Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 12:48

nu.nl

Citaat:
BLANKENBERGE/BRUSSEL - De traditionele vakantieliefde bestaat niet meer. Het fenomeen is vervangen door meerdere vluchtige liefdes-voor-één-nacht, zei de Belgische deskundige Bo Coolsaet maandag in de krant Het Laatste Nieuws.

Jongeren die de avond ervoor iets hebben, zoeken een ander voor de volgende avond. "Het is een opvallende trend dat een groep jongeren schrik heeft om een echte relatie aan te gaan. Als ze twee weken samen zijn met hun vakantieliefje, kunnen ze niet meer doen en laten wat ze willen... denken ze".


De vrees om zich te binden komt volgens Coolsaet door de ouders. "Jongeren zien hoe volwassenen scheiden. Die weg willen ze zelf niet inslaan, dus houden ze het liever bij vluchtige contacten. Ze willen wel de liefde van hun leven, maar durven niet."


Herkenbaar? Haha!

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:19

opzich herkenbaar. Op vakantie zit ik helemaal niet op een vakantieliefde te wachten. En thuis trouwens ook niet Haha! Af en toe eens iemand voor 1 nacht prima. Relatie's, ff niet

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:20

Nope voor mij niet herkenbaar. Ik heb dat zowel op vakantie als thuis niet gedaan en ben ook niet van plan daar ooit mee te gaan beginnen.
Ieder ander moet dat natuurlijk zelf weten Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:27

Citaat:
Jongeren zien hoe volwassenen scheiden. Die weg willen ze zelf niet inslaan, dus houden ze het liever bij vluchtige contacten


Is dat zo?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:29

Ja ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit hoor. Ik vind de meeste jongeren nogal verbitterd, en dan met name als het over hun thuis situatie gaat. Je ziet het hier op bokt ook. Ik kan me wel indenken dat jongeren denken dat ze zich liever niet aan iemand binden om het verdriet, wat ze bij hun ouders duidelijk hebben kunnen zien, voor zichzelf te besparen.

Anoniem

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:43

Ik denk niet dat scheidende ouders de oorzaak is. Scheiden gebeurt al jaren en dit is een trend van de laatste tijd. Het is meer de maatschappij die veranderd. Meer individualisering, meer materialisme, meer onpersoonlijkheid. Daarbij moet tegenwoordig alles kunnen, dus lang leve de lol.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:06

SuperPepeijn schreef:
nu.nl

Citaat:
BLANKENBERGE/BRUSSEL - De traditionele vakantieliefde bestaat niet meer. Het fenomeen is vervangen door meerdere vluchtige liefdes-voor-één-nacht, zei de Belgische deskundige Bo Coolsaet maandag in de krant Het Laatste Nieuws.

Jongeren die de avond ervoor iets hebben, zoeken een ander voor de volgende avond. "Het is een opvallende trend dat een groep jongeren schrik heeft om een echte relatie aan te gaan. Als ze twee weken samen zijn met hun vakantieliefje, kunnen ze niet meer doen en laten wat ze willen... denken ze".


De vrees om zich te binden komt volgens Coolsaet door de ouders. "Jongeren zien hoe volwassenen scheiden. Die weg willen ze zelf niet inslaan, dus houden ze het liever bij vluchtige contacten. Ze willen wel de liefde van hun leven, maar durven niet."


Herkenbaar? Haha!

Ahum, ja. Bloos

Maar..... wat ik ook deed... ik ging niet met die lui naar bed!
Verder werd ik ook niet verliefd zo efkes want dat gaat bij mij niet zo gemakkelijk. Ik vond het ook niet erg realistisch om verliefd te worden daar en ook nog eens te denken dat het echt iets kon worden. Ik wilde alleen maar werken aan mijn ego. Ik had niet veel zelfvertrouwen maar daar in het buitenland werd het gemakkelijk opgekrikt. Ik wilde gewoon lol maken met mijn vriendinnen en eens kijken of ik leuke jongens zag die ik ook nog krijgen kon. Dat is alles. Meer niet. Mijn ouders zijn dan ook niet gescheiden, misschien ligt het daar aan? Haha!

