Internetten in de baas' tijd

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:29

Ik heb internet en email nodig voor mijn werk. Dus het is niet zo raar dat ik continu op internet zit. En de meeste mensen kunnen echt niet 8 uur achter elkaar intensief werken. Ja, een dag of een week, maar niet altijd. Dat is ten eerste slecht voor de werknemer (te intensief) en ten tweede slecht voor de arbeidsgelegenheid. Als iedereen voor 100% zich zou inzetten, dan zijn er meer werkelozen omdat het werk met minder gedaan kan worden. Die werkelozen kosten de maatschappij veel geld aan uitkeringen en andere sociale voorzieningen. Dan kunnen sommige mensen maar beter aan het werk zijn. Als is de productiviteit minder. Dus als iedereen voor, pak 'm beet, 75% zou werken, dan is iedereen tevreden: het werk is niet zo intensief omdat er tijd voor onspanning is en er is minder werkeloosheid wat de welvaart ten goede komt. Zo zie ik het altijd maar.

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:35

Ik internet (bokken voornamelijk) ook de hele dag.. maar mijn werk lijdt er niet onder. Mijn baas weet het wel denk ik, maar die geeft er niet zoveel om.. hij zit zelf ook veel op internet Nagelbijten / Gniffelen

Esther

Berichten: 4148
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:54

Ik internet tussendoor ook onder het werk, de boog kan niet altijd gespannen staan.
Even de gedacten verzetten tussendoor werkt voor mij vaak verhelderend. Als ik een uur heb zitten rapporteren, vaak met veel rekenwerk, heb ik dat echt even nodig. Naast het wandelen naar de koffie-automaat zit ik dan ook wel eens te bokken. En voor mijn werk moet ik ook nog wel eens eea opzoeken. Ik denk dat ik productiever ben met tussendoor internetten dan zonder. Ik heb mijn werk meestal op tijd af, en zo niet dan komt dat vaak niet door het internetten.
Ik blijf ook vaak wat langer dan de 'verplichte' 8 uur.

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:07

Ik blijf dan niet langer want er is eigenlijk teweinig werk voor me, zodoende dat ik zat tijd heb voor 'andere' dingen Bloos

Anoniem

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:09

*schudt je de hand* Haha!

mariekie
Berichten: 5167
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:14

Al ik me verveel ga ik ook gewoon ff internetten.
Of als ik het heel druk heb gehad ga ik even kijken op bokt gewoon voor de afwisseling..

Het ganse bedrijf zit hier op internet zoal Mp en daar verkopen ze geen groente en fruit aan dachty ik zo Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23551
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:39

ik zit zelden in de baas zijn tijd op internet, maar zoals nu; al het werk practisch klaar en het is heel rustig hier dan wel even.
Normaal bestaat de afleiding uit een rondje wandelen en even praten met iemand die het bedrijf komt binnenwaaien.
Vind het van mezelf ook niet netjes als ik internet in de baas zijn tijd, al weet ik dat ze er geen problemen mee hebben.

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:45

Ik krijg zo gigantisch onderbetaald... ik compenseer het met internetten Haha!

Nevermind85
Berichten: 297
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Internetten in de baas' tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:55

Ik ben receptioniste en doe dit als vakantiejob. Ik kan je zeggen, het is afschuwelijk. Ik heb geen werk of practisch geen, buiten sommige telefoontjes. Ik heb al vaak achter werk gevraagd, maar ja ze weten zelf niks. Sorry, maar ik ga niet van 8u 's morgens tot 17u 's avonds met mijn duimen zitten draaien. Bloos En nochtans ik ben liever aan de slag dan heel de tijd achter diverse fora en mails.