Advies gevraagd zeurende pijn in buik rechtsonder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Advies gevraagd zeurende pijn in buik rechtsonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:07

Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik steken rechtsonder in mijn buik. Waarbij ik sinds zaterdag een continu licht zeurende pijn heb.

Het is niet super pijnlijk, maar ik voel het wel continu.

Maandag hiermee naar de huisarts gegaan. Kon niet precies ontdekken wat het was. Aangezien ik te weinig pijn heb voor een blindedarmontsteking. Wel waren mijn ontstekingswaarden licht verhoogd.

Dinsdagochtend weer laten meten. En toen was het weer normaal. En kreeg ik het advies om komende dagen rustig aan te doen, in de hoop dat het vanzelf wegzakt :+

Alleen nu is het zo dat sinds gisteravond de pijn ook toeneemt, tijdens het uitlaten van de honden. Alsnog loop ik niet krom van de pijn. Maar de pijn word wel feller en het steekt meer.

Daarnaast heb ik dus ook geen koorts.

Alleen ik voel mij nu zo'n zeur als ik ha weer op bel(ook ivm met corona). Aangezien ik nu al een week verder ben. En de pijn dus niet afneemt. En ik iets heb van er zit meer dan alleen blindedarm rechtsonder. Maar het doet ook niet gruwelijk veel pijn.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:08

Alsnog bellen naar de huisarts. Je bent geen zeur als je belt omdat het meer zeer gaat doen. Het gaat niet over door rustig aan te doen, dus je kan het beste even bellen.

Beterschap!

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:08

Kan een nierbekkenontsteking zijn, dat begon bij mij toen ook als buikpijn aan 1 kant. Beterschap!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:09

Gewoon weer bellen daar zijn ze voor.

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:10

Mijn blindedarmonsteking begon ook niet meteen heftig. Was ook een pijn die kwam en weer wegging, en die uiteindelijk steeds erger werd. Eindstand moest 'ie er uiteindelijk met spoed uitgehaald worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:19

Eapy schreef:
Kan een nierbekkenontsteking zijn, dat begon bij mij toen ook als buikpijn aan 1 kant. Beterschap!

Mijn urine is schoon. Plassen doet ook niet zeer.

Maar bedankt voor de reacties. Zal morgenvroeg wel weer bellen :D

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:21

Je bent echt geen zeur als je hiervoor contact opneemt met je arts hoor.Beter een keer te veel dan een keer te weinig! Het hoeft overigens niets te zijn. Ik heb deze klachten ook ooit gehad,ben helemaal onderzocht en het was niets. Ze zeiden dat het kwam omdat ik te weinig beweging zou hebben.Nou ja,paarden kunnen door te weinig beweging inderdaad ook buikklachten krijgen.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:26

Westhof schreef:
Mijn blindedarmonsteking begon ook niet meteen heftig. Was ook een pijn die kwam en weer wegging, en die uiteindelijk steeds erger werd. Eindstand moest 'ie er uiteindelijk met spoed uitgehaald worden.


Idem. Ik had zelfs geen ontstekingswaarden in mijn bloed, dus ik werd vanaf de eerstehulp in het ziekenhuis weer naar huis gestuurd.
De volgende ochtend direct weer terug gegaan, omdat ik toen inmiddels wel krom liep van de pijn en 's nachts was flauw gevallen. Toen wederom geen koorts en ontstekingswaarden in het bloed etc, dus ze hebben uiteindelijk maar een kijkoperatie gedaan waarbij bleek dat mijn blindedarm op knappen stond. Hij is direct verwijderd.
Bij mij begon het ook met zeurende pijn die weer wegzakte en op kwam. Ik zou echt terug gaan naar de arts.

Anoniem

Re: Advies gevraagd zeurende pijn in buik rechtsonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:29

Ik had ook geen koorts bij mijn blinde darm ontsteking en die was redelijk accuut, het deed wel aardig zeer.
Als je het niet vertrouwd, gewoon weer bellen.

Het kan ook een scheurtje in je buikspier zijn, dan heb je ook van dat soort pijn op die plek.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:34

Is het niet gewoon je eisprong? Daar heb ik altijd een aantal dagen last van en meer met ouder worden.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:37

Idd een eisprong? Of zeurende eileiders? Hoe dan ook, ik zou toch toch weer even de HA bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:39

Birgit01 schreef:
Is het niet gewoon je eisprong? Daar heb ik altijd een aantal dagen last van en meer met ouder worden.

Eisprong kan het nog niet zijn. Die komt pas over een aantal dagen. En daar heb ik nooit een week last van. Hooguit een half dagje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:40

anjali schreef:
Je bent echt geen zeur als je hiervoor contact opneemt met je arts hoor.Beter een keer te veel dan een keer te weinig! Het hoeft overigens niets te zijn. Ik heb deze klachten ook ooit gehad,ben helemaal onderzocht en het was niets. Ze zeiden dat het kwam omdat ik te weinig beweging zou hebben.Nou ja,paarden kunnen door te weinig beweging inderdaad ook buikklachten krijgen.

Weinig beweging heb ik geen last van :)

Maar zal morgenvroeg er weer achter aangaan. Iedereen bedankt voor de berichten!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:46

Mijn man heeft ooit een week lang rond gelopen met een zeurende pijn rechtsonder in zijn buik. Lopen ging niet zo lekker, met fietsen niet zo veel last. Na een week toch maar eens naar de huisarts ( we waren op vakantie, op een camping) en die stuurde hem gelijk door naar het ziekenhuis: ontstoken blindedarm en een heel stuk ontstoken darm. Er moest een meter darm verwijderd worden. En zoveel pijn had hij niet. Savonds voor het slapen een paracetamol en dan ging het prima.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:47

Stomme vraag misschien maar hoe is je stoelgang? :+
Ik had een poos terug vergelijkbare klachten, rechtsonderin de buik pijn en vaak steken, maar steeds geen verhoogde ontstekingswaarden of een enkele keer heel minimaal. Mijn HA was er niet gerust op dus hele rits aan onderzoeken incl echo's verder, voortplantingsorganen en urinewegen onderzocht maar nergens iets abnormaals. Heb ook wel vaker blaas/nier klachten gehad maar die pijn voel ik op andere plekken.

