Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 15:40

Andrea Yates die in 2002 levenslang kreeg voor het verdrinken (in bad) van haar 5 knderen tussen de 6 maanden en 7 jaar, is in een nieuwe rechtzaak onschuldig verklaard voor moord. Ze was "ontoerekeningsvatbaar" en moet opgenomen worden en behandeld, aldus de jury. De eerdere straf is ongedaan gemaakt.

jessy1989

Berichten: 304
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: deinum (friesland)

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:43

jezus dat vind ik echt belachelijk.
ze moeten dat mens gewoon afspuiten, daar is geen excuus voor. weer een gek minder op de wereld

Edding3000
Berichten: 413
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Nieuw Vossemeer

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:44

'Ze was "ontoerekeningsvatbaar" en moet opgenomen worden en behandeld, aldus de jury. De eerdere straf is ongedaan gemaakt.'

zal een soortgelijk iets zijn als tbs met dwangverpleging. Dat houd dus in dat je nooit meer rondloopt.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:45

Als ze idd een depressie heeft gehad, hebben ze gelijk. Dan helpt opsluiting niet, maar zal er therapie moeten volgen.

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:49

verzuipen dat kreng,

ee, even serieus, dit is gewoon te gek voor woorden, zijn ze helemaal gek geworden daar??
ze moeten zelf in therapie

Goof

Berichten: 28944
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:19

Edding3000 schreef:
'Ze was "ontoerekeningsvatbaar" en moet opgenomen worden en behandeld, aldus de jury. De eerdere straf is ongedaan gemaakt.'

zal een soortgelijk iets zijn als tbs met dwangverpleging. Dat houd dus in dat je nooit meer rondloopt.


Laten we hopen dat zo iemand niet meer op vrije voeten komt!!!!

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:46

zulke mensen verdienen geen kinderen 5 kindjes verzopen en toen was ze elke keer ontoerekenigsvatbaar
Dat kan je mij niet vertellen het zit in der en als ze ooit nog vrij komt na der therapie raakt ze weer in een depressie
en dan gaan er nog meer kinderen dood Scheve mond
zoo oneerlijk ik wens echt dat ze nooit meer vrij komt alleen therapie ze had er een celstraf bij kunnen krijgen..
zulke mensen zijn echt gek in hun hoofd en als je depresief bent vind ik het nog geen reden dat je zulke onschuldige kindjes verdrinkt en niet 1 keer maar 5x
ben echt sprakeloos belachelijk gewooon

Edding3000
Berichten: 413
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Nieuw Vossemeer

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:48

TabeR schreef:
zulke mensen verdienen geen kinderen 5 kindjes verzopen en toen was ze elke keer ontoerekenigsvatbaar
Dat kan je mij niet vertellen het zit in der en als ze ooit nog vrij komt na der therapie raakt ze weer in een depressie
en dan gaan er nog meer kinderen dood Scheve mond
zoo oneerlijk ik wens echt dat ze nooit meer vrij komt alleen therapie ze had er een celstraf bij kunnen krijgen..
zulke mensen zijn echt gek in hun hoofd en als je depresief bent vind ik het nog geen reden dat je zulke onschuldige kindjes verdrinkt en niet 1 keer maar 5x
ben echt sprakeloos belachelijk gewooon

dame ik neem aan dat het er 5 in een keer geweest zijn, geen aparte gevallen.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:18

Tja klinkt niet helemaal eerlijk, maar wij hebben niet de bewijzen die de jury wel heeft. Ik neem aan dat er onderzoek gepleegt is naar de psychische gesteltheid van de vrouw door profesionals. Wanneer deze vrouw echt ontoerekeningsvatbaar was dan zou het ook niet eerlijk zijn om haar levenslang te geven. Behandeling heeft ze veel meer aan.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:47

was ze ook ontoerkeningsvatbaar toen haar kinderen verwekt en geboren werden?

Nee sorry, voor dit soort mensen mag van mij de doodstraf weer worden ingevoerd. Je zult altijd zien dat zo iemand over een x aantal jaar weer losloopt kids krijgt en het weer doet

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:13

De titel van dit topic is natuurlijk nogal suggestief, alsof ze opeens op vrije voeten is. Verward Ze is vrijgesproken van moord (bij moord moet er sprake zijn van voorbedachte rade). Ze is nu 'insane' verklaard en zal in een psychiatrische inrichting worden behandeld, en geloof maar niet dat ze ooit nog vrij komt. Ten tijde van de verdrinkingen was ze al langer ziek en had ze er ook al een zelfmoord poging opzitten. Ze is gediagnostiseerd met schizofrenie.

Al met al natuurlijk een verschrikkelijk tragische gebeurtenis.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:23

Voor de mensen die het verhaal erachter niet kennen: ze dacht dat ze haar kinderen van de duivel redde door ze te verdrinken.

