Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:13

Dat zijn inderdaad moeilijke momenten! :(:)
Je zegt dat je snel grijpt naar comfort food. Is er op zo een moment iets anders wat je troost kan geven? Denk bijvoorbeeld aan een bak thee? Of wat mij soms helpt. Shopping therapie. Mezelf een goed boek beloven.

Hier wel een goede dag. Veel gesport. Ook een uurtje gezwommen, dat is toch prettig. Lekker nog even zonnebank en sauna meegepakt. Daarna naar de nagelmevrouw. Er is wel per ongeluk wat lekkers aan mijn vingers en tong blijven plakken maar denk dat dat door een lichte lunch en veel beweging gecoverd is.

Rose_Sonny
Berichten: 438
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:35

Ik haal nu weer veel troost uit de paarden, dat was ook een tijdje weg.
Maar ik mag helaas mijn paard niet mee naar het ziekenhuis, ook niet als emotional support animal haha. Zou ook helemaal niet praktisch zijn overigens.

Verder heb ik niet iets waar ik comfort uit haal, helemaal niet op zo'n moment helaas..

Klinkt als een goede dag, heerlijk!

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:37

Nee, ik bedoel ook meer dat je op zo een moment erkent "ik voel me rot." --> hoe ga ik dat oplossen--> niet door te snaaien maar.. (vul maar in: straks een buitenrit maken. Straks een warm bad nemen. Straks..)

:(:)

Rose_Sonny
Berichten: 438
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 06:41

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik grijp altijd snel naar eten.
Ik ga het proberen als er zich weer een 'emergency' voor doet.

Edit:
Ik heb overigens nog steeds toen ik thuis kwam beide paarden gereden en beide stallen uitgemest, dus ik denk dat ik wellicht de muffin al weer verbrand heb. Dat hoop ik dan maar :=

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:32

Gaucho wat apart van je schoenen zeg, maar inderdaad tijd voor nieuwe dus!

Dikke knuffel voor wie het verder nodig heeft!

Hier is het nog steeds niet echt goed van de grond gekomen en baal er zelf van. Heb mij voorgenomen om vandaag even goed boodschappen te gaan doen en dan mijzelf weer bij elkaar rapen anders haal ik mijn doel nooit.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:34

Kleine stapjes Dustinlover, je kan niet alles in 1 x veranderen. Dan houd je het ook haalbaar en kun je blij zijn dat je dat gelukt is ipv teleurgesteld. Dus 1 ding wat je komende week anders gaat doen.

Hier ging het hardlopen vanochtend niet zo lekker, maar ik focus even op dat ik toch een uur heb bewogen in de buitenlucht en al een lekkere lunch gemaakt.

Verder zo even mijn auto inleveren, die is verkocht maar moet eerst nog even leeg, dan bij mijn broertje IKEA meubels in elkaar schroeven en ik denk dat ik vanwege de moeie benen de Bodypump maar even verplaats naar morgenavond ipv vanavond. Wel paardrijden nog.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:58

Wat ben je toch een vroege vogel, gaucho!

Als jij niet gaat bodypumpen vandaag dan zal ik het maar doen, goed?
*gaapt

Even kijken zo of het lukt met mijn hand. Iets met een houten bed en veel auw. :+

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:06

Intensief dagje vandaag @Gaucho!

Goed bezig @Roosch. Zet hem op met bodypumpen.

Wij zijn een midweekje bij Safariresort Beekse Bergen. Kortom heel veel stappen zetten en proberen een beetje in te houden qua eten :P

Gisteren wel hardgelopen hier op en rond het park. Vandaag weer flink stappen zetten en morgen denk ik weer een rondje hardlopen *\o/* en dan vrijdag bij thuiskomst naar de sportschool voor een uurtje kickboksen. Goede planning al zeg ik het zelf... :j

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:14

Heel goeie planning!

