doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie1

Berichten: 2344
Geregistreerd: 24-02-04

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:03

Nee dat was mijn zus, Brenda Sluis. HOe het voor de rest is is nog af wachten, morgen ga ik naar haar toe en zal ik van haar horen hoe het gaat.

Kyno

Berichten: 10440
Geregistreerd: 07-09-03

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:09

Woow wat een verhaal!
Echt erg! Bloos!

Heel veel sterkte kimmie1! Ach gut

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:11

Heb het net gemist op tv,, maar wat erg zeg... het moet je maar overkomen..

sterkte

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:30

Zo zie je maar dat een huisarts ook maar een mens is. Fouten maken is tenslotte menselijk.

Neemt niet weg dat het natuurlijk een enorme schrik is geweest. Zoiets verwacht niemand. Kimmie, veel sterkte gewenst voor je oma! Het klinkt idd alsof die koele badkamer haar redding is geweest, met deze temperaturen en dan zo'n oud mensje met een hartaanval...

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:32

Wow wat een verhaal.
sterkte Kimmie1!

Vind het wel zeer vaag dat de huisarts haar onterecht dood heeft verklaard. Kan het dat iemand op een bepaald moment zo goed als dood is, en dat later het hart etc weer gaat werken?

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:32

Karin schreef:
Zo zie je maar dat een huisarts ook maar een mens is. Fouten maken is tenslotte menselijk.

Neemt niet weg dat het natuurlijk een enorme schrik is geweest. Zoiets verwacht niemand. Kimmie, veel sterkte gewenst voor je oma! Het klinkt idd alsof die koele badkamer haar redding is geweest, met deze temperaturen en dan zo'n oud mensje met een hartaanval...

Ja en aan de ene kant maar beter zo dan andersom!
Nu leeft ze nog.
Wij hebben het anders gehad.
Mijn oom was erg ziek.
Artsen zeiden: longontsteking.
Wat bleek later?
Longkanker, bot kanker, kanker in de hersenen, lymfenklieren kanker...
Eerst denk je nog, dat gaat goed komen, maar toen werd opeens de wereld zwart.
Wat natuurlijk niet wegneemd dat deze situatie verschrikkelijk is en je niemand toewenst!

Lijkt mee heel vreemd om zoiets mee te maken.
Nogmaals sterkte.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:48

daantjuhhh schreef:
Karin schreef:
Zo zie je maar dat een huisarts ook maar een mens is. Fouten maken is tenslotte menselijk.

Neemt niet weg dat het natuurlijk een enorme schrik is geweest. Zoiets verwacht niemand. Kimmie, veel sterkte gewenst voor je oma! Het klinkt idd alsof die koele badkamer haar redding is geweest, met deze temperaturen en dan zo'n oud mensje met een hartaanval...

Ja en aan de ene kant maar beter zo dan andersom!
Nu leeft ze nog.
Wij hebben het anders gehad.
Mijn oom was erg ziek.
Artsen zeiden: longontsteking.
Wat bleek later?
Longkanker, bot kanker, kanker in de hersenen, lymfenklieren kanker...
Eerst denk je nog, dat gaat goed komen, maar toen werd opeens de wereld zwart.
Wat natuurlijk niet wegneemd dat deze situatie verschrikkelijk is en je niemand toewenst!

Lijkt mee heel vreemd om zoiets mee te maken.
Nogmaals sterkte.

Bij ons ook, de buurman had steeds last van iets in zn longen.
Ze wisten niet wat het was, het enige wat ze met zekerheid konden zeggen was dat hij geen kanker had.
Maand later was hij dood, helemaal verkankerd (het voelt raar om het woord op te schrijven Verward )

Maar dit is offtopic, sorry. Bloos

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:58

zo dat is heel erg schrikken zeg!!!! heel veel sterkte meid !!! blij het even volgen

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:31

Jeetje.. net optijd dus! Brrr.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:42

Een overledene wordt echt niet meteen nadat de dood is vastgesteld in een afgesloten kist gestopt hoor. Lachen

In Nederland worden overledenen eerst nog enkele dagen opgebaard. Als iemand dan nog blijkt te leven, komt dat ongetwijfeld in die tijd wel boven water.

In dit geval heeft de HA de dood vastgesteld terwijl de betreffende persoon nog leefde. Dat is heel verdrietig omdat de familie al in kennis gesteld was, maar zo luguber als sommigen het hier stellen ('net op tijd') is het dus niet.

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 13:18

punt is alleen wel,dat na het overlijden mensen in de koeling gelegd worden,en de vraag is hoelang een mens dat overleeft...

maar een dichte kist komt inderdaad zelden voor,meestal alleen als het lichaam niet toonbaar meer is.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:34

Ik vind het wel slordig dat de huisarts alleen even aan de huid heeft gevoeld en niet heeft gezocht naar hartslag oid. Verkeerd interpreteren kan, nalatigheid in dit soort gevallen toch echt niet imo.
Ik hoop dat Kimmies oma er heel snel weer bovenop is en nog wat jaartjes in goede gezondheid eraan toe mag voegen.
Mijn eigen opa is helaas overleden door een medische fout (conflicterende medicijnen).

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:59

Britty schreef:
Ik heb wel eens op tv gezien dat er een soort slaapziekte bestaat, waarbij het dus echt lijkt alsof mensen dood zijn. In Engeland woont een vrouw, die al 2 keer in het mortuarium is wakker geworden.
Bizar verhaal...


