Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:41

joketje, wat balen...blijft altijd stom ook al weet je dat de kans klein is :(:)

trusthim, vervelend zeg goed om even naar de huisarts te gaan

Morgenzon, Ja met pillen is kunstmatig

Dennis, ook wel heftig zoveel tp zonder succes lijkt me... :(:)

Ik heb een redelijk regelmatig cyclus maar een te korte innestelingsfase dus toen was advies kunstmatig. Waarna ik me wel afvroeg met verse tp is ook alles kunstmatig en was het nog veel te kort...ben zeer benieuwd hoe dit dan weer gaat

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 19:45

Vandaag menstruatie doorgekomen, dus belde ik naar het ziekenhuis voor een nieuwe afspraak voor opstart volgende ronde. Nu kreeg ik plots te horen dat ze deze maand niets gaan doen. Dit voelt echt als een klap, ik heb uit mezelf geen eisprong dus ook geen kans op zwangerschap. Enkele weken geleden nog gepolst of ze een vakantieperiode hadden en dat was niet het geval en nu dit...woensdag moet ik nog gaan omdat ik dus cystes heb waar ik wel graag vanaf wil, dus ik hoop dan meer info te krijgen.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:50

trustHim schreef:
hier maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, heb steeds meer vage klachten die lijken op zwangerschapsklachten maar steeds negatieve test. wil nu verwijzing om te kijken of er misschien na de curretage in februari verklevingen zijn ontstaan


Dit is ronduit zo gemeen hè?
Dan zit je al in een traject. Wil je lijf alsnog niet meewerken. Ik voel met je mee.

Dikke knuffel

Even tussendoor; hoe zitten jullie met de Corona enting? Ik moet er nog 1.

De eerste heeft ervoor gezorgd dat mijn eisprong later kwam. Nu gebruik ik sinds vandaag ovaleap en moet ook de 10e voor een enting.

Ik wil uiteraard een volledige vaccinatie hebben, maar ik weet inmidddels dat die vaccinatie dus wel invloed heeft op mijn eisprong.

Kreeg de enting op de dag na een positieve ovulatietest test. Maar toch…

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:51

Ik laat voorlopig sowieso niet enten voor corona, geen vertrouwen erin

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:46

Ik ben zelf heel vruchtbaar maar partner met problemen en moest nog steeds in kunstmatige cyclus. Zkh deed eigenlijk alleen natuurlijk als ik dat zelf per se wilde.
Bij mij zijn beide tp van 5dgn cryos succesvol geweest. Verse tp niet.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 13:40

Damber, ik heb mijn entingen gehad (Astra Zeneca, nog voordat het niet meer gebruikt mocht worden onder de 40). Ik heb geen invloed op mijn cyclus gemerkt eigenlijk. Ik kom op mijn werk veel in contact met mensen en corona oplopen tijdens een zwangerschap wou ik echt niet.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:14

Dennis schreef:
Ik roepen dat ik altijd zo regelmatig ben, maar had gister ongesteld moeten worden. Alles in mijn lijf schreeuwt al 2 dagen dat het er aan komt, dus verwacht het ieder moment. Ik geloof niet in sprookjes :') , dus het zal wel door de corona enting komen ofzo :j .


Ik wel, en ik blijf gewoon koppig hopen ook voor jou :knuffel:

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:46

Damber, ik ben gevaccineerd met Pfizer...dubbel gevoel bij was bijna tijdens ivf maar kreeg ook stress van niet vaccineren in combinatie met mijn werk

joketje, wat balen dat je nu waarschijnlijk moet wachten en inderdaad als ze het nou eerder zeiden...hopelijk vandaag duidelijkheid

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:06

Ik moet maandag weer op controle, als de cystes dan weg zijn gaan ze me toch opvolgen deze cyclus, wel geen nieuwe IUI poging helaas. Hoe gaat het met de rest hier?

