Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 22:55

culaccino schreef:
Ik schop dit topic even omhoog; hoe gaat het nu met je, TS?

Ik heb al jaaaren last van zware, meerdaagse hoofdpijnaanvallen en het wordt steeds erger. Ik val tussen (spier)spanningshoofdpijn en migraine in; ik kan wel licht en geluid verdragen en zie geen aura's. Van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Ik ben naar de neuroloog geweest (2 verschillende artsen) en beiden schreven zonder verder onderzoek Sumatriptan en Amitriptyline voor. Dat laatste durf ik niet zo goed mee te beginnen :o


Mijn vragen:
- Hoe kom je bij een hoofdpijnpoli terecht en zouden ze daar nog meer kunnen betekenen dan er nu is gedaan? Ik heb dus al neurologen, fysio's, voedingscoaches, oogartsen, etc gezien)
- Wat is de ervaring van mijn lotgenoten met Amitriptyline? Bijwerkingen? Moest je op den duur een zwaardere dosis slikken? Helpt het?

Alvast dank!


Wat vervelend om te horen, ik hoop dat je nog verder geholpen kan worden!

Hier gaat het eigenlijk heel goed. Ik werk momenteel nog maar 2 keer per week 2 uurtjes. Ik merk dat dat een ontzettend verschil maakt

Ook ben ik ingeschreven bij een solk behandeling. De wachtlijst is maanden maar ik hoop daar te werken aan het feit dat ik meer prikkels kan verwerken en dus meer kan gaan werken.

Verder ga ik geregeld naar de chiropractor en merk ook dat dat echt wonderen doet voor mijn lichaam. Ik heb lichamelijk ook eigenlijk geen klachten mee

Anoniem

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 06:59

Thanks! En wat goed om te horen dat het met jou inmiddels zoveel beter gaat, zeg! Nog wel wat opties om te overwegen dus, dankjewel :j

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:44

culaccino schreef:
Ik schop dit topic even omhoog; hoe gaat het nu met je, TS?

Ik heb al jaaaren last van zware, meerdaagse hoofdpijnaanvallen en het wordt steeds erger. Ik val tussen (spier)spanningshoofdpijn en migraine in; ik kan wel licht en geluid verdragen en zie geen aura's. Van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Ik ben naar de neuroloog geweest (2 verschillende artsen) en beiden schreven zonder verder onderzoek Sumatriptan en Amitriptyline voor. Dat laatste durf ik niet zo goed mee te beginnen :o


Mijn vragen:
- Hoe kom je bij een hoofdpijnpoli terecht en zouden ze daar nog meer kunnen betekenen dan er nu is gedaan? Ik heb dus al neurologen, fysio's, voedingscoaches, oogartsen, etc gezien)
- Wat is de ervaring van mijn lotgenoten met Amitriptyline? Bijwerkingen? Moest je op den duur een zwaardere dosis slikken? Helpt het?

Alvast dank!


Ik wilde ook nog op je vraag over amitryptyline reageren.
Na een zware hersenschudding ging ik ook elke dag met hoofdpijn door het leven. Huisarts had eerst 5mg voorgeschreven, dat deed niet zoveel. Opgehoogd naar 15mg, en de hoofdpijn was weg! Sliep in de eerste maand wel heel erg veel, en na een paar maanden wel de feedback van mijn omgeving dat ik erg afgevlakt was, dus langzaam afgebouwd en gestopt.
En gelukkig is de hoofdpijn zo goed als weg gebleven, als ik stress heb komt het wel terug. Dan moet ik even rustiger aan doen. Amitryptyline heeft mij geholpen om de neerwaartse spiraal te doorbreken.

Anoniem

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:36

Ah, dat biedt dan weer perspectief. Ik zie het niet zitten om de komende decennia dagelijks zo'n pilletje te nemen, maar het kan dus ook zijn dat je een patroon doorbreekt. Dank voor het delen; fijn dat je zoveel minder last hebt!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:57

