EHBO-cursus (mensen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

EHBO-cursus (mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 17:38

Na een 112-incident hier thuis, waar ik ontzettend van geschrokken ben, heb ik besloten dat ik een EHBO-cursus wil volgen. Ik wil niet meer zo machteloos toekijken. Sowieso wil ik het nooit meer meemaken.

Ik was gaan google-en maar ik zie door de bomen het bos niet meer zo. Wat zijn goede aanbieders (omgeving Leiden)? Wie van jullie heeft een cursus gedaan, en welke hebben jullie? Aanraders? Afraders?

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: EHBO-cursus (mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:48

Ik heb de EHBO cursus via mijn werk kunnen doen, hoor eens bij jou werkgever wat die aanbied, dan kun je de cursus misschien gratis en tijdens je werkuren doen.

Let wel op: je moet je blijven bijscholen, wegens covid is mijn bijscholing 'voor onbepaalde duur' uitgesteld, dus is mijn 'reanimatie' gedeelte vervallen. Ik kan nog wel reanimeren indien nodig, maar zoals alles: herhaling werkt, en als je in je dagelijkse leven nooit moet reanimeren (gelukkig), dan verdwijnt dat uit je geheugen en is af en toe herhalen noodzakelijk.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 18:11

Dank je voor je antwoord! Ik kan eens bij mijn werk informeren inderdaad (onderwijs, dus vast wel handig).
Dat je moet blijven bijscholen weet ik inderdaad, ik ben dat ook wel van plan, lijkt me geen probleem :) Je hoopt het inderdaad niet nodig te hebben...

loadihra

Berichten: 485
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oude Wetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 18:13

ik woon in dezelfde omgeving toevallig en heb mijn EHBO diplima van het oranje kruis, in Sassenheim geven ze ook deze cursus dacht ik, en in Amsterdam ook op meerdere locaties

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23442
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 18:17

Ik heb ooit mijn oranje kruis gehaald maar we zijn op het werk nu overgestapt op "advanced first aid" dan leer je ook meer improviseren met huis tuin en keuken materiaal en zoeken naar oplossingen met middelen die je voor handen hebt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: EHBO-cursus (mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 19:30

Bedankt voor jullie antwoorden!
En klinkt handig en praktisch, Polly, zo'n aanvulling!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: EHBO-cursus (mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:26

Je kan ook eens bij je zorgverzekering informeren, de mijne vergoed de kosten van de cursus als je die bij een bepaalde aanbieder doet.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:31

Anoeska27 schreef:
Je kan ook eens bij je zorgverzekering informeren, de mijne vergoed de kosten van de cursus als je die bij een bepaalde aanbieder doet.

Precies dit! Veel zorgverzekeringen vergoeden een EHBO en BLS-cursus onder bepaalde omstandigheden ;)

Ik heb 3(?) jaar geleden een cursus van DAN gevolgd. Erg fijne cursus die iets uitgebreider is dan Het Oranje Kruis. Maar de kans is groot dat DAN niet via de zorgverzekering kan.