Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:45

Ik heb het artikel gelezen en ik wil er wel wat over kwijt. Zowel Caroline Fransen als minister Dekker hebben duidelijk geen idee waar ze het over hebben. Allebei goed bedoelde argumenten BUT THEY ARE MISSING THE POINT COMPLETELY!

"Er zijn goede redenen om mensen met mannenlijven (en XY-chromosomen) toegang te weigeren tot vrouwentoiletten, vrouwenkleedkamers, vrouwenopvang, vrouwengevangenissen en vrouwensport. Die voorzieningen bieden meisjes en vrouwen privacy en veiligheid. Vrouwen hebben zich ingespannen voor het creëren van hun rechten en voorzieningen, zoals publiek toegankelijke vrouwentoiletten."

Mevrouw Fransen is bang voor sexual predators. Ik snap die angst op zich. In de bovenstaande quote zit precies de denkfout.

Transvrouwen zijn geen mensen met een mannenlijf maar VROUWEN met de uiterlijke geslachtskenmerken van een man.

Juist die vrouwen zullen zie heel veilig voelen op een vrouwentoilet. Zij zijn vrouw tot in het diepst van hun ziel en kleden en gedragen zich als vrouw. Als ik het zo oneerbiedig mag zeggen hebben zij een lichamelijke beperking namelijk de uiterlijke geslachtskenmerken van een man.

Zij zijn niet diegenen die op zoek zijn naar slachtoffers. Zij zijn of worden het slachtoffer als zij naar een herentoilet of kleedkamer moeten. Ik denk dat je een als vrouw verkleedde man die uit is op seksueel geweld heel goed te onderscheiden is van een transvrouw. Voor de heer Dekkers heb ik het volgende advies: een goede diagnose en een juiste en respectvolle behandeling zijn de sleutel en het fundament onder een gezond en gelukkig leven van iedere transgender. Dus nee, geen goed idee om iedereen die het een leuk idee lijkt om zich als het andere geslacht te laten registreren dat te laten doen. Zorg liever dat de wachtlijsten van 2 of meer jaar worden opgelost! Wanneer iemand zonder veel wachten op een veilige manier aan zijn transitie kan beginnen is er niets op tegen dat er een arts een rol heeft in het verloop van de transitie.

De heer Dekker en mevrouw Fransen: ik nodig u van harte uit voor een gesprekje. Ik zal u met liefde en plezier op een fatsoenlijke manier voorlichten.

Vrouwen hebben zich terecht ingespannen voor hun rechten en transvrouwen ZIJN vrouwen. Dus transvrouwen van Nederland: kom op voor je rechten als vrouw!

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:58

Mevrouw Franssen mist nog een ander punt: what the f*ck heeft een V op je geboorteakte hier mee te maken? Alsof transvrouwen nu níet dat damestoilet in zouden kunnen, met nog steeds een M op hun geboorteakte.
Wie gaat in godsnaam in een vrouwentoilet iemand die in een rok binnenkomt helemaal in detail zitten bekijken of het wel een vrouw is?
Hell, ik heb ook niet het idee dat ik langs een denkbeeldige meetlat wordt gelegd door andere aanwezigen als ik als vrouw met een kort koppie en in een broek een toilet betreedt.
Terwijl ik hier in de bible belt regelmatig als man wordt aangesproken wanneer ze m'n gezicht niet zien. Alleen mannen lopen hier in een broek, uiteraard. Dus kort haar plus broek = man.

Hmmm, conclusie, nu ik er over nadenk: transvrouwen, ga gerust in een jurk in een restaurant op de bible belt naar het damestoilet. Het komt hier niet eens in de hoofden óp dat je wel eens de uiterlijke kenmerken van een man zou kunnen hebben onder die rokken :))

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:30

Yaaay whale, wat fijn!!!

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:30

Ik zie dat het onderwerp hier ook voorbij komt.

https://www.vice.com/nl/article/5dm9gn/ ... sgenderwet

^ dit is een tegenbericht op het artikel dat door Trouw gepubliceerd is dat dingen gelukkig anders ziet en duidelijk beargumenteerd hoe toxisch het Trouw artikel van Franssen is.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 00:39

Yes, Whale!! Je moeder is van harte welkom in de toffe mama's club. :D

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:48

Bedankt iedereen! :D Ben zo blij dat ik het eindelijk heb durven te vertellen. M'n moeder heeft ook direct een dagje vrij genomen zodat we er morgen nog meer over kunnen hebben, want voor haar is het natuurlijk helemaal onbekend terrein. Nu alleen nog mijn vader en broer vertellen, maar dat is nu al een stuk minder eng nu ik mijn moeder achter me heb staan.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:24

Wat goed van je Whale! De moeilijkste stap is gezet. Ik weet niet precies wat je wilt (misschien heb ik het gemist), maar alles is zoveel beter te doen als je er met iemand over kunt praten en sparren

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:23

Ik ben een stille meelezer hier, maar wil toch even posten dat ik jullie heel stoer vind. Hoe jullie de verschillende stappen in jullie (kind hun) transitie aanpakken, petje af! Whale wat fijn dat je moeder het zo goed oppakte en Gilles wat zet je een grote stappen zeg, fijn voor je :D

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 15:58

*\o/*
Afbeelding
Vrouw bij de balie: "Ik werk hier al dertig jaar, maar dit is de eerste keer dat ik dit doe." :')

vikawiek

Berichten: 1487
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:02

*\o/* *\o/* *\o/*

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:04

*\o/*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:06

Helemaal echt! Gefeliciteerd! 8-) *\%/* Y)(^)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:13

Ahhh wat super! Gefeliciteerd!

Heeft die dame achter de balie na 30 jaar ook nog wat nieuws geleerd.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:33

Yaaaay wat gaaf!!!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:34

Gefeliciteerd Gilles!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 17:39

Ik ga er maar vanuit dat ze m'n naam goed gaan spellen bij het gemeentehuis, want ik moet nu dus al wel een vlucht boeken met deze gegevens. _O-

En de baliemevrouw was zo zoet. <3 Ze leek het echt leuk te vinden om een keer wat nieuws te doen. _O-

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:58

*\o/* proficiat! Zo gaaf!!

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:59

Gefeliciteerd!!!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:41

*\o/* Wauw! Gefeliciteerd *\o/*

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:05

Super, gefeliciteerd *\o/*

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:35

Van harte gefeliciteerd *\o/*

Anoniem

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:45

Gefeliciteerd! Beschuit met blauwe muisjes vanmiddag :D

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:45

Geweldig :D :D Gefeliciteerd :D :D

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:50

Hoi, ik kom eigenlijk maar een beetje binnenvallen. Ik vind het echt supertof en leerzaam om zo alles van je te volgen. Stoer dat je het zo openlijk bespreekbaar maakt en wil je heel veel succes wensen met "de laatste loodjes :+ ".
Ik ben wel heel benieuwd of je alles *downstairs* dan ook laat veranderen en hoe dat in zijn werk gaat. Het lijkt me namelijk echt super raar om dan "opeens" een heel ander geslachtsdeel te hebben :D _O-
Spoiler:
(ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik dit vraag en anders geef je er maar gewoon geen antwoord op :D )

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:19

Autumn als Gilles die al zo vreselijk open is dit wil delen, doet hij dat echt wel.
Je vraagt toch ook niet aan mij wat mijn bh cup is of hoe mijn schaamlippen eruit zien?
Of anders gezegd vind ik dit vragen die te privé antwoorden verlangen. Gaat ons dus niets aan.
Maar dat is mijn mening.