Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:44

de werkgeven van mijn man is de bewuste chauffeur, die zit er vreselijk mee maar heeft er ook niks aan kunnen doen, kind week ineens van haar fietsroute af en viel vlak voor zijn wielen op de grond

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:14

Jeetje mine, sterkte zeg!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:36

Ochjemig, gewone fietsers schijn je al moeilijk te kunnen zien vanuit de vrachtwagen, laat staan zo'n klein hummeltje. Vreselijk hoor, voor alle partijen..volgens mij krijg je zoiets ook nooit meer van je netvlies af, verschrikkelijk..
Veel sterkte voor de zus van degene hier, de nabestaande, maar ook de chauffeur..

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:52

Fietsers kun je vanuit een vrachtwagen wel goed zien alleen de fietsers laten zich NIET goed zien

Jade91
Berichten: 1001
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:54

Tjaa.. daarom moest ik vroeger ook van mijn moeder aan de veilige kant fietsen, stoeprand kant en niet aan de wegkant Knipoog
Wel erg K.ut voor de familie en dergelijke!
Veel Sterkte toegewenst voor degene die haar kennen!

Honesty
Berichten: 2717
Geregistreerd: 06-10-06

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:45

Ik woon vlakbij de Brouwersdijk.. heb de bloemen zien liggen. Echt heel veel sterkte iedereen, die aan haar verbonden was. Ach gut Een ding snap ik niet. Je laat je kindje toch aan de BINNENkant fietsen? Verward

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:48

Jeetje wat een drama
heel veel sterkte voor alle betrokkenen

Anoniem

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:52

MizzKarice schreef:
Ik woon vlakbij de Brouwersdijk.. heb de bloemen zien liggen. Echt heel veel sterkte iedereen, die aan haar verbonden was. Ach gut Een ding snap ik niet. Je laat je kindje toch aan de BINNENkant fietsen? Verward


Ja idd! Mijn moeder liet mij nóoit aan de buitenkant fietsen

Judie

Berichten: 720
Geregistreerd: 11-05-06

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:24

Vreselijk.. Denk je je kind veilig naar school te brengen gebeurt zoiets.. Sigaar

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:59

MSQuincyTE schreef:
Fietsers kun je vanuit een vrachtwagen wel goed zien alleen de fietsers laten zich NIET goed zien


Ik heb geen idee, heb nog nooit in een vrachtwagen gereden, maar er bestaat wel zoiets als een dode hoek, waar een jaar of wat terug een speciale spiegel voor verplicht is gemaakt na alle ongelukken met fietsers en scooters, juist omdat deze niet te zien waren.
Uiteraard als fietser of wat dan ook zijnde, houd je daar rekening mee (althans lijkt me logisch) en dat zal er nog weleens bij inschieten of uit onwetendheid..

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:06

Het schijnt te gaan om een smalle weg en het kindje fietste vóór haar moeder, dus NIET aan de buitenkant. Sorry, maar ik vind de opmerkingen als "je laat je kind toch niet aan de buitenkant fietsen..." een beetje ongepast in deze situatie. De moeder zal zich ellendig genoeg voelen, lekker makkelijk weer dat ge-beter-weet- achteraf....

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:13

Wow wat erg Scheve mond

Herel veel sterkte voor alle nabestaande en mensen die er mee te makern hebben Ach gut

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:34

Vreselijk...

Sterkte voor alle nabestaanden en de chauffeur natuurlijk Scheve mond

Anoniem

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:39

heftig, vreselijk!! heel veel sterkte voor de nabestaanden, getuigen en chaufeur, echt vreselijk, zo jong nog..

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 00:01

Kimberley77 schreef:
MSQuincyTE schreef:
Fietsers kun je vanuit een vrachtwagen wel goed zien alleen de fietsers laten zich NIET goed zien


Ik heb geen idee, heb nog nooit in een vrachtwagen gereden, maar er bestaat wel zoiets als een dode hoek, waar een jaar of wat terug een speciale spiegel voor verplicht is gemaakt na alle ongelukken met fietsers en scooters, juist omdat deze niet te zien waren.
Uiteraard als fietser of wat dan ook zijnde, houd je daar rekening mee (althans lijkt me logisch) en dat zal er nog weleens bij inschieten of uit onwetendheid..

Zo'n spiegel is verplicht ja maar de fietsers letten zelf nog steeds niet op hoor, en wat voor nut heeft zo'n spiegel dan nul comma nul, dus helemaal niks

neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:19

die vrachtwagen chaffeur kon het niet zien. aangezien carola dr evenwicht verloor viel ze niet voor de vrachtwagen maar onder de middelste wielen. niemand kon er wat aan doen. ook barbara (moeder) niet het is daar zo smal. het is een vreselijk drama maar jullie moeten mensen niet veroordelen als je het hele verhaal niet kent!!!!