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:38

Nee, niet herkenbaar eigenlijk. Nagelbijten / Gniffelen Tsja, vakantieliefdes dat is toch alleen de vakantie, daarna zie je ze toch niet meer.

Het doen omdat je ouders ziet scheiden? Nou denk niet dat dat het is, denk eerder dat er veel gewoon van hun "jeugd" willen genieten. Lachen

Yessy

Berichten: 23042
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:00

Moet er niet aan denken 2 weken elke nacht een ander, zoveel leuke mannen lopen er niet eens rond Haha!
Volgens mij heeft het niets met scheiden te maken, 2 weken vakantie en dan iemand nooit meer hoeven zien is iets heel anders dan trouwens etc..

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:46

nee niet herkenbaar. Maar bij dit verhaaltje past wel de vraag. Hoe lang duurt het totdat ik een soa heb, en terecht dan.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:00

Wel herkenbaar dat ik niks met iemand wil, Maar ik doe niet echt aan voor een nachtje met iemand ofzo, en zowiezo ben ik nog te jong.

maargoed. Ik wil niet, niet een relatie omdat ik bang ben voor scheiding of dat we uit elkaar zullen gaan. Maar omdat ik het heerlijk vind vrij te zijn en te doen wat ik wil. Ik voel me beperkt als ik iets met iemand heb,

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:05

SuperPepeijn schreef:
Citaat:
Jongeren zien hoe volwassenen scheiden. Die weg willen ze zelf niet inslaan, dus houden ze het liever bij vluchtige contacten


Is dat zo?


nee hoor, want mijn ouders zijn alweer 27 jaar gelukkig getrouwd, mn zus is al jarenlang gelukkig met dr vriend, mn opa&oma zijn al 52 jaar getrouwd en ze kon ik er wel meer Lachen

ik zelf daarintegen ben niet van de relaties, ja sex-relaties, one-night-stands en gewoon lol maken *LOL*
lekker mn eigen gang kunnen gaan, flirten als ik wil flirten, sex als ik sex wil, geen vent als ik geen vent wil, gewoon net hoe het mij het beste uitkomt
egoïstisch? vast wel, maar ik laat altijd van te voren weten dat er niets meer in zit dan een leuke nacht en met wat geluk een herhaling van die nacht Knipoog
dat zo'n scharrel dan verliefd wordt is wel weer jammer Scheve mond

maar een echte relatie...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 21:32

@Renske; Zeg jij tegen een geweldige kerel waar je vreselijk verliefd op wordt; nee sorry makker, ik heb geen zin in een relatie?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:58

Daar zeg je het zelf als áls ik toch eens vreselijk verliefd zou worden was het verhaal heel anders!
Al is er een superleuk persoon in mn leven op dit moment, incl de kriebels in mn buik, toch heb ik het afgekapt.
Kom net uit een lange relatie, deel het huis nog met mn ex, wordt nu eerst tijd voor mezelf, kan zo niet aan een relatie beginnen dat loopt toch fout af
en je kent me, monogaam blijven is voor mij een hele opgave Knipoog wellicht als ik echt verliefd ben dat dat dan ineens vanzelf gaat, al moet ik zeggen dat ik toch zeker 2 maanden genoeg had aan deze ene persoon, zonder dat we er afspraken over hadden gemaakt, toch zie ik een relatie nog niet zitten nee.
dacht er wel overheen te groeien maar ben alweer 24, ben nu nog erger dan op mn 18e Bloos! Nagelbijten / Gniffelen


ik ben gewoon een hopeloos geval Zij zijn groot en ik is klein!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:21

of een laatbloeier, zoals ik.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:24

Dat hoop ik dan maar Desiree Haha! al vermaak ik me tot die tijd ook prima *LOL*

Dennis v m schreef:
nee niet herkenbaar. Maar bij dit verhaaltje past wel de vraag. Hoe lang duurt het totdat ik een soa heb, en terecht dan.


tuurlijk niet!
doe het veilig of regel een vaste sex-date waarvan je weet dat jullie beide soa-vrij zijn!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:00

Haha! Haha! Haha! Ik ben 38 en geloof ook niet zo in monogame relaties Bloos Bloos! ,maar iedere dag een ander is wel een vermoeiende bezigheid.
Dus eigenlijk niet zo herkenbaar Clown

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:10

Ik kan me altijd wel vinden in het begrip scharrelen. Leuke dingen doen met 1 persoon zonder het stempeltje relatie te gebruiken.

