Schaam jij je voor je lichaam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43577
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:27

Summerdreams schreef:
Word er gewoon een beetje triest van hoeveel mensen zich van leuke dingen onthouden omdat ze zich schamen voor hun lichaam. Zou niet moeten kunnen, heel oneerlijk eigenlijk.


Dat vind ik ook heel verdrietig, want uiteindelijk is het ook wat het is.

Toen ik jong was, waren er 2 nichtjes. De een was super knap, een mooie donkere beauty maar haar uitstraling was niet goed (wat zuur, erg kritisch, negativiteit).
Haar nichtje had een rond maangezicht, was geen beauty maar ze was letterlijk het zonnetje in huis. Zo blij, zo positief en vrolijk.
OP een dag vertelde de beauty mij dat ze het zo sneu vond dat haar nichtje niet mooi was.
Dat was voor mij als 15 jarige een eye opener. Ik vond nl het niet mooie nichtje de mooiste en liefste want zij was altijd zo positief aanwezig. Zij maakte haar omgeving beter.
Vanaf dat moment begreep ik wat ware schoonheid is. Dat is onbenoembaar en zit van binnen.

Marley je hebt gelijk, wat een mooie post!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110754
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:46

Ik ben in het verleden erg veel afgevallen en zit dus niet meer zo "strak in het pak" :D
Maar het stoort me niet zoveel dat ik een operatie zou willen. Daar zie ik juist meer ongemakken van.
Ik durf niet in een bikini te lopen, maar verder schaam ik me er eigenlijk ook niet voor.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:13

Ik ga zonder problemen naar de sauna, niet omdat ik mijn lijf zo geweldig vind maar mensen zijn vrij een andere kant op te kijken. Weet genoeg 'verbeterpunten' maar waar ik me zelf echt aan stoor zijn mijn gummysmile en irritante kersenwratjes. Maar die zorgen er niet voor dat ik me echt schaam. Ook bij dokters en zo kleed ik me zonder problemen uit. Het is wat het is :j

pien_2010

Berichten: 43577
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:37

Citaat:
gummysmile en irritante kersenwratjes.
wat moet ik me daarbij voorstellen. Nog nooit van gehoord.

Suzanne F.

Berichten: 49336
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:49

pien_2010 schreef:
Citaat:
gummysmile en irritante kersenwratjes.
wat moet ik me daarbij voorstellen. Nog nooit van gehoord.


Gummysmile is als je lacht dat je je tandvlees ziet. Zoiets als Anky van Grunsven.
Dit kan je ‘verhelpen’ met Botox.
Kersenwratjes zijn volgens mij rode kleine wratjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:56

Zonder die vreselijk mannelijke armspieren zou ik best happy zijn, maar dat heeft ook lang geduurd. (Akkoord, er mag momenteel ook wel wat gewicht vanaf, maar dat is een kwestie van een weekje even wat gezonder eten en wat meer wandelen. :+ )

Vroeger vond ik alles lelijk: m'n neus, m'n benen, m'n knieën, m'n bovenarmen, m'n bouw in z'n algemeen. Inmiddels zijn alleen die bovenarmen nog een doorn in het oog en ook de reden dat ik geen krachttraining o.i.d. wil doen, want dan worden die spieren nog groter. :x

pien_2010

Berichten: 43577
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:58

Citaat:
Dit kan je ‘verhelpen’ met Botox.
:oo wij zijn duidelijk van een andere generatie. Anky is mooi zoals ze is. Dan maar lachen met gummysmile.
Bedankt voor de uitleg.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:07

Jup hiero..

Niks mis met mijn lichaam.. ben niet te dik niet te dun
Heb wel littekens maar niks geks
Maar vertel je hoofd die een verstoord beeld van de werkelijkheid heeft maar eens dat je je niet hoeft te schamen voor je lichaam

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:18

Ik vind m’n buik momenteel wat te dik. Maar afvallen vind ik gewoon lastig. En echt schamen, nee dat niet.
De keren dat m’n lijf stuk was vond ik vervelender, ben blij dat ie het nu gewoon weer goed doet, dan maar met wat extra spekjes.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:19

pien_2010 schreef:
Citaat:
Dit kan je ‘verhelpen’ met Botox.
:oo wij zijn duidelijk van een andere generatie. Anky is mooi zoals ze is. Dan maar lachen met gummysmile.
Bedankt voor de uitleg.


