Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:14

Misschien is de tandarts of diens assistent wel familie of goede bekende van de moeder en is het tussen neus en lippen door ter sprake gekomen? Als in van "Goh vriendlief heeft best een slecht gebit maar zonde dat er geen geld is om op te knappen want dan kan het nog goedkomen". Vermoed namelijk dat de schaamte van geldnood meespeelt.
Ik praat het zeker niet goed maar we weten niet eens in welke context het bij zijn moeder terecht gekomen is.

MyWishMax

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:16

Dan is het juist helemaal kwalijk. Er is geen contact en ook bij een goede bekende hoor je geen informatie door te spelen. Juist niet. Het hoort niet besproken te worden. Niet als de moeder erom vraagt, niet toevallig in een gesprek, gewoon helemaal niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:45

Ladygiroc schreef:
Misschien is de tandarts of diens assistent wel familie of goede bekende van de moeder en is het tussen neus en lippen door ter sprake gekomen? Als in van "Goh vriendlief heeft best een slecht gebit maar zonde dat er geen geld is om op te knappen want dan kan het nog goedkomen". Vermoed namelijk dat de schaamte van geldnood meespeelt.
Ik praat het zeker niet goed maar we weten niet eens in welke context het bij zijn moeder terecht gekomen is.

Context maakt gewoon helemaal niks uit. Ze hebben hun klep te houden. Klaar. :)
En dan nog eens wat. Mijn man is nu voor een tand die hersteld moet worden aan het gaan. Ze doen het in "delen". Eerste controle en ontzenuwen van de kies:
350 euro.
Tweede controle en een gaatje vullen: 250 euro.
Nu komen er nog deel afspraken aan om de kies terug "op te bouwen".
Als je zo een drietal afspraken hebt op een maand dan hoef je al niet daadwerkelijk in financiele problemen te zitten om ze wat meer te willen spreiden. Weet niet wat het gemiddelde loon in NL is maar in BE zit je op die manier al snel aan een derde van je loon. Zeker als je "beginnende werknemer" bent.

Ik ben bij die tandarts geweest om 2 gaatjes te vullen. Kostte me 280 euro.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:19

We kunnen wel nog 10 pagina's volpraten, maar als het goed is heeft de vriend van TS al gebeld en zou hij al weten hoe of wat

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:44

En er is nog steeds een optie dat het hele verhaal compleet anders is, dus eerst maar eens afwachten waar de vriend zelf mee komt als hij de tandarts heeft gesproken en evt iemand met de moeder kan laten praten.

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:25

TS geeft in ieder geval geen reactie meer. Het verhaal zal wel niet kloppen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:40

pillow schreef:
TS geeft in ieder geval geen reactie meer. Het verhaal zal wel niet kloppen.

Of TS heeft gewoon ook nog wel wat beters te doen.

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:50

Ayasha schreef:
pillow schreef:
TS geeft in ieder geval geen reactie meer. Het verhaal zal wel niet kloppen.

Citaat:
Of TS heeft gewoon ook nog wel wat beters te doen
.
Tandarts bellen bijvoorbeeld. Maar het lijkt mij als je hier zoiets plaatst dat je dan toch ook eens wat inbrengt.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:55

Of ze is gewoon klaar met heel die welles nietes discussie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 00:07

Dorus schreef:
Of ze is gewoon klaar met heel die welles nietes discussie.

Dat gok ik ook, op bokt is het motto vaak ‘you get more than you bargained for.’
Ik zou ook nog weinig zin hebben om hier te reageren als ik TS was, wat ze ook gaat reageren, ze gaat hoe dan ook commentaar krijgen.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 00:19

smurffie schreef:
Een klacht indienen heeft zeker wel zin! Deze tandarts is hoe dan ook buiten zijn boekje gegaan.
Als ik het goed begrijp heeft vriend hierdoor ook 'schade'want zijn vertrouwen is geschoden en informatie die absoluut niet bij moeder mocht komen is daar wel gekomen.
Tandarts zou zelf met een oplossing kunnen komen, maar voor minder worden artsen aangeklaagd. Scheden van beroepsgeheim is best een groot ding


Zo werkt de klachtencommissie niet.
Daar wordt echt eerst vanuit gegaan dat je klachten of opmerkingen eerst met je zorgverlener bespreekt.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 00:31

Bedankt voor alle reacties!! Vriend belt maandag de tandarts eerst zelf op. Gaat daar eerst verhaal halen.

Vriend had vrijdag wel juridisch loket gebeld en die verwezen hem door naar; Autoriteit Persoonsgegevens, om die even te bellen. Vragen hoe of wat. Vriend gaat echter eerst zelf tandarts bellen.

Hoe je het ook wend of keert, tandarts had nooit over de financiële situatie ook mogen spreken (gaf aan dat vriend het niet kon betalen) aan moeder, dat is wat moeder ook besproken heeft met vader van vriend.
Het is namelijk precies hetgene waar vriend voor af heeft gezegd (en het feit dat hij de vorige behandeling gewoon niet prettig vond en liever bij een andere tandarts in de praktijk behandeld zou worden.) en moeder had deze informatie niet kunnen weten. De enige die ervan af wisten waren vriend, ik en de tandarts. Zelfs vader wist dit niet.

Het vervelende aan de situatie is dat hij ook zo pissig is omdat het (niet om de informatie gaat) maar voornamelijk om het feit dat het doorgespeeld is naar zijn moeder. Hij is 30, heeft behoorlijk goede redenen waarom hij geen contact meer heeft met zijn moeder, en vind het gewoon heel vervelend dat zij gebeld wordt. Maar als het zijn vader was geweest, had die het trouwens ook niet zo grappig gevonden.

Trouwens, over perongeluk het verkeerde nummer is haast onwaarschijnlijk. Vriend draagt andere achternaam ook als moeder, en tevens wordt hij altijd netjes op het goede telefoonnummer gebeld, het goede adres komen de rekeningen binnen.

Ik plaats uiteraard een update :)!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 01:27

pillow schreef:
TS geeft in ieder geval geen reactie meer. Het verhaal zal wel niet kloppen.


Ga je je excuses nu dan wel netjes aanbieden?

Ts lijkt me een prima volgorde. Hoop dat je de nare reacties naast je neer kan leggen

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 02:36

Caitlin_K schreef:
Bedankt voor alle reacties!! Vriend belt maandag de tandarts eerst zelf op. Gaat daar eerst verhaal halen.

Vriend had vrijdag wel juridisch loket gebeld en die verwezen hem door naar; Autoriteit Persoonsgegevens, om die even te bellen. Vragen hoe of wat. Vriend gaat echter eerst zelf tandarts bellen.

Hoe je het ook wend of keert, tandarts had nooit over de financiële situatie ook mogen spreken (gaf aan dat vriend het niet kon betalen) aan moeder, dat is wat moeder ook besproken heeft met vader van vriend.
Het is namelijk precies hetgene waar vriend voor af heeft gezegd (en het feit dat hij de vorige behandeling gewoon niet prettig vond en liever bij een andere tandarts in de praktijk behandeld zou worden.) en moeder had deze informatie niet kunnen weten. De enige die ervan af wisten waren vriend, ik en de tandarts. Zelfs vader wist dit niet.

Het vervelende aan de situatie is dat hij ook zo pissig is omdat het (niet om de informatie gaat) maar voornamelijk om het feit dat het doorgespeeld is naar zijn moeder. Hij is 30, heeft behoorlijk goede redenen waarom hij geen contact meer heeft met zijn moeder, en vind het gewoon heel vervelend dat zij gebeld wordt. Maar als het zijn vader was geweest, had die het trouwens ook niet zo grappig gevonden.

Trouwens, over perongeluk het verkeerde nummer is haast onwaarschijnlijk. Vriend draagt andere achternaam ook als moeder, en tevens wordt hij altijd netjes op het goede telefoonnummer gebeld, het goede adres komen de rekeningen binnen.

Ik plaats uiteraard een update :)!


Dat is dan duidelijk.

