Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:48

Klinkt goed Pallatin :j

Bewegen & sporten gaat hier heel goed, 14 kilometer hardgelopen zaterdag *\o/* eten wat minder, net te veel etentjes, buffetjes, lunches buiten de deur etc, portie controle moet weer even beter.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 02:29

Ik ben voor het eerst sinds december weer in de sportschool geweest *\o/* heel fijn om weer te kunnen gaan opbouwen! De "schade" is +4 kilo vanaf mijn laatste weegmoment dus dat valt alles mee 8 weken na mijn bevalling. Met eten ben ik echt nog heel erg zoekende. Ik wilde project gezond gaan doen maar ik merk dat ik daar te veel over moet nadenken en dat de planning met twee kleine kinderen te vaak in de soep loopt. Ik ga denk ik eerst maar een vast schema overdag aanhouden en dan combineren met niet al te heftige avondmaaltijden :j

Rose_Sonny
Berichten: 439
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 06:09

Met mij gaat het ook best goed. Ik val gemiddeld een halve tot een hele kilo per week af. Het duurt wel heel lang voor ik zo op mijn streefgewicht ben, maar dat is beter dan een crashdieet waardoor het ongezond en moeilijk vol te houden is.

Ook hebben wij een hondje geadopteerd afgelopen dinsdag, dus met de extra beweging zit het ook wel goed. Alleen nu het zo vroeg donker is, en ik geen binnenbak aan huis heb helaas, kan ik wel wat minder paardrijden. Afgelopen zondag heb ik ze wel allebei weer kunnen rijden gelukkig, maar gisteren is het bijvoorbeeld niet gelukt. Daar baal ik dan wel van, want dat was een groot deel van mijn beweging de afgelopen tijd.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 06:22

@pallatin: spannend zo vlak voor de grote dag. Wel fijn dat je happy bent met je gewicht :)

@gaucho: wow 14km, dat gaat goed gaucho.


@gamova: goed dat je weer begonnen bent. Het is niet altijd even makkelijk... ik hoop dat je snel de voor jou geschikte manier vind.

@rose_sunny: een halve kilo tot een kilo is echt heel netjes. wel balen dat je de komende tijd minder kan paardrijden.. Ik vind die donkere dagen maar niets. We gaan hier werken in het donker en komen zo ongeveer in het donker terug. ik vind het maar niets...

kwa dieet gaat het goed, voor de rest wat minder. Door het vele werken ben ik veel moe. Wat het wel lastig maakt. Deze week nog iedere dag 2 uur overwerken en dan doe ik volgende week nog 2 dagen. Ik wil niet gaar zijn als ik op vakantie ga.
Afgelopen zondag echt een downdag gehad. Met veel moeite heb ik hem suikervrij kunnen houden. zo'n dagen zijn voor mij zo moeilijk.
Vorige week uiteindelijk 0.7 kg afgevallen.
Sinds 28 september ben ik nu dus 5.7Kg afgevallen. nog maar heel veel te gaan -O-
(voor dit moment zou ik graag terug willen naar mijn gewicht van begin dit jaar. dat is ongeveer 80kg. Dat betekend dat er nu nog 20 af moet. Dan ben ik nog veel ste zwaar maar voel ik me wel al stukken beter)

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 06:28

Rose_sonny en Arabella, wat jullie per weer afvallen is echt goed hoor, rustig zo door gaan. Afvallen is geen sprint maar een Marathon.

Ik ga zo eens kijken of ik me vandaag op een dag training op locatie met allerlei lekkers iets beter kan beheersen.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:40

@Gamova een heel mooi startpunt volgens mij :j Kan me voorstellen dat het wel even passen en meten is met twee kinderen proberen om sporttijd te vinden en je bezig te houden met een bepaalde manier van eten. Die kilo's gaan de komende maanden rustig verdwijnen als je netjes en gezond eet en daarnaast een beetje beweegt en sport... Het is pas 8 weken geleden he.

