Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:05

Mooie schoenen Goof, hopelijk kun je er veel fijne kilometers op lopen.

Ik heb net een intervaltraining gedaan in de stromende regen en wind.
Had er eentje gemaakt van totaal 11km, maar moest helaas bij 8km stoppen omdat ik last van mijn darmen had. Het blijft een vervelend probleem.
Misschien morgen nog een kort rondje en als het niet te hard regent, dan zondag lekker een eind trailen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:25

Ah vervelend SV. Als dat komt opzetten… brrr.

Ik hou van wind en regen om in te lopen.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:18

Ja en dan moet ik ook zorgen dat ik vlak bij huis ben, anders gaat het mis.. gelukkig voel ik wel steeds beter aan mijn lijf wanneer ik er last van ga krijgen.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:16

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik vanavond zwemmen op de planning heb staan en niet hardlopen. En dan ga ik nu ook nog eens met de tram in plaats van met de fiets er heen omdat ik geen zin heb nat te worden onderweg

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:23

Nou buiten kun je ook je zwemvliezen aan en duikbril op :\

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:33

Update uit de quarantaine-club! Kind is er na drie dagen snotneusje en een slechte nacht door. Manlief en ik vechten een hele week tegen koortsig gevoel (koude rillingen, temperatuurschommelingen, maar volgens thermometer niks aan de hand), hoesten, verstopte snotneus en vermoeidheid. Zoon en man testten zondag positief. Ik negatief, ondanks duidelijk klachten en link met 2 zieken! Ik testte pas woensdag opnieuw: sterk positief. Gelukkig ben ik braaf thuis blijven zitten, maar ik mocht dus wel buiten…
Achteraf horen we dus dat er al een klasgenootje in quarantaine zit… ons inlichten, ho maar! Anders had ik hem bij de eerste snotneus donderdag al thuis gehouden! Maar kind had geen koorts, en ik had zelf negatief getest de avond ervoor…

Moraal van dit verhaal: als je je ziek voelt; blijf je thuis. Period. Je kan een zelftest doen, maar zelfs al is die negatief: ziek = thuis. Zelfs al is het maar griep of een verkoudheid, in dit geval is sharing niet caring.

Ondertussen wordt de algehele coronatoestand in de ziekenhuizen in BE steeds erger. Paardrijden kan nog steeds niet voor mij. En ik rijd al een jaar niet meer. Ik heb nl. de vrolijke eigenschap dat als ik val, ik meestal iets breek + operatie. Ik kan het niet maken om nu in een ziekenhuis te belanden. Kan belachelijk klinken, maar het is zo. Deze week dan bericht dat stalgeld meer dan 10% stijgt wegens gestegen grondstofprijzen. Dure grasmaaier zo. Moet ik ook eens flink eerlijk over nadenken/ iets aan doen

Ondertussen 5 dagen niet gelopen, en mis het wel, ondanks het gure weer. Als het ook maar even droog is morgen, wil ik naar buiten, al is het maar om te wandelen!

Dilan, bij jou vinden ze dus niks qua gezondheid voorlopig? Succes in Rotterdam!!! Wat zijn stoomcapsules?

Duke, als die cursus is afgerond, welk diploma heb je dan? Is dat alleen assistent trainer atletiek?

SV jij geeft iedereen hier het nakijken qua afstanden en mooie foto’ s. Dat runnersworld je nog niet op de cover heeft :D

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:16

Wat een gedoe foxy80, maar was dat klasgenootje in quarantaine omdat die besmet was of doordat iemand anders in het gezin besmet was?

Ik geef les op de basisschool en er gaat bij ons volgens de richtlijnen van de GGD alleen een mail naar ouders als een kind positief is getest dmv een pcr test. Niet als een kind in quarantaine is door een besmet gezinslid en zelf niks heeft.
Bij een positieve test belt de GGD de school ook.

Ik ben niet fotogeniek genoeg voor de runnersworld hoor :') , maar bedankt voor het compliment.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 00:11

Foxy, wat een gedoe zo zeg :=
Stoomcapsules zijn bedoeld voor mensen die verkouden zijn en verstopte neus hebben. Je gooit zo'n capsule in heet water om mee te stomen. Ruikt heel sterk, brandt ook echt je neushaar weg voor je gevoel :+

SV, nou, je zou het prima doen in het Runnersworld magazine hoor :D

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:54

Hardloop training met de loopclub gaat hier voorlopig niet door -O-

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:58

Jeetje foxy wat een gedoe bij jullie. Hopelijk knapt iedereen snel op.

Nu ik voorlopig niet meer naar de sportschool kan doordeweeks (kan alleen in de avond) maar echt aan de slag met het hardlopen.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:34

Joehoe ladies het is droog in Noord Holland! We kunnen weer naar buiten!
Echt rot voor alle lopers die nu hun sportschool of club moeten missen. Snap dat voor veel mensen vóór 17.00 klaar zijn niet haalbaar is. Ik hoop dat jullie je motivatie toch zullen houden om lekker te blijven lopen.
Ik hoop Corona vrij te blijven, echt geen zin in als ik Foxy’s verhalen lees.
Hoop dat jullie snel weer fit zijn Foxy! #beterschap!

Ik heb deze ochtend nog een rondje gedaan, ging erg fijn ondanks de wind.
Mijn schildklier lijkt zich weer een beetje aan te passen en ik ben bijna bij de 8 km beland maar mijn rondje was niet langer _/-\o_
Wat zijn jullie loopplannen dit weekend?

Mijn loopschoenen vinden dit weer niet echt grappig. Geen natte voeten maar wel zwarte neuzen #) . Slim dat je voor zwarte schoenen koos Goof, ze zijn erg mooi jouw Asics! Goed weekend!

Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:02

Ik heb vanmorgen een rondje gelopen, niet aan een stuk kunnen lopen doordat ik wat mensen tegen kwam voor een praatje.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:15

Beterschap Foxy!

Hier vooralsnog geen afbericht van de loopgroep gehad.

Morgen halve marathon, gelukkig gaat het evenement door. Ben benieuwd, de weersvoorspelling is niet zo denderend maar ik heb er wel zin in!

Lien_

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:39

Heel veel plezier! Gelukkig dat het door kan gaan :j

foxy heel veel beterschap! Wat een gedoe zeg

fokfanaat, gezellig is dat juist toch :)

Mooi rondje BB80!

Gisteravond liep ik een klein rondje in het donker, regen en kou is echt niets voor mij :brr: Ik kijk uit naar de zomer. Vandaag eerst met de pup naar het bos geweest, toen is m'n moeder met pup en auto terug naar huis gegaan en ik heb nog een stukje door het bos gelopen en toen lopend naar huis. 16km in totaal, liep best lekker ondanks dat ik me echt even warm moest lopen. Ook voor het eerst in jaren op onverharde paden gelopen, omgeving was een stuk leuker!
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:26

Lekker Lien_, onverhard is zoveel leuker.

Ik deed een 10km met 3×1km en 1×2km tempo. Ging erg lekker!
Morgen nog even het bos in.

Afbeelding
Afbeelding

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:33

Wat slim -Lien, 2 in 1 rondje en je was er toch! 16 km - ik blijf trainen :Y)

Oeh interssant SV, wil je eens uitleggen wat je dan doet? Wanneer en hoe je weet wat dan je 1 en 2 km tempo is? Ik zie de pieken (versnellingen) in je tabel. Wat is dan je “normale” tempo of doel tussen deze intervallen? #vindikleuk

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:59

Wat voor een schoenen/sokken hebben jullie aan met dit weer? Ik krijg heel snel koude voeten, en dan kramp. Met mijn huidige schoenen heb ik binnen no-time doorweekte voeten van het natte gras of regen, dus ik ben op zoek naar iets anders. Zouden waterdichte schoenen fijn zijn? Heeft iemand daar ervaring mee?

Wat een mooie foto's weer! En beterschap voor de zieken.

Heel veel succes morgen Puera!

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 22:12

Wat een mooie foto's @Lien & @SV.
Grappig dat jullie juist tegengesteld liepen. Lien eens off road en SV juist on road :')

Hier vanmiddag lekker een rondje door het duingebied gedaan. Gezien de vele regen die gevallen was het lekker bij de fietspaden gehouden :P 11km in de benen weer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 22:49

BB80 schreef:
Wat slim -Lien, 2 in 1 rondje en je was er toch! 16 km - ik blijf trainen :Y)

Oeh interssant SV, wil je eens uitleggen wat je dan doet? Wanneer en hoe je weet wat dan je 1 en 2 km tempo is? Ik zie de pieken (versnellingen) in je tabel. Wat is dan je “normale” tempo of doel tussen deze intervallen? #vindikleuk


Ik heb deze op hartslag gelopen. De rustige kilometers hartslag rond de 135-140, de tempokilometers de hartslag rond de 155-160. De dip in tempo voor het laatste tempoblok was het fotomomentje.
Sommige intervaltrainingen loop ik op hartslag, sommige op tempo.

Ik maak vaak een workout met garmin en als ik op tempo wil lopen, stel ik zelf de tempo's voor mijn intervallen in. Die geeft mijn horloge dan aan als ik loop.

Bonna ik heb nooit koude voeten als ze nat zijn gelukkig. Ik heb wel een paar waterdichte trailschoenen, maar ik krijg er snel zweetvoeten in en mijn ervaring is dat je voeten er toch nat in worden. Duurt alleen net wat langer.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 23:35

Mooie loopjes weer :j

Koude voeten heb ik niet gauw met hardlopen.

Heb donderdag wel voor het eerst handschoenen aan gehad (hele dunne) tijdens het grootste gedeelte van mijn route.

Heb morgen mijn lange duurloop.
Heb weer even kleding-dubio. Sowieso een longsleeve, denk met 3/4 legging en mn compressiekousen.
Twijfel nog over handschoenen en eventueel een dunne hoofdband, ivm koude oren :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 00:36

Lijkt me geen slecht idee. Hoofdband en handschoenen kan je makkelijk uittrekken.

Sv: jij draagt je kort mouwtje over je lang mouwtje is daar een speciale reden voor? :)

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:08

Ik heb het snelst koude handen en oren, loop zelfs wel eens met korte mouwen en handschoenen s ochtends vroeg.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 08:44

Kan ik me voorstellen. Heb zelf ook snel koude handen.

Ik zit nu klaar om te gaan. Heb mn route maar aangepast. Er is nogal slecht weer en kans op onweer voorspeld... en mijn oorspronkelijke route zou 6 km over het strand gaan, van de ene naar de andere opgang.

Niet zo'n strak plan dus, want ik kan er dan niet af als het nodig zou zijn vanwege het weer

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:51

Loop ze dilan, weer ziet er nu nog redelijk uit, maar er komt wel slecht weer aan inderdaad zag ik.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 09:17

poes schreef:
Lijkt me geen slecht idee. Hoofdband en handschoenen kan je makkelijk uittrekken.

Sv: jij draagt je kort mouwtje over je lang mouwtje is daar een speciale reden voor? :)


Vind ik lekkerder zitten dan eronder. En met trailen kan ik dan mijn shirt met korte mouwen makkelijk uittrekken als ik het warm heb.

Dilan succes met je duurloop!