Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:31

Hallo mensen,

Ik wil even iets delen. Een vriend een 1000km aan het fietsen.
Het is een georganiseerd iets. Nu is hij gisteren al naar de andere kant van het land gefietst. En heeft hij zijn startbewijs opgehaald.
Wat ik nu heel erg vind is dat de organisatie het afgelast heeft via een mail een halve dag van te voren. Dus gisteravond laat.
Hij heeft moeten betalen voor de route dus is hem toch gaan rijden. Net als een aantal anderen. Maar hij krijgt er dus geen lintje of iets voor.
Dit vind ik wel slecht van zo'n organisatie.

Maar die vriend is dus nu in 3 dagen tijd ruim 1000km aan het fietsen. Echt diep respect.

Zelf zal ik dat nooit doen. 200km vind ik nog oké, maar meer hoeft van mij niet.
Morgen maar eens kijken of ik een klein rondje ga fietsen.

Hoe gaat het hier met iedereen? En zijn er nog (fiets) plannen.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:39

@Gothico Dat is idd geen stijl van de organisatie nee. Ze moeten al langer van tevoren hebben geweten dat het niet door zou kunnen gaan.

Vanavond ga ik nog niet, mijn plan is zondag een wat langere tocht te maken. En als de weersvoorspellingen kloppen de komende 2 weken kan ik vanaf volgende week op maandag, woensdag en vrijdag na het werk gaan. Of ik wissel de hardloopdagen en fietsdagen om, dan ga ik op maandag, woensdag en vrijdag hardlopen in de lunchpauze of na werk en op dinsdag, donderdag en zaterdag fietsen. Dan kan ik de zaterdagrit een langere rit maken.

En vanuit mijn werk is op zaterdag 1 mei een "kom op de fiets naar het werk" dag georganiseerd. Iedereen die tussen 10:00 en 12:00 op de fiets bij kantoor aankomt krijgt appeltaart en een Capgemini bidon en mag op kantoor even binnen zitten voor koffie en een beetje kletsen (binnen alle dan geldende regels natuurlijk) en de bidons bijvullen. Word voor mij nog wel een uitdaging, de route is gepland en is voor de rondreis 92.5 km. Mijn langste fietsrit tot nu toe is 60 km. En als het weer tegen valt die dag dan is het toegestaan om de fiets in de auto of het OV naar dichterbij te vervoeren, en dan alleen het laatste stukje te doen met OV. Maar het is een zaterdag en ik heb de hele dag dus ik heb er wel zin in...

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:43

Dat is niet netjes nee ... -O-
Aan de andere kant had ik voor de zekerheid ( vooral in deze tijd )
ook na gevraagd .
Maar het is een beste afstand zeg :oo

Ik heb gisteren mijn interval training buiten op de TT gedaan .
Dat ging wel lekker .
Morgen staat een bijna 2 uur duurloop op de planning .
En nog zwemmen .
Zondag weer 3 uur 15 duur fietsen en 50 minuten hardlopen
erna .


Afbeelding


Afbeelding

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:44

@IMAY1990 Bij jou zit er dus sowieso wel een rit in.
Wat een leuk iets vanuit het werk. Voor sommige mensen kan dit wel wat ver zijn.
Ik fiets eigenlijk altijd overal naartoe. Maar sommige mensen die dicht bij wonen pakken juist de auto. En een aantal die verder weg wonen pakken de fiets. Altijd bijzonder om te zien.

@T2T Wat een gave foto's. Ik mag hopen dat dat spoor niet meer gebruikt wordt.
En weer een mooie planning. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt respect ervoor heb om dat zo vol te houden.

Zelf fiets ik aankomende woensdag naar Amersfoort. Daar ga ik informatie opdoen over een speciale fiets.
Ze hebben er meerdere speciale fietsen. Van cargobike tot loopfiets. Ik ga meer informatie voor de toekomst opdoen. De fiets kan ik helemaal nog niet kwijt.

Een kennis van mij fietst regelmatig ook naar zijn werk. (80km). Gisteren tijdens een noodstop was zijn buitenband op een plek zo versleten dat er een groot gat in zat. Dus maar bellen voor hulp. Die mensen waren geschrokken dat hij nog 50km moest om thuis te komen vanaf het punt dat zijn band kapot ging.

