Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:00

Voor natuurlijke nagels hoort het ook licht flexibel te zijn, dat zijn de topcoats die je nog af moet nemen.
De no wipes die hard worden zijn meer voor kunstnagels.
Deze breken anders vaak.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:09

Hoeveel watt is jullie lamp? Mijne 24, volgens mij best weinig? Ik laat elke laag altijd langer uitharden dan aangegeven staat.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:09

Meavey schreef:
Voor natuurlijke nagels hoort het ook licht flexibel te zijn, dat zijn de topcoats die je nog af moet nemen.
De no wipes die hard worden zijn meer voor kunstnagels.
Deze breken anders vaak.

Bij Pink gellak is dat wel zo. Maar tegenwoordig zijn er hele goeie no wipes die geschikt zijn voor gellak en niet breken of scheuren.

fleurtjeuh, dat is niet normaal. Je hoort geen nagel in je topcoat te kunnen zetten. Die van Slowianka is heel goed. Hiervoor heb ik Victoria Vynn, By Djess en Indigo gehad maar deze blijft bij far het langste mooi (na 3,5week was hij nog steeds mooi) Ik laat hem altijd wat langer in de lamp, dan gaat hij nog meer glimmen {:}

Britt, mooie kleur blauw met die verschillende glitters❤️

Hele mooie kleur rubberbase @stal_Fiore. Pas wel op voor fiets tassen. En je zou een kleine bolling mogen maken zodat de nagel niet plat is. Verder ziet het er heel netjes uit <3

Mloes, 48uv/led is top. Hard alle soorten gels uit :) 24watt is aan de lage kant. Maar prima voor gellak denk ik. Je zal idd wel langer onder de lamp moeten met uitharden. Een witte of spiegel ondergrond in de lamp is het beste. Hierdoor reflecteerd het licht waardoor het overal komt (mijne is zwart, volgende keer ga ik daar ook goed op letten)

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 04:40

Oeh ik ben benieuwd welke van Slowianka? Ik ben nog steeds op zoek naar een goede topcoat die echt mooi glanst en blijft glanzen. Maar wel geschikt is voor op de natuurlijke/flexibele nagel.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:49

Seni schreef:
Oeh ik ben benieuwd welke van Slowianka? Ik ben nog steeds op zoek naar een goede topcoat die echt mooi glanst en blijft glanzen. Maar wel geschikt is voor op de natuurlijke/flexibele nagel.


Ik ben super tevreden met de topcoats van Kiki London. Ik heb ‘m zowel op gellak op natuurlijke nagel, met een rubberbase of op een ‘easy build up gel’ gebruikt. Na 3 weken vakantie (dus veel zout, zand, zonnebrand, deet) nog steeds glanzend! Niet zo shiny als toen het er net op zat, maar veel glimmender dan mijn topcoat van Pink Gellac bijv. :)

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:52


Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:19

Mooi weer glossi! Doe je dat met paintgel?

Ik heb een 96W lamp

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:09

Dankje ❤️ Nee in paintgel zit niet genoeg pigment. Dit zijn speciale gels voor one stroke.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:10

Ah dat bestaat ook! Haha zoveel soorten lakjes. Prachtig iig!

Afbeelding
Ook weer een vers kleurtje erop

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:19

Hoe werkt die one stroke?
Dat ziet er echt prachtig uit! <3

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:19

Heel mooi kleurtje Nessa!

Glossi, je bent de beste <3

Zucht, Diva heeft net 16 nieuwe kleuren rubberbase uitgebracht en heeft er daarmee totaal 36. Het wordt steeds lastiger om te kiezen. :P

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:33

Wijslander schreef:
Heel mooi kleurtje Nessa!

Glossi, je bent de beste <3

Zucht, Diva heeft net 16 nieuwe kleuren rubberbase uitgebracht en heeft er daarmee totaal 36. Het wordt steeds lastiger om te kiezen. :P


Ja dit ja... Er was al zoveel keuze, en nu nog zoveel gave kleuren erbij, mijn arme portemonnee :')

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:55

Prachtige kleur Nessa <3 leuk ook met die nailart!

fleurtjeuh, je kunt het best even op YT kijken naar one stroke nail art. Je maakt ombré met twee kleuren en dan sleep je met je penseel in kleine bewegingen om je nailart te creëren. Best lastig om uit te leggen haha

Wijslander, zoveel kleuren :wow: good luck haha
Ahw lief❤️

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:00

Wat zijn die rubber bases eigenlijk?
En wat kan je ermee?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:43

fleurtjuh, misschien is het handig om het topic door te lezen en ook zelf even wat onderzoek te doen?

Rubberbase is een stevige basecoat. Vaak met extra goede hechting en waar ook een kleur al in kan zitten. Voor de versteviging van de nagel en wat ik begrijp zou je er een paar mm mee kunnen verlengen, maar dat heb ik niet geprobeerd.

ik zit deze week op regal red en een chrome nagel. heb nu chromepennen van urban nails ipv een doosje met poeder, ik moet zeggen dat dat erg fijn is.

Afbeelding

en ik ga steeds sneller/fijner werken met de frees. wat heerlijk is dat zeg ipv het met de hand afvijlen.