Hoezo ben je dan gelijk van een andere generatie? Ze geeft alleen aan dat hier wat aan gedaan kan worden mocht diegene dat willen.
Als iemand hier mee zit is het toch absoluut geen schande er wat aan ter laten doen, net zo min dat het geen schande is als je er niks aan wil laten doen.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:45

Bizar dat zoveel mensen zich schamen voor hun lichaam. En dan ook vooral mensen die ouder zijn. Iedereen is mooi en goed zoals hij is, of je nou wat dikker ben, dun ben, vol littekens of veel of weinig puisten, iedereen heeft zijn verhaal sowieso en iedereen is echt gewoon goed zoals je bent.

Ik was echt kei onzeker over mezelf in mijn puberteit. En dat gaat lang mee en dat ging ook echt diep. Van flaporen tot lelijke neus, holle rug, dikke kont, te dikke voorkant, te dikke bovenbenen, te klein.

Maar dat is ook de onzekerheid van de puberteit denk ik. Ik ben er redelijk overheen gegroeid. Ik vind mij zeker niet altijd mooi als ik mij soms op fotos zie waar m'n oor net door m'n haar komt omdat ze ietsjes meer naar buiten staan. Maar tegelijkertijd bedenk ik me dat ik mooi ben zoals ik ben.


Dus nee, ik schaam me niet meer. Ik ben gezegend met een goed figuur, gewoon niet te weinig aan de voorkant maar ook niet mega mega veel, ik heb gewoon benen en billen, ik heb een zandloper figuur en ik ben gezegend met mooie ogen en kuiltjes in mijn wangen. En daar ben ik blij mee. En daarom mag ik over de rest niet zeuren van mezelf maar accepteer ik dat wat ik eigenlijk wat minder mooi vind.

beegee
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:57

Ik schaam me niet voor mijn lichaam. Vind deze mooi zoals ze is. Keek toevallig vandaag nog naar mijn lichte striae op mijn heupen en billen en dacht alleen maar, wat ontzettend mooi… <3 Lichte golvende streepjes, deed me een beetje denken aan de zee. Ik houd van de zee. Heb een goed figuur maar toen ik 10 kg zwaarder was vermeed ik ook de spiegel niet. Ze doet het toch maar, mij elke dag weer alles laten doen wat ik wil. Prachtig toch.

Marjo

Berichten: 37271
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:09

Ik heb ontzettend veel haargroei. En dan niet in mijn huidskleur, nee zwarte haren op melkfleshuid -O- .

Het maakt dat ik absoluut niet de deur uitga in een korte broek, tenzij ik net die dag of de dag ervoor geschoren heb. Soms een dag later ook nog, maar ik moet echt om de 3 dagen scheren wil ik niet voor joker lopen met stoppels. Te vroeg scheren zorgt overigens weer voor ontzettend veel uitslag dus meestal loop ik 2 dagen in een korte broek en heb ik daarna weer een lange aan :')

Bovenbenen zijn een drama. Die scheren is echt een hel, daarbij moet ik echt 2x goed scrubben, scheren met nieuwe mesjes en gel voor gevoelige huid én achteraf goed insmeren met bodylotion.
Broeken vallen bij mij minstens tot de knie, en ik heb inmiddels ook een prettige zwembroek gevonden daarvoor.

Ik ga binnenkort met vriendinnen naar een wellness centrum op badkleding dag, maar daar mag je geen zwembroeken aan. Ik zit dus nog even te zoeken naar een oplossing daarvoor, ik denk dat ik maar ga kijken naar een strakke zwembroek met pijpjes ofzo.

Overigens zit het probleem niet alleen op mijn bovenbenen. Op mijn bovenrug en borst zitten ook veel zwarte haartjes, en zelfs in mijn gezicht waardoor ik bakkebaarden krijg -O- .
Harsen durf ik zelf niet, ontharingscrème werkt voor geen meter... Mijn moeder epileert wel eens maar dat zou echt elke week moeten om het goed bij te houden.

