Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 482 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 
Profiel   

Je hebt nog wel als optie om je baarmoeder te laten verwijderen. Ik vind mezelf daar nog te jong voor (35), maar het speelt al wel door mn gedachte.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 11:23 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Kennelijk ja:
https://www.nu.nl/gezondheid/2857132/an ... ddruk.html

Ik ben inmiddels 26 dagen onderweg met de minipil. Tot dusver nog steeds elke dag veel bijwerkingen: neerslachtig, zit niet lekker in mn vel, pijnlijke borsten, haarverlies, hoofdpijn, bloating, cravings, pijn onderrug. Het lijkt wel of ik 4 weken lang pms heb.

Ik ben erg in twijfel of ik door ga. Dat komt ook omdat mijn moeder onlangs borstkanker heeft gehad (hormoongevoelig) en ik begreep dat door de pil de kans op borstkanker ook weer 20% vergroot wordt.

Hoe ervaren jullie dit? De kans op kanker wanneer je hormonen gebruikt?

De minipil gaat hier inmiddels na een dikke 3 maanden goed. Maar de lage rugpijn herken ik wel (heb nooit de link gelegd met die minipil), ga vrijdag naar de huisarts om ook even alles te bespreken. Volgens mijn gyne moest ik wel echt 3 maanden op m'n tanden bijten, pas daarna kan je echt zien of de minipil een verschil kan maken of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 14:21 



 
Profiel   

Jij had de overige bijwerkingen waar ik last van had niet?
Dat is namelijk nog wel mijn twijfel, zonde van 1 maand als ik er met 3 vanaf ben. Anderzijds lees ik dat ook dat niet voor iedereen geldt, dat je er met drie maanden vanaf bent.
Moeilijk, moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:09 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Je hebt nog wel als optie om je baarmoeder te laten verwijderen. Ik vind mezelf daar nog te jong voor (35), maar het speelt al wel door mn gedachte.


Hier ben ik al jaren mee bezig. Ben bijna 40, heb twee puber kinderen en geen kinderwens meer. Maar 4 gynaecologen verder en geen een die mijn baarmoeder wil verwijderen. Ondanks heftige pijnklachten en niet tegen hormonen kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:20 



 
Profiel   

Oh joh, waarom willen ze dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:36 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Slmt9 schreef
Je hebt nog wel als optie om je baarmoeder te laten verwijderen. Ik vind mezelf daar nog te jong voor (35), maar het speelt al wel door mn gedachte.


Hier ben ik al jaren mee bezig. Ben bijna 40, heb twee puber kinderen en geen kinderwens meer. Maar 4 gynaecologen verder en geen een die mijn baarmoeder wil verwijderen. Ondanks heftige pijnklachten en niet tegen hormonen kunnen.


Ja belachelijk dat ze er zo moeilijk om doen.. zelf vrouwelijke dokteren…wij vrouwen moeten ons bewijzen maar een tiener man van 18 mag zich wel zonder gezeik zaadleiders een knip in zetten.. want dat is niet erg als hij 30 is en zich toch bedenk ik wil wel kinderen…

Oké baarmoeder enz verwijderen is een zwaarder ingreep.. maar dan nog denk ik als ik dat wil! Dan wil ik dat….

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:44 



 
Profiel   

Ik snap het idd ook niet. Willen ze wel steriliseren? Zit daar het probleem?

Over mijn sterilisatie werd nl totaal niet moeilijk gedaan, simpele ingreep ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:48 



 
Profiel   

Het verwijderen van een orgaan levert toch ook ruimte op wat dus weer ellende kan geven mbt verzakkingen van andere organen? Zoiets heb ik eens gehoord, weet niet of het klopt hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 16:16 



 
Profiel   

Klopt, baarmoeder verwijderen heb je veel meer kans op verzakkingen, blijvende incontinentie e.d.
En door het plaatsen van de mat ook meer infectiegevaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 16:35 



 
Profiel   

Hoi, ik kom even binnenvallen hier met een vraagje.

Ik heb al een jaar of 6 een koperspiraal, en daarmee gepaard gaande hevige bloedingen maandelijks. Door baarmoederverzakking blijft een tampon niet goed/lekker zitten, dus het blijft hannessen met de maandverbanden (maatje xxl). Ik lek altijd door, ook s nachts. Vervelend maar op zich niet echt een probleem.. maar.

over een paar maanden ga ik trouwen en wil ik een witte jurk aan.. mijn grootste nachtmerrie is dus doorlekken in de trouwjurk. :( .
Nu denk ik erover om voor 1 of 2 maanden een pil te vragen aan de huisarts. Ik kan slecht tegen de hormonen, maar heb het er wel voor over om het risico te vermijden. Hoe lang van te voren zou ik daarmee moeten beginnen (als mijn huisarts meewerkt, die is niet zo makkelijk helaas).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:20 



 
Profiel   

Ik zou zelf 3 maanden van te voren. Maar als je mijn geplaatste opmerkingen terug kan lezen, kan je denk ik wel begrijpen dat ik het niet aanbeveel :o
Maar ieder mens is anders, wellicht heb jij dat niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:12 



 
Profiel   

juval schreef
Hoi, ik kom even binnenvallen hier met een vraagje.

