China laat 50.000 honden afmaken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:18

Wat een onzin zeg. De vergelijking met de vogelpest en MKZ gaat ook niet echt op omdat het hier niet om een heel besmettelijk iets gaat. Dat ze de honden die niet gevaccineerd zijn willen afmaken is nog tot daar aan toe (alhoewel in mijn ogen ook niet nodig, wat is nou het reele gevaar voor de volksgezondheid? Minimaal) maar gevaccineerde honden....en dan mag je je eigen hond gaan afmaken terwijl hij kerngezond is. Als je dat wil ben je sowiezo gestoord en dus niet geschikt om het dier op een nette manier af te maken en als je dat niet wil moet je je hond afgeven aan een stel ongetwijfeld minstens even incapabele ambtenaartjes. Lekker dan.
Overigens moet ik in Nederland een hond die ik verdenk van Rabies ook afmaken. Achteraf kan pas de diagnose gesteld worden.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:27

Wat ziek... waarom ingeënte honden ook afgemaakt?

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:52

Yessy schreef:
Wat ziek... waarom ingeënte honden ook afgemaakt?


waarschijnlijk omdat het teveel geld kost om uit te zoeken welke besmet zijn, omdat de beesten daar waarschijnlijk niet zo geregristreerd staan als in een land als NL.

Naast het feit dat ze ziek in hun hoofd zijn, nog lui ook.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:35

Bahhhh!! Je eigen huisdier vermoorden Verdrietig
Krijg steeds meer antipathie tegenover China.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:05

Yessy schreef:
Wat ziek... waarom ingeënte honden ook afgemaakt?


Idd, belachelijk.
En dan ook nog de manier waarop, honden doodslaan en ophangen Misselijk

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:42

Ik kan Arnoud ook volgen. Máár: iemand die zijn hond in een dergelijk land ent heeft veel met dat beest op. Imo is er totaal geen noodzaak in het af maken van niet besmette, of zelfs ingeënte dieren. Zoals ellebel al zegt: een hond die 'verdacht' wordt van rabiës wordt afgemaakt. Maar ze zullen vast geen verdenking jegens 50.000 honden hebben.

En als die er wel is, waarom niet de mogelijkheid bieden om zo'n beestje humaan in te laten slapen? Ze kunnen enten dus zullen ze ook af kunnen maken... Waarom geven ze in godsnaam eerst de eigenaar de kans om zelf hun huisdier dood te slaan en zo niet, dan wordt 't beest gewoon ter plekke afgeschoten? Je kunt niet eens bij een da komen als overal controleposten staan die moeten voorkomen dat mensen onderduiken.

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:15

Las in de krant dat ingeënte honden tegen hondsdolheid ook afgemaakt moeten worden omdat de enting geen 100% garantie geeft. Stind in Dagblad van het Noorden, maar zie het nog niet op hun site staan. Afmaken gaat d.m.v. kogels, slacht of electrocutie, en deze methoden vind ik wel weer tipisch China, das dus triest. 50.000 honden afmaken i.v.m. volksgezondheid is een ding, maar dat kan nog wel humaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:52

Wat er ook gebeurt, maar niemand heeft het recht om mij mijn geliefde honden te ontnemen.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:15

Humaan en China gaat niet samen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:23

Toekie schreef:
Humaan en China gaat niet samen.

Ñee inderdaad!!!!!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:29

Precies de goede opmerking idd.

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:50

Ik vind China gewoon een ziek land! Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon
mijn mening, ze gaan daar met dieren om, alsof het gewoon afval is! Alleen
de manier al hoe ze katten en honden aan hun einde laten komen is walgelijk!
Daar zijn gewoon geen woorden voor. Huilen Verdrietig

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:11

Ach, ze nemen het met mensenrechten al niet nauw, laat staan met dierenrechten.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:14

kimberley12 schreef:
Ik vind China gewoon een ziek land! Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon
mijn mening, ze gaan daar met dieren om, alsof het gewoon afval is! Alleen
de manier al hoe ze katten en honden aan hun einde laten komen is walgelijk!
Daar zijn gewoon geen woorden voor. Huilen Verdrietig

Euh ik bedacht me opeens dat ze honden eten.
Zou dat de reden zijn? Sigaar

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:33

Nou, ik kan me nog herinneren; een documentaire van Netwerk (paar jaar geleden). Dat ging over het voetbal WK dat ik 2002 door Zuid-Korea en Japan georganiseerd werd. In die docu ging het over dierenleed in Zuid-Korea (de donkere kant van het WK). Verschrikkelijke geheime video-opnamen lieten ze zien, echt zeer schokkend! Ze geloven daar dat het vlees lekkerder is als het dier voor zijn dood flink lijdt. Beelden van een hond die aan een boom werd opgehangen, nog nét met zijn achterpoten bij de grond kon en hij werd maar afgeslagen. En het gejank van dat beestje, afgrijselijk, zo pijnlijk! Ow shoot, ik zit zowat weer te janken...