Netjes hoor @Rose & @Arabella. Dat zijn mooie veranderingen per week. Juist niet teveel in 1x afvallen, maar gestaag is op de lange termijn veel beter voor je. (5,7kg in een maand is wel een prestatie hoor @Arabella _/-\o_ )

Hier gaat eten en bewegen ook goed. Ik had natuurlijk halverwege dit jaar mijn streefgewicht bereikt en probeer dus stabiel te blijven en dat gaat goed. Sinds dat moment blijf ik (vaak) in een range +/- 1kg van dat gewicht :j Dus ik ben super tevreden. Zit goed in mijn vel, ben heerlijk fit. Echt genieten *\o/*

Roosch

Berichten: 36657
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:51

Jullie gaan heel goed!!

Ik zit weer even in een dip qua afvallen. Frustrerend. Moet voor mezelf even kijken hoe we hier het best uitkomen.

Maar het topic was inderdaad wel stil. :))

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:08

He dames, ik ben er ook weer!
Had mezelf even een Bokt-ban gegeven, veel te doen en anders zit ik zo weer een tijdje heen en weer te scrollen.

Qua lijnen hier even een beetje mweh. Ik houd me braaf aan het 'geen drank/tussendoortjes door de week' regime en ben ook wel wat vakantiegewicht kwijt geraakt. Maar zoals altijd is volhouden nog het lastigste.

Ben erg gevoelig voor een herfst- en winterdip. Niet dat ik somber wordt ofzo, alleen motivatie tot activiteiten in de avond is ver te zoeken (behalve dan verzorging van de paardjes natuurlijk). Gelukkig was het dit weekend wel lekker buiten, dus dan is bewegen weer een stuk makkelijker.

N.a.v. de tips in dit topic heb ik een tracker aangeschaft (eerst maar even een eenvoudige om te kijken hoe dat bevalt) en het is wel confronterend om te zien hoe weinig stappen ik zet op een thuiswerkdag. Gelukkig komt volgende week onze nieuwe pup *\o/* , die zorgt er vast voor dat we weinig meer zitten :D .

Mooi om te zien dat velen in het topic wel gewoon gestaag doorgaan, ondanks eventuele dips in het traject.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:11

Ik kom alleen maar aan ipv afvallen -O- .
Wel echt geen ritme qua eten, veel te druk om te koken dus dag helpt ook niet.
Morgen diëtist bellen voor een afspraak

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 22:50

Hier gaat het trouwens ook af en toe helemaal niet volgens plan hoor. Vanavond at ik onderweg naar de sportschool (of all moments) een halve doos Autodrop op... De terugweg van de sportschool, de andere helft -O-

In my defense: ik ben wel ongesteld :')

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:24

@ Gaucho, wauw 14 kilometer! Wat goed! Hoe lang doe je daar ongeveer over? Ik verveel mezelf na een half uur altijd te pletter := Ik ben zelf meer van het wielrennen, dan verandert je omgeving veel sneller. Maar in jouw werkomgeving rennen is echt geen straf :+:

@ Gamova, wat goed, weer naar de sportschool! Is toch altijd de eerste drempel. Het begin kan nog wel pittig zijn, maar zodra je ritme krijgt, er lekker inzit en wat sterker wordt zal je er steeds meer lol in krijgen :j maar 4kg na je bevalling is een hele nette score! Een tip qua voeding vind ik lastig omdat ik zelf niet weet hoe dat eventueel zit met richtlijnen na een zwangerschap.

@Rose_sonny, wat een net gemiddelde! Dat is wel de meest duurzame snelheid van afvallen :j Ik weet niet of jouw omgeving zich er voor leent, maar als je wordt beperkt doordat het donker wordt zou je nog een avondwandeling kunnen maken. Al is het een half uurtje, die pak je dan toch weer mee :) Of juist 's ochtends voor je andere plannen, of tussen de middag.

