan ook echt niet tevreden over. Natuurlijk zijn er wel dingen die ik wel mooi vind, maar ook zeker dingen die ik echt NIET mooi vind gewoon .

Ik vergelijk me continue met andere vrouwen. Eigenlijk heel de dag door. Altijd kijken hoe hun lichaam eruit ziet, en wat ik er wel of niet mooi aan vind.
Ik wil gewoon het perfecte lichaam creëren, maar het bestaat niet.. er zullen altijd dingen zijn die je niet mooi vind aan jezelf.
En ik weet ook dat ik blij moet zijn met mn lichaam, en trots op de dingen moet zijn die wel mooi zijn. Maar op dit moment zie ik vooral de dingen die niet mooi zijn, en ik wil die eerst verandert hebben, voordat ik de positieve dingen ga zien .


jij was toch fotomodel?? volgens mij kom jij juist in de buurt van het perfecte lichaam Knipoog

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:21

ja zoals je ghani al hoord, daar ergeren mannen zich wel aan.

altijdt de beste en mooiste willen zijn in feite, al dan wel of niet bewust.
je ziet er goed uit, wees blij met jezelve en heb worst aan de rest, jij hebt geen moeite met je lijntje te houden, anderen zitten er mischien al jaar en dag voor te dieten en te sporten.
wat zit je jezelve dan met andere te vergelijken, je vergt meer aandacht aan een ander dan aan jezelve, leuk dan als je een vriend hebt...

ik vind dat wanneer je een mooi en goed lichaam hebt, wees dan gewoon blij en doe normaal... mensen die zich er zo hardt mee bezig houden, gaan na een tijdt weten dat ze een "mooi" lijf hebben om mee te pronken en gaan zich er dan ook naar gedragen...

doe normaal, je zal zo al hard genoeg opvallen.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:38

Joel, helemaal mee eens! Beter had ik het niet kunnen zeggen Lachen

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:24

tjah, ze mogen dan mooi zijn, maar het is wel een serieuze afknapper als je zulk eigenschap hebt he, ik erger me daar dus erg aan Lachen
mss nog niet opgevallen maa rik ben gene meid haha ik gooi gewoon me mening hier neer, komt soms mss hard aan, maar ik draai er teminste niet voor rond de pot Lachen

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:27

Ik wist dat je geen meid was hoor Tong uitsteken
Je zegt het gewoon netjes..

Ik ben verre van het perfecte lijfje.. En tuurlijk ben ik tevreden en ontevreden over bepaalde dingen.. Maar ik ga niet zo lopen 'zeuren' en me vergelijken met andere vrouwen, dan heb je gewoon geen leven meer.. Zeker niet met zo'n lijf als ik, dan loop ik constand met een minderwaardigheidscomplex Tong uitsteken

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:28

nou ik heb jou foto's gezien, en je mag toch niet klagen hoor, je bent geen poppetje maar je ziet er ander wel goed uit hoor, kan jou beetje vergelijken met me ex destijds.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:32

Ehm.. Ja.. Bedankt Bloos

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:31

miloetje schreef:
Tja en aan een witte huid kunnen mensen niks doen. Ik denk heus weleens, zo die kan wel veel zon gebruiken maar sommige mensen worden nou eenmaal niet snel bruin.


die opmerking maken ze bij mij ook altijd! van zo zit jij altijd binnen? terwijl ik gewoon iedere minuut die ik heb buiten ben Clown me armen en hoofd zijn wel een beetje bruinig maar niet te vergelijken met anderen terwijl ik al heel trots ben op me kleurtje Haha! de rest wat niet vanaf het begin de zon meepakt word ook niet bruin ook! dan zou ik echt vanaf januari in bikini moeten lopen ofzo Clown zonnebanken helpt ook al niet want daar krijg ik simpelweg gewoon geen kleur van...of ik moet er zo lang onder blijven liggen dat het niet meer gezond is...