Ik heb niet al je berichten gelezen, maar ik heb een soortgelijk verhaal. Ik heb al sinds mijn 17e/18e heeeeel vaak hoofdpijn, met perioden echt dagelijks en regelmatig migraineaanvallen. Rond die leeftijd al een keer naar een opticien geweest, maar er kwam niets uit. Jarenlang fysio, oefeningen en weet ik veel wat nog meer wat allemaal maar niet hielp.
Nu heb ik sinds een maand of 3 nagenoeg elke dag hoofdpijn en ben ik heel gevoelig voor licht. Ik ben weer bij de opticien geweest en kwam weer niets uit, ik had er zelf alleen geen goed gevoel bij. Dus ben naar een andere gegaan en die kwam er achter dat ik een prisma afwijking heb. Dit wil zeggen dat mijn ogen en hersenen veel harder moeten werken en daar krijg ik hoofdpijn van. Ook andere dingen die er bij horen heb ik last van; oa gevoeligheid voor licht en wagenziekte.
Volgende week krijg ik mijn bril en ben ik hopelijk van mijn hoofdpijn verlost

DuoPenotti

Berichten: 29493
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:59

Ik hoop het voor je...voor mij is de prisma wel fijn, maar helaas geen oplossing.
Hoop voor jou echt anders :j

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:18

DuoPenotti schreef:
Ik hoop het voor je...voor mij is de prisma wel fijn, maar helaas geen oplossing.
Hoop voor jou echt anders :j


Hier ook geen oplossing. Wel prettig, vooral de zonnebril op sterkte, maar nog steeds elke dag hoofdpijn.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 20:59

Ik hoop dat de bril helpt, zou een makkelijke en fijne oplossing zijn

Ik heb zelf ook een lichte prisma maar krijg van een bril op mijn hoofd juist hoofdpijn dus dat werkt helaas niet

Ik vind het heel vervelend om te horen dat er zoveel mensen met hoofdpijn kampen. Ook dat er zo weinig informatie over is en huisartsen en doktoren je vaak afschrijven. Vind dit topic ook heel erg fijn met alle informatie die gedeeld wordt en een luisterend oor van mensen die weten hoe het is

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:55

Idd, en vooral vrouwen hebben er last van denk ik… hier is het ook ergens een ‘troost’, te lezen dat ik dan bv niet de enige ben die het grootste deel van elke maand worstel met hoofdpijn versus pijnstiller….
Idd jammer dat het zo vaak geminimaliseerd wordt, want die hoofdpijn domineert toch vaak je dag/week/leven….

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 07:45

Klopt het beinvloed echt je leven maar je ziet het niet aan de buitenkant. Ik had jonge kinderen die ik niet goed kon verzorgen. De langste hoofdpijn tijd was 7 maanden, ik ging 24/7 over de pijngrens. Kon niet lopen want alles draaide, op een dag was ik helemaal op. De huisarts wist te vertellen dat ik depressief was, ja logisch toch. Ik heb toen geprobeerd er een eind aan te maken, gelukkig is dat niet gelukt.Toen kreeg ik antidepressiva voor geschreven, wat ik natuurlijk nooit in nam.

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:07

Ik heb ook Jaren (20 jaar) hoofdpijn gehad echt elke dag. Op een gegeven moment leered ik ermee leven wat natuurlijk niet leuk is.

Ik heb sinds ander half jaar een vrij Klein en plat kussen gekocht ivm mijn atlas Werfel die niet meer zo recht staat door een ongeluk. Ik had zo'n kussen dus blijkbaar veel eerder moeten kopen want ik heb nu maximal maar 1 keer per maand hoofdpijn.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:26

Ik kom even binnenvallen

Ik ben in 2016 bij de poli in lumc geweest.
Ze adviseerde anti depresiva (spanningshoofdpijn)
Ik wilde dit niet door de meest genoemde bijwerking gewichtstoename

Ik ben momenteel aangekomen en wil er echt geen kilo meer bij hebben ik het diabetes en heb 20 corona kilo's en er zijn er nu 2 vanaf maar de hoofdpijnen beheersen nu wel mijn dagelijkse doen en laten

Heeft iemand ervaring??

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:14

Welkom fjordOtis, wat vervelend om te horen dat je er dagelijks zoveel last van hebt.

Hoe deel je momenteel je dag in? Ik heb gemerkt dat het bij mij heel erg heeft geholpen om helemaal te stoppen met alles. Me lichaam resetten en gewoon niks doen. Moet je wel aan wennen maar mijn hoofdpijn is echt bijna helemaal weg. Momenteel ben ik weer aan het opbouwen wat ontzettend spannend is en soms ga ik weer te snel waardoor ik weer last heb, dan neem ik weer een stapje terug.