Dat onderwerp was een tijdje terug ook bij SBS6 Reportage.
Er waren verschillende mensen die in het mortuarium en zelfs in de kist tijdens de begravenis wakker werden.
Hun hartslag schijnt dan zo laag te zijn dat je het zelfs met een stethoscoop niet hoort kloppen.
Het schijnt vaker voor te komen dan wij denken, dat mensen levend begraven worden.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:20

Urielle schreef:
Ik vind het wel slordig dat de huisarts alleen even aan de huid heeft gevoeld en niet heeft gezocht naar hartslag oid. Verkeerd interpreteren kan, nalatigheid in dit soort gevallen toch echt niet imo.
Ik hoop dat Kimmies oma er heel snel weer bovenop is en nog wat jaartjes in goede gezondheid eraan toe mag voegen.
(conflicterende medicijnen).


Helemaal mee eens. Iedere flapdrol kan toch bedenken dat alleen even voelen aan de huid niet voldoende is, als iemand in shock is voelen zn handen ook koud aan, als al die mensen dood verklaard werden hield de ambulance weinig werk over. De beste arts heeft toch niet voor niets zo'n mooie fonendoscoop Frusty En anders heeft ie altijd nog zijn handjes bij zich, kan ie even de pols voelen. Ik kan me voorstellen dat je in hele uitzonderlijke omstandigheden (zoals die ziekte die sommigen beschrijven) een dergelijke fout maakt, maar dit is wel heel erg lomp Hamer

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:19

Ik heb hier (dus in Portugal) dit jaar al twee maal een geval in de krant gezien van mensen die in het mortuarium wakker werden. Moet je toch ook niet aan denken.

RinskeMargot

Berichten: 50
Geregistreerd: 08-07-06

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:35

Anita_D schreef:
Britty schreef:
Ik heb wel eens op tv gezien dat er een soort slaapziekte bestaat, waarbij het dus echt lijkt alsof mensen dood zijn. In Engeland woont een vrouw, die al 2 keer in het mortuarium is wakker geworden.
Bizar verhaal...


Dat onderwerp was een tijdje terug ook bij SBS6 Reportage.
Er waren verschillende mensen die in het mortuarium en zelfs in de kist tijdens de begravenis wakker werden.
Hun hartslag schijnt dan zo laag te zijn dat je het zelfs met een stethoscoop niet hoort kloppen.
Het schijnt vaker voor te komen dan wij denken, dat mensen levend begraven worden.

Bloos!

Brrr ik moet er niet aan denken!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:27

Eng man! Dat zoiets nog kan gebeuren. Scheve mond
Maarja, huisartsen zijn ook mensen, en fouten maken hoort er bij.
Kimmie1, sterkte hiermee, en hoop dat je oma weer snel beter word! Lachen

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:36

lijkt me echt erg zeg echt een gote nachtmerrie ja bbrr krijg kippevel bij het idee alleen al

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:58

Karin schreef:
Zo zie je maar dat een huisarts ook maar een mens is. Fouten maken is tenslotte menselijk.

Neemt niet weg dat het natuurlijk een enorme schrik is geweest. Zoiets verwacht niemand. Kimmie, veel sterkte gewenst voor je oma! Het klinkt idd alsof die koele badkamer haar redding is geweest, met deze temperaturen en dan zo'n oud mensje met een hartaanval...


Dit vind ik geen menselijke fout meer hoor. Dokters hebben een controle uit te voeren volgens het boekje, heel simpel, voordat hij vaststeld dat iemand overleden is. Dat heeft deze dokter niet gedaan, maar hij heeft zichzelf er erg makkelijk mee afgebracht door alleen maar even naar haar te kijken en aan haar huid te voelen. Dat is geen menselijke fout meer, maar grove nalatigheid.

S. ontzettend veel sterkte voor jou en de rest van de familie. Ik vind het echt heel erg voor jullie, de ellende blijft zich ook maar opstapelen. Gelukkig gaat het weer ietsje beter met oma, maar jemig, dat arme mensje Echt diep triest.....

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:02

Ik vind dit ook wel een behoorlijk grove fout zeg!!!

Heel veel sterkte in ieder geval!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:34

jeetje kimmie dat is schrikken.. en je moeder en je tante wat moet jij een vreselijk jaar achter de rug hebben heelveel sterkte!! en hopelijk gaat je oma nu nog even mee Lachen van de dokter kan ik niets meer zeggen als dat ik het schadalig vind!!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:36

Ik praat de actie van die arts niet goed, ik zeg alleen dat het menselijk is omdat mensen fouten kunnen maken. Oók uit nalatigheid. Knipoog

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:27

Een dokter is ook maar een mens..

Mijn opa werd opeens niet goed.. De verpleegsters (in vezorgings tehuis) hielpen hem in bed, op het moment dat ze hem neer hadden gelegd begon mijn opa zwaar te ademen.. na 1,5 minuut hield het op en was mijn opa helemaal gestopt met ademen. Hij was dus dood. Hij kreeg al een "breuk" in zijn ogen en van die vlekken, hij voelde koud aan en zijn hartslag was weg, hij was doodverklaard.
Toen we weg gingen en mijn moeder dingen moest regelen bewoog hij zijn hand en ademde hij weer!!!! Maar de avond heeft hij niet meer gehaald. Verdrietig

Kimmi1 sterkte met je oma!

Anoniem

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:34

Sterkte met je oma kimmie1!
Ik had het verhaal al eerder gehoord van een vriendin, het is niet eens zo ver van mij gebeurd.

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: doodverklaarde vrouw ,leeft nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:41

jeetje! ben dr ff stil van hoor! dat is schrikken!
Wel slecht van die dokter, maar ja hij is ook maar n mens.

veel sterkte en beterschap aan je oma!