De doodstraf

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 10:54

hey bokkers Doei!
ik heb net voor mij Nl een samenvatting moeten maken wat ik van de doodstraf vind.
Mijn meningen verschillen hierover, nu ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden!
ik zal mijn mening + mijn samenvatting hier ook nog wel posten, maar ik moet naar de volgende klas!

[size=]ik heb bij de zoekfunctie gekeken maar ik heb nog geen topic gezien over de doodstraf Knipoog[/size]

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:25

Ik ben voor mits echt geen een twijfel kan zijn dat de dader de dader niet is. Dus in veel gevallen niet haalbaar.
Nadeel van de doodstraf is dat ie on-omkeerbaar is en als ik zie wat er nu nog regelmatig onschuldig vast blijkt te zitten vind ik het een eng idee om met de doodstraf aan de gang te gaan.
Maar inprincipe ben ik niet tegen de doodstraf zelf.

Edit; trouwens wel al eerder topics over hoor.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:34

Ik ben tegen de doodstraf. Ten eerste omdat slechts zeer zelden met honderd procent zekerheid is vast te stellen of degene ook daadwerkelijk de dader is, ten tweede omdat ik vind dat je nooit mag beslissen over het beëindigen van een anders leven. Ongeacht wat diegene gedaan heeft, je mag jezelf niet ook zover verlagen.

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:36

Ik ben tegen de doodstraf, ik neem even een voorbeeld ; een moordenaar mag geen moord plegen, dus een moordenaar mag als straf ook geen dood krijgen wat hij/zij ook gedaan heeft(is min of meer ook moord) en buiten dat, is het niet aan 'ons' te bepalen wanneer het leven voor een ander voorbij is, hoop dat je er wat aan hebt.

Anoniem

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:37

Ik ben helemaal voor. Weet je hoeveel 1 gevangene per dag kost?? 200 euro!
Als er geen twijfel is over de schuld kunnen ze wat mij betreft doodgaan. Hadden ze maar geen misdaad moeten plegen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:38

@Nielsd: de doodstraf schijnt vele malen meer te kosten dan een levenslange gevangenisstraf.

Anoniem

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:41

Het hoeft niet duur te zijn. Een kogel door de kop en klaar. Kost niet zoveel hoor...

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 12:42

NoaC schreef:
Edit; trouwens wel al eerder topics over hoor.

waar dan?

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:44

nielsd schreef:
Het hoeft niet duur te zijn. Een kogel door de kop en klaar. Kost niet zoveel hoor...


Haha tja, ik denk dat ze het in Nl, netjes willen houden Knipoog dus met een spuitje.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 12:45

nielsd schreef:
Het hoeft niet duur te zijn. Een kogel door de kop en klaar. Kost niet zoveel hoor...

ik vrees dat als het op deze methode zou gaan, er mega veel protesten komen!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:46

MelOdYs_Star schreef:
nielsd schreef:
Het hoeft niet duur te zijn. Een kogel door de kop en klaar. Kost niet zoveel hoor...


Haha tja, ik denk dat ze het in Nl, netjes willen houden Knipoog dus met een spuitje.


Het zit 'm niet alleen in de uitvoering, maar het was ook iets met de bewijskwestie. Weet helaas alleen niet precies wat.

Anoniem

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:46

Nou dat hoeft ook niet duur te zijn. 10.000 en je bent er al. Maar een kogel is goedkoper. En ik vind dat je geen melijden moet hebben met een crimineel.
En voor het netjes houden, de schoonmaker maakt het mogelijk.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:48

nielsd schreef:
En voor het netjes houden, de schoonmaker maakt het mogelijk.


Haha!