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:57

Ik weet niet of het komt door het ontzwangeren, of ik ziek word of dat mijn kacheltje op een laag pitje staat door het eten... maar ik heb het zo koud 8)7
Het is hier 22 graden en ik zit met een dekentje op de bank _O-

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:27

Volgende keer mag je zelf gaan bodypumpen, gaucho. :') Ik denk dat ik het niet kan navertellen morgen, mijn hemel.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:28

Je weet in ieder geval dat je wat gedaan hebt dan :') ik ga morgenavond maar weer.

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:30

Hier ook een eeuwige koukleum Gamova, maar het is de laatste dagen ‘s ochtends echt fris, ik miste gister echt handschoenen op de fiets! Ik zit ook altijd en eeuwig met een deken beneden, ook als ik werk achter de laptop en heb een schapenvacht onder de tafel liggen tegen koude voeten.. :') ook in de zomer ja…
Tip van Gaucho is echt een goede Dustinlover, op deze manier raak je straks alleen maar teleurgesteld. Ik ben destijds begonnen met het stoppen van calorieën drinken (drink wel een glaasje Light limonade) doordeweeks. Vrij makkelijk omdat ik een echt theeleut ben, maar dat zorgde wel dat ik doordeweeks eens nee moest zeggen tegen een lekkere cappuccino op t werk, maar dat wende eigenlijk snel…later ben ik dat gaan combineren met stukjes wandelen als ik thuiswerk. Klein beginnen! Aanpassingen in eten deed ik later pas… ;)
Jullie drietjes zijn weer super actief bezig zeg! Ik heb de borrel na de meeting geskipt en was om 19.15 thuis, een halve pizza naar binnen geschoven en snel naar stal. Ik had geen fut meer om te rijden, maar heb toch een klein uur gefietst en bijna 8000 passen gelopen. Qua eten had t iets netter gemogen, maar het was met borrel denk ik een stuk erger geweest. :D Weegschaal was stabiel, ondanks het minder strakke regime van de afgelopen dagen. Deze week ff doorzetten, dan pas ik hopelijk nog gewoon in ‘de jurk’ volgende week… Het lijkt ook wel dat ik meer zin in eten heb nu ik juist echt op moet letten dat ik niet aankom… :+

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:30

Hey! Mag ik me hier melden?

Ik was goed bezig met afvallen, ben in totaal nu 10 kilo kwijt. Ik ben een paar weken geleden gestopt met roken en nu ben ik weer een halve kilo erbij terwijl ik hetzelfde eet en juist meer beweeg dus ik baal er behoorlijk van.

Het afvallen was sowieso op het einde niet meer zoveel als hoe het eerst ging.
Ik hoop hier wat motivatie te lezen en wat tips.
Wat eten jullie zoal als ontbijt en lunch? En dan bedoel ik vooral dingen die makkelijk mee te nemen zijn naar werk. Ik merk dat ik dat erg lastig vind en dan toch al gauw weer brood ga eten.

Rose_Sonny
Berichten: 438
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:05

Ik maak banaan pannenkoekjes, 2 eieren en 1 rijpe banaan, met de mixer en daar kun je 4 uit halen.
Ook maak ik wel eens roerei met gesneden stukjes paprika en kruiden.
Daarnaast heb ik een muesli to go beker, zodat ik yoghurt mee kan nemen.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:08

Welkom KM_Ris, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Vind vooral iets wat voor jou past, maar ik heb wel wat ideeën. Een kost wat meer tijd dan het ander, ik plan de week vooruit en houd daar rekening mee.