We hebben inmiddels een Philips Lumea aangeschaft, alleen nog geen tijd gehad om die goed uit te proberen. Dat gaan we van de winter zeker doen. Scheelt dat ik voor mijn werk een uniform draag en daarbuiten vaak op stal te vinden ben in paardrij-outfit :')

Verder qua puistjes of onregelmatigheden op mijn huid, daar kan ik me dan niet zo druk om maken. Net als striae op mijn bovenbenen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:15

Ik schaam me altijd al. Echt stom want dan kijk ik nu foto’s terug en denk ik: waaaaarom?! Domme doos.
Ik werk hard aan een andere mindset en ik voel me wel al iets trotser. Mijn lijf rent halve marathons en baart een baby. Maar je zal mij niet in een bikini of korte broek zien.
De korte broek droeg ik vroeger wel met hardlopen, maar dat was met al een hele stap en die wordt nu met zwangerschapskilo’s ook vermeden.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:43

@Pien: dan is er inderdaad veel tandvlees zichtbaar als je lacht. En botox klopt maar financieel is dat wat lastig.
Kersenwratjes zijn inderdaad rode plekjes.

Kersenwratjes

Kersenwratjes zijn ook bekend onder de naam seniele angiomen. Het zijn goedaardige huidaandoeningen. Vrijwel iedere oudere persoon heeft een of meerdere wratjes op zijn lichaam.
Kersenwratjes komen veel voor. Het is een onschuldige huidaandoening. In de puberteit kunnen deze rode zwellinkjes ontstaan, maar in de meeste gevallen ontstaan ze op middelbare leeftijd. Daarna kan het aantal angiomen toenemen. Het zijn half bolronde plekjes. Vaak zijn ze enkele millimeters groot. Ze komen nooit alleen en ze bevinden zich in grotere aantallen meestal op de romp van je lichaam.
Deze huidaandoening ontstaat door een plaatselijke toename van sterk verwijde vaatjes in je huid. Deze sterk verwijde vaatjes zijn normaal van aard. Sommige personen hebben een sterke aanleg om deze wratjes te ontwikkelen.

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:57

Nee ik schaam me niet (meer) voor mijn lichaam. Sterker nog; ik vind mezelf er best goed uit zien :Y)

Nog steeds maatje 36, strak buikje & billen en lang, dik en golvend haar. Mijn hoofd ben ik niet ontevreden over. Goed ik zou mezelf geen 10 geven en die prachtige wallen die ik altijd heb verdienen niet de schoonheids prijs, maar so what. De striae op mijn billen vind ik eerlijk gezegd wel wat hebben en zou het dus ook niet willen veranderen. Ik vind het bij anderen ook nooit lelijk.

Er zijn verder wel dingen aan mezelf die ik wat minder mooi vind zoals mijn benen omdat ik áltijd rode vlekjes er op heb en een heleboel littekens. Soms kijken mensen er wel naar als ik een bikini aan heb en vroeger had me dat heel onzeker gemaakt, maar ik denk dat als je zelf heel zelfverzekerd over komt mensen er ook minder aandacht aan geven. Een beetje zelfvertrouwen maakt mensen heel snel mooi imo. Het maakt echt heel veel verschil hoe je jezelf 'draagt'.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 00:46

Zeedraakje schreef:
Kersenwratjes zijn ook bekend onder de naam seniele angiomen. Het zijn goedaardige huidaandoeningen. Vrijwel iedere oudere persoon heeft een of meerdere wratjes op zijn lichaam.
Kersenwratjes komen veel voor. Het is een onschuldige huidaandoening. In de puberteit kunnen deze rode zwellinkjes ontstaan, maar in de meeste gevallen ontstaan ze op middelbare leeftijd. Daarna kan het aantal angiomen toenemen. Het zijn half bolronde plekjes. Vaak zijn ze enkele millimeters groot. Ze komen nooit alleen en ze bevinden zich in grotere aantallen meestal op de romp van je lichaam.
Deze huidaandoening ontstaat door een plaatselijke toename van sterk verwijde vaatjes in je huid. Deze sterk verwijde vaatjes zijn normaal van aard. Sommige personen hebben een sterke aanleg om deze wratjes te ontwikkelen.


Nooit geweten dat die dingen zo heten.
Ik heb er zelf ook megaveel en mijn moeder ook.

Wbt schamen..Neu niet echt.
Er mag wel wat kilo af en lichaam wat strakker, maar ik ga gerust in bikini naar een zwembad/strand en in een rokje, korte broek over straat.

Vroeger schaamde ik me wel kapot voor m'n flaporen.
Deze zijn gecorrigeerd op mijn 19e. Links is mooi geworden, rechts...tja niet helemaal.
Ik had vroeger dan ook altijd mijn haar los, nu nog wel veel maar doe het wel steeds vaker vast.