China is niet het enige zieke land.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:37

Arnoud schreef:
electrocutie, en deze methoden vind ik wel weer tipisch China,


Hoe denk je dat ze het in nederland doen?

Ik ben het enigsinds met arnoud eens. Het klink allemaal gruwelijk, zeker gezien onze liefde voor honden. Ik ken verder de situatie niet zo goed, maar ik kan me goed voorstellen dat ze geen risico's nemen na alle ziektes die vanuit china de wereld al hebben verspreid.

tuurlijk overbevolking is een groot probleem, maar dat proberen ze ook al jaren in de hand te houden. Wat wil je doen? mensen verbieden om kinderen te krijgen? Tja, het is een lastige situatie, maar ik kan me voorstellen dat het nodig is.

Ik geloof meteen dat het inhumaan gebeurd en dat dat veel beter kan, maar over de noodzaak ervan kan ik verder niet oordelen.


[edit] ik weet verder trouwens ook niet in hoeverre deze ziekte besmettelijk is en zo, maar ik zie wat betreft noodzaak ook het verschil niet zo met ruimingen hier in nederland/engeland etc... rond mkz en dergelijken.

Nadir

Berichten: 12732
Geregistreerd: 12-02-04

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:44

Desiree schreef:
Wat er ook gebeurt, maar niemand heeft het recht om mij mijn geliefde honden te ontnemen.

Ik denk dat je op zo'n moment geen keuze hebt...

Daarbij moeten we niet vergeten dat een hond hier een hele andere betekenis heeft dan in China. Wij houden een hond als huisdier en zullen het beest bijvoorbeeld nooit opeten. Daar is het de gewoonste zaak van de wereld dat er hond en kat op de kaart staat.

Wellicht vinden ze het daar vreemd dat wij varkensvlees eten...

branco
Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-04

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:50

ik ben het met velen van jullie eens: WAT EEN WALGELIJK LAND! Misselijk
als iemand mijn hond iets zou willen aandoen lijkt het me erg moeilijk om me in te houden.
ik las in het AD vandaag een artikel hierover. er zouden ook honden doodgekuppeld zijn? dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden....

misschien heeft een hond daar wel een andere betekenis dan hier,maar dat geldt natuurlijk ook lang niet voor alle chinezen. er zijn er vast ook heel veel die ze net zo behandelen en lief hebben zoals "wij" dat doen in nederland.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:47

Toekie schreef:
Nou, ik kan me nog herinneren; een documentaire van Netwerk (paar jaar geleden). Dat ging over het voetbal WK dat ik 2002 door Zuid-Korea en Japan georganiseerd werd. In die docu ging het over dierenleed in Zuid-Korea (de donkere kant van het WK). Verschrikkelijke geheime video-opnamen lieten ze zien, echt zeer schokkend! Ze geloven daar dat het vlees lekkerder is als het dier voor zijn dood flink lijdt. Beelden van een hond die aan een boom werd opgehangen, nog nét met zijn achterpoten bij de grond kon en hij werd maar afgeslagen. En het gejank van dat beestje, afgrijselijk, zo pijnlijk! Ow shoot, ik zit zowat weer te janken...

China is niet het enige zieke land.

WAt ben ik blij dat ik dat niet gezien heb! Ik had geen oog meer dicht gedaan! Ik zou die lui kunnen vermoorden! Hoe meer ik die berichten krijg, hoe meer ik China ga haten! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:49

Nadir schreef:
Desiree schreef:
Wat er ook gebeurt, maar niemand heeft het recht om mij mijn geliefde honden te ontnemen.

Ik denk dat je op zo'n moment geen keuze hebt...

Daarbij moeten we niet vergeten dat een hond hier een hele andere betekenis heeft dan in China. Wij houden een hond als huisdier en zullen het beest bijvoorbeeld nooit opeten. Daar is het de gewoonste zaak van de wereld dat er hond en kat op de kaart staat.

Wellicht vinden ze het daar vreemd dat wij varkensvlees eten...

Daar hebben niet alle honden een andere betekenis want in het bericht zie je dat er eigenaren bij zaten die piswoest waren. Waarom zou dat zijn?