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:47

Ik heb net bericht dat die vriend die aan het fietsen is net terug is op de basis. Vandaag 370km en 14 en een half uur gefietst. Morgen weer een grote afstand.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:20

@Gothico

Pfoe 1000km is niet niks , ik doe het hem niet na := Wel balen dat de organisatie zo laat is gekomen met een besluit. Het was leuk geweest als ze het lintje op zouden sturen , of dat fietsers ze bij een bepaald punt op konden halen. Maar in 3 dagen betekend dus 333 per dag... Nou nee ik vindt 30 op de mtb met alleen maar singletrack al heel zwaar , laat staan 333 per dag :')

Oud klasgenootje van mij gaat 200 km op de mtb doen om geld op te halen voor hersenletsel. Ook daar moet ik niet aan denken... Vindt het wel heel tof dat ze het voor een goed doel doet , ik heb zelf ook maar wat gedoneerd.

@IMAY1990

Leuk dat je werk zoiets organiseert , wie wil er nu niet fietsen voor appeltaart :):). En gewoon maar kijken hoe ver je komt toch? Op een rustig tempo en de hele dag de tijd moet 92,5 km vast wel goed komen.

@Time2Tri

Mooie foto's!

Klinkt weer als een mooi en druk sport weekend


--

Ik ga morgenochtend weer eindelijk na best wat weken weer op de mtb. Ik zal nu ook wel moeten anders hou ik het op de vakantie niet vol. Het wordt wel het standaard rondje in de buurt omdat ik ook nog moet werken. Ben benieuwd hoe de banden fietsen , zal wel niet heel veel verschil in zitten maar denk wel dat ik weer even moet wennen. Deze banden zijn duidelijker wat smaller. Ben wel blij dat de fiets nu goed schakelt. Kon toch minder goed klimmen de laatste tijd , maar dat probleem lijkt nu te zijn verholpen.

Ik heb nu nu in ieder geval 4 weken geen les door vakanties en bufferweken dus ook meer tijd om te fietsen.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:31

Wat bijzonder een halve dag van te voren zo`n groot evenement afzeggen.
De lintjes zouden al ingekocht moeten zijn dus waarom niet op sturen.
Niet heel sociaal zo te horen.
Die afstand ga ik nooit doen is mij echt te gek.

Op single tracks fietsen is wel even wat anders dan bos paden of over de weg hoor Zebrastreep.
Daar heb je veel meer concentratie voor nodig dus vermoeiender.
Veel plezier zo op de MTB

Ik heb een bizarre werkweek achter de rug dus weinig tijd gehad.
1 x op de race gestapt.
Maar maandag overdracht doen en dan ben ik daarna ruim een week vrij heerlijk even niks doen behalve leuke dingen.

Zou eigenlijk naar de ELzas gaan voor een trektocht te paard maar dat gaat helaas niet door.

Vanmiddag word het heerlijk weer eens kijken welke fiets ik van stal haal voor wat km...

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:07

Gothico schreef:
@T2T Wat een gave foto's. Ik mag hopen dat dat spoor niet meer gebruikt wordt.
En weer een mooie planning. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt respect ervoor heb om dat zo vol te houden.


Thanks ...dat was het spoor van de Draisine , die van Kleve naar
Groesbeek loopt :D

https://grenzland-draisine.eu/nl/


Zebrastreep schreef:
@Time2Tri
Mooie foto's!
Klinkt weer als een mooi en druk sport weekend

:j Heb bewust altijd mijn lange trainingen in het weekend .
Door de weeks na mijn werk zou ik dat niet voor elkaar krijgen .

@Ilonka ; lekker vooruitzicht met een weekje vrij *\o/*

Mijn halve triatlon in Hoorn eind juni is verschoven helaas .
Dit was te verwachten natuurlijk .Maar ik laat mijn vrije dagen mooi
staan en ga dan een lang weekend naar Lelystad .Vanuit mijn
coaching word weer een oefen triatlon georganiseerd net als vorig jaar .
Zo heb ik iig nog een leuk alternatief .

