School weert televisiekijkende leerling

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:57

Sorane schreef:
Je moet ze de kost geven, de mensen die zo zwaar gelovig zijn dat ze elke vorm van media weren. Geen tv, internet, krant, radio etc.

Dat weet je van te voren als je je op die school aanmeld.


Idd. Ga gewoon naar een ''normale'' school. Als je zulke dingen van die school thuis al niet mag, zal het op school al helemaal niet veel soeps zijn.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:20

Ik werk in een "refo" zaak. Dus die mensen hebben thuis ook geen tv. Ze hebben wel een filter op de pc, maar me baas is er nu wel achter dat die filter ook geen zak voor stelt (nadat ik hem enkele voorbeelden had laten zien hoe je dingen kan omzeilen) Maar ze zijn daar geheel niet achterlijk of wat dan ook. Zijn goed op de hoogte (soms te goed) het is gewoon een overweging die gemaakt word. (om wel die tv of pc te nemen) Ik denk dat die school probeert dingen te handhaven die eigelijk niet meer van deze tijd zijn. Je heb die pc nodig. In bijna alle bedrijven ect. moet je gewoon werken met zo,n ding. Over de tv kan je lang en kort zeuren, zie je het niet op tv dan wel op die pc.
En die school, tja die zal best wel zijn goede en uiteraad slechte dingen hebben. omdat iets neit in hun straatje past hoeft het niet direct "slecht" te zijn.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:52

Ik ben zeer geinteresseerd in de uitslag van de rechtzaak. Het is voor mij een illustratie waarom ik het bijzonder onderwijs in de huidige vorm niet zo'n goed idee vind, en misschien dat dit een mooie gelegenheid is om er wat aan te veranderen.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:58

Het wordt tijd dat die school eens uit de oertijd gehaald wordt. Jemig, denken ze nou echt zo door te kunnen gaan, je lekker afzonderen van het huidige tijdperk? Scheve mond

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:00

Phoei, ik hoorde het vandaag op de radio ja. Bizar hoor!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:47

Marye78 schreef:
Het wordt tijd dat die school eens uit de oertijd gehaald wordt. Jemig, denken ze nou echt zo door te kunnen gaan, je lekker afzonderen van het huidige tijdperk? Scheve mond

Euh ze zijn niet zo in de oertijd blijven hangen, ze computeren wel Haha! (dan wel met een filter Haha! )

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:52

Citaat:
Het gebruik van televisie en open internet in de gezinnen wordt veroordeeld vanwege het godonterende en mensverwoestende karakter van veel programma's en sites.


Pff alsof mensen ook geen vrije wil hebben... Je kunt er toch ook voor kiezen om niet naar die godonterende en mensverwoestende programma's en sites te kijken.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:56

Maar de tere kinderzieltjes willen wel iets nieuws maar ze zijn daar te teer voor Haha!

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:28

Ja en ze moeten ook altijd teer blijven Knipoog Dan kunnen ze straks in het echte leven extra hard indeuken.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 22:52

Perlina schreef:
Je kunt er toch ook voor kiezen om niet naar die godonterende en mensverwoestende programma's en sites te kijken.

Dat zou je denken. Maar voor sommige mensen zou de verleiding wel eens te groot kunnen zijn. Knipoog

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:55

is dit ook een godonterend verwoestend forum?

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:58

Blegh, ik vind het zo'n grote stap terug in de tijd hè. Om mensen regels op te leggen en ze zelf het recht te ontnemen om zelf keuzes te maken. En om zelf na te denken over wat goed en slecht is.
En daar moeten dan mensen onderwijsassistent worden? Die dan kinderen kunnen leren om vooral niets zelf te ontdekken en alles maar voor waar aan te nemen?
Dat zo'n school in Nederland überhaupt mag bestaan Verward

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:48

godonterend, ik moest (gvd Knipoog ) drie keer lezen voordat ik doorhad wat voor woord dit was.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:39

Tja, ik zou ook niet meer naar die school willen. En vind het ook vreemd dat mensen die straks in het onderwijs gaan werken en kinderen moeten voorbereiden op de wereld zelf nogal wereldvreemd zijn. Maar ja, als dat je geloof is, staat het je vrij om naar zo'n school te gaan. Wat ik dan wel weer heel hypocriet vind is dat ze thuis 9 van de 10 keer wel een tv op zolder hebben waar dan heel stiekem naar gekeken wordt. Plus dat het verder ook niet zulke lieverdjes zijn, ik heb in Rhenen gewoond (en dat is bijna net zo erg als Venendaal) en daar werd ook behoorlijk buiten het huwelijk "bijgebeund", gelogen en bedrogen, net zoals in ieder ander dorp. Maar idd wel op zondag vooraan in de kerk, en dan is het allemaal weer goed. En je natuurlijk wel zwaar verheven voelem boven mensen die dat niet doen. In het huis waar ik woonde kwamen ook regelmatig mensen van een jaar of 16 wonen die door hun ouders de deur uit waren gezet wegens drugsgebruik, stelen en dergelijke. Altijd van de meest refo gezinnen. Want o wee als die kindertjes hun beschermde wereldje achter zich laten en in de "echte" wereld terecht komen.... dan slaan alle stoppen door.

Imitador

Berichten: 1585
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Almere

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:54

Tja... Tis misschien aan alle kanten hypocriet, maar het zijn de regels van de school en dat weet je van te voren als je daar heen wil... Waarom nou een rechtzaak? Waarom wil je naar een school die je dat soort denkbeelden meegeeft, maar je wil er niet naar leven? Ik ben met je eens dat in de kerken de mensen vaak aan alle kanten bedriegen. Maar ach, ze bedriegen alleen zichzelf ermee. Want als je het voor een God zou doen, die ziet toch wel dat je liegt en bedriegt?
Maar dat is hier niet van toepassing Haha!