Ik heb al een jaar of 6 een koperspiraal, en daarmee gepaard gaande hevige bloedingen maandelijks. Door baarmoederverzakking blijft een tampon niet goed/lekker zitten, dus het blijft hannessen met de maandverbanden (maatje xxl). Ik lek altijd door, ook s nachts. Vervelend maar op zich niet echt een probleem.. maar.

over een paar maanden ga ik trouwen en wil ik een witte jurk aan.. mijn grootste nachtmerrie is dus doorlekken in de trouwjurk. :( .
Nu denk ik erover om voor 1 of 2 maanden een pil te vragen aan de huisarts. Ik kan slecht tegen de hormonen, maar heb het er wel voor over om het risico te vermijden. Hoe lang van te voren zou ik daarmee moeten beginnen (als mijn huisarts meewerkt, die is niet zo makkelijk helaas).


Zeker 3 maanden vooraf...
Dan is het wel een beetje ingeregeld.

Maar een andere tip, je hebt van die speciale menstruatie onderbroeken.
Zag er laatst toevallig een reclame van voorbij komen. Die absorberen dus zelf... als je die gebruikt als extra?
Je zou ze officieel ook met zware menstruatie alleen moeten kunnen gebruiken. Maar dan als extra naast wat je al gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:52 



 
Profiel   

Gebruik ik ook en kan ik van harte aanbevelen.
Zeker icm een menstruatiecup. Maar ik weet niet of dat kan met een verzakking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:05 



 
Profiel   

menstruatiecup heb ik geprobeerd, maar schijnt afgeraden te worden icm spiraal. En het zat heel vervelend, dus ik vermoed dat dit ook door de verzakking komt.

bedankt voor de tip voor die onderbroek, ga ik zeker naar op zoek!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:12 



 
Profiel   

Ik heb 2 vleesboompjes. 1 van 2.8 cm en een kleintje van 0.8 die is erbij gekomen.
Oude echo van 5 jaar geleden kijken hoe groot de vleesboom toen was. Was die dezelfde afmeting dan hoefde ik niet terug waren die gegevens niet bekend dan over 3 maanden weer echo.

1 eierstok al buiten werking die hing er heel zielig bij. _O-

Andere zat een ei in dus die werkt nog.
Slijmvlies was mooi dun maar omdat ik die hormoonpillen had gehad kan ik na stoppen nog wel bloedingen krijgen.

Ze ging toch vragen voor spiraaltje nog voor 2 jaar mag normaal maar tot je 52ste

Ik hoop van wel dan kan ik dat mooi met het uitstrijkje, mits ik niet ongesteld weer wordt, combineren.

Vrijdag kan ik met de huisarts bellen.

Dus op zich was het niet schrikbarend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:49 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik 2 jaar mijn Kyleena spiraal en mijn menstruatie is langzaam steeds minder geworden waardoor ik nu inmiddels enkele maanden geen maandelijkse bloedingen heb.
Je zou denken dat dat fijn is, maar ik word er toch zenuwachtig van :Y) .
Ga nu denk ik voorlopig maar elke maand een test doen om er een beetje gerust op te worden -O- .

Hebben meer mensen hier last van? Dat ze niet meer ongesteld worden door anticonceptie en daardoor elke maand weer zenuwachtig worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 10:06 



 
Profiel   

Nee hoor. Heerlijk juist. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 10:25 



 
Profiel   

Hier een positief bericht over de koperspiraal: Ik had alleen de eerste dag flink last van krampen, daarna was het alweer goed. Ook de eerste menstruatie heel normaal qua bloed en duur, en geen sterkere krampen. Helaas wel nog steeds net zo onregelmatig als standaard, maar dat was te verwachten, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 10:36 



 
Profiel   

@Josien: nee eerder het tegenovergestelde, ik begin er nu ongemakkelijk van te worden dat ik terug "vegen" heb na bijna 5 jaar. Tijd om een afspraak voor vervanging te maken dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 10:38 



 
Profiel   

Baarmoeder verwijderen is niet mijn voorkeur. Ik snap dat dit geopperd wordt maar vind dat een heftige ingreep. Daarbij ben ik bijna 40 en heb ik geen kinderen (en geen kinderwens) maar is de kans dus groot dat dit een 'probleem' wordt omdat ik mij nog niet heb voortgeplant.

Nala wat fijn dat het voor jou werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:15 



 
Profiel   

Hoi iedereen,

Ik heb nu bijna een jaar m'n kyleena. Tot nu toe geen last gehad, alleen had ik net opeens onverwacht bloedverlies na het vrijen en eergisteren ook een soortvan bloederig/vlezig korreltje (niet groter dan een milimeter) wat er tijdens het plassen uitkwam. Heb verder geen pijn of krampen of wat dan ook. Mijn laatste menstruatie was een krappe anderhalve week geleden.

Is dit gewoon tussentijds bloeden of nog wat bloed wat was achtergebleven, of wat anders? Sowieso komen mijn menstruaties traag op gang sinds kyleena (al een week voor het eerste bloedverlies krampen), en dan is het ook als het begint al vaak best "oud" of bruin bloed. En dat hapert dan zo iets meer dan een week door en dan is 't weer klaar. Het is ook niet veel ofzo, vloeit hoogstens 2 dagen.

Help? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:43 



 
Profiel   

Je weet zeker dat het geen soa is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:45 



 
Profiel   

100% zeker. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 02:33 



 
Profiel   

Heb je vaker last van bloedverlier tijdens/na het vrijen? Misschien een ectropion.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 05:00 



 
Profiel   

Weer sinds gisteren leeg lopen. -:(-
Ze vertelde dat die medicatie als je zou stoppen bloeding kom hebben maar ze verwachte het niet... nou... dus wel.

Vrijdag de da niet te pakken kunnen krijgen dus morgen maar bellen en hopen dat het snel over gaat anders kan ik voor volgende week maandag mijn uitstrijkje weer afzeggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 06:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 482 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen