Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 03:46

Smallheal schreef:
Ik denk met 4 maanden. Je hoort het binnenkort van me :x

Nou na 4 maanden dus -O- {:)-:(

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 04:29

SH :(:)

Dat mis ik eeeeecht niet idd. Bij de oudste had ik na 13 maanden weer ‘geluk’, bij de jongste was het na 11 maanden weer prijs. Op zich fijn om te weten dat alles het nog/weer doet, zeker als je nog een kinderwens hebt op relatief korte termijn, maar ik heb het geen seconde gemist in de tussentijd hoor :=

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 06:33

Bij de oudste na 13 maanden. Bij de jongste hopelijk ook niet eerder. Zit nu op 10,5mnd.

SH -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 06:37

Bij de oudste na enkele maanden,

bij de jongste ondanks volledige bv na 6 weken weer ongesteld -O-

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 06:53

Dat is echt zuur

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 07:57

Hier was het helaas na 7 weken alweer feest. Wel ergens trots op m’n lijf dat ik zo snel weer herstel maar alsnog had het van mij wel een aantal maanden weg mogen blijven.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:02

Ik kolfde dan enkel maar ik werd dus ook binnen zes weken weer ongesteld.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:24

Bij de twins na 10 maanden en bij de jongste na 5 maanden alweer, helaas

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:42

Heeft dat ook invloed op je borstvoeding dan?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:46

Escada schreef:
Heeft dat ook invloed op je borstvoeding dan?


Je menstruatie geeft hormonen en die hebben invloed op de samenstelling van je melk neem ik aan

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:49

Ik ben net voor het eerst ongesteld geweest en mijn zoontje is bijna 11 maanden. Moet zeggen dat ik heel licht ongesteld was en naast weinig geduld de eerste dagen, geen klachten

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:58

Bij mij geen invloed maar bij velen wel!

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 09:10

Bij mijn zoontje 2mnd na het stoppen, met 11mnd was ik ongesteld. Nu nog niet dus ik wacht rustig af.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:14

Escada schreef:
Heeft dat ook invloed op je borstvoeding dan?

Ik had op internet gelezen (dus of t echt zo is?) Dat je melk wat zouter kan gaan smaken.

Nu drinkt T. weer 'goed'. Was misschien te druk met 2 rondrennende kinderen :)). Die zitten nu rustig op hun iPad.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:14

Gebruiken jullie wel voorbehoedsmiddelen of vertrouwen jullie op de BV en is een eventuele „oeps“ geen probleem?

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:19

Smaak schijnt idd te veranderen, maar de samenstelling qua voedingsstoffen niet per se.

Borstvoeding als anticonceptie is nooit de slimste optie, natuurlijk. Want zelfs als je geen zichtbare cyclus hebt in de vorm van ongesteldheid, betekent dat niet dat je niet vruchtbaar kunt zijn :=

Ik vind het wel een lastige overweging waar ik nu voor ga kiezen. Want in principe zijn we ‘klaar’ en vinden we drie kinderen wel mooi geweest. Maar hormonen wil ik eigenlijk ook niet en sowieso niks wat invloed heeft op de BV.

Na de eerste heb ik even de minipil geslikt, maar daar ben ik na een paar maanden weer mee gestopt, omdat ik wilde kijken wat mijn cyclus deed (was nog niet ongesteld geweest). Ook ivm kinderwens voor de tweede.
Na de tweede hebben we eigenlijk meer een beetje de cycluskalender in de gaten gehouden icm voor het zingen de kerk uit. Niet veilig, maar er was toch nog een wens voor een derde, dus dan kun je iets flexibeler omspringen daarmee natuurlijk.
Maar straks weet ik het dus echt nog niet.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:23

Ik had eerst ook de Cerazette maar die versterkte enorm mijn depressieve gevoelens.
Toen ik merkte dat mijn melkproductie sowieso een kansloze missie was ben ik nadat dit vanzelf gestopt was meteen weer op een normale pil gegaan.
Een tweede was voor mij ook echt geen optie.
Het is net wat persoonlijk zwaarder weegt waarschijnlijk.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:25

Ja sowieso is het altijd een persoonlijke overweging en waar je je goed bij voelt.
Ik neig toch het meest naar een spiraaltje nu, hoewel ik nog niet helemaal 100% overtuigd ben van het continu een lichaamsvreemd voorwerp in je lichaam te hebben ofzo := maar niks is ook niet echt een optie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:33

Mijn cyclus is nooit meer geworden wat het voor de zwangerschap was. Tweede is er nooit gekomen. Na de bevalling cerazette geslikt, daarna nog een jaar geprobeerd zwanger te worden. Maar dokteren wilden we niet. En mijn man zag het sowieso al niet zo zitten na mijn bevalling en nasleep daarvan. Nu een mirena en dat kan ik iedereen aanraden. Nooit meer ongesteld.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:37

Sizzle schreef:
Gebruiken jullie wel voorbehoedsmiddelen of vertrouwen jullie op de BV en is een eventuele „oeps“ geen probleem?

Zijn er echt mensen die bv nog als goede voorbehoedsmiddel zien? :=

Hier condoom -O- twijfelen nog een beetje over wat anders.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:48

Ik kreeg vanaf 6 weken na de bevalling weer een cyclus. Dat was ongeveer een week na stoppen met bv. Voor mijn zwangerschap had ik een hele onregelmatige cyclus die soms een half jaar wegbleef. Het duurde dus ook lang voor ik zwanger werd van onze dochter. Na de zwangerschap dus wel een goede cyclus en toen ook snel weer zwanger. Zit straks ongeveer 16/17 maanden tussen.
Een tweede was heel erg gewenst, dat het zo snel zou zijn hadden we nooit gedacht! Na deze bevalling moet er wel iets van anticonceptie komen maar vanwege PCOS en snel last van psychische klachten vind ik het heel erg moeilijk...

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:51

Smallheal schreef:
Sizzle schreef:
Gebruiken jullie wel voorbehoedsmiddelen of vertrouwen jullie op de BV en is een eventuele „oeps“ geen probleem?

Zijn er echt mensen die bv nog als goede voorbehoedsmiddel zien? :=

Hier condoom -O- twijfelen nog een beetje over wat anders.


Of ze het als goed zien weet ik niet maar ik hoor nog best vaak dat mensen verbaasd zijn dat ze ondanks de bv toch weer zwanger zijn. Best bijzonder.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 10:01

Bv is met de juiste voorwaarden de eerste 6mnd net zo betrouwbaar als de pil. Alleen houden de meesten zich niet aan die voorwaarden.

Ik ook niet trouwens, dus ik slik de cerazette er naast, tot er definitieve ac bij mijn man plaats vindt :D

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:09

_Mir schreef:
Hoe lang na de zwangerschap werden jullie weer ongesteld?

Ann_moi gefeliciteerd met jouw kindje, wat kwal zegt kun je
het niet uitproberen eerst? Ik heb alleen ervaring met de medela swing en ik vind de oude versie echt veel beter dan de nieuwe.


Na 3 maanden al helaas...
Wel is mijn menstruatie minder heftig. Geen krampen meer en minder bloedverlies dan voorheen.

In het begin had ik ook geen productie-dip. Sinds zoonlief de 9 maanden is gepasseerd wel helaas. Meestal zijn het 2 a 3 dagen dat ik echt minder produceer.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:13

Sec, ik dacht dat het meer te maken had met de hoeveelheid voedingen over 24 uur verdeeld, dan met de lengte van de voedingsperiode?