Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 21:43

Citaat:
ERMELO - In een woning in Ermelo heeft de politie dinsdagmiddag twee stoffelijke overschotten aangetroffen. Het gaat om de lichamen van een vrouw en van een politieman. Zij zijn door geweld om het leven zijn gekomen. Dat heeft een woordvoerder van de politie Noord- en Oost-Gelderland gezegd.

Een familielid van de agent vond een van de lichamen begin van de middag bij het betreden van de woning, aldus de woordvoerder. Agenten die ter plaatse gingen, troffen elders in de woning het tweede stoffelijk overschot aan. "Snel was duidelijk dat een van de lichamen een collega betrof. In overleg met de officier van justitie is besloten de politie IJsselland op de zaak te zetten."


Gewelddadige dood

De man woonde aan de Harderwijkerweg met zijn vrouw. Of het tweede slachtoffer deze vrouw is, wilde de politie dinsdagavond nog niet kwijt. Beide personen zijn in ieder geval een gewelddadige dood gestorven. "We houden met alles rekening", aldus de woordvoerder.

De vrijstaande woning staat buiten het dorp, aan de doorgaande weg richting A28, en is afgeschermd met een rij hoge bomen. De toegang tot de grote boerderij met rieten kap is afgeschermd door een wit scherm en diverse politiewagens.

Buurtgenoten begrijpen niets van wat er zich in de woning heeft afgespeeld. "Het was een rustig stel. Ze woonden hier al jaren. Hij was achterin de veertig, ze hadden kinderen. Doodnormale mensen", zegt een buurtbewoner die anoniem wenst te blijven.

Omwonenden vermoeden dat de vader de dode agent heeft gevonden. "Hij kwam elke dag langs."

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:09

Jeetje, wat erg Sam. Heel veel sterkte Ach gut

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:50

Bah... wat nu weer?
Ze moorden tegenwoordig maar raak! Verschrikkelijk!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:53

Vreselijk, maar wat ik echt dom vind is dat de adres, ligging v/d huis gewoon openbaar wordt gemaakt.
Belachelijk!

(wij staan niet in de telefoonboek omdat mijn pa politieagent is )

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:56

Dat vind ik wel raar, je vijanden kunnen je dan makkelijk opzoeken. Maar toch, eigenlijk zou dit niet moeten, je zou gewoon veilig moeten zijn, wat je beroep ook is.

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:04

Brr wat een verhaal.. ben benieuwd hoe het nou zit..
arme familie!

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:07

ielw... geen wonder dat er gister zoveel politie stond toen ik met mn ma daar langs kwam!!!

joypaard
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:52

hoi hoi,

idd verschrikkelijk ja. ik woon een paar honderd meter verderop. de man heeft zijn vrouw doodgeschoten met zijn dienstwapen en daarna zichzelf. ze hadden huwelijksproblemen. ik wil vooral de kinderen heel veel sterkte toewensen!!!

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:21

hoe weet je dat zo zeker Joypaard? de politie heeft er volgens mij nog niets over vrijgelaten......

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:26

Even goed lezen. ze woont een paar honderd meter vandaan

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:30

KindnessM schreef:
Even goed lezen. ze woont een paar honderd meter vandaan

Daarom hoeft ze het toch niet zeker te weten? De politie licht echt niet eerst de hele buurt in en dan de rest van het land. Het zou net zo goed een roddel uit de buurt kunnen zijn.

Iig wel verschrikkelijk, wat er ook gebeurd is.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:31

KindnessM schreef:
Even goed lezen. ze woont een paar honderd meter vandaan


Dan nog zou ik het niet zo 1,2,3 op een forum zetten wat openbaar te lezen is....
Ik ken zelf de familie ook, niet zo heel goed, maar redelijk. Als ik iets zou weten, wat andere mensen (nog) niet zouden weten, zou ik het ook niet zomaar op een forum gooien.
Hierbij wil ik Joypaard niet aanvallen, maar het is niet prettig om te lezen dat mensen op verschillende forum's zo over je familie praten.

manisha

Berichten: 235
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Noordbroek ( Groningen)

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:38

hooi...
Hoe zielig kan je zijn om mensen te gaan vermoorden ...
ik snap dat niet hoor:S
waar ben je dan in nederland mee bezig...
Ik wens de familie van deze mensen heel veel sterkte...

joypaard
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:00

hoi hoi,

het is al algemeen bekend. is op tv geweest en staat ook in de krant. ook word er op zowel tv als krant vermeld dat dat de doodsoorzaak is. zou niet weten waarom ik dat niet zou mogen vemelden. hoe erg het ook is. ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:35

joypaard schreef:
hoi hoi,

idd verschrikkelijk ja. ik woon een paar honderd meter verderop. de man heeft zijn vrouw doodgeschoten met zijn dienstwapen en daarna zichzelf. ze hadden huwelijksproblemen. ik wil vooral de kinderen heel veel sterkte toewensen!!!


dit was inderdaad nog maar de vraag, dat waren de roddels die in de buurt rondgingen zeiden ze gisteren maar of het waar was moest onderzoek nog uitwijzen.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:53

joypaard schreef:
hoi hoi,

het is al algemeen bekend. is op tv geweest en staat ook in de krant. ook word er op zowel tv als krant vermeld dat dat de doodsoorzaak is. zou niet weten waarom ik dat niet zou mogen vemelden. hoe erg het ook is. ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.