Ik heb echt ontzettend naar mijn lichaam leren luisteren hierdoor. Het is nog niet perfect maar in vergelijking met toen ik het topic opende is het echt 100 keer beter

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:19

Ik heb dat geprobeerd, fjordotis, maar ook nog 100 andere soorten medicatie die zouden kunnen helpen. Helaas bij mij geen enkel effect, ook geen gewichtstoename.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:22

Ik heb een burn out werkgerelateerd en sinds het opbouwen wat veel te snel gaat heb ik elke week 1 a 2 dagen zo erge hoofdpijn dat ik niks kan

Ik heb nu 15 tabletten diazepam gehad
Weer is de anti depresiva geopperd maar ik wil het liever niet

Ik kijk tegenwoordig hoe ik wakker word, vaak word mijn hoofdpijn beter van bewegen en slechter van niks doen

Ik ben ook begonnen met bindweefselmassage

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:29

Hoi Ambe_anne, wat jammer dat je niet meteen bent doorverwezen naar de hoofdpijnpoli.

Ik kamp al jaren met chronische migraine en ben onder behandeling bij dr Zwartbol van de hoofdpijnpoli in Zwolle. Mijn ervaring is dat ze echt meer kennis hebben over spanningshoofdpijn, migraine, clusterhoofdpijn etc dan een reguliere neuroloog.

Hoe is er bepaald dat je spanningshoofdpijn hebt en geen migraine?

Verder; dikke knuffel. Hoofdpijn is echt vreselijk.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:42

FjordOtis schreef:
Ik heb een burn out werkgerelateerd en sinds het opbouwen wat veel te snel gaat heb ik elke week 1 a 2 dagen zo erge hoofdpijn dat ik niks kan

Ik heb nu 15 tabletten diazepam gehad
Weer is de anti depresiva geopperd maar ik wil het liever niet

Ik kijk tegenwoordig hoe ik wakker word, vaak word mijn hoofdpijn beter van bewegen en slechter van niks doen

Ik ben ook begonnen met bindweefselmassage


De optie die het beste klinkt is het toch rustiger aan doen.

Actieve ontspanning zoals bewegen is ook goed inderdaad. Ik bedoelde ook niet met niks doen de hele dag op de bank zitten (kan natuurlijk wel) maar spanning zo veel mogelijk uitbannen en vanuit daar je belastbaarheid weer verhogen.

Ik ben ook onder behandeling voor somatisch onvoldoende verklaarbare klachten. Daar leer je je lichaam en jezelf goed kennen. Tevens werkt de chiropractor ook ontzettend goed bij mij

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:48

Koekie73 schreef:
Hoi Ambe_anne, wat jammer dat je niet meteen bent doorverwezen naar de hoofdpijnpoli.

Ik kamp al jaren met chronische migraine en ben onder behandeling bij dr Zwartbol van de hoofdpijnpoli in Zwolle. Mijn ervaring is dat ze echt meer kennis hebben over spanningshoofdpijn, migraine, clusterhoofdpijn etc dan een reguliere neuroloog.

Hoe is er bepaald dat je spanningshoofdpijn hebt en geen migraine?

Verder; dikke knuffel. Hoofdpijn is echt vreselijk.


Jeetje wat vervelend om te horen. Je gunt het je ergste vijand nog niet om zo vele hoofdpijn te hebben. Jij ook een dikke knuffel :knuffel:

De neuroloog zei dat het geen migraine was omdat de aanvallen te lang duren om migraine te zijn. Dat was het.

Gelukkig gaat het nu goed met me en heb ik denk ik max 3 dagen per maand hoofdpijn. Ik ben dus echt naar nul gegaan en heb echt tot rust moeten komen. Momenteel werk ik 5,5 uur in de week verdeeld over twee dagen en ben ik met een thuiscoach bezig het op te bouwen.

Uiteindelijk ben ik misschien wel blij dat ik bij de neuroloog ben weggestuurd omdat ik daardoor een andere route ben ingeslagen en echt verplicht rust heb moeten nemen. Moet ook zeggen dat ik het privilege heb dat we met een salaris nog rond kunnen komen en ik alle vrijheid heb om aan mezelf te werken

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:55

Dat was bij mij ook de conclusie. Te vaak hoofdpijn aanvallen om migraine te zijn en niet reageren op de medicatie tegen migraine
Maar spanningshoofdpijn was het ook niet helemaal, dus onverklaarbare invaliderende hoofdpijnaanvallen :+

Wel trouwens eens met je dat rustiger aan doen dan dus heel belangrijk is als je merkt dat het bij meer inspanning of stress weer vaker terug komt.

