School weert televisiekijkende leerling

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 01:27

Maar daartegenover bestaan er genoeg zwaar gesubsieerde verenigingen waar je ook geen lid van kan worden, omdat je niet aan het profiel voldoet.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 01:35

Toch vind ik een school: waar mensen heengaan omdat ze leerplichtig zijn, iets anders.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:12

Dit is duidelijk een geval waar de grondrechten botsen. Zulke gevallen zullen steeds vaker en vaker voor de rechter komen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12753
Geregistreerd: 27-09-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:18

whahahahahaahahha!!! geweldig gewoon...
ik wou eigelijk ook na deze school omdat hij zo lekker dicht bij zat en ik nu 1 uur heen en 1 uur terug moet fietsen..
maarja, kwerd ook geweigerd Lachen Vork
tja, open internet, broek aan, en een tv in huis Tong uitsteken

ik heb ook op een school gezeten waar het ook erg streng was, ik moets bijv op school een rok aan en jongens een lange broek, en ik mocht geen shirtjes zonder mouwen. maarja.. nu verlost Tong uitsteken wel een heerlijke tijd daar gehad. omdat ik niet de enigste was die de regels wel eens had overtreden Vork

owja Knipoog op die school zaten wel 4000 leerlingen Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 12:10

Het vervolg:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... che_school

de Volkskrant schreef:
Leerling terecht geweigerd op reformatorische school
ANP

UTRECHT - Het reformatorische Hoornbeeck College in Amersfoort heeft terecht een 16-jarige leerling uit Veenendaal geweigerd. Dat is het oordeel van de voorzieningenrechter in Utrecht dinsdag in het kort geding dat door de ouders van de jongen was aangespannen. Volgens de ouders was de weigering gebaseerd op het feit dat zij over televisie en een open internetverbinding beschikten.

De school zou zich daarmee te veel mengen in hun thuissituatie en zou zich daarmee schuldig maken aan willekeur, omdat ook andere leerlingen en zelfs leerkrachten televisie en internet hebben, meenden de ouders. De rechter bleek het met hen eens dat op dit punt sprake zou kunnen zijn van ongelijke behandeling.

De school had echter ook andere argumenten aangevoerd voor de weigering, zoals de visie van eisers op medezeggenschap, het gebruik van bepaalde bijbelvertalingen en het feit dat het zusje van de leerling wel eens een lange broek draagt. Aangezien deze zaken volgens de school raken aan de kern van haar identiteit, kon zij ‘in redelijkheid’ beslissen de jongen niet aan te nemen, aldus de rechter.

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:18

En dan kankeren we weleens over de islaam en hoofddoekjes enzo. Dan moet je eens kijken hoe triest het westerse christelijke geloof kan zijn. (overigens is het niet het geloof zelf, maar de opvattingen van de mensen in het geloof die er soms een stom beeld aan geven.)

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:08

Ik vind het onacceptabel dat een school eisen te stellen krijgt aan het gedrag van leerlingen en hun gezin *buiten de school om*.

Wat mij betreft mag hier wel het een en ander aan de wet herzien worden.

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:55

Arnoud schreef:
En dan kankeren we weleens over de islaam en hoofddoekjes enzo. Dan moet je eens kijken hoe triest het westerse christelijke geloof kan zijn. (overigens is het niet het geloof zelf, maar de opvattingen van de mensen in het geloof die er soms een stom beeld aan geven.)


ik kan me niet vinden in je woordkeuze maar je hebt wel gelijk. Het is achter de ellebogen dit gedoe. Iedereen is toch gelijk. En ik geef die ouders gelijk dat ze hun kinderen willen laten weten wat het is om in de maatschappij te staan anno 2006 en niet in het "little house on the prairie" tijdperk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:52

uh ja, ik moet zeggen dat ik die woordkeuze ook niet erg op prijs stel Scheve mond

Persoonlijk zou ik best in het Little house on the prayer" tijdperk willen wonen hoor, maar dan wel als ik niet zou weten wat ik mis Knipoog

Anoniem

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:56

ook een reden waarom leerling niet erheen mag: zijn zus draagt soms lange broeken..

een RAMP zeg ik je! meisjes dragen toch geen broeken? iedereen loopt in lange rokken, kijk maar om je heen!!

Milou1984

Berichten: 295
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Zeewolde

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:46

Dan is het wel een heel strenge reformatorische school zeg. Ik vind het zelf ook niet echt van deze tijd maar goed dat is hun overtuiging en dat moet je respecteren. Ik heb wel eens meet gehoord dat dat zo is.

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:50

IronMaiden schreef:
Dan is het wel een heel strenge reformatorische school zeg. Ik vind het zelf ook niet echt van deze tijd maar goed dat is hun overtuiging en dat moet je respecteren. Ik heb wel eens meet gehoord dat dat zo is.