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:49

Heel erg moeilijk dilemma. Er zijn gasten die ze van mij meteen af mogen schieten.
Maar feit is dat er ook onschuldige mensen vastzitten. Natuurlijk moet het bewijs echt geleverd zijn. In veel gevallen is dat ook zo, maar niet altijd. En dan? Vind het dus erg moeilijk om over te oordelen, al neig ik wel naar de voorstanders, omdat er echt vreselijke criminelen rondlopen, die van mij een 'spuitje' mogen hebben. Tja.........
In het ene geval wel en in het andere geval niet. Daar heb je niet veel aan, he??? Haha!

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:50

In principe ben ik voor. Mensen die herhaaldelijk hele erge dingen doen en het waarschijnlijk weer doen, verdienen het niet om te leven. Zonde van het geld om hen in leven te houden en levenslang op te sluiten.

Aan de andere kant... het kost ook erg veel geld om diepgaand onderzoek te doen naar de waarheid, of ze écht schuldig zijn. Je kan natuurlijk niet mensen gaan doden die onschuldig zijn, het moet dus zeker zijn dat ze schuldig zijn. Lastig...

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:51

nielsd, haal jij de trekker dan over of geef jij dan het spuitje ?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:52

als ze 100% zeker weten dat de dader ook echt de dader is, heb ik er geen problemen mee hoor. wat u niet wil dat u geschiet doe dat ook een ander niet. tja als jij er voor kiest iemand te vermoorden en ze pakken je ja dan zijn de concequenties toch ook echt voor jezelf. en kijk naar al dat dierenleed. schapen kapot snijden paarden koeien, die doodbloeden. nou als ik wist wie dat geweest zou zijn. hup spuitje dr in hoor.
Nederland heeft veel te veel medelijden met mensen. je bent veel te snel ontoerekenings vatbaar... ja vast

Anoniem

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:52

Nee joh, daar huur je iemand voor in Lachen

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 12:53

getver nou baal ik even, ik had mijn mening voor Nl niet opgeslagen over de Doodslag, nu kan ik het overniew gaan typen... Scheve mond
het was ongeveer 400 woorden...
@niels: maar diegene die jij dan wilt inhuren is ook een mens en die moet het ook maar doen! die zal net als jou ook enorme gevoelens erover hebben over het feit wat hij moet doen en dat hij iemand vermoord

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:59

ik ben principiel tegen de doodstraf.
Niemand heeft het recht om te doden. Een staat dus ook niet.

Lilian__

Berichten: 2177
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:40

Mensen die té veel mensen hebben vermoord (bijf Saddam hoesijn) vind ik het wel kunnen, maar bij iemand die maar één persoon heeft vermoord vind ik levenslang ook genoeg, kan die daar lekker zitten nadenken.

Maar zoals die massamoorden enzo als je zoiets verzient en uitvoert ben je gewoon walgelijk, dus weg er mee opgeruimt staat netjes.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:35

-> NM

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:37

Ik ben tegen de doodstraf, niet omdat 't sielugh is, maar omdat die mensen van mij levenslang in een klein hokkie weg mogen rotten en leven op brood en water (helaas schijnt de gevangenis hier in NL een paradijs te zijn Rolleyes ), ze zijn d'r veel te snel vanaf als ze de doodstraf krijgen, laat ze maar lekker lang nadenken en wegrotten, zoals 't hoort in de gevangenis.

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:39

Ik ben in alle gevallen absoluut tegen de doodstraf. Mijn mening is dat je nooit mag doden, ook niet als straf. Bovendien ben je dan net zo slecht bezig als de dader.

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:40

Ik ben tegen, en waarom?

Stel hè, mijn buurman wil van ze leven af, maar hij heeft een hekel aan een man verderop in de straat (bijvoorbeeld) en is te angstig om zelf zelfmoord te plegen. Dan vermoord hij die man van verderop uit de straat, zorgt dat niet alle sporen weg zijn, en hij krijgt de doodstraf.

Voor wie is het dan meer een straf, voor de familie van mijn buurman, of voor de buurman?

Zo kijk ik er tegenaan, zal wel vreemd zijn..