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:19

Ohhh die Amstel Gold Race! :))

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:53

@T2T Ik ken dat spoor eigenlijk helemaal niet, maar heb hem wel even online opgezocht. Wel een leuke plek zo te zien.

Ik heb net een poging gedaan om op de dijk 3 persoonlijk records te breken. Dat is gelukt. waarvan twee keer op een 5de plek in de ranglijst. Maar die KOM ga ik niet halen, dat is nog 6km/u sneller gemiddeld.
Voor mij is de dijk gewoon leuk, maar harder vlieg ik nog uit de bocht omdat ik het gewicht heb op een schuine weg. En er zitten 2 klimmen in die ik echt niet snel(ler) kan doen.

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:33

@ Gothico ; en ernaast loopt een nieuw fietspad .
https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a5bb730b/

De draisine is best grappig . Word ook vaak door feestvierders gebruikt :j

Gefeliciteerd met je pr,s *\o/*

Ik heb vandaag 87 km gefietst . Het weer was niet slecht . Maar het mag wel wat warmer nog .
Daarna nog 7 km hardgelopen .


Afbeelding

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:42

Time2Tri schreef:
@ Gothico ; en ernaast loopt een nieuw fietspad .
https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a5bb730b/

De draisine is best grappig . Word ook vaak door feestvierders gebruikt :j

Gefeliciteerd met je pr,s *\o/*

Ik heb vandaag 87 km gefietst . Het weer was niet slecht . Maar het mag wel wat warmer nog .


Dank je wel. Ik vind het wel lekker om soms ook wat te testen voor mijzelf. Bijna 40km/u gemiddeld op 5km. Het was ook maar 5 km wat ik hier reed. Wel eerst rustig naar het begin van de dijk. (ook iets meer dan 5 km.)

Dat fietspad moet ik maar eens opzoeken. Als het weer mag. Lijkt mij wel leuk om eens langs te fietsen.

87km fietsen is een mooi stuk. :o

Ik doe het niet vaak.
Ja één keer per jaar naar Dronten 92km enkele reis.
En 55km enkeltje naar een vriendin. 82km enkeltje naar een vriend. Maar dit zijn voor mij afstanden die ik dan dus dubbel moet fietsen. En ik spreek alleen met mooi weer af.

Wel ga ik woensdag dus naar Amersfoort toe. Omdat ik samen ga rijden rijd ik een stuk om. Info inwinnen voor een fiets. Tja weer een fiets. Ik heb er alleen geen ruimte voor nog. :+

Btw. Die vriend heeft vandaag (dus in 3 dagen) de 1000km gefietst en gehaald. Echt zoveel respect voor hem.

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 00:02

culaccino schreef:
Ohhh die Amstel Gold Race! :))

Ja, ik heb ook genoten *\o/* De finish van de vrouwen nog net voor de training gezien en de heren na de training. Vooral de vrouwen vond ik erg spannend.

Was wel een lekker weertje vandaag, maar met de zon erbij was het wel warmer dan ik had ingeschat. Gisteren had ik tijdens mijn rondje nog lang-lang aan, maar vandaag had ik de lange broek wel kunnen omruilen voor een korte broek. Zeker doen we gingen draaien in de dubbele waaier tijdens de training en de heren het tempo er goed inzetten ging de hartslag wel flink omhoog. Daarna gingen we ook iets meer techniek dingen doen dus al met al een lekkere training gehad.

Morgen heb ik mijn eerste dag bij mijn afstudeerstage bedrijf. Het bedrijf zit in Oldenzaal dus afgelopen week ben ik zo zoek gegaan naar een goede fiets, want mijn studentenbarrel is niet echt geschikt voor 13 a 14 km enkele reis woon-werk verkeer. Bij de lokale fietsenmaker een mooie tweedehands Giant Aspiro uit 2018 met 3x9 shimano versnellingen kunnen scoren. De fiets stond eigenlijk nog in het magazijn en was dus nog niet te koop, maar nadat een aantal andere fietsen mij niet bevielen ging de verkoper nog even op zoek voor mij in het magazijn. Morgen eerste echte testrit :)

@Gothico, gefeliciteerd met je pr's! Altijd leuk ook die bekertjes (en QOM's). Knap dat die vriend het nog heeft uit gefietst. Geef hem maar wat extra complimenten/felicitaties namens mij (en Bokt?)