Dit is wat de buurtbewoners gister zeiden op het journaal. Zover ik de kranten en de tv heb gezien is er nog niks bekend gemaakt.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:54

Dennis v m schreef:
joypaard schreef:
hoi hoi,

idd verschrikkelijk ja. ik woon een paar honderd meter verderop. de man heeft zijn vrouw doodgeschoten met zijn dienstwapen en daarna zichzelf. ze hadden huwelijksproblemen. ik wil vooral de kinderen heel veel sterkte toewensen!!!


dit was inderdaad nog maar de vraag, dat waren de roddels die in de buurt rondgingen zeiden ze gisteren maar of het waar was moest onderzoek nog uitwijzen.


Het is iig wel zijn vrouw, dat kan ik je mededelen, net zoals Joypaard al kon doen.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 18:47

Citaat:
Politie onderzoekt aantreffen twee dode mensen in woning

Ermelo, 19-07-2006 • De politie heeft dinsdagmiddag (18/7) in een woning in Ermelo de stoffelijke overschotten van twee mensen aangetroffen. Eén van de slachtoffers is een politieman van de regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland. Over de identiteit van de ander, een vrouw, bestaat nog geen duidelijkheid.

De melding werd rond 13.30 uur gedaan door een familielid, die bij de woning aan de Harderwijkerweg op bezoek ging. Hij alarmeerde direct de politie en agenten troffen in de woning de levenloze lichamen van twee mensen aan. Het mannelijke slachtoffer werd herkend als zijnde een medewerker van de politie Noord- en Oost-Gelderland. Over de identiteit van de ander, een vrouw, bestaat nog geen duidelijkheid. Over de doodsoorzaak kunnen op dit moment nog geen mededelingen worden gedaan.

In overleg met de Hoofdofficier van Justitie in Zutphen wordt een onderzoek door medewerkers van de naburige politieregio IJsselland ingesteld.

Op dit moment vinden een uitgebreid technisch- en een buurtonderzoek plaats. Naast het informeren en de opvang van direct betrokkenen zijn ook de agenten van het betreffende politieteam door hun chef op het politiebureau geïnformeerd. Hierbij waren medewerkers van het team bedrijfsopvang aanwezig. Vervolgens zijn de overige medewerkers van de politieregio Noord- en Oost-Gelderland via interne kanalen op de hoogte gesteld.

Zodra er meer duidelijkheid over het onderzoek is, volgt een nader persbericht.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:05

Jeetje... juist mensen die er voor zorgen dat het "veilig" op straat is moeten het met de dood bekopen...

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:44

Citaat:
Onderzoek aantreffen twee dode mensen in woning

Ermelo, 20-07-2006 • Een uitgebreid politieonderzoek moet duidelijkheid brengen in de gewelddadige dood van een 47-jarige politieman van de regio Noord- en Oost-Gelderland en zijn 46-jarige echtgenote. Dinsdagmiddag werden beiden levenloos in hun woning aan de Harderwijkerweg in Ermelo aangetroffen. Over de doodsoorzaak kunnen op dit moment nog steeds geen mededelingen worden gedaan.

Na het aantreffen van beide stoffelijke overschotten is in overleg met de hoofdofficier van justitie in Zutphen besloten nader onderzoek in te laten stellen door medewerkers van de naburige politieregio IJsselland. Dit team bestaat sinds vandaag uit 20 personen.

Nadat er duidelijkheid over de identiteit van beide slachtoffers was verkregen, zijn de beide families zo snel mogelijk geïnformeerd. Daarnaast, zo werd gisteren al medegedeeld, is de eigen politieorganisatie op de hoogte gesteld van het gebeurde.

Het onderzoeksteam kan nog geen duidelijkheid geven over de precieze doodsoorzaak en heeft vanmorgen het technisch onderzoek voortgezet. Daarnaast probeert het team via een buurt- en relatieonderzoek meer duidelijkheid te krijgen over de beide slachtoffers.

Ook dient de uitslag van de sectie te worden afgewacht. Elk onderzoek naar een geweld-dadige dood vergt een gedegen en daardoor tijdrovend politieonderzoek. In dat belang en uit piëteit naar de nabestaanden, wordt op dit moment deze beperkte informatie vrijgegeven. Het onderzoeksteam hoopt in de komende dagen meer duidelijkheid te kunnen verschaffen.