Ik ben heel lang gewoon stug doorgegaan en kom er nu niet meer vanaf. (Dagelijkse aanvallen waarbij ik alleen kan gaan slapen) Zelfs na lang revalidatie traject niet. Het is nu beheersbaar omdat ik belasting en belastbaarheid zoveel mogelijk in evenwicht houd, maar dat is wel met heel weinig belasting en dagelijks slapen overdag.

Als ik dus 1 tip mag geven, luister aub naar lichaam voordat je er niet meer vanaf komt. Dus echt die stap terug nemen! Daarvoor kan zo'n traject zeker helpen.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:12

‘Te vaak’ om migraine te zijn is toch wel heel bizar…. Een jaar terug kon in nog 25 dagen/maand hoofdpijn hebben, toch echt migraine.

Hier vocht ik vaak tegen de hoofdpijn, want veel medicatie kon toch niet goed zijn.
De neuroloog heeft mij toen duidelijk gemaakt dat hoofdpijn meer met je lichaam doet dan een pijnstiller of andere medicatie.
Sinds dien neem ik best vlug een excedrin en heb ik meestal maar een 10-15 dagen/maand meer hoofdpijn, meestal verdwijnt die ook met 1 excedrin, een hele verademing!(als excedrin niet helpt heb ik nog zolmitriptan, die is nu gelukkig maar eens om de 2 maanden meer nodig)(hier is de migraine hormoongerelateerd, post- en premenstrueel)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:21

Ja, wordt gezegd dat het niet dagelijks kan. Dus echt elke dag, al jarenlang. Maar ik heb dus geen enkele oijnstiller of medicatie die werkt. Niks dat zorgt dat het minder vaak of minder erg wordt

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:30

FjordOtis schreef:
Ik kom even binnenvallen

Ik ben in 2016 bij de poli in lumc geweest.
Ze adviseerde anti depresiva (spanningshoofdpijn)
Ik wilde dit niet door de meest genoemde bijwerking gewichtstoename

Ik ben momenteel aangekomen en wil er echt geen kilo meer bij hebben ik het diabetes en heb 20 corona kilo's en er zijn er nu 2 vanaf maar de hoofdpijnen beheersen nu wel mijn dagelijkse doen en laten

Heeft iemand ervaring??



Ik wilde even reageren op je post omdat ik precies hetzelfde heb. Ik ben in 2018 ook bij de hoofdpijn poli in het lumc geweest en ook mij raadde ze anti depressiva aan bij spanningshoofdpijn. Ik zie dit echter ook niet zitten en ben laast weer bij een hoofdpijnpoli geweest. Conclusie is nog steeds chronische spanningshoofdpijn maar zij raadde mij aan om eerst relaxatietherapie bij een fysiotherapeut te doen, hier leer je bewust aan- en ontspannen van je spieren. Wellicht kun je hier ook nog iets mee voordat je anti depresiva gaat proberen.

Ik kan nog niet zeggen of het helpt want ik heb de 28e mijn afspraak staan voor de therapie

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:53

Serotonine speelt een rol in gevoeligheid voor pijn, dat klopt.
(Er is een groep AD die inwerkt op serotonine, de ssri groep.)

Maar wellicht kun je via een orthomoleculaire arts (https://www.mbog.nl) je serotonine spiegel verhogen via precies uitgebalanceerde supplementen.
De kans op gewichtstoename is dan kleiner.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 14:57

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Het ging de afgelopen maanden ontzettend goed.

Helaas twee weken geleden opeens weer hoofdpijn gekregen zonder aanwijsbare reden. Die heeft dan ook meteen weer twee weken aangehouden. De chiropractor heeft gelukkig wel verlichting gegeven voor even.

Ik heb ontzettend gespannen spieren waar ik dus niet vanaf kom. Alles wat ik doe helpt voor even en een beetje. Maar de spanning is nooit helemaal weg.

Is er hier iemand die misschien een tip heeft?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:41

Slik je een magnesium suplement?