Energierekening van 2 miljoen euro

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 20:15

Bron: nu.nl

nu.nl schreef:
Een 45-jarige man uit Pijnacker die terugkwam van vakantie heeft op de deurmat een energierekening van Eneco van 2.144.607,90 euro gevonden. De man zou in twee maanden tijd twintig miljoen kilowattuur aan stroom hebben gebruikt en 102.284 kuub gas hebben afgenomen. Een Eneco-medewerker zei dat de man eerst moest betalen en dat er achteraf bekeken kon worden of de rekening wel klopte. Uiteindelijk hoefde de man hier niet aan te voldoen. Eneco gaat de fout achterhalen.

Dat is schrikken, zeg maar. Clown

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:17

Of je dan maar zo eventjes eerst 2 miljoen wilt betalen Haha!

Idd heel vaag en schrikken ja, die is de vakantie vast al weer helemaal vergeten...hopelijk zien ze snel de fout!

nijntje01

Berichten: 525
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:19

hahahahaa heb ik ook gehad van de NUON.
ook zo'n achterlijk groot bedrag terwijl ik er nog maar net 1 maand in mijn woning zat.
Een paar telefoontjes naar de nuon en ik hoefde m niet te betalen.

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:19

en dan zeggen ze dat hij eerst moet betalen. Jaa,, net alsof iedereen zomaar 2 miljoen heeft liggen..??!!

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:24

haha!
dan schrik je je dood.. Clown
paar kraantjes open laten staan ofzo Tong uitsteken

duikpaardje

Berichten: 1477
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:35

Misschien de koelkast wat hoger gezet of de airco aangelaten voor de plantjes Haha!

Je schrikt toch wel als je dit op de deurmat krijgt...

Marjo_Wystan

Berichten: 1819
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: R'dam

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:20

hihi, ja die fout punt 1 is al erg, maar daarna zeggen dat hij eerst moet betalen Haha! Ach arme jongen/meisje die dat gezegd heeft, ik zie echt zo'n studentje voor me die net 1 week daar werkt en gewoon de procedures van haar informatievelletje die hij/zij de 1e dag gekregen heeft opdreunt

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:29

ik las het op tele tekst vanmorgen.. ik zeg zo tegen me moeder nou hij mag mij ook wel 2 miljoen betalen hoor. wel banketstaaf om dan eerst te zeggen ja je moet het eerst betalen alsof je even 2 miljoen op je rekening heb staan. ik niet in elk geval

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:35

dat zal even schrikken zijn....

_Ingrid

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-08-05

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:40

dat zal schrikken zijn, weg is je vakantie gevoel dan.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:46

Beter een rekening van 2 miljoen dan één waarbij een fout is gemaakt van 200 euro of zo.
Bij die 2 miljoen is het tenminste meteen duidelijk dat er een fout is gemaakt. Bij 200 euro laten ze je gewoon betalen en dat is niet fijn als je geld al is opgegaan aan de vakantie. Bovendien krijg ze dan maar eens aan het verstand dat het een fout is. Als ze in het callcenter nu al zeggen dat je eerst moet betalen.

Wat mij betreft zouden ze die callcenter medewerker meteen moeten ontslaan. Hoe haal je het bij zo'n bedrag in je hoofd om ijskoud te zeggen eerst betalen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:56

Whahahaha nondeju. En dan al helemaal het feit dat Eneco eerst geld wilde zien voor dat ze zouden gaan controleren Haha! Net of elke Nederlander zo even 2 miljoen euro ophoest Haha!

Arme man, dat zou schrikken zijn geweest.....

Moesakie

Berichten: 34
Geregistreerd: 31-07-05

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:17

Geweldig, kan ik ff vangen. Lekker stom zeg van die medewerker.

jodoka
Berichten: 305
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:42

Wij hadden het ook van de nuon,
gewoon een aanbetaling erbij van 3500 euro.
Wij gebelt en nee hoor mevr.eerst betalen dan uitzoeken..niet betaalt..of we toen 3700 euro overwoude maken.
Weer gebelt etc..toen hadde ze het maar geschat op 1200 euro bijbetalen niet gedaan..