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:42

Ik vond het een belachelijk onderzoek, ik las het in de krant en ik heb me er serieus een beetje boos over zitten maken. Het is maar weer een bevestiging hoe het ideaalbeeld de maatschappij overheerst, en dat iedereen die daar op de een of andere manier niet aan voldoet maar walgelijk, afstotelijk of weet ik veel wat kan worden genoemd. Het onderzoeksbureau heeft toch wel betere dingen te doen mag ik hopen???

Vooral het stukje over het overgewicht, 9% (of een ander percentage, iets in die richting) vond overgewicht op het strand afstotelijk. Afstotelijk???? Wie geeft hen dat recht om zo over mensen met overgewicht te oordelen? Wat moeten mensen met overgewicht doen, thuis in de tuin blijven liggen zodat andere mensen zich er niet aan storen? Kom op zeg!!! Iedereen ziet er anders uit, laat mensen elkaar gewoon respecteren en stoppen met staren naar andere mensen!

BeLoVeD

Berichten: 3429
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Wirdum

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:45

Ik ben het compleet met je eens Greens.

En Joel jij bent gewoon zelf zo'n man die zich ergert aan vrouwen die klagen over hun uiterlijk. Dat hoeft dus niet te betekenen dat veel mannen dat doen. Ik ken er in ieder geval geen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:20

Ik vind mezelf ook te wit voor op het strand, maar ik word ook gewoon niet bruin, niets aan te doen, maar blijf het lelijk vinden. Scheve mond
Vetrolletjes of buikjes stoor ik me totaal niet aan, je hoeft niet allemaal een topfiguur te hebben Haha!
Mensen met echt heel veel overgewicht, tja, ik vind het absoluut niet fijn om naar te kijken en ik moet toegeven dat ik er vaak ook wel een stille gedachte over klaar heb, maar dat wil niet zeggen dat die mensen maar binnen moeten blijven, want dat is ook de grootste onzin natuurlijk.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:11

@ Greens: Je weet natuurlijk niet hoe die mensen 'afstotelijk' opvatten. Ik moet eerlijk zeggen, als ik iemand zie met heel veel overgewicht (obesitas) en weinig kleren, ik het niet prettig vind om naar te kijken. Ik vind het heel erg niet mooi, zeg maar. Dat betekent niet dat ik iets tegen dikke mensen heb, maar ik kan er weinig aan doen dat ik het haast 'vies' (of afstotelijk) vind om hele dikke mensen in heel weinig kleren te zien.

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:12

Tjah, het is voor iedereen anders hoe men afstotelijk opvat. Maar afstotelijk zal altijd iets betekenen in de trant van: uitzonderlijk lelijk, wordt liever niet naar gekeken. (van Dale: zeer lelijk, weerzinwekkend).

Ik vraag me dan gewoon af: Waar halen die mensen die geïnterviewd zijn voor het onderzoek het lef vandaan om iemand anders afstotelijk te vinden, alleen omdat men niet aan het ideaalbeeld voldoet? Misschien denk je bij jezelf: "goh, die man/vrouw had wel even een maatje groter van bikini aan kunnen doen" , maar waarom dan iemand zeer lelijk vinden, en dit uiten in een onderzoek? Ik kan er niet bij, waarom laat iedereen elkaar niet in zijn of haar waarde?

Er wordt zonder gêne gestaard naar mensen die op de een of andere manier niet voldoen aan het ideaalbeeld, omdat men dikker of dunner is, of ergens een zichtbare afwijking heeft. Soms wordt de buurvrouw/man ook nog even aangestoten, "kijk joh, die heeft dat en dat...". Zonder nadenken, dat diegene waarnaar men nét staarde, de opmerking wellicht gehoord heeft en zich daar heel slecht over voelt. Het liefst weer van het strand afgaat, waar diegene net een uurtje geleden met heel veel zin naar toe is gegaan..

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:29

BeLoVeD schreef:
Ik ben het compleet met je eens Greens.