Ontbijt: ik heb een aantal basis opties waarvan ik van elk 1 - 2 per week eet, ik houd van variatie :D ik varieer ook met het fruit / groente dat ik er in stop. Meeste gaat ook prima als meeneemlunch trouwens.
* kwark met fruit en granola - met zo'n fancy muesli bakje ook prima mee te nemen als lunch. Zelfs zonder koelkast, dan gooi ik er diepvries fruit in.
* allerlei variaties op havermout (overnight oats, warm, baked oats / Havermout ontbijttaartje etc
*smoothie bowl (met eiwit poeder en vooral ook groente er in)
* roerei met veel groente
* 'gezonde' wafels of pannenkoeken
* 'gezonde' zoete of hartige muffins

Lunch doe ik vaak restjes Avondeten, of ik kook dan bewust wat meer 's avonds. Salade ook wel, maar dan wel met ook iets van volkoren granen en eiwit. Een' gezondere' cracker kan ook al een prima vervanging van brood zijn.

Wat inspiratie foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:48

Altijd welkom!

Ik ben geen keukenprinses, dus mij moet je niet vragen. :))

Ik heb vanochtend dus ruim 2 uur doorgebracht in de sportschool. Was echt knockie van die bodypump. :') vanmiddag dus een dutje gedaan en vanavond nog een avondwandeling. Maar goed ook, er is een hoop vreselijk m'n mond in gegaan vandaag. :o maar daar is het ook vakantie voor.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:51

Gaucho. Die wafels zien er heerlijk uit! Heb je er een receptje van?

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:04

mirriejj schreef:
Gaucho. Die wafels zien er heerlijk uit! Heb je er een receptje van?


30 gram volkoren speltmeel,
2 eieren,
50 gram ricotta (andere kaas zoals feta of parmezaan gaat ook prima)
100 gram courgette
Peper, zout, baharat kruiden.
Theelepel baking soda.

Courgette raspen en goed droog maken, rest erbij en door elkaar roeren, 5 minuten in een wafelijzer. Na afkoelen prima mee te nemen en blijven in de koelkast ook wel een paar dagen goed.

Je kunt prima met de vulling en verhouding spelen, ik weet inmiddels hoe dik het ongeveer moet zijn en speel daar mee. Ipv ei gaat wat yoghurt of kwark ook prima. Voor minder koolhydraten kun je ook meel weg laten en meer kaas doen, worden ze wel minder luchtig van. Maandag had ik pompoen puree, ei, en havermout meel:

Afbeelding

Maar eerder ook al bloemkool, wortel, appel, banaan etc gedaan.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:27

Dankjewel voor jullie reacties ! Ik ga er eens naar kijken.

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:41

Zo’n keukenprinses als Gaucho ben ik niet, ik ben erg van de praktisch…
Maar als goedvullend ontbijt of lunch eet ik graag havermout. Kan koud of warm (ik eet het liever warm), bij mij zijn de versies met banaan, walnoot en kaneel of rozijnen, appel en kaneel favoriet. Ook Griekse joghurt met blauwe bessen, wat havermout en wat nootjes vind ik lekker en makkelijk.
Verder als lunch volkorenbrood met gekookt ei en tomaat, of caprese (tomaat, mozzarella en klein beetje pesto). Ik eet ook vaak restjes avondeten net zoals Gaucho, denk aan quiche met veel groenten of soep waar ik extra groenten die over zijn door doe. Enorm favoriet is roerei met zalm… :9

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:05

Ik heb net langs de ijssalon geweest ipv aar bodypump :o net daarvoor definitief afscheid genomen van de kat. Voor de rest gaat eten en bewegen prima, dus morgen gewoon met frisse moed weer door.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:42

Sterkte Gaucho!!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:51

Sterkte Gaucho, dit is niet leuk om mee te maken. Mijn oudje is 12 jaar.
Ik mag nog even door met de vla... vandaag weer in het ziekenhuis geweest om de wond te laten controleren. De operatie is me 100% meegevallen alleen die stomme open wond nu... maar het zag er goed uit zei ze.
Aankomende dinsdag terug.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:00

Wat vervelend Purny -O- Hoop dat het nu wel snel de goede kant op gaat.

Hier ondanks de Bbq van vorig weekend en het ijs van gisteravond de week op -0.9 kilo geëindigd. Ik ben er blij mee en ga weer lekker zo door.