En zo ging het 2 jar lang door..uit eindelijk maar betaald,ze bleven volhouden..snel over gestapt naar oxion veel beter.

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:46

Ach, elke energiemaatschappij maakt weleens een foutje. Vorig jaar heeft Essent alle lantaarnpalen bij mij in de straat een rekening gestuurd. Vond ik ook wel humor voor de postbode. We hebben het er nog weleens over als er eentje stuk is: "die heeft zijn rekening nog niet betaald zekers"

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 07:34

Jemig, dan schrik je je idd rot. Hij had gelukkig geen automatische incasso afgegeven?

Een collega van mij had dat wel. Kon op zaterdag niet meer pinnen en wat bleek: de NUON had ff 15000 euro van zijn rekening afgeschreven!
Gelukkig wel goed opgelost met een bos bloemen maar je staat in de supermarkt wel mooi voor banketstaaf.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:58

Pff dan zou ik een halve hartstilstand krijgen als ik dat zo zag... heeft niet iemand stroom van 'm afgetapt voor een hennep kwekerij? Nagelbijten / Gniffelen

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:01

Karin schreef:
Bron: nu.nl
nu.nl schreef:
Een Eneco-medewerker zei dat de man eerst moest betalen en dat er achteraf bekeken kon worden of de rekening wel klopte.



Tjezus... typische Eneco-call-center-medewerker opmerking... Blond?

EDIT: Sorry, is niet zo onaardig bedoeld als hier staat maar ik heb persoonlijk wat mindere ervaringen met Eneco... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 26-07-06 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rachelll

Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:02

medewerker had ook nog gezegd dat meneer het anders ook wel in termijnen kon betalen. haha. wel suf ook.

L0vee_J0ran

Berichten: 203
Geregistreerd: 15-02-06

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:04

Woow..dan schrik je ff..Tong uitsteken

Anoniem

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:09

lindsey schreef:
Beter een rekening van 2 miljoen dan één waarbij een fout is gemaakt van 200 euro of zo.
Bij die 2 miljoen is het tenminste meteen duidelijk dat er een fout is gemaakt. Bij 200 euro laten ze je gewoon betalen en dat is niet fijn als je geld al is opgegaan aan de vakantie. Bovendien krijg ze dan maar eens aan het verstand dat het een fout is. Als ze in het callcenter nu al zeggen dat je eerst moet betalen.

Wat mij betreft zouden ze die callcenter medewerker meteen moeten ontslaan. Hoe haal je het bij zo'n bedrag in je hoofd om ijskoud te zeggen eerst betalen.



haha, en dan maar hopen dat je lieve buurman tijden je vakantie niet even een grootse hennepkwekerij heeft opgezet en zo jouw meter heeft laten lopen. Toon dat maar eens aan als de planten al weer weg zijn.

Nou sinds wij niet meer bij Essent zitten, hebben we voor het eerst dit jaar 600 euries terug gekregen, hebben niks speciaals daar voor gedaan. Dus die 200 eurietjes die er door slippen, komt misschien wel vaker voor dan je denkt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102292
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:35

Ik zit geloof ik ook bij Eneco en ik krijg altijd geld terug...Haha!
Maar dit is wel een hele grote fout....Nagelbijten / Gniffelen Die medewerker zal wel de volle laag krijgen....vind ik eigenlijk best zielig....Tong uitsteken

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:57

Oeps,Foutje Nagelbijten / Gniffelen

Ann

Berichten: 13343
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:01

Dat is lekker terugkomen van vakantie Clown Gelukkig is het bedrag zo absurd hoog dat het wel een misverstand moet zijn.

Het is wel triest dat er zoveel foutieve afrekeningen komen van de energiebedrijven. Je betaald iedere maand best wel veel, en dan ook nog eens de zorgen of de afrekening wel klopt.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Energierekening van 2 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:05

kon wel reclame zijn van even apeldoorn bellen Tong uitsteken