graf jezus ontdekt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:01

Veirl schreef:
Waarom staat volgens jou dan het christelijk geloof op wankel, katiavl? Lachen

Ik vraag me af of ze toen al wel kisten hadden...

tuurlijk hadden ze toen ookal kisten....kijk maar na dat oude egypte....dat stamt ook van jaaaaaaaaaren geleden...en wat ze daar allemaal niet gevonden hebben..

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:02

Toevoeging Justy; en vergeet de twee naturenleer over Jezus niet.

Daarnaast heeft Jezus ook broers en zussen gehad en is de naam een gewone doorsnee naam.

katiavl; ik ben in dec/jan in Egypte geweest bij Koptische Christenen (orthodox) en daar gebeuren nog steeds wonderen. Verschijningen, onverklaarbare genezingen. Ik hou het erop dat zoiets kan als er een intens geloof is.

Ik heb mijn vraagtekens bij dit verhaal, maar zal me inlezen. Vind het ook wel interessant!

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:03

intressant! Het zou best kunnen, na jaren onderzoeken enzo denk ik dat ze niet even komen vertellen dat ze het graf gevonden hebben Clown

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:12

Geloof niet dat het een kist zal zijn geweest. Als je kijkt naar de 'bijbelse begravingen' en het soort van graf in die tijd waren het meestal holen met daarvoor een steen. Daarin zijn weer kamers met daarin de doden. Meestal was het van een familie en lagen hele families in zo'n graf.

Rachelle
Berichten: 223
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Den Haag

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:14

katiavl schreef:
off topic
Maar wie zegt dat hij die wonderen heeft gedaan?

En waarom gebeuren er nu geen wonderen meer?


Natuurlijk kun je eraan twijfelen of die wonderen wel zo zijn gebeurt, maar er waren wel getuigen bij. In die tijd werden er van de dingen die toen gebeurde aantekeningen gemaakt op wasborden. En er zijn veel geschreven stukken van getuigen gevonden.

En ja er gebeuren nog steeds wonderen, dat heb ik zelf ervaren en veel mensen met mij !

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:16

ja er gebeuren idd wonderen,maar of dat nou direkt met god/jezus te maken heeft denk ik niet..

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:17

ik geloof wel dat jezus bestaan heeft....maar ik geloof niet dat je volgens de bijbel moet leven om in de hemel te komen,

xAstrid

Berichten: 2992
Geregistreerd: 12-06-05

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:19

katiavl schreef:
Ik geloof het wel archeologie staat als op een hoog punt

off topic
Maar wie zegt dat hij die wonderen heeft gedaan?


En waarom gebeuren er nu geen wonderen meer?


Die wonderen bestaan wel, maar merk je niet Clown
Omdat ze vroeger veel minder "verwend" waren dan nu... we vinden we het heel vanzelfsprekend dat alles goed gaat... Duivel

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:24

offtopic....misschien kan char jezus eens oproepen,en hem gewoon vragen hoe het nu zit,,

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:24

lique schreef:
offtopic....misschien kan char jezus eens oproepen,en hem gewoon vragen hoe het nu zit,,



ROFL Mischien kunnen we een appart topic openen, ik heb nog veel te zeggen maar dan ga ik zo off topic Bloos

Anoniem

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:32

lique schreef:
offtopic....misschien kan char jezus eens oproepen,en hem gewoon vragen hoe het nu zit,,


Nagelbijten / Gniffelen


ik geloof er niet veel van

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:32

ja ik ook...toch maar even het nieuws in de gaten houden..over het mischiene graf van jezus

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:37


Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:40

Wist niet dat Jezus een zoon had Bloos! Huilen van het lachen

Sorry, dit geloof ik dus echt niet hè.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:42

ik geloof niet in Jezus en het hele rataplan, dus dit lijkt mij ook stug Vork

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:25

Veirl schreef:
Waarom staat volgens jou dan het christelijk geloof op wankel, katiavl? Lachen

Ik vraag me af of ze toen al wel kisten hadden...


als ze kruisen hadden om mensen aan op te hangen... dan hadden ze vast ook wel kisten om ze in te stoppen.

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:52

tja ik geloof er niet zo in dat dat echt het graf van Jezus zou kunnen zijn hoor...

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:58

Als je kijkt hoe de samenleving toen georganiseerd was dan is het logischer dat Jezus een vrouw had (en waarschijnlijk kinderen) dan dat Jezus vrijgezel was geweest.