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:15

Dank je wel. Ik vind het leuk om af en toe een aanval te doen op mijn pr's. Dit stuk heb ik een aantal keer gefietst, maar nooit met een doel een pr te halen. Dus deze was redelijk makkelijk. Al rijd ik met mooi weer wel altijd aardig door.

Ik heb nog altijd ene KOM staan al meer dan een jaar. Ik had toen ook echt wel geluk met het weer en de juiste wind. En ik heb best veel bekertjes staan. Uiteraard op mijn woon-werk ritten gehaald.
Op sommige plekken zou ik wel harder kunnen, maar vind ik te gevaarlijk. Of ik moet op de weg gaan fietsen waar dit kan. Dat heb ik gisteren ook gedaan omdat het druk was op het fietspad van de dijk af.

Ik zal die vriend wel extra felicitaties geven. Echt zoveel km's in die tijd. Hij blijft nu ook even aan die kant van het land voordat hij weer terug naar huis fietst. Dat is ook nog ongeveer 140km zo uit mijn hoofd.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:41

Iedereen heeft een heerlijk sportief weekend gehad zo te horen, het weer was er ook echt goed voor. Ik heb een rondje van precies 50k gemaakt met als enige doel een lage hartslag. De 123 is het niet geworden maar ik heb bijna de hele rit rond de 130 gezeten, wat al een stuk lager is dan mijn normale gemiddelde (145-150). En overall qua gemiddelde snelheid maar 1km/uur trager dan de vorige keer dat ik deze route fietste.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:13

Dat zijn flinke afstanden en ook beste snelheden Gothio..
Lekker jezelf af en toe prikkelen.

Was echt lekker weer om wat te doen afgelopen weekend.
Ik ben op de MTB weggeweest......voor rustig rondje dat is wel gelukt was alleen verder dan de planning.
60 km en iets teveel kleding aan haha.

Nu vakantie....Dus heerlijk anderhalve week de tijd voor fietsen ...wandelen..Paardrijden...En de keuken schilderen....

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:26

@IMAY, Wat grappig he, dat zonder dat je het doorhebt ook rustiger kunt fietsen, maar dat het algemeen niet veel hoeft te schelen in snelheid.

@Scooby, Super fijn om lekker de tijd voor hobby's te hebben. Maar de keuken schilderen is misschien dan geen hobby:)

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:28

Euh nee dat schaar ik niet onder mijn hobby`s :n maar het moet helaas wel.
Al vanaf December...Toilet ook en dan komt daar beton Cire op.
Dan hebben we die klussen weer mooi gedaan.

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:33

scooby09 schreef:
Euh nee dat schaar ik niet onder mijn hobby`s :n maar het moet helaas wel.
Al vanaf December...Toilet ook en dan komt daar beton Cire op.
Dan hebben we die klussen weer mooi gedaan.


Tja helaas moet er soms echt iets gedaan worden. Maar dan is alles wel weer mooi daarna.
Daar kun je dan ook wel van genieten.

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:40

Ik wil het toch even delen. Maar ik heb met niet al te veel moeite en wat geluk een KOM gereden.

Geluk omdat op dat stuk het eigenlijk altijd wel druk is of dat er mensen zijn. Nu dus helemaal niemand en kon ik lekker mijn tempo aanhouden. Hij kwam dus als een verrassing.

Het grappige is dus dat ik eerst een PR aanval doe. En nu rijd ik een andere route met een beetje mazzel en rijd je een KOM.

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 06:18

IMAY1990 schreef:
Ik heb een rondje van precies 50k gemaakt met als enige doel een lage hartslag. De 123 is het niet geworden maar ik heb bijna de hele rit rond de 130 gezeten, wat al een stuk lager is dan mijn normale gemiddelde (145-150). En overall qua gemiddelde snelheid maar 1km/uur trager dan de vorige keer dat ik deze route fietste.