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:15

Super mooi met die nail art zeg! Ik ben al blij als ik de kleur een beetje netjes er op krijg! :') Er gaat voor mijn idee ook gewoon nog heel veel tijd in zitten.

Trouwens, weet iemand hier goede/duidelijke filmpjes over het frezen en how to? Ik blijf tegen dezelfde punten aan lopen. Ik vind vooral filmpjes die niet verstaanbaar zijn in verschillenden talen. :+
Ik wil nog steeds een keer een cursus doen, want ik vind het frezen wel een uitkomst aangezien van het weken mijn nagels enorm dun worden, maar momenteel zijn de centjes daarvoor even op.. (leuk joh een paard haha)

Vanmiddag ga ik alles er even af weken en korter maken. Mijn nagels/vingers doe wat zeer, vingertoppen lijken wat aan het vervellen te zijn. Een paar keer per jaar heb ik dat, maar dan is een langere nagel minder fijn. Kan ik mooi een nieuwe poging tot netjes opbouwen doen!

Ik heb inmiddels ook zon nagelwiel achtig iets van Ali binnen, dus als ik nog tijd en zin heb kan ik daar ook even mee bezig! :D

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:27


Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:42

ik had bij mijn frees van FOOOCCA een handleiding zitten, welke bitjes voor wat te gebruiken. ik gebruik alleen de schuurrolletjes, zo'n pin voor de nagelriemen, en een polijstding voor het bufferen. de rest gebruik ik eigenlijk niet :+

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:18

fleurtjeuh schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/beeperfect- ... oductTitle
Ik had op bol.com deze gezien.
Net geen 30 euro en zit een extra bitje bij voor nepnagels/gellak

Je hebt minstens 30.000 toeren nodig en rond de 60 watt. Dit soort freesjes zijn niet goed en alleen geschikt voor manicure. Te weinig watt en rotaties om gellak eraf te halen. De bitjes zijn ook van slechte kwaliteit. Die kun je meteen weg gooien (een vriendin had die van Foocca :x). Misschien dat het mandarel bitje wel ok is (met andere schuur rolletjes) Op FB zie je ook allemaal mensen dit soort freesjes gebruiken en heel ‘tevreden’ zijn. Echter zijn dat allemaal mensen zonder opleiding die geen flauw idee hebben hoe je nou freest. Te weinig kracht en rotaties zorgt ervoor dat het bitje niet lekker door draait en daardoor kan hij schade opleveren.

Britt, dankje❤️ Zit idd wel wat werk in haha. Ik vind het heerlijk om er even voor te gaan zitten.

Ik ken geen duidelijke frees filmpjes helaas. Waar loop je precies tegen aan?

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:27

Ik heb em zojuist besteld :x
Maar niet gehinderd door enige kennis ga ik het toch proberen.
En anders kan ik altijd de nagels van mijn vriend doen, want die houdt ervan als ik frunnik aan zijn handen

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:02

Fleur ik zou nog even helemaal niet frezen. Je gaat pas net beginnen met gellak.
Ga eerst maar eens oefenen. Ga met de hand vijlen en kijk tot hoe ver je kan gaan. Zomaar opeens gaan frezen is best wel een ding.

Ik heb nu ook een frees en gisteren voor het eerst gebruikt. Ik vond het wel tegenvallen. Ja super fijn met eraf halen. Maar ik moet er echt nog wel handig in worden. En ik zag precies tot waar ik moest gaan. Want die ervaring heb ik al met de hand vijlen.
Maar maar zo stond ie bijboorbeeld verkeerd om en schoot ik uit, over de nagel heen en heb zo stuk van mijn nagel eraf gefreesd. Nu moest de nagel toch korter, haha.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:13

Ik heb ook een frees. Maar toch doe ik het liever met de hand. Laatst weer met de frees gedaan en ja, het gaat sneller maar met de hand gaat het netter vind ik.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:03

fleurtjeuh schreef:
Ik heb em zojuist besteld :x
Maar niet gehinderd door enige kennis ga ik het toch proberen.
En anders kan ik altijd de nagels van mijn vriend doen, want die houdt ervan als ik frunnik aan zijn handen


Kijk alsjeblieft uit... De hoeveelheid nagels die ik gezien heb waarbij mensen zelf even gefreesd hebben, maar bijna door het nagelbed zijn gegaan, of de nagelriemen helemaal kapot hebben gemaakt is niet te min.

Zelfs met de hand vijl je snel te ver, probeer dat eerst goed onder de knie te krijgen als je al wilt vijlen.


Doe anders een cursus en ga niet zo zelf teveel proberen, voordat je onomkeerbare schade toe richt

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:00

Bedankt voor de tips en de waarschuwingen!
Zeker gewaardeerd!
Ik ga zeer voorzichtig zijn, ik denk dat ik het vooral ga gebruiken om de bovenste laag lak eraf te halen alvorens ik de rest van de lak eraf week in de aceton.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:42

ik zou sowieso niet freezen zonder rubberbase. dat durf ik echt niet. ik zie nu de rubberbase(met kleur) komen en dan doe ik het verder met de hand. moet er niet aandenken dat je het niet ziet en er doorheen gaat.