Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:17

Hé, was dat met de Wielentrail?

Lien_

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:53

Wat een foto's _/-\o_ geweldig!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:02

Ok het werd een dutje (van 3u :+ ). Erna wel te voet de stad in geweest om wat te gaan eten en 6 km gewandeld in de natte sneeuw :=

Puera: wat een knappe tijd! Dat zou voor mij al heel hard werken zijn! Wel zonde van de route.

Waar is dat truitje van?

Afstanden per week: als ik alleen maar loop lukt het wel makkelijk om 30-45km per week te lopen, mits opgebouwd. Maar ik heb nu weer een bijrijdpaard gevonden dus het wordt weer puzzelen en dan ben ik met 20-30 per week echt al heel blij. Ik werk verder 38u + 7u op zondag + dierenoppas (zeer wisselend) + ik doe een postgraduaat met 6u les per week op locatie (50km afstand enkel) en thesis. En ja ik heb ook nog een best druk sociaal leven.
Het huishouden bestaat hier niet haha :D al kook ik wel regelmatig.

Sowieso sporten de meesten hier wel echt veel. Zoveel mensen die niets doen…

Musli: ik ken dat niet een vermogensmeter. Wat doet het?

Wat leuk met die foto’s.
Uh qua lopen heb ik vooral reality hahahaha.


Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het plan om morgenvroeg voor werk te gaan lopen := ik ben absoluut geen ochtendmens dus bid voor me mensen := :D

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:09

gaucho schreef:
Hardloop training met de loopclub gaat hier voorlopig niet door -O-


Wat balen. Hier is een inventarisatie gedaan naar andere voorkeursdagen en tijden en een heel nieuw rooster gemaakt op inschrijving.

Lopen in een groep kan om 7.00u, 12.00u en 16.00u Wil je buiten in de avond dan kunnen er max 4 inschrijven.

Ook bij de sporten van de kinderen is er geïnventariseerd en zijn alle roosters omgegooid. Zowel bij tennis, turnen als op de manege.

Vanaf deze week ga ik het hardlopen weer oppakken. Lag even stil ivm nek, schouder en armklachten. Maar er is een Go van de fysio, dus ik ga ervoor. Fitness mag ook weer en die gaan vanaf morgen om 7.00u open.

Morgen even de opties met mijn leidinggevende bespreken.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:11

Succes morgenochtend Poes! En wat knap dat je dat allemaal in één week gedaan krijgt.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:13

@poes: het is een manier om de kracht die je tijdens het lopen gebruikt te meten. Het schijnt, constanter te meten dan hartslag, waardoor je beter gericht kunt trainen in de juiste zones. Gecorrigeerd voor weersomstandigheden zoals wind en hitte. Zoals je leest: totaal overbodig, maar gewoon leuk :') :Y)

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:25

Sommige gadgets zijn leuk om te hebben, ook al zijn zijn ze niet perse noodzakelijk. :j

Wauw, je hebt maar een vol schema, poes!
Mooie reality-foto’s, hoor. :j
Bedoelde je mijn vestje? Die komt bij de Decathlon vandaan, vorig jaar gekocht. Hij is er nu in het zwart. Ik ben er heel content mee. Je kan de mouwen nog een keer extra omklappen, dan heb je een soort van vuistwantje. Geen idee of dat echt zo hoort, maar het scheelt wel. :))

Er waren sommige pijlen door de hagel/sneeuw uitgewist. Alle uitslagen van de deelnemers aan de 21 km zijn op 18,7 km gezet.

Lekker dat je weer mag opbouwen, Mama3.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:44

Benieuwd naar je ervaring ermee musli!

Ik hou van drukke schema’s haha. Alleen in huis doe ik zo goed als niets en verander ik in een plant.

Puera: mooi truitje ik ga even kijken.

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:31

Hier hetzelfde qua drukke schema's. Ik heb een huishoudster voor thuis, heerlijk :D

Ik ga voor vanavond maar eens zelf een interval training bedenken, die wil ik er maar gewoon inhouden op de maandag avond.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:04

Iemand tips voor een fijn regenjasje? Ik had bij HLA Mac in a Sac besteld maar die vielen tegen qua pasvorm.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:20

Puera schreef:
Iemand tips voor een fijn regenjasje? Ik had bij HLA Mac in a Sac besteld maar die vielen tegen qua pasvorm.

Ja, daar zit 0,0 taille in :') Soort hobbezak. Niet echt geschikt voor hardlopen.
Verder