Texas02

Berichten: 4706
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 03:07

Ik vind het ook jammer dat zo veel mensen dingen niet doen omdat ze zich schamen voor hun lichaam.. Zo zonde.. Ik vind mezelf ook niet per sé super mooi, vooral mijn buik niet. Maar ik ga wel lekker zwemmen straks op vakantie. Ik houd niet van de sauna omdat me dat te benauwd is, maar om mijn lichaam zou ik het niet laten.

pien_2010

Berichten: 43577
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 07:43

Zeedraakje dank je wel.

Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Alleen, en dat is het verschil in generatie, heb ik heel erg het idee dat het tegenwoordig wel heel gemakkelijk wordt gedaan, cosmetische ingrepen, een fillertje hier, wat botox daar, een schaamlip correctie pakken we er even bij en de borsten kunnen ook nog wel een een maatje groter.
Dat gebeurde toen ik jong was ook. Alleen vele male minder en er werd in mijn ogen ook veel meer over nagedacht en dan waren het vaak die dingen waar mensen echt ongelukkig over waren, zoals bv oren die teveel flapperde, borsten die zo zwaar waren dat het gewoon niet te dragen was zonder klachten etc.
Dus ja iedereen moet doen wat hij zelf wil. En ik mag het doodzonde vinden al die cosmetische ingrepen in vaak al perfecte lichamen, want zo gezond is het vaak helemaal niet. En dan hebben we het vooral over de lange termijn effect.

Daarbij ooit een programma gezien met mensen die fillers hadden, botox etc. De mooiste vrouw aan tafel vond ik toen Sonja Barend, die er puur natuur (alleen haar geverfd) bij zat en helemaal rimpelig was, iets dat normaal is op haar leeftijd. Dus mijn mooi vinden heeft vaak te maken met het puur natuur en de uitstraling die mensen hebben.
.
Ik poets op dit moment met een lieve leuke vrouw die duidelijk een maatje meer heeft. Zij heeft een eigen waarde van niets en ik vind haar heel mooi.
Zij haalt zich zo vaak naar beneden, en ik grijp dan altijd in. Dan zeg ik in het Engels→ "wil je stoppen met zo naar te praten over mijn vriendin, want ik ben het er totaal niet mee eens". HEt is leuk om te zien hoe ze minder en minder nare opmerking over haar zelf maakt en nu als mechanisme krijgt dat ze stopt als ze bezig is of zich zelf verbeterd, ze is zo'n lieve en sterke vrouw en het is duidelijk dat ze dat meer en meer zelf ook aan het ervaren is.. We zijn veel meer als ons lichaam dat ziek is, of dik, of te mager, dat te grote of te kleine borsten heeft of niets. Word je gelukkig van botox→ vooral doen→ maar ik mag dat zonde vinden, want ook dat is vrijheid van denken voelen en doen. Ik zie het mezelf nooit doen. Ik hoop dat ik net als mijn moeder heel erg veel rimpels mag krijgen (ze is 90 jaar geworden en haar gezicht leek op een oud rimpelig appeltje).

Popstra
Berichten: 13811
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:01

Marjo schreef:
Ik heb ontzettend veel haargroei. En dan niet in mijn huidskleur, nee zwarte haren op melkfleshuid -O- .

Het maakt dat ik absoluut niet de deur uitga in een korte broek, tenzij ik net die dag of de dag ervoor geschoren heb. Soms een dag later ook nog, maar ik moet echt om de 3 dagen scheren wil ik niet voor joker lopen met stoppels. Te vroeg scheren zorgt overigens weer voor ontzettend veel uitslag dus meestal loop ik 2 dagen in een korte broek en heb ik daarna weer een lange aan :')

Bovenbenen zijn een drama. Die scheren is echt een hel, daarbij moet ik echt 2x goed scrubben, scheren met nieuwe mesjes en gel voor gevoelige huid én achteraf goed insmeren met bodylotion.
Broeken vallen bij mij minstens tot de knie, en ik heb inmiddels ook een prettige zwembroek gevonden daarvoor.

Ik ga binnenkort met vriendinnen naar een wellness centrum op badkleding dag, maar daar mag je geen zwembroeken aan. Ik zit dus nog even te zoeken naar een oplossing daarvoor, ik denk dat ik maar ga kijken naar een strakke zwembroek met pijpjes ofzo.