Toch zou ik zeggen; Eerst even bellen en dan samen rustig overleggen en kijken wat je vriend wil.

Nu zijn jullie, hij erg boos en gefrustreerd, maar dat kost ook erg veel energie weet ik uit ervaring. Dus leg het even naast jullie neer tot er gebeld is en dan kunnen jullie stappen nemen. Het kan ook heel fijn zijn om de tandarts sowieso even gesproken te hebben, afhankelijk van zijn reactie. Dus wacht dat af en tot die tijd echt even rust.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:05

Superpony, ze gaan maandag bellen

pmarena

Berichten: 48124
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:12

Nou ik ben benieuwd joh naar de reactie van de praktijk.... Heeft hij inmiddels wel een andere tandarts?
Want ongeacht het verhaal dat er boven tafel komt, klinkt het wel alsof het hier wel klaar is zo :(:)

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:02

Maartje1990 schreef:
Superpony, ze gaan maandag bellen


Ja? Maar nu maken ze zich al dagen druk en boos en ik weet dat dat echt heel erg kan gaan overheersen. Het is al gebeurt dus je kan nu alleen even afwachten wat de tandarts zegt en dan handelen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:21

superpony schreef:
Maartje1990 schreef:
Superpony, ze gaan maandag bellen


Ja? Maar nu maken ze zich al dagen druk en boos en ik weet dat dat echt heel erg kan gaan overheersen. Het is al gebeurt dus je kan nu alleen even afwachten wat de tandarts zegt en dan handelen.


Ik reageerde op dat je zei "eerst even bellen" en dat gaan ze al doen.

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:34

Maartje1990 schreef:
pillow schreef:
TS geeft in ieder geval geen reactie meer. Het verhaal zal wel niet kloppen.


Ga je je excuses nu dan wel netjes aanbieden?

Ts lijkt me een prima volgorde. Hoop dat je de nare reacties naast je neer kan leggen

Waarom moet ik mijn excuses aanbieden? TS had toch 3 dagen niet gereageerd, dan mag ik toch mijn twijfels over het verhaal hebben.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:37

Nou ik vind het ook een raar verhaal hoor. Ik begrijp namelijk echt niet wat voor belang een tandarts erbij heeft om de moeder van een volwassen patiënt te bellen.
Dus ik vraag me af of dat echt gebeurd is en welke verklaring de tandarts heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:37

3 dagen, komop, wat overdrijf je zeg. Ts heeft de 16de gereageerd en de 18de iets na middernacht. Er heeft anderhalve dag tussen gezeten...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:57

Sommige bokkers moeten echt even in de realiteit komen en snappen dat niet iedereen 24/7 op bokt zit of bokt als prioriteit ziet.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 22:16

Ayasha schreef:
Sommige bokkers moeten echt even in de realiteit komen en snappen dat niet iedereen 24/7 op bokt zit of bokt als prioriteit ziet.

Nou inderdaad :') .

Ik werk gewoon, en heb ook nog eens zelf even privéomstandigheden aan mijn hoofd waardoor ik genoodzaakt ben om met spoed een huis te zoeken en hierdoor druk bezig ben met andere dingen, zit niet 24’7 op bokt. _O-

Wij vinden het zelf ook erg vreemd, maar goed, vader vriend zou hier niet over liegen, en moeder wist informatie wat ze niet kon weten. Dus het is daadwerkelijk gebeurd. Vriend is vooral heel pissig, maar goed, dat begrijp ik ook wel. Morgen belt hij even op en zodra ik het heb gehoord van hem, zal ik het hier uiteraard nog even doorgeven
Laatst bijgewerkt door Caitlin_K op 18-04-21 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:16

Ayasha schreef:
Sommige bokkers moeten echt even in de realiteit komen en snappen dat niet iedereen 24/7 op bokt zit of bokt als prioriteit ziet.


En vooral dat TS niet verplicht is te reageren.

Ik kruip weer onder mijn meelees-steen 8-)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Tandarts speelt persoonlijke informatie door

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:50

Ik ben heel benieuwd hoe het telefoongesprek is gegaan vandaag. :)