Anoniem

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:25

neetje86 schreef:
die vrachtwagen chaffeur kon het niet zien. aangezien carola dr evenwicht verloor viel ze niet voor de vrachtwagen maar onder de middelste wielen. niemand kon er wat aan doen. ook barbara (moeder) niet het is daar zo smal. het is een vreselijk drama maar jullie moeten mensen niet veroordelen als je het hele verhaal niet kent!!!!


dat is altijd makkelijk als de situatie niet bekend is, er is altijd wel iemand de pispaal. jullie kennen het weggetje en de situatie, dus jij hebt het recht te oordelen, anderen die de situatie niet kennen niet vind ik.

ROMANxBEAUTYJarig

Berichten: 654
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Rhoon en in weekend vaak Herwijnen

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:27

Mijn vriend heeft dat ongeluk gezien.
Hij woont in dordt en was op weg naar school en toen zag hij het.

Idd heel veel sterkte voor de familie

neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:28

dees_daan schreef:
neetje86 schreef:
die vrachtwagen chaffeur kon het niet zien. aangezien carola dr evenwicht verloor viel ze niet voor de vrachtwagen maar onder de middelste wielen. niemand kon er wat aan doen. ook barbara (moeder) niet het is daar zo smal. het is een vreselijk drama maar jullie moeten mensen niet veroordelen als je het hele verhaal niet kent!!!!


dat is altijd makkelijk als de situatie niet bekend is, er is altijd wel iemand de pispaal. jullie kennen het weggetje en de situatie, dus jij hebt het recht te oordelen, anderen die de situatie niet kennen niet vind ik.


en daarbij ook nog dat ik barbara persoonlijk ken is een collega van mij en een super moeder die alles voor de kinderen over heeft. ze is er kapot van en helemaal logische dus ik kan er echt niet tegen dat mensen nou haar af gaan kraken. dit was gewoon een samen loop van veel omstandigheden waar echt niemand de schuld van heeft.

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:30

wat naar, alsnog heel veel sterkte voor de familie en alle andere betrokkenen

Anoniem

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:32

neetje86 schreef:
dees_daan schreef:


dat is altijd makkelijk als de situatie niet bekend is, er is altijd wel iemand de pispaal. jullie kennen het weggetje en de situatie, dus jij hebt het recht te oordelen, anderen die de situatie niet kennen niet vind ik.


en daarbij ook nog dat ik barbara persoonlijk ken is een collega van mij en een super moeder die alles voor de kinderen over heeft. ze is er kapot van en helemaal logische dus ik kan er echt niet tegen dat mensen nou haar af gaan kraken. dit was gewoon een samen loop van veel omstandigheden waar echt niemand de schuld van heeft.


daarom, jij kent de hele situatie, de anderen oordelen vanuit een tekst, zonder verder iets te weten over het ongeluk, de weg, de mensen enz. ik vind het een beetje respectloos om zonder iets te weten mensen te beschuldigen, terwijl die er ook allemaal kapot van zijn denk ik, zowel de chauffeur, als de nabestaanden

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:54

Kimberley77 schreef:
MSQuincyTE schreef:
Fietsers kun je vanuit een vrachtwagen wel goed zien alleen de fietsers laten zich NIET goed zien


Ik heb geen idee, heb nog nooit in een vrachtwagen gereden, maar er bestaat wel zoiets als een dode hoek, waar een jaar of wat terug een speciale spiegel voor verplicht is gemaakt na alle ongelukken met fietsers en scooters, juist omdat deze niet te zien waren.
Uiteraard als fietser of wat dan ook zijnde, houd je daar rekening mee (althans lijkt me logisch) en dat zal er nog weleens bij inschieten of uit onwetendheid..


Ik geloof ook niet dat we hier aan het speculere waren hoe het gebeurd zou zijn, maar over vrachtwagens en weinig zien in het algemeen..excuses als het wel zo overkwam, dat zou idd respectloos zijn, maar zo was het niet de bedoeling.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 02:21

Vrachtwagen chauffers zien meer dan jij denkt hoor in de spiegels

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:25

Vreselijk! En die moeder heeft het ook nog zien gebeuren.. Dat is echt niet fijn. Jeetje mina zeg.

Ik ben zelf ook een keer aangereden en ben er gelukkig beter vanafgekomen. ( een nacht in het ziekenhuis, gebroken been, en zeer zware hersenschuddig, en zwellingen in mijn hoofd van de klap)

CynthiaV
Berichten: 2989
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Re: Dordrecht, 6jarig meisje overreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 07:48

MSQuincyTE schreef:
Vrachtwagen chauffers zien meer dan jij denkt hoor in de spiegels

Geloof me maar, dat valt tegen.