Maar goed, net wat LuvdaTossa ook al heeft aangegeven, er is een concilie geweest waarin wat zaken besloten zijn over het geloof.

Daarnaast is natuurlijk het hele verhaal door overlevering vertelt en in de loop van 2000 jaar kunnen er natuurlijk zaken gewijzigd zijn Clown

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 07:30

Als ik me niet vergis was Jezus eerst begraven in een grot waaruit hij is verdwenen.

Die grot staat nog steeds in Jeruzalem, daar ben ik geweest en er staat een enorme kathedraal over de grot heen. Wel interessant, zo'n massa steen middenin een kerk. Weten doen we nooit iets zeker, daar is het te lang voor geleden. Je afvragen kan nuttig zijn. Maar het belangrijkste is de symboliek. De verschillende kerken zijn het heel erg oneens hoe Jezus aan zijn einde is gekomen, waar hij begraven is en wanneer en of hij al dan niet gestolen is.

Voor mij moet ik zeggen dat ik een heel apart gevoel kreeg toen ik in de graftombe van Jezus was. Was dat omdat de goede man daar echt uit is opgestaan of was het omdat ik zo overweldigd was door alles eromheen. In ieder geval heb ik het toch wel ervaren als dat er duidelijk meer aan de hand was dan een uit de hand gelopen toeristenattraktie.

Hier ook wat meer informatie over die site:

http://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_ ... _Sepulchre

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:29

Geloof er maar weinig van, het had iedere gek kunnen zijn, maarja, dat heb ik ook met dat hele Christelijke gebeuren.
Ik ben totaal niet gelovig.

Sorry als het aanvallend overkomt voor de gelovige.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:14

Ben benieuwd! Haha!

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:21

LuvdaTossa schreef:
Toevoeging Justy; en vergeet de twee naturenleer over Jezus niet.

Daarnaast heeft Jezus ook broers en zussen gehad en is de naam een gewone doorsnee naam.

katiavl; ik ben in dec/jan in Egypte geweest bij Koptische Christenen (orthodox) en daar gebeuren nog steeds wonderen. Verschijningen, onverklaarbare genezingen. Ik hou het erop dat zoiets kan als er een intens geloof is.

Ik heb mijn vraagtekens bij dit verhaal, maar zal me inlezen. Vind het ook wel interessant!


Ik vind dit geen wonder, maar flauwekul. Het interesseert me überhaupt niet dat zijn graf (als het zijn graf is) is gevonden, het was ook maar een mens. Zo bijzonder vind ik 'm niet. Hij heeft alleen maar voor veel ellende gezorgt, ik gun hem & z'n graf geen cent.

Wil niemand beledigen of een geloof naar beneden halen, maar dit is gewoon hoe ik erover denk.
Ik vind alle geloven flauwekul, het is dus niet zo dat ik specifiek iets tegen het Christendom heb.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 03:47

appelbolfan schreef:
Hij heeft alleen maar voor veel ellende gezorgt, ik gun hem & z'n graf geen cent.


Hmm, volgens mij moet je je toch iets meer in de evolutieleer gaan verdiepen en je afvragen waarom:

1) Het christendom zo "succesvol" is
2) Waarom er zoveel ellende in zijn naam is veroorzaakt.

Je moet alles in een context kunnen plaatsen en zien wat er voor Jezus was. Ik denk dat we met zijn allen heel veel normen en waarden van hem en zijn voorgangers/opvolgers hebben overgenomen. Overigens was hij ook niet voor teveel flauwekul, dat hebben de mensen erna er maar bij verzonnen. Hij zal verder ook geen cent voor zijn graf gegeven hebben. Ten eerste is zijn geloof niet zo dat hij waarde hecht aan het stoffelijke overschot, ten tweede doen het christelijke en joodse geloof per definitie niet aan het verafgoden van gouden kalveren.

De ellende die in Jezus' naam is veroorzaakt is door mensen veroorzaakt die de feitelijke betekenis van het geloof nooit begrepen hebben. Je kan Jezus hooguit ten laste leggen dat hij een excuus gaf aan die mensen om foute dingen te doen in zijn naam. Maar juist daarin waren die mensen juist de ergste dwalers van het geloof.

loon_corr

Berichten: 2621
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Groningen,sappemeer

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:15

Ik weet niet of ik het moet geloven.
aan de ene kant kan het wel maar het is zo ongelovig.
als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: graf jezus ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:37

Jawel. Maar ik ben benieuwd hóe ze precies gaan aantonen dat dit het graf van Jezus is. Dat lijkt me nou niet zo simpel.