Misschien is het ouderwets, maar waarschijnlijk gewoon een ander idee van normen en waarden. Niets om over te oordelen dus...

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:00

Het gaat om het princiepe. Je hebt hier in NL het recht om naar school te gaan (tot 16 zelfs plicht, maar hij was al 16) Een tv of pc mag nimmer een reden zijn om mensen te weren, ook niet als het vooraf wordt aangegeven en het al jaren zo is. Bovendien is het niet christelijk om mensen van onderwijs uit te sluiten. Stel dat die jongen door god verboden dingen op de pc bekijkt, dan straft god wel, dat is niet aan een school. Amen

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:30

Het lijkt mij dat het wettelijk niet mag iemand te weren vanwege tv- en internetgebruik.

Ik vind onderstaande acties ook wel het rijtje passen. De kerken stromen leeg en de laatste strohalmen worden gegrepen om de zwarte kousen normen en waarden te behouden.

Citaat:
RIJSSEN-HOLTEN - De SGP en de ChristenUnie in Rijssen-Holten willen een verbod op het muziekfestival 'Els Rock' dat op 26 augustus in de gemeente plaatsvindt. De christelijke partijen zijn niet gediend van het taalgebruik en de uitstraling van de heavy metal-bands die gaan optreden in Rijssen. Ze maken zich onder meer zorgen over de "teksten over dood en verderf en vocalen, die hels gekrijs en diepe grunts afwisselen".
(...)
Begin juli heeft de SGP in Staphorst om dezelfde redenen geprobeerd een concert van Normaal tegen te houden. Burgemeester Joop Alssema besloot afgelopen week dat het concert gewoon door mocht gaan omdat hij Normaal niet om principiële redenen wilde weigeren. De gemeente Rijssen-Holten was vrijdagavond niet bereikbaar voor commentaar.

(bron: nu.nl op 24/7/6)

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:35

Jawel, een bijzondere school mag dit wettelijk wel, dat is de onderwijsvrijheid.

Bovendien denk ik niet dat het eerlijk is om te zeggen dat dit hun laatste strohalm is... ik denk dat ze oprecht geloven dat hun weg de Goede Weg is. Dat ik het daar niet mee eens ben is een heel ander verhaal - maar het blijft wel hun geloof en hun overtuiging die ze proberen vast te houden.

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:06

De laatste strohalm in zoverre.. volgens de wet van vraag-en-aanbod is er vandaag de dag ook vraag naar die concerten in die gemeentes. Ik vind het niet eerlijk dat die partijen andere mensen in de gemeentes (kennelijk zijn die er dus ook) willen verbieden naar die muziek te luisteren. Maar goed dit is off topic.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:13

Al lopen de kerken in zijn algemeen leeg, je ziet juist dat deze zware kerken volstromen. Heel veel mensen zijn niet gelukkig met hoe de wereld en onze gemeenschap zich ontwikkelt. Zij zien onder andere tv en (ongefilterd) internet als veroorzakers van deze uitwassen en wijzen die dus af.

Het is weliswaar niet iets waar ik het mee eens ben, maar als dat je mening is vind ik het wel terecht dat je dan de consequenties daaruit trekt en geen tv en ongefilterd internet in huis wilt hebben. Ik word alleen altijd een beetje moe van dit soort principe-kwesties, zoek dan een andere school uit als je het niet met één van de grondslagen eens bent, dat is namelijk ook de vrijheid van onderwijs.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:16

Slaat nergens op, ik zou echt niet naar zo'n school willen!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:21

Ik vind dat iedereen het recht heeft zijn/haar school uit te zoeken. Misschien is dit voor die jongen wel de dichtbijzijnde school die grotendeels met zijn overtuiging overeenstemt. Het gaat toch om het volgen van onderwijs. Het zou te gek voor woorden zijn dat hij naar een school moet die beduidend verder van zijn huis zou liggen......

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:27

Het mag wettelijk gezien denk ik wel hoor. Een katholieke school mag ook hoofddoekjes verbieden, een openbare school daarentegen weer niet.

Als ik het artikel lees, meen ik te lezen dat de school van tevoren heeft aangegeven wat zij wel en niet toelaatbaar acht en dat zij daar ook streng op selecteert. De ouders wisten daar dus van af. Alleen vind ik het niet correct dat hun kind niet toegelaten wordt terwijl er beweert wordt dat andere leerlingen van die school ook tv kijken..

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:30

slimmerik schreef:
Ik vind dat iedereen het recht heeft zijn/haar school uit te zoeken. Misschien is dit voor die jongen wel de dichtbijzijnde school die grotendeels met zijn overtuiging overeenstemt. Het gaat toch om het volgen van onderwijs. Het zou te gek voor woorden zijn dat hij naar een school moet die beduidend verder van zijn huis zou liggen......


Je moet het zo bekijken als jij lid wordt van een ponyclub heb je je ook aan bepaalde regels te houden, doe je dat niet dan kunnen ze je ook (in uiterste gevallen) royeren of uberhaupt weigeren om je lid te maken!

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 01:22

Ja maar de overheid - belastinggeld - levert wel een bijdrage aan de speciale scholen (in dit opzicht is Nederland uniek...).

De ponyclubvereniging met een ballotagecommissie oid is een ander verhaal..