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:17

Lieve allemaal, vandaag hebben wij na het ICSI traject een kloppend hartje gezien. Wauw wat een emotioneel moment. Ik heb in de tussentijd meegelezen met jullie, maar niet gereageerd. Ik wil jullie allemaal onwijs veel succes wensen in dit traject waar geen garanties in gegeven kunnen worden. Waarschijnlijk blijf ik stil meelezen in de hoop dat er nog veel wondertjes bij gaan komen. Dikke knuffel voor jullie allemaal!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:20

Gefeliciteerd eefsel

Hier ongesteld en blaasontsteking

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:14

Gefeliciteerd Eefsel, het is je helemaal gegund en ik wens je nog veel geluk in je verdere zwangerschap.
Hopelijk verloopt alles volgens plan en kan je over x aantal weken een kleintje vasthouden! <3

Ik wacht momenteel op mijn NOD, maar mijn lichaam lijkt zich anders te gedragen dan normaal..
maar met het extreme weerwisselingen, weet ik dat ik mijn lichaam niet mag vertrouwen op zo'n momenten.

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:02

Wauw Eefsel, gefeliciteerd!

Hier gaat het goed, ik begin komende week met provera om een menstruatie op te wekken en begin daarna met de letrozol.

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:47

Eefsel! Super blij voor je ! En idd voor de andere dames.. ik kijk uit naar jullie wondertjes ..<3
Dikke knuffel voor de wachtende dames. Denk aan jullie

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 10:28

Ik durf het bijna niet te zeggen maar deze ochtend een cb test gedaan en die gaf 1-2 aan, ik voel mij zo blij maar tegelijkertijd ook schrik dat er iets gaat fout lopen in het begin en hoe mijn lichaam zal reageren..

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:37

Jolynne schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar deze ochtend een cb test gedaan en die gaf 1-2 aan, ik voel mij zo blij maar tegelijkertijd ook schrik dat er iets gaat fout lopen in het begin en hoe mijn lichaam zal reageren..


Ik snap het.

Maar geniet er wel van. Ja er kan vanalles fout gaan. Maar je bent al wel zwanger. Dat is al meer dan een maand geleden

Geniet. Ontspan.

Dikke knuffel.

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:01

Proficiat jolynne <3 genieten en ontspannen nu . Blij voor jou!..

Op naar nog wondertjes... <3

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:49

Dames mag ik mij hier ook melden? Ik merk dat ik steeds meer behoefte heb aan contact met lotgenoten inplaats van het te bespreken met naasten.

Alvast excuses voor het lange verhaal! Probeer het zo kort mogelijk te houden.

Wij hebben 3 jaar in Nederland geklungeld en zijn daar uiteindelijk door 3 fertiliteitsafdelingen uitbehandeld verklaard.

Ik heb een amh van 17,4 en kreeg te horen dat ik PCOS heb, mijn partner heeft 0,0 bewegende zaadcellen, ze leven echter wel.

Wij zijn 4 pogingen gestart in NL, eerste poging 56 eicellen en werd de poging afgebroken, 2e poging kreeg mijn partner koorts en werd het afgebroken, 3e poging maar 1 eicel en deze werd ook afgebroken. 4e poging 10 eicellen, wel een punctie maar geen bevruchting en toen waren we helemaal uitbehandeld.

Gezien ik mij er nog niet bij neer kon leggen zijn we november 2019 naar Duitsland gegaan, de kliniek in Heinsberg ging net starten en daar zijn we gestart.

We hadden 12 bevruchte eicellen, 2 hadden een dubbele kern en vielen af. Van de 10 lieten ze er 4 verder groeien, 1 kon er na 5 dagen terug geplaatst worden! Wij konden ons geluk toen niet op, een positieve test! Wij zijn afgelopen September gezegend met een prachtige zoon!

Wij hebben altijd de wens gehad voor 2 wondertjes en omdat je van te voren niet weet hoelang het duurt en of het ons nogmaals gegund is. Hebben we afgelopen zomer de afspraak gemaakt voor een cryo terugplaatsing. Omdat onze zoon 1 van 4 was, hebben wij gevraagd of ze alle 6 ontdooid konden worden. Dit was geen probleem en gelukkig hebben we dat gedaan, er bleef er weer maar 1 over voor terugplaatsing. Vorige week dinsdag de terugplaatsing gehad, na een licht positieve test was hij een dag later helemaal wit.