Schijnt alleen nog niet in alle kringen begrepen/geaccepteerd te worden..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:47

ik ben ook niet vies van een leuk avondje hoor...
Maar ben in een relatie wel monogaam, althans, als de relatie goed is Schijnheilig
Verder kan ik me ontzettend vinden in de levenstijl van Renske, alleen heb ik nogal veel eisen aan een vent, ook al is die maar voor 1x Knipoog

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:40

Renske_ schreef:
Dat hoop ik dan maar Desiree Haha! al vermaak ik me tot die tijd ook prima *LOL*

Dennis v m schreef:
nee niet herkenbaar. Maar bij dit verhaaltje past wel de vraag. Hoe lang duurt het totdat ik een soa heb, en terecht dan.


tuurlijk niet!
doe het veilig of regel een vaste sex-date waarvan je weet dat jullie beide soa-vrij zijn!!


ja en hoe vaak gebeurd het dat een meisje of een jonge kijkt of jullie allebei sao vrij zijn, precies bijna nooit dus.

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:46

sorry hoor, maar er zijn ook nog condooms hoor Scheve mond Dat je seks hebt maar geen relatie wil nog niet zeggen dat t gelijk onveilig gebeurt!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:56

ja sommige meiden en jongens denken daar ook aan maar lang niet iedereen, daarnaast vind ik het gewoon ziek om iedere dag met een ander in bed te duiken

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:13

Vakantie liefde bestaat nog wel hoor!
Ik heb mijn vriend leren kennen tijdens een vakantie in Turkije.

Hij komt uit Limburg en ik uit Noord Holland, dus niet bepaald bij elkaar naast de deur.

Inmiddels zijn we 3 jaar verder, na 1,5 jaar heen en weer reizen hebben we nu huisje, boompje, beestje! Haha!

Uitzonderlijk maar het kan dus nog wel!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:32

Dennis v m schreef:
ja sommige meiden en jongens denken daar ook aan maar lang niet iedereen, daarnaast vind ik het gewoon ziek om iedere dag met een ander in bed te duiken


je kan het zo negatief zien als je zelf wil he!

zoals ik al zei doe het veilig óf zoek een vaste sex-date waarvan je beide weet dat je soa vrij bent
en nee dat weet je lang niet altijd dus ga je voor optie 1:doe het veilig

en iedere dag een ander, daar heeft ook niemand het hier over gehad! dan heb je het wel erg druk Clown
en dat je het ziek vind, dat vind ik dan wel weer erg grof uitgedrukt, ik vind het best apart als iemand heel zn leven maar 1 partner heeft gehad, je moet imo weten hoe het is met een ander omdat je dan niet die verleiding alsnog krijgt, maar dan zeg ik toch ook niet dat iemand ziek is omdat hij/zij gelukkig is met zn 1e partner Verward

leven en laten leven Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Vakantieliefdes vervangen door vluchtige contacten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 15:41

Nou ja, mét condoom wilt natuurlijk niet zeggen dat het ook echt veilig is, je neemt toch een risico. Maar dat is eigenlijk een beetje een uitgekauwd onderwerp. Ik was ook eigenlijk meer benieuwd naar hoe relaties van ouderen invloed hebben op hoe de jongeren hun relaties hebben. Als ik zo om me heen kijk, denk ik dat het zeker meespeelt, misschien niet direct bij de ouders maar dan wel bij de omgeving. En de logische redenering dat jongeren niet gekwetst willen worden omdat ze dat terugzien bij ouderen is heel logisch. Maar het geeft je zo nooit de kans een relatie te krijgen met meer diepgang, toch?