Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:35

Laatst bijgewerkt door Karin op 25-01-07 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32205
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:43

Farouche schreef:
ShirleyA schreef:
Ik heb net een nieuwe kat uit t asiel. De 1ste dagen heeft hij zich verstopt nu niet meer, vind hij t heerlijk bij ons. Wat ik hier mee zeggen wil is dat dit meisje de eerste tijd heel onwennig zal zijn maar ik denk dat ze ook wel weer gelukkig zal zijn als ze wat meer gewend is en ook blij dat ze haar ouders weer bij zich heeft. Als ouder snap ik heel goed dat je je kind terug wil hebben en niet weer de bossen in laat gaan!

je kat zat waarschijnlijk niet 18 jaar in het asiel Knipoog



een kat wordt ook geen 80 Knipoog

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:06

Ik vind wel dat ze haar terug zouden moeten laten gaan als ze wil,. als je haar nu wil aanpassen aan de samen leving van nu ze mist 18 jaar en ze is dus eigelijk pas 8 jaar... haar daar gewoon thuis laten zitten lijkt me ook niks.. het is mischien wel stom voor de ouders maar eigelijk dachten ze toch dat ze geen dochter meer hadden als ze haar niet gevonden hadden dan hadden ze ok niet geweten dat ze nog leefde

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:56

ja, daar heb je ook weer een punt Tong uitsteken

Irismacho

Berichten: 7264
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Amersfoort (Nieuwland)

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:38

woow zeg, apart Nagelbijten / Gniffelen
Ben benieuwd hoe ze nou écht in die jungle is gekomen, heeft niemand haar gezocht dan. Of is het zó groot? Na 18 jaar pas de weg terug gevonden te hebben, zielig hoor.

Hoop dat ze zelf een keuze mag maken, jungle of niet. Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:45

Denk niet dat zal gebeuren hoor.
18 jaar weg of niet, het blijft je bloedeigen dochter. En als de vader zo'n "bosmens" onmiddellijk als zijn eigen dochter herkende en erkende, dan betekend voor mij ook dat hij haar al die jaren echt gemist heeft. En zou jij je bloedeigen dochter, ook al heb je haar zoveel jaren gezien en was ze misschien daar gelukkiger, terug kunnen sturen in een jungle vol wilde dieren? Ik denk dat je daar al een stalen karakter voor nodig hebt.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 19:36

ik zou haar thuis houden, ze heeft nog heel veel jaar te leven, het went wel

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:51

Karin schreef:
_Summerly_ schreef:
Ik heb geloof ik weleens op Discovery ofzo gezien van een, ik dacht, inderdaad Roemeense jongen die "opgevoed" was door honden in zijn buurt.

Een heel bekend voorbeeld dat in de psychologie vaak wordt aangehaald, is Victor van Aveyron, 'het wolfskind': http://nl.wikipedia.org/wiki/Victor_van_Aveyron - zijn verhaal is de basis geweest voor de film l'Enfant Sauvage.

Meer info: http://www.serendib.be/gievandenberghe/ ... ewilde.htm


ja die film heb ik op school gezien, als het dezelfde is, wat ik wel denk.

die ouders ijn vast dolblij, ik weet niet hoe het meisje zich eronder voelt.. het is een heel andere wereld. vraag me ook al hoe ze het overleeft heeft.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:10

Jeetje, wat klinkt dat onwerkelijk zeg, zo'n "bosmens"... kan het me haast niet voorstellen. Je zou toch denken dat je enige menselijke vermogens als het spreken behoudt, maargoed, om 18 jaar lang tegen jezelf te praten... dat stopt op een gegeven moment ook wel. Scheve mond
Ben iig blij voor haar dat ze weer bij haar vader is, want het leven in de jungle kan hard zijn. Hopelijk kan ze weer een enigszins menselijk leven leiden...

bergkraai

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:35

raar zeg dat dat kan... maar het komt toch nog wel 'eens' vaker voor...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:58

Ik hoop dat ze de vrouw goed opvangen en er vooral geen wetenschappelijk interessant geval van gaan maken.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:41

Daar vrees ik toch wel een beetje voor poes.
Bij dat meisje wat ik heb aangehaald uit de film was het voor wetenschappers een goudmijn om te zien hoe leeftijd en taalontwikkeling invloed op elkaar hadden.
Nu kunnen ze ook ondervinden dan langdurig geen contact hebben met taalgenoten blijkbaar het taalvermogen weer doet afnemen. Zeer interessant voor een wetenschapper, aangezien je dit experiment ethisch gezien anders niet had kunnen uitvoeren (je kan geen kind 15 jaar alleen in een kooitje zetten om te zien wat er gebeurd).

Ik hoop voor het meisje van harte dat ze met rust gelaten wordt, maar de nieuwsgierigheid van de mens kennende heb ik er niet veel geloof in.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:19

ik heb ook eens een aantal artikelen gelezen over 'wolfskinderen' zijn opgegroeid in de wildernis. Een meisje groeide op bij de wolven, was in staat om gieren bij haar eten weg te jagen, een jongetje moest aan zijn enkels geopereerd worden omdat hij van de gazelles had geleerd om de hele tijd te springen.

Ook heb ik het wel eens meer gelezen van 2 meisjes die ook in de wildernis leefde, ze werden een soort wetenschappelijk project waar onderzoeken op werden gedaan.
UIteindelijk stierven ze allebei...

Voor deze vrouw vind ik het wel een beetje sneu, ze heeft 18 jaar zo geleefd, ik neem aan dat ze eel graag terug wil anders probeert ze niet iedere keer te ontsnappen, van haar ouders snap ik het ook wel. Als je je kind 18 jaar kwijt bent, dat vergeef je je eigen nooit, en dan wil je haar niet nog een keer kwijtraken.

Moeilijke beslissing... als ze maar geen wetenschappelijk project word met allemaal camera's en pers enzo...