@Arabella, geniet er juist van dat je ál 5,7kg kwijt bent! Dat is toch al hartstikke knap joh! Het verraderlijke van afvallen is dat we vaak vooral bezig zijn met hoeveel we nog moeten in plaats van met wat we al hebben bereikt. Alle stapjes zijn dichter naar je doel en het kost nou eenmaal tijd. Dat het tijd kost zorgt er ook voor dat dit een nieuwe levensstijl wordt en helaas is het zo dat als je eenmaal gevoelig bent voor vetopslag, je tot op zekere hoogte 'levenslang' hebt. Hoe mooi is het dan dat je zo ruim de mogelijkheid hebt om jezelf een nieuwe levensstijl aan te wennen :)

@MuSli, lekker bezig! Dat je je dan ook nog zo lekker in je vel voelt is toch het mooiste resultaat! En dat er dan een keertje een doos Autodrop tussendoor schiet.. Tsja, zo is het leven toch ook joh. Het gaat er om wat je dan daarna doet. Je bent in ieder geval wel naar de sportschool geweest qua compensatie := En goed beschouwd, nu voel je je rot om die doos maar was je uit eten gegaan en had je heerlijk gegeten had je misschien dezelfde calorieën binnengekregen (alleen dan niet alleen maar suiker :+). Het goede nieuws is: Je komt niet kilo's aan van een uitschieter :p

@ Roosch, kunnen we je helpen? :)

@ Turtlelito, Ahhh een puppyy! Wel even foto posten als ie er is he :D Pup in combinatie met een tracker voor jezelf moet helemaal goedkomen! Dan word je in ieder geval al gemotiveerd om naar buiten te gaan en dan komt de rest vanzelf joh! :) One step at a time.

@Es_ther, wat balen zeg :( Ik heb ook zo'n periode gehad en hik er nu ook weer tegenaan dat ik te weinig tijd neem om de juiste maaltijden in elkaar te zetten. Ik heb daarom nu op mijn boodschappenlijst maaltijden staan waar ik 3 á 4x van kan eten en kan invriezen. Mijn plan is dan om alles dit weekend te gaan klaarmaken. Even sparren met een diëtist kan nooit kwaad. Doe ik zelf ook en het is fijn dat iemand met je mee kan denken :j


Ik ben zelf nog steeds ontzettend lekker en gemotiveerd aan het trainen. Ik ben nog aan het reïntegreren na overspannen geweest te zijn dus het is soms wel even zoeken naar energie en goed kijken naar of ik echt te moe ben, of juist beter zal worden van een training. Motto is vaak dat elke oefening in de sportschool er eentje meer is dan géén. Dus bij vermoeidheid ga ik eigenlijk altijd wel en dan zie ik wel waar het schip strandt. Als ik er geen volledige training uit weet te halen of het is maar op halve kracht dan is dat ook prima.

Ik heb wel ineens dat verschillende voedselproducten me tegenstaan. Ontzettend irritant. Mijn lichaam gaat in protest van kip en groente op dit moment d.m.v. kokhalsnijgingen. Hoe dit dan nu weer kan.. Daarom opzoek gegaan naar echt smakelijke dinerrecepten met relatief weinig caloriëen (max 500, zodat dit makkelijk in mijn dagmenu past) en hopen dat mijn lichaam daar dan straks weer blij van wordt. Ik greep de laatste tijd dan meer terug op bijvoorbeeld crackers als avondeten en propte nog wel her en der een groene smoothie of kom soep in het menu, maar begon te merken dat ik de vitamines echt ging missen. Was ook niet echt een 'sustainable lifestyle' zo.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:56

Vooral groente lijkt me echt lastig :(

Verder wisselt het met weer en seizoen wel waar ik zin in heb. Ik probeer mijn maaltijden zowel voedzaam als lekker te maken, zodat ik wat minder zin in snoepen heb. Met wat uitgebreide werklunches de afgelopen dagen zit avondmaaltijd nu ook even onder de 500kcal, en dus automatisch wat minder koolhydraten. Afgelopen maandag oven groente en kip, gisteren bloemkoolrijst nasi met vega saté, vanavond groente frietjes, nog meer groente en vega vis burgers.

Vanochtend alvast lekker rondje sportschool gedaan, 'gewoon' dagje kantoor, gezonde lunch mee, kijken of we er weer enigszins balans in kunnen brengen.

14 kilometer hardlopen op de weg zou ik denk ik ook niet volhouden, saai, maar lekker door het bos, over de hei en met reetjes etc gaat het zo voorbij. Ik liep er zaterdag net iets meer dan anderhalf uur over.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:11

@Snippergroen: respect voor je bijleespost zeg, wat goed _/-\o_ . Je geeft aan dat je lichaam protesteert bij kip en groente, is dat echt de combinatie van die twee of ook afzonderlijk (ergens in verwerkt). Want als soep wel lukt lijkt het echt om de 'verschijningsvorm'/mondgevoel te gaan? Wel een lastig probleem hoor, gezond eten is al lastig als je wel de vrije keuze hebt.

Ik heb mijn man (de kok in huis) trouwens een kookboek van Ottolenghi cadeau gedaan (hoezo stille hint :D ). Deze week voor het eerst wat recepten geprobeerd: echt een aanrader! De meeste zijn best verantwoord en ontzettend smaakvol. Enige minpuntje: ingrediënten zoeken is soms wel een speurtocht.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:17

Hier ook Ottolenghi fan :D vooral de Bulgur met paddestoelen en feta en de bloemkool taart eet ik regelmatig. Ik gebruik wel wat minder olie :o ik kook veel met Arabische / Oosterse ingrediënten en heb gelukkig een Indiaas / Turkse winkel vlakbij waar het meeste wel te vinden valt.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:20

Ik heb echt een hekel aan koken -O- Ik zeg ook altijd: ik kan niet koken, ik kan eten klaarmaken :')
Niet dat ik alleen maar kant en klaar dingen eet, maar wel iemand van pakjes en zakjes.
Helaas heeft mijn man ook geen passie voor koken, dus we moeten het hiermee doen. Haha.

Misschien dat onze zoon een passie voor koken ontwikkelt? Kan hij mooi het eten verzorgen in huis..

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:20

turtlelito schreef:
@Snippergroen: respect voor je bijleespost zeg, wat goed _/-\o_ . Je geeft aan dat je lichaam protesteert bij kip en groente, is dat echt de combinatie van die twee of ook afzonderlijk (ergens in verwerkt). Want als soep wel lukt lijkt het echt om de 'verschijningsvorm'/mondgevoel te gaan? Wel een lastig probleem hoor, gezond eten is al lastig als je wel de vrije keuze hebt.

Ik heb mijn man (de kok in huis) trouwens een kookboek van Ottolenghi cadeau gedaan (hoezo stille hint :D ). Deze week voor het eerst wat recepten geprobeerd: echt een aanrader! De meeste zijn best verantwoord en ontzettend smaakvol. Enige minpuntje: ingrediënten zoeken is soms wel een speurtocht.


Die samen is inderdaad helemaal een ramp. Ik denk dat het inderdaad deels mondgevoel is nu :j als ik het bijvoorbeeld pureer gaat het al veel beter. Heel maf zo, heb het nog niet eerder gehad! Nou ben ik sowieso helaas niet zo'n groente liefhebber en is het meer een 'moetje' := Dus ik zoek nu naar manieren om het smakelijker te maken door middel van kruiden, verwerken in een saus, soep etc.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:33

@Snippergroen omdat ik geen borstvoeding geef zitten er geen bijzondere richtlijnen aan het eten vast. Qua sporten moet ik vooral op mijn buikspieren en bekken letten.

De chiropractor was best tevreden. Mag alleen nog lang niet aan de slag met mijn buikspieren (daar kun je nu ook nog met je hand tussen omdat ze tijdens de zwangerschap opzij schuiven en er dus een "gat" onstaat :wow: )

Nog bedankt voor de aanrader van de Eetmeter! Ideale app! Ik probeer nu van tevoren al wat dingen te plannen, dan weet ik hoeveel er over blijft voor tussendoortjes en lunch. Ontbijt en avondeten probeer ik dan alvast in te voeren, dan is er een plan als ik wakker word en als ik moet gaan koken (dat is hier meestal de chaotische tijd want dan is de dreumes zich aan het vervelen, wil ze helpen koken én heeft ze honger _O- )

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 17:43

Es_ther schreef:
Ik kom alleen maar aan ipv afvallen -O- .
Wel echt geen ritme qua eten, veel te druk om te koken dus dag helpt ook niet.
Morgen diëtist bellen voor een afspraak