Het is gereformeerd en een logische stap als vervolg op hun basis- en middelbare school die ook gereformeerd zijn. In Amersfoort heb je ook het van Lodensteincollega, waar ontzettend veel jongeren vanuit ik weet niet waar naar toe komen. Zij leven volgens de bijbel en niet volgens de snelheid waarmee de maatschappij gaat. Ieder zijn eigen keuze, maar ik kan er niet bij Knipoog

Milou1984

Berichten: 295
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Zeewolde

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:08

Tsja reformatorisch en gereformeerd zijn ongeveer hetzelfde hoor. Ik ken ook heel veel mensen die op het van lodensteijn hebben gezeten. Hele leuke mensen overigens, maar ja ik zou ook niet zo kunnen leven hoor. ze hebben absoluut ook goede dingen in hun geloof alleen het word er allemaal zo dogmatisch ingestampt.

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:14

Ja dat is het hem meer, ik denk dat ze het wat meer * zoekt naar het juiste woord * niet vrijblijvender maar wel wat luchtiger moeten aanbieden. Dan zullen ze een hoop minder weerstand krijgen.

En ja een broek of een rok, ik zie het voordeel niet van een rok. God waarschijnlijk wel Knipoog

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:15

IronMaiden schreef:
Dan is het wel een heel strenge reformatorische school zeg. Ik vind het zelf ook niet echt van deze tijd maar goed dat is hun overtuiging en dat moet je respecteren. Ik heb wel eens meet gehoord dat dat zo is.


Ik heb het ook wel eens meer gehoord, maar ben het er elke keer dat ik het hoor opnieuw niet mee eens.
Ik respecteer hun overtuiging wel, maar niet in de doorvoering daarvan in het schoolbeleid. (Hoewel, misschien respecteer ik hun overtuiging maar matig. Eigenlijk vind ik dat dergelijke houdingen flink kritisch mogen worden uitgedaagd door onderwijs en dialoog... Verbieden van overtuigingen is niet de methode, maar dergelijke houdingen mogen wat mij betreft wel flink ontmoedigd worden, net als vrijwel elke vorm van fanatisme)

Ik vind simpelweg dat scholen zo ver niet mogen gaan, en zeker dat dit niet mag gebeuren met staatssteun. En eigenlijk zou ik er voor zijn dat zulke scholen geen onderwijsbevoegdheden of iets dergelijks mogen uitgeven, zoals ik gebedsgenezers geen medische bevoegdheid zou willen toestaan tenzij ze een reguliere opleiding achter de rug hebben. Voor de mensen die toch les willen geven op godsdienstige grondslag, zou een aanvullend programma een optie zijn, zolang ze maar een normale en gematigde basis hebben.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:10

wat me net bij beelden van het RTL4 nieuws op tv opviel, was dat die school een afdeling ICT heeft, ze lieten bordjes zien met allerlei opleidingen die ze daar verzorgen, ook ICT dus, dat zijn volgens mij computers die ongetwijfeld op internet aangesloten dienen te zijn, anders voldoet de opleiding niet aan de landelijke eisen......
Hoe zouden ze dat goedpraten daar?

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:15

IronMaiden schreef:
Tsja reformatorisch en gereformeerd zijn ongeveer hetzelfde hoor.


Pffff.... dat zijn wel verschillende dingen. Zo ben ik van huis uit gereformeerd maar met reformatorisch wil ik niets te maken hebben

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:19


SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:28

je zult wel vaker dingen tegenkomen waar je niets van snapt.

Het hoeft ook niet allemaal, maar blijkbaar willen ze toch een beetje "bewijzen" dat ze als school wel in de maatschappij staan.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:06

Ach, je kunt het weten het is die school de instelling, dus dan moet je je daar aan houden wil je erheen gaan. Gewoon niet naar zo'n belachelijke school gaan, ik vind dat die mensen het maar helemaal zelf moeten weten.
Laatst bijgewerkt door Helderder op 01-08-06 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:07

en dat is belachelijk Knipoog

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:07

Hihi, had even dat ene bericht over het hoofd gezien Knipoog

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:55

De mensen moeten 't zelf allemaal maar weten.

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:06

Had ik een verkeerde woordenkeuze? Ik heb in princiepe niks tegen islam en hoofddoekjes, zolang er niet zo krampachtig mee om word gegaan zoals deze school over tv. pc en lange broeken voor meisjes. Of had ik andere woorden verkeerd?

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:45

Arnoud schreef:
Had ik een verkeerde woordenkeuze? Ik heb in princiepe niks tegen islam en hoofddoekjes, zolang er niet zo krampachtig mee om word gegaan zoals deze school over tv. pc en lange broeken voor meisjes. Of had ik andere woorden verkeerd?


Je woordkeuze wat dit betreft vond ik niet verkeerd, maar meer het kankeren Knipoog Gebruik dan, zeuren, zagen of zanniken.