Snelheid is niet belangrijk ...want wat zegt snelheid over de inspanning ?
Helemaal niets ...want je kunt bv berg af zijn gereden , of lekker
de wind in de rug hebben gehad ...
De hartslag / of wattage zegt wel iets over de mate van inspanning .
En door het trainen in lagere zones in combinatie met interval training
ga je alleen maar beter en sterker worden .

Daarom vind ik dat Strava gedoe , bekertjes , KOM echt helemaal niet
belangrijk ...Maar goed ieder z,n ding natuurlijk :o

Toevallig gisteren bij mijn hardlooptraining een bekertje gelopen ( who cares ? ) .En dat ook nog in een langzamere fase .
Toen ging ik eens kijken in de top tien , diegene met het kroontje zou
dan 27 km per uur zijn gelopen ...Heel erg onrealistisch . :=
Vooral toen ik op haar profiel de tijden zag die ze normaal loopt .

geniet van je vakantie Ilonka *\o/*

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:28

Time2Tri schreef:
IMAY1990 schreef:
Ik heb een rondje van precies 50k gemaakt met als enige doel een lage hartslag. De 123 is het niet geworden maar ik heb bijna de hele rit rond de 130 gezeten, wat al een stuk lager is dan mijn normale gemiddelde (145-150). En overall qua gemiddelde snelheid maar 1km/uur trager dan de vorige keer dat ik deze route fietste.


Snelheid is niet belangrijk ...want wat zegt snelheid over de inspanning ?
Helemaal niets ...want je kunt bv berg af zijn gereden , of lekker
de wind in de rug hebben gehad ...
De hartslag / of wattage zegt wel iets over de mate van inspanning .
En door het trainen in lagere zones in combinatie met interval training
ga je alleen maar beter en sterker worden .

Daarom vind ik dat Strava gedoe , bekertjes , KOM echt helemaal niet
belangrijk ...Maar goed ieder z,n ding natuurlijk :o

Toevallig gisteren bij mijn hardlooptraining een bekertje gelopen ( who cares ? ) .En dat ook nog in een langzamere fase .
Toen ging ik eens kijken in de top tien , diegene met het kroontje zou
dan 27 km per uur zijn gelopen ...Heel erg onrealistisch . :=
Vooral toen ik op haar profiel de tijden zag die ze normaal loopt .

geniet van je vakantie Ilonka *\o/*


Je hebt helemaal gelijk, hartslag zegt al meer dan snelheid op zichzelf. Wattage zou nog beter zijn, maar een powermeter is een uitgave die me nu nog wat uit verhouding tot de fiets waar ik op rij vind. Eerst dit komende jaar maar geld apart leggen voor een upgrade van de fiets eind van het jaar of eind volgend jaar (ik wil wel een beetje uitverkoop shoppen) en daarna eens denken of ik echt een powermeter wil hebben...

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:01

Ik train nu bijna een jaar op wattage , ben er heel erg tevreden mee :j

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:41

Vandaag iets meer km's gemaakt dan gedacht. Maar naast super mooi weer in de middag ook enorm veel wind in de namiddag. En dan over een lange dijk terug naar huis. Ik ben nu helemaal kapot. Maar dat mag wel naar rond 190km vind ik. En dat alleen om informatie in te winnen voor een extra (andere) fiets.

Normaal kijk ik ook niet naar de bekertjes op strava. Maar als ik zie dat ik er wel heel dicht bij zit vind ik het leuk om er een binnen te harken.

Ik rijd trouwens niet met wat voor meter dan ook. Ik rijd gewoon op gevoel wat ik op dat moment het lekkerste vind rijden. Met mijn velomobiel is dat kruissnelheid 30 a 33 km/u of 36 a 40 km/u.
Met mijn trike is dat 20 a 25km/u. Maar als ik het zwaar heb of moe ben maakt het mij ook niks uit om langzaam te rijden. Als ik dan nog maar op plaats van bestemming kom.

KleinBoefje

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:15

Mooie afstand Gothico! :j

Hier let ik bij lange ritten er ook niet zo erg op. Bij korte ritten probeer ik soms wel wat meer tempo te houden. Helaas afgelopen 2 weken niet aan fietsen toegekomen door studie en werk..