Wat vervelend Esther dat je niet echt lekker in een ritme komt zo…hoe komt het dat je geen tijd hebt om te koken? En misschien een rare vraag maar wat eet je dan als je niet kookt? Ik kan me voorstellen dat je na een drukke dag juist behoefte hebt aan een voedzame maaltijd…

Ik heb hier geen hekel aan koken en gelukkig kookt vriendlief ook regelmatig. Ik heb eigenlijk altijd wel porties zelfgemaakte soep in de vriezer liggen. Dus als we dan geen zin hebben of weinig tijd is het soepje een tosti oid.
@ snippergroen, lust je graag pasta? Kun je de groenten niet verwerken in pasta saus? Zeker in een goede bolognese saus kun je een hoop groentes ‘verstoppen’. Of een Nacho schotel? Ik ben zelf niet zo van de gekookte Hollandse groentes, maar op die manier gaan de groentes er zo in….en door de soep…

@ Musli, wat grappig, ik heb juist bijna alle pakjes en zakjes in de ban gedaan….behalve boemboes, die koop ik gewoon, vind sajoerboontjes met boemboe uit zo’n pakje net zo lekker als met boemboe waar ik enorm veel tijd in steek….

Enniewee, hier gaat t redelijk qua eten en goed qua bewegen, gister zelfgemaakte appeltaart gehad… :9 en ook wel wat chocola de laatste dagen dus wil de komende dagen weer wat minder snoepen. Wel lekker gewandeld net (prachtig weer) en zo even naar stal en met paard wandelen want die heeft voor de verandering eens een dagje vrij.. :j

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:29

Uhm, vaak brood dan. Of een kant en klaar iets.
We zijn vaak rond 18:15/18:30 thuis en moeten rond 18:45 weer gaan voor sporten. En dan zijn we pas rond 22:00 thuis en ga ik ooo niet meer koken -O- . En de weekenden ben ik ook mega druk dus allemaal super lastig weer…

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:47

@Pallatin, goede tip ja! Nu inderdaad een courgette in de oven staan :D

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:36

@Esther ik zou dan toch op wat voor manier dan ook proberen om wat tijd te maken om te mealpreppen, zodat je inderdaad alleen ff hoeft op te warmen. Bijvoorbeeld muscle meat heeft redelijk gezonde diepvries maaltijden, maar die zijn niet heel goedkoop. Op mijn vorige werk at ik vaak als lunch een gezonde warme maaltijd, en dan voor het sporten wat kwark met fruit of een soepje ofzo

En waar ik mezelf ook regelmatig aan moet herinneren, rust en genoeg slaap is ook heel belangrijk bij afvallen, misschien nog wel belangrijker dan sporten. En ook voor spieropbouw zijn rustdagen essentieel.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 09:05

Jaa klopt ook! De 9e naar een diëtist, dus ben benieuwd. Opwarmen kan wel in de pan, de dat is soms even puzzelen wat wel en niet kan (niet alles uit de pan is even lekker vind ik :+).

Slapen gaat redelijk. Ga op tijd naar bed maar ik kan niet zo lekker slapen laatste tijd helaas. M’n hoofd zit nogal vol met nieuw werk etc. Dus daar even ritme in vinden ook.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:32

Gewicht hier lijkt iig stabiel, eigenlijk mag er nog wel weer 2 kilo af maar ik voel me fit dus klaag niet.
Vandaag samen met muesli de Amsterdam Urban trail gelopen, 10 kilometer, was echt super leuk en gezellig en ook echt snel gelopen voor mijn doen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:06

Was een leuke run en natuurlijk superleuk om elkaar eens in het echt te zien ook :D *\o/*

Hier overigens qua gewicht ook redelijk stabiel. En net als Gaucho een fit gevoel, dus prima zo!

Roosch

Berichten: 36657
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:09

Joh hebben jullie gemeet?? Wat superleuk!!

Ik ga de broekriem ook weer helemaal aantrekken van de week. Lang genoeg kop in het zand gestoken. Iemand vroeg heel lief of jullie me konden helpen. Ik moet gewoon accepteren dat ik geen metabolisme heb zoals dat van mijn kerel of anderen. :7 dat is het. Schouders eronder weer.

Wel toffe rit gehad gisteren op Terschelling!



Afbeelding
Afbeelding