En Joel jij bent gewoon zelf zo'n man die zich ergert aan vrouwen die klagen over hun uiterlijk. Dat hoeft dus niet te betekenen dat veel mannen dat doen. Ik ken er in ieder geval geen.

klopt zo iemand ben ik, maar ik ben ook van mening dat een beetje respectvol mens een aander accepteert zoals hij/zij is. een ander zijn lijf is nogsteeds niet het jouwe. kij keerst naar jezelve en dan naar een anders zeg ik altijdt.

BeLoVeD

Berichten: 3429
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Wirdum

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:08

Die mening deel ik met je. De meeste mensen hebben al genoeg moeite zichzelf te accepteren, dus zal het accepteren van een ander zijn/haar lichaam nog moeilijker worden.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:12

Greens: Je kan iets of iemand heel erg lelijk vinden. Dat is níet omdat diegene niet aan het ideaalbeeld voldoet (dat doen de meeste mensen niet), maar vaak het geval bij iets extreems. Héél dik, héél verminkt, héél dun. Daar heb je geen lef voor nodig, je kan zoiets gewoon lelijk vinden. Ik vind dat je daarin best eerlijk mag zijn, zolang je het niet tegen één iemand in het bijzonder hebt. Dat je iemand lelijk vind, betekent niet dat je diegene niet in zijn waarde laat, of dat je geen respect voor hem of haar hebt. Daarbij is het niet iets dat je met je verstand beredeneert. Je mag iemand best lelijk vinden, zolang je hem daarom als persoon niet anders gaat behandelen.

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:33

Citaat:
Ik vind dat je daarin best eerlijk mag zijn, zolang je het niet tegen één iemand in het bijzonder hebt. Dat je iemand lelijk vind, betekent niet dat je diegene niet in zijn waarde laat, of dat je geen respect voor hem of haar hebt. Daarbij is het niet iets dat je met je verstand beredeneert. Je mag iemand best lelijk vinden, zolang je hem daarom als persoon niet anders gaat behandelen.


helemaal mee eens Lachen

En ik denk dat iedereen wel iemand eens lelijk vind o.i.d. Alleen is het in deze keurings-maatschappij weer ongepast om dát te zeggen.

iedereen kijkt, iedereen beoordeeld, het wordt alleen oppassen wanneer je dat ook gaat véroordelen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:07

Ik ben het ook compleet met Kieffertje eens, goed verwoord. Ja

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:40

Ik ben redelijk onzeker ben in mijn bikini. Da's best raar, want ik heb een prima figuur. Ik hoor vaak van mensen dat ik zo;n mooie buik heb of zulke mooie benen. Ik weet ook niet waarom ik daar zo onzeker over ben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:43

Op de televisie zie je ook allemaal van die JEnsen en Mental Theo figuren en die zijn niet bepaald zoals jij Joel. Die zijn niet erg sterk in het accpeteren van vrouwen zoals ze zijn. Die zeiken ze compleet af als ze niet voldoen aan hun normen.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:37

ja goed Desiree, maar dat zijn dan wel weer mannen waar ik keihard om moet lachen omdat ze zo sneu zijn, die neem ik echt absoluut niet serieus...

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:36

Desiree schreef:
Op de televisie zie je ook allemaal van die JEnsen en Mental Theo figuren en die zijn niet bepaald zoals jij Joel. Die zijn niet erg sterk in het accpeteren van vrouwen zoals ze zijn. Die zeiken ze compleet af als ze niet voldoen aan hun normen.


Die kraken iedereen af! Ook de 'lekkere' meiden worden zonder respect behandelt. Zij worden gezien als een lustobject zonder hersens. Tenminste.. zo doen ze dan op tv.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:10

de gasten die vrouwen tot de puntjes afkraken en uitlachen en bekritiseren zijn gasten die zelf zelden een vrindin hebben denk ik zo. anders zouden ze zo niet doen.