Ik denk dat ik een keuze zou maken om heel crimineel te zijn, een revolver aan te schaffen en iedereen neer zou knallen. En dan zou ik daar de doodstraf krijgen. Ach ja, alternatief: blijven leven in zo'n k.tland. DAn maar liever dood. Als ze mij afnemen wat mij zo lief is als mijn honden, dan hoeft het voor mij ook niet meer. MAar ik denk niet dat iedereen dat kan begrijpen. MAar ja, dat is ook weer niet mijn tekortkoming.

Nadir

Berichten: 12732
Geregistreerd: 12-02-04

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:01

Desiree schreef:
Daar hebben niet alle honden een andere betekenis want in het bericht zie je dat er eigenaren bij zaten die piswoest waren. Waarom zou dat zijn?

Ik denk dat ik een keuze zou maken om heel crimineel te zijn, een revolver aan te schaffen en iedereen neer zou knallen. En dan zou ik daar de doodstraf krijgen. Ach ja, alternatief: blijven leven in zo'n k.tland. DAn maar liever dood. Als ze mij afnemen wat mij zo lief is als mijn honden, dan hoeft het voor mij ook niet meer. MAar ik denk niet dat iedereen dat kan begrijpen. MAar ja, dat is ook weer niet mijn tekortkoming.

Ik vind jou soms wel erg doorslaan Desiree.... Bloos

Ergens begrijp ik je standpunt wel, je hebt hart voor je beesten en het is ook onrechtvaardig als ze je op deze manier afgenomen worden. Maar er zijn ook grenzen, om nou maar gelijk "iedereen neer te knallen" vind ik wel wat ver gaan. Een ander alternatief dan dat jij noemt is verhuizen naar een land dat jou wel aanstaat.

Vergeet niet dat we in een wereld leven waar mens nog altijd boven dier staat. Daar kun je het wel niet mee eens zijn, maar dat verandert verder niks.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:02

Niemand staat boven MIJN hond. En ik sla niet door. Jij weet niet hoe ik me voel als ik een hond verlies. DAt is hetzelfde als ik een mens verlies. WAt als er een mens jou ontnomen wordt waar je veel van houdt? Zou jij dan ook niet doorslaan?

Nadir

Berichten: 12732
Geregistreerd: 12-02-04

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:05

Desiree schreef:
Niemand staat boven MIJN hond. En ik sla niet door. Jij weet niet hoe ik me voel als ik een hond verlies. DAt is hetzelfde als ik een mens verlies. WAt als er een mens jou ontnomen wordt waar je veel van houdt? Zou jij dan ook niet doorslaan?

Mijn beesten betekenen waarschijnlijk net zo veel voor mij als jouw beesten voor jou betekenen.

Natuurlijk zou ik pislink zijn als ze mij mijn hond/kat/paard of cavia zouden afnemen. Maar ik vind het wel doorslaan om dan iemand neer te (willen) knallen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 23:05

Mee eens. Ik kan me best voorstellen hoe jij je voelt als je je hond verliest, ik ben een oom kwijtgeraakt door een 'foutje' in het ziekenhuis, routineklusje. Maar ik ga niemand afknallen oid... Zelfde met mijn katten, dat zijn echt mijn kinderen en ik heb inmiddels ontdekt dat ik echt gek word als ik er één kwijt ben, maar ook daar zal ik niemand voor afschieten als ze ze kwaad doen...

Daarbij, wat ik ook op vakantie (Thailand) vaak zat gemerkt en ook gezegd heb: die mensen weten niet beter, ze zijn niet anders gewend. Vanuit de overheid gezien vind ik dit echt walgelijk, zij hebben imo de eigenaren gewoonweg de kans ontnomen om hun honden humaan in te laten slapen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: China laat 50.000 honden afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:06

Sylvia schreef:
Mee eens. Ik kan me best voorstellen hoe jij je voelt als je je hond verliest, ik ben een oom kwijtgeraakt door een 'foutje' in het ziekenhuis, routineklusje. Maar ik ga niemand afknallen oid... Zelfde met mijn katten, dat zijn echt mijn kinderen en ik heb inmiddels ontdekt dat ik echt gek word als ik er één kwijt ben, maar ook daar zal ik niemand voor afschieten als ze ze kwaad doen...

Daarbij, wat ik ook op vakantie (Thailand) vaak zat gemerkt en ook gezegd heb: die mensen weten niet beter, ze zijn niet anders gewend. Vanuit de overheid gezien vind ik dit echt walgelijk.

Dit is vanuit de overheid gezien.

En een foutje in het ziekenhuis is nog altijd geen opzet. Maar dit is moord. En die aan mijn hond komt, die komt aan mij. Ze moeten ook van mijn vriend afblijven of mijn vader of moeder. WAnt dan zou ik ook gaan afknallen als ik de kans kreeg.