Bleken het uiteindelijk obstipatie klachten te zijn :+ Daar kun je blijkbaar ook goed veel buikpijn van hebben, ook als je verder nog normaal kan poepen maar niet vaak genoeg. Bij mij keert het met periodes terug en is het op te lossen met wat laxeerspul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:28

Memories schreef:
Stomme vraag misschien maar hoe is je stoelgang? :+
Ik had een poos terug vergelijkbare klachten, rechtsonderin de buik pijn en vaak steken, maar steeds geen verhoogde ontstekingswaarden of een enkele keer heel minimaal. Mijn HA was er niet gerust op dus hele rits aan onderzoeken incl echo's verder, voortplantingsorganen en urinewegen onderzocht maar nergens iets abnormaals. Heb ook wel vaker blaas/nier klachten gehad maar die pijn voel ik op andere plekken.

Bleken het uiteindelijk obstipatie klachten te zijn :+ Daar kun je blijkbaar ook goed veel buikpijn van hebben, ook als je verder nog normaal kan poepen maar niet vaak genoeg. Bij mij keert het met periodes terug en is het op te lossen met wat laxeerspul.

Mijn stoelgang is prima. Dus lijkt me raar dat het daar aan kan liggen.

Maar heb om half 10 afspraak. Moest gister schoonmoeders even helpen met melken. Maar steken namen al gauw toe. En dat is de hele avond + nacht blijven doorzeuren.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:53

Ik zou denken aan cyste op eierstok?
Ik heb ook regelmatig last van stekende pijn in de onderbuik, meestal links maar rechts ook eens gehad en nav een echo bleek er een cyste van 5cm op mijn eierstok te zitten. In de wachtzaal van de gynaecoloog (die zou die weghalen want zo'n formaat cyste kan ook voor eierstok draaiing zorgen) kreeg ik zo'n felle pijn dat ik op de grond ineen kroop. Bleek dat die cyste gesprongen was, dit kon geen kwaad, cystes springen vaker zonder je er iets van merkt.

Ik heb wel een Mirena spiraaltje wat de kans op cystes vergroot blijkbaar.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:09

Echt bellen!

Ik had soortgelijke klachten maar ben er mee doorgelopen waardoor mijn blinde darm gescheurd is. Week ziekenhuis en 5 maanden later ben ik nog niet van de klachten af. Dus neem je lichaam serieus, al bel je elke dag. Verhoogde ontstekingswaarde geef aan dat er wat speelt en dat moet goed in de gaten gehouden worden.

edit zie net dat je al een afspraak hebt, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:11

Art_Ificious schreef:
Ik zou denken aan cyste op eierstok?
Ik heb ook regelmatig last van stekende pijn in de onderbuik, meestal links maar rechts ook eens gehad en nav een echo bleek er een cyste van 5cm op mijn eierstok te zitten. In de wachtzaal van de gynaecoloog (die zou die weghalen want zo'n formaat cyste kan ook voor eierstok draaiing zorgen) kreeg ik zo'n felle pijn dat ik op de grond ineen kroop. Bleek dat die cyste gesprongen was, dit kon geen kwaad, cystes springen vaker zonder je er iets van merkt.

Ik heb wel een Mirena spiraaltje wat de kans op cystes vergroot blijkbaar.

Zou ook kunnen!

Maar krijg vanmiddag een echo en als daar niks uitkomt, dan krijg ik doorverwijzing naar de gynaecoloog.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:17

Gluten allergie?

Anoniem

Re: Advies gevraagd zeurende pijn in buik rechtsonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:15

Gisteren echo gehad. Enige wat er uit kwam, is dat ik een galsteentje heb. Maar dat verklaart mijn klachten niet rechts onderin.

Voor de rest zag alles er goed uit. Geen afwijkingen etc.

Als ik maandag nog klachten heb, dan moet ik bloedprikken. Misschien dat daar iets uit komt.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:36

dit klinkt als mogelijk ACNES
aangeven bij de huisarts evt MLD arts of fysiotherapeut die hier mee bekent is

MyWishMax

Berichten: 25290
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:39

Ik heb dat aantal jaar geleden ook gehad, aanwezig, zeurderig maar niet heel erg. Tot ik 's avonds alleen nog maar kon liggen en s nachts opgehaald door ambulance. Ze dachten blinde darm ontsteking, maar achteraf waren het lymfeklieren die opgezet waren door pfeiffer :+ de meeste mensen krijgen die opgezette klieren in keel, ik dus eerst in buik, keel kwam pas later. Ook wisselde ontstekingswaarden. Dat konden ze trouwens met de nornale onderzoeken allemaal niet zien, pas toen ze daar gericht naar gingen kijken, vlak voordat ze me toch zouden opereren aan blinde darm voor de zekerheid. := was ook niks aan te doen helaas.

Sterkte! Hopelijk zakt het snel en blijft het dan weg.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:40

Ik heb wel eens een gewone ontsteking gehad bij mijn blinde darm, ging ook weer over. Ik had wel een week lang behoorlijk pijn op die plek in mijn buik, dus ook drie keer bij een arts geweest. Gewoon voor de zekerheid, wel zo handig..