Ik vind het goed dat ze besloten hebben dat ze ontoerekeningsvatbaar was. Veel mensen beseffen zich niet dat schizofrenie een ziekte is, net zoals bijv. diabetes. Dit is niet een vrouw die dacht even makkelijk van de kids af te zijn, dit is iemand die compleet in een andere wereld leefde en medische hulp nodig had (en heeft). Ze komt nu niet op vrij voeten, maar gaat een psychiatrische inrichting in waar ze het soort begeleiding krijgt dat ze nodig heeft.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 20:27

Ze is onschuldig voor moord verklaard. Niks suggestiefs aan de titel.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 20:37

Schyzofrenie kan honderd keer een ziekte zijn, het blijft levensgevaarlijk. Zo ken ik een geval nabij van iemand die, na herhaaldelijk bedreigen, zijn moeder, die een gezondheidscentrum was in gevlucht (in de hoop dat ze daar iets met hem konden) levend heeft verbrand op de WC. En zo zijn er nog wel een miljoen verhalen.
Het is een feit dat als ze niet hun medicijnen nemen, het levensgevaarlijke mensen zijn die niet los horen te lopen. Mijn ex heeft een schyzofrene broer die zijn medicijnen niet in wil nemen omdat hij er niet bij kan drinken. Het is niet de vraag óf hij zijn moeder zal vermoorden, maar wanneer.

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:59

Opsluiten en nooit meer vrij laten!

@ lusitana: zijn eigen moeder levend verbrand?! Bloos!

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 22:25

Ja, een moeder die dus al jaren om hulp vroeg om hem toch alsjeblieft op te sluiten, maar dat kan dus pas als er wat gebeurt, voor de rest is het op vrijwillige basis.
Hetzelfde geldt voor de moeder van mijn ex, die is echt radeloos, met die volwassen kerel in huis die totaal onvoorspelbaar is, maar ze krijgt het toch niet voor elkaar dat hij in de inrichting BLIJFT (hij gaat af en toe heen).

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 00:43

Deze mw was psychotisch ivm een postnatale depressie, het commentaar van inkepink hierboven is dus erg dom en kortzichtig...
Op deze site: http://www.ncrm.nl/webpagina%20zinloos%20geweld.htm wordt gesteld dat deze mw leed aan een medicijnvergiftiging.
Maw, deze mw was geen beest die haar kinderen bewust heeft vermoord, maar iemand die ernstig ziek was....

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 00:54


Edding3000
Berichten: 413
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Nieuw Vossemeer

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 03:52

Lusitana schreef:
Ze is onschuldig voor moord verklaard. Niks suggestiefs aan de titel.
de titel IS idd niet de werkelijkheid. ze is niet onschuldig verklaard, maar onschuldig aan MOORD.

Echt als ik dit topic lees snap ik waarom PvdA weer aan de macht komt volgende 4 jaar.
domme mensen klere zeg. nit normaal.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 13:08

Dames en heren, de titel kan maar een bepaald aantal woorden bevatten. En daarom gaat het ook verder in de eerste post hè, die mensen, mag ik hopen, wél lezen. En daar staat duidelijk dat ze is onschuldig is bevonden aan moord.

Een psychose van een postnatale depressie is idd wat anders dan schyzofrenie en het is goed dat het even verteld wordt.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat dame in kwestie nog wil blijven leven. Ze wordt nu neem ik aan, met man en macht "gered" van zelfmoord?

Zelf heb ik alleen het feit geplaatst en geen mening.
Het is moeilijk te begrijpen dat kinderen slachtoffer moeten worden van dergelijke dingen.
Mensen die kinderen verkrachten en vermoorden zijn feitelijk ook ziek, maar daar staat men dan weer anders tegenover dan zo´n vrouw die door omstandigheden tijdelijk niet goed bij haar hoofd was...

Het Amerikaanse rechtsysteem bestaat uit een jury van meerdere mensen uit verschillende klassen, van verschillende sexe en huisdkleur. Die zullen allemaal goed een mening vormen voor ze tot een unanieme uitspraak kunnen komen.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:23

Forensic psychiatrist Dr. Phillip Resnick diagnosed Yates with schizoaffective disorder, severe depression with schizophrenic symptoms.

Daar kwam dus die postpartum depression bij.
http://www.courttv.com/trials/yates/072 ... 2_ctv.html

Misschien is het ook handig om een keer bronnen bij al je nieuwsberichten te vermelden?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:39

liannes schreef:
verzuipen dat kreng


Haha!

Therapie idd... Desnoods medicijnen en zorgen dat ze nooit meer kinderen kan krijgen of erbij in de buurt kan komen... God heeft vreemde kostgangers...

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 16:21

Bealy schreef:
Misschien is het ook handig om een keer bronnen bij al je nieuwsberichten te vermelden?

Mijn bron is altijd de Correio de Manhã of de 24Horas. Dat zijn Portugeze kranten en zijn dus in het Portugees, dus lijkt mij het vermelden niet waard. Ik had niet meer info dan wat ik gaf. Kan voorkomen. Daarom zijn aanvullingen van anderen te waarderen. Het is topicstart in een forum, geen journalistisch bericht in een nieuwsstation.

Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:38

Scheve mond wat een zieke mensen zeg!

Ahtnamas

Berichten: 1167
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Almere

Re: Vrouw die haar 5 kinderen verdronk onschuldig verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:43

Ik heb dit verhaal toen een keer op oprah gezien. Was wel heel erg sneu, volgens mij heeft ze het ook niet bewust gedaan.

Die vrouw leeft al met de zwaarste straf die een moeder kan overkomen: ze heeft haar kinderen vermoord!

Volgens mij was ze echt niet toerekeningsvatbaar en dus vind ik het niet erg dat ze vrij word gelaten.