Badgasten respecteren aanwijzingen niet.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Badgasten respecteren aanwijzingen niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 21:43

De Portugese reddingzwemmers beklagen zich over het feit dat er weinig geluisterd wordt naar hun aanwijzingen. Ook staan ze versteld dat mensen nog niet weten wat het betekent als de gele of rode vlag gehezen is.
Ze zeggen dat kinderen nog het beste luisteren.
Ze denken dat er niet zoveel mensen zouden verdrinken als ze beter naar aanwijzingen zouden luisteren en de vlaggen zouden respecteren.
Sinds kort kun je en boet krijgen van 55 euro bij het te water gaan bij rode vlag of zwemmen bij gele vlag.
Je bent gewaarschuwd.
De oceaan is zeer verradelijk, luister naar de mensen die de omstandigheden het beste kennen.
Jaarlijks verdrinken er een aantal mensen, waaronder toeristen.

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=9&p=200


Kunnen reddingszwemmers in Nederland en België zeggen hoe het daar aan de kust is gesteld?

Oh, ik kwam ook een week geleden ofzo nog het relaas tegen van en aantrekkelijke reddingzwemmer die vertelde dat meisjes soms deden alsof ze verdronken om zijn aandacht te krijgen. Dat lijkt wel geinig, maar stel dat er in die tijd iemand écht in nood is!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Badgasten respecteren aanwijzingen niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:32

Woensdagavond als badgast nog een staaltje van gezien.......rode vlag uit de helicopter wilde zoeken met warmtesensoren,de boot op zoek naar een vermist kind.
En wat denk altijd zijn er mensen die toch gaan zwemmen Boos!
Mensen van de EHBO post haalde wel uit het water.

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Badgasten respecteren aanwijzingen niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:35

stom he, het is net alsof mensen denken van ik heb mijn vakantie verdient, dus laat me met rust ofzo....
en dus niet luisteren want ze weigeren om het anders te doen dan ze in hun hoofd hebben...
dat van die meiden is écht stom zeg!!
doen alsof Gestoord

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Badgasten respecteren aanwijzingen niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 01:13

Hier (VS) zijn ze erg streng als er gevaarlijke stromingen o.i.d. zijn. Dan mogen alleen de surfers het water in en dat wordt ook gerespecteerd. Als het onweert wordt het strand zelfs ontruimd, omdat het gevaarlijk is om dan dicht bij het water te zitten. Aan de andere kant heb je ook veel stranden waar geen life guards zijn.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Badgasten respecteren aanwijzingen niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:43

Nou ik zal je eerlijk zeggen dat ik de kleuren dus ook niet weet? Ik lig nooit op een strand waar er vlaggen nodig zijn, weet dat zwrat niet goed is, haha.
Hangt er ergens uitleg op het strand voor de betekenis van de kleuren? Gok nl dat men elkaar volgt en dus niet op de vlag let?