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:40

hoop niet dat het is wat ik denk dat het is of wat al in het topic is genoemd.. want dat zou dan niet de eerste keer zijn

vind het echt heel erg voor de familie vrienden omstanders heel veel sterkte

al die moorden ook Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:26

Ik las in de krant dat idd de politieagent eerst z'n vrouw doodschoot en daarna zichzelf vanwege relatieproblemen.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:33

Citaat:
Doodsoorzaak van het echtpaar uit Ermelo bekend

Ermelo, 21-07-2006 • Het Team Grootschalige Opsporing van de regiopolitie IJsselland heeft het onderzoek naar de gewelddadige dood van het Ermelose echtpaar, dat op dinsdag 18 juli levenloos in hun woning werd aangetroffen, afgerond. Gebleken is, dat de vrouw door haar partner is doodgeschoten en dat hij daarna de hand aan zichzelf heeft geslagen. Bij deze tragische gebeurtenis blijkt de politieman gebruik te hebben gemaakt van zijn dienstwapen. Binnen het korps Noord- en Oost-Gelderland bestaan voorschriften voor het dragen en opbergen van dienstwapens. Een thans lopend intern onderzoek moet duidelijkheid geven hoe hij thuis over zijn dienstwapen kon beschikken, aangezien het overeenkomstig deze voorschriften in een kluisje in het politiebureau bewaard moet worden.

De beide families en de medewerkers van de politieregio Noord- en Oost-Gelderland zijn inmiddels over de uitslag van het onderzoek geïnformeerd.
In de afgelopen dagen hebben politiemensen van de regiopolitie IJsselland een uitgebreid onderzoek ingesteld om duidelijkheid te krijgen over de doodsoorzaak van het tweetal. Na het aantreffen van de levenloze lichamen in hun woning aan de Harderwijkerweg in Ermelo werd conform landelijke afspraken, in overleg met de hoofdofficier van justitie in Zutphen, een beroep op het naburige korps gedaan.

Tijdens hun onderzoek, waarbij rekening diende te worden gehouden met allerlei scenario’s werden sporen veilig gesteld en werd een buurt- en familieonderzoek ingesteld. Vooral het technische onderzoek vergde veel tijd en ook diende de uitslag van de sectie te worden afgewacht.

Beide slachtoffers worden maandag begraven. De familie doet een dringend beroep op de media om hierbij niet aanwezig te zijn.


Ondanks dat het hier al eerder is gezegt, nu de politie het heeft vast bevestigd is de oorzaak pas zeker.

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:42

Pff wat is het toch weer wat. Lijkt wel of mensen elkaar op zulke idee-en brengen, je hoort de laatste tijd wel vaker soortgelijke verhalen.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Politieman en vrouw dood aangetroffen in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 17:48

Citaat:
Bron: Nu.nl

Agent schoot partner en zichzelf dood

Uitgegeven: 21 juli 2006 13:46
Laatst gewijzigd: 21 juli 2006 14:56

ERMELO - De vrouw die dinsdag in een woning in Ermelo dood is aangetroffen, blijkt te zijn doodgeschoten door een 47-jarige politieman. De man, de partner van de vrouw, sloeg daarna de hand aan zichzelf, meldde de politie vrijdag.

De twee lichamen werden dinsdag in de woning van het tweetal gevonden. De agent heeft de schoten gelost met zijn dienstwapen. De politie onderzoekt hoe de man over dit wapen thuis kon beschikken. Agenten moeten hun wapens in een kluisje op het bureau bewaren.


Geen toestemming

Na afloop van een dienst is het de agent zelf die zijn wapen in de kluis legt. "Het is een gebruiksvoorwerp dat nodig is voor het uitoefenen van een dienst. Als hij of zij op enig moment dat wapen nodig heeft voor het werk, dan kan dat. Er zijn agenten die hun wapen onder strikte voorwaarden mee mogen nemen naar huis, maar dat zijn uitzonderingen", aldus een woordvoerder van de politie Noord- en Oost-Gelderland. De agent uit Ermelo had geen toestemming.

Intern onderzoek door het bureau Integriteit en Veiligheid van het korps moet uitwijzen hoe het kon dat de agent het wapen thuis had. De korpsleiding vroeg in 2005 al extra aandacht voor de geldende regels naar aanleiding van een incident in april van dat jaar in Hilversum waarbij een agent met zijn dienstwapen eerst zijn vrouw en drie kinderen en daarna zichzelf doodschoot.

Het onderzoek naar de dood van de twee mensen in Ermelo is dinsdag conform landelijke regels door een naburig korps gedaan.

Moordscenario's

Hoewel al snel het dienstwapen bij de lichamen werd gevonden, is eerst uitvoerig onderzoek gedaan om alle moordscenario's langs te gaan. Vooral het technisch onderzoek door de twintig agenten die zich met de zaak bezighielden, vergde veel tijd. Ook moesten ze op de uitslag van de sectie wachten.

Over een eventueel motief van de schutter doet de politie geen mededelingen. De leden van het korps Noord- en Oost-Gelderland hebben met verslagenheid en ongeloof gereageerd op de resultaten van het onderzoek.