Overigens zit het probleem niet alleen op mijn bovenbenen. Op mijn bovenrug en borst zitten ook veel zwarte haartjes, en zelfs in mijn gezicht waardoor ik bakkebaarden krijg -O- .
Harsen durf ik zelf niet, ontharingscrème werkt voor geen meter... Mijn moeder epileert wel eens maar dat zou echt elke week moeten om het goed bij te houden.

We hebben inmiddels een Philips Lumea aangeschaft, alleen nog geen tijd gehad om die goed uit te proberen. Dat gaan we van de winter zeker doen. Scheelt dat ik voor mijn werk een uniform draag en daarbuiten vaak op stal te vinden ben in paardrij-outfit :')

Verder qua puistjes of onregelmatigheden op mijn huid, daar kan ik me dan niet zo druk om maken. Net als striae op mijn bovenbenen.

Heel goed dat je wat aan je haartjes gaat doen want dat is het fijne van jouw probleem namelijk dat je er tegenwoordig wat aan kunt doen. Lazeren is echt een goede optie en het zal vast even een traject zijn maar ik denk zeker de moeite waard!

Texas02

Berichten: 4706
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:01

Pien, jouw vriendin boft met je, super lief! :j Ik ben het met je eens wat betreft veranderingen aan het lichaam, het gaat tegenwoordig erg makkelijk om zoiets te doen. Wie er gelukkig van wordt moet het zeker doen, maar ik zou dat zelf ook niet doen, ik vind het persoonlijk ook niet mooi. Maar dat is natuurlijk echt iets heel persoonlijks. Ik vind het alleen wel jammer dat sommige mensen er niet eens goed over na lijken te denken of ze wel echt een ingreep willen en waarom..

pien_2010

Berichten: 43577
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:07

Vanwege je laatste zin heb ik mijn opmerking gemaakt. Even een kritisch puntje bij iets dat iedereen zelf moet weten verder.
En veel haargroei weg laten laseren kan heel veel opluchting geven en levensgeluk elke dag. Gewoon voor gaan.

Popstra
Berichten: 13811
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:09

Ik heb vorig jaar een ooglid correctie laten doen en ben daar juist zo ontzettend blij mee. Heb weer een open frisse blik en het was een ingreep van niks. Zo heb ik ook fillers in mijn wangen voor het volume verlies door het ouder worden ( word 50) en lippen en ook daar erg blij mee want ik had een erg mager bekkie.
Ik krijg juist complimenten van mensen dat ik er goed uit zie nu en die zeggen ook dat ik wat voller lijk in mijn gezicht. Wat gezonder.

996981
Berichten: 9815
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:17

Mooi om te lezen hoe goed de sauna kan zijn voor het zelfvertrouwen. Ik geloof oprecht dat social media funest is voor het zelfvertrouwen van veel mensen. Op insta volg je bijvoorbeeld vooral vaak mensen die je inspireren, die zijn hoe jij wil zijn. Daardoor vertroebelt denk ik je realiteit. In de sauna zie je álle lijven zonder filters en touch-ups.

Mijn lijf komt na mijn zwangerschap en bevalling langzaam weer in vorm :) ik mag geloof ik niet klagen. Pas al mijn oude kleren weer en zit na 4 maanden ook weer op hetzelfde gewicht maar toch voelt het nog niet als mijn lijf. Ik hoop dat dat vanzelf weer komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:17

Popstra schreef:
Ik heb vorig jaar een ooglid correctie laten doen en ben daar juist zo ontzettend blij mee. Heb weer een open frisse blik en het was een ingreep van niks. Zo heb ik ook fillers in mijn wangen voor het volume verlies door het ouder worden ( word 50) en lippen en ook daar erg blij mee want ik had een erg mager bekkie.
Ik krijg juist complimenten van mensen dat ik er goed uit zie nu en die zeggen ook dat ik wat voller lijk in mijn gezicht. Wat gezonder.
Ik denk dat een hoop mensen botox en plastische chirurgie ook associëren met de extremen die je in de media ziet, terwijl het inderdaad ook gewoon heel subtiel kan zijn. Mijn zusje heeft haar neus laten doen en dat ziet er ook prima uit! Ik heb het zelf ook overwogen, maar iets houdt mij toch tegen. Ik heb nogal een haat-liefdeverhouding met mijn neus, maar gek genoeg gaat een operatie me toch een stap te ver, want het hoort ook gewoon bij me…