Wij hadden maar een paar mensen verteld dat we gingen voor een terugplaatsing en dus ook van de negatieve test. Ik krijg nu vaak te horen dat ik gezegend ben met 1 wondertje en of het het wel waard is het hele traject weer in te gaan. Ik voel me uiteraard super gezegend en weet nog als de dag van gisteren hoe het voelde om helemaal met lege handen te staan. Maar merk dat ik het ook heel moeilijk vind om te gaan met deze reacties en denk dat ik onze volgende ronde niet met naaste wil bespreken. Maar omdat ik altijd veel baat heb om er wel over te kunnen spreken, Zou het fijn zijn om dat hier te kunnen doen!

Wij hebben 3 september de evaluatie en zullen daarna weer helemaal opnieuw beginnen.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:43

Gefeliciteerd Eefsel, het is je van harte gegund :)

Jolynne ook voor jou een voorzichtige proficiat, probeer er inderdaad van te genieten!

Trust him dikke knuffel :(:)

Wat een verhaal Lisewiesje, ik duim voor je!

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:15

Welkom lisewiesje, ik ben blij dat je al een wondertje hebt. Maar een broertje/zusje is ook mooi indien je er graag nog eens voor wilt gaan. Wie zijn wij om dat tegen te spreken :(:) ik duim voor je op een klein wondertje.

Voor iedereen hier! Ik duim!

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:58

Welkom Lisewiesje! Ik duim voor jullie.

Gefeliciteerd Eefsel & Jolynne! Ondanks de onzekerheid probeer er echt van te genieten!

Ook ik mag mij aansluiten bij de zwangeren. Het is bij ons al enige tijd bekend maar omdat je maar nooit weet wie er mee leest heb ik het nog even stil gehouden. We hebben gister de termijn echo gehad en zag er allemaal goed uit, het was al een behoorlijk drukke beeb! Ik ben nu 10 weken en uitgerekend op 27 februari :o

Ik zal zeker nog mee blijven lezen om jullie te volgen en hopelijk lezen we snel meer van zulke berichten!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:46

_Denies schreef:
Welkom Lisewiesje! Ik duim voor jullie.

Gefeliciteerd Eefsel & Jolynne! Ondanks de onzekerheid probeer er echt van te genieten!

Ook ik mag mij aansluiten bij de zwangeren. Het is bij ons al enige tijd bekend maar omdat je maar nooit weet wie er mee leest heb ik het nog even stil gehouden. We hebben gister de termijn echo gehad en zag er allemaal goed uit, het was al een behoorlijk drukke beeb! Ik ben nu 10 weken en uitgerekend op 27 februari :o

Ik zal zeker nog mee blijven lezen om jullie te volgen en hopelijk lezen we snel meer van zulke berichten!


Van harte!!! 10 weken! Wat fijn dat het nu allemaal zo mooi mag verlopen.

Hier vandaag echo gehad. Na 11 dagen ovaleap en vanavond pregnyl. Heb bijna geen bijwerkingen op wat hoofdpijn en verhoogd libido na. Spuiten gaat ook erg gemakkelijk. Wat wel fijn is wanneer ik meerdere rondes moet.

Maar echo Zag er goed uit. Twee mooi gerijpte follikels en mooi baarmoeder slijm. Zelfs nog beter dan de vorige controle echo (eerste controle onderzoek zonder hormonen).

Dus donderdag onze eerste iui. Ik heb nu mijn vertrouwen weer iets terug. Maar durf niet te zeggen hoe ik een teleurstelling aan kan.

We hebben al gegrapt dat een kans op een meerling toch best aanwezig is. Deze grap stamt nog uit onze eerste ontmoeting.

Maar laat ik niet teveel hopen.

Wel erg fijn te lezen dat hier meerdere dames geluk hebben. Doet mij goed!

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:09

Gefeliciteerd aan iedereen die inmiddels zwanger zijn!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:17

Lisewiesje schreef:
Dames mag ik mij hier ook melden? Ik merk dat ik steeds meer behoefte heb aan contact met lotgenoten inplaats van het te bespreken met naasten.

Alvast excuses voor het lange verhaal! Probeer het zo kort mogelijk te houden.

Wij hebben 3 jaar in Nederland geklungeld en zijn daar uiteindelijk door 3 fertiliteitsafdelingen uitbehandeld verklaard.

Ik heb een amh van 17,4 en kreeg te horen dat ik PCOS heb, mijn partner heeft 0,0 bewegende zaadcellen, ze leven echter wel.

Wij zijn 4 pogingen gestart in NL, eerste poging 56 eicellen en werd de poging afgebroken, 2e poging kreeg mijn partner koorts en werd het afgebroken, 3e poging maar 1 eicel en deze werd ook afgebroken. 4e poging 10 eicellen, wel een punctie maar geen bevruchting en toen waren we helemaal uitbehandeld.

Gezien ik mij er nog niet bij neer kon leggen zijn we november 2019 naar Duitsland gegaan, de kliniek in Heinsberg ging net starten en daar zijn we gestart.

We hadden 12 bevruchte eicellen, 2 hadden een dubbele kern en vielen af. Van de 10 lieten ze er 4 verder groeien, 1 kon er na 5 dagen terug geplaatst worden! Wij konden ons geluk toen niet op, een positieve test! Wij zijn afgelopen September gezegend met een prachtige zoon!

Wij hebben altijd de wens gehad voor 2 wondertjes en omdat je van te voren niet weet hoelang het duurt en of het ons nogmaals gegund is. Hebben we afgelopen zomer de afspraak gemaakt voor een cryo terugplaatsing. Omdat onze zoon 1 van 4 was, hebben wij gevraagd of ze alle 6 ontdooid konden worden. Dit was geen probleem en gelukkig hebben we dat gedaan, er bleef er weer maar 1 over voor terugplaatsing. Vorige week dinsdag de terugplaatsing gehad, na een licht positieve test was hij een dag later helemaal wit.

Wij hadden maar een paar mensen verteld dat we gingen voor een terugplaatsing en dus ook van de negatieve test. Ik krijg nu vaak te horen dat ik gezegend ben met 1 wondertje en of het het wel waard is het hele traject weer in te gaan. Ik voel me uiteraard super gezegend en weet nog als de dag van gisteren hoe het voelde om helemaal met lege handen te staan. Maar merk dat ik het ook heel moeilijk vind om te gaan met deze reacties en denk dat ik onze volgende ronde niet met naaste wil bespreken. Maar omdat ik altijd veel baat heb om er wel over te kunnen spreken, Zou het fijn zijn om dat hier te kunnen doen!

Wij hebben 3 september de evaluatie en zullen daarna weer helemaal opnieuw beginnen.


Ik snap dat mensen zeggen dat je gezegend bent. Dat ben je natuurlijk ook.

Maar dat ze dat aanhalen bij het onderwerp ‘wens voor een tweede’ heeft natuurlijk weinig toegevoegde waarde. De wens door de tweede is een opzichzelf staande wens.

Maar wat een teleurstelling die witte test. Lijkt me inderdaad zo zuur als je daarvoor wel een lichte test had.

Ik hoop dat je alle geluk mag krijgen in jullie nieuwe poging. En volg je eigen gevoel.

Dat je er al een hebt lopen wil absoluut niet zeggen dat mensen je gevoel mogen bagataliseren. Als ze dat toch doen, zegt dat wat over hun. Als jouw gevoel wat anders zegt, dan volg dat gevoel. Je bent niet gek!

Veel liefs!

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:06

Dubbel post *
Laatst bijgewerkt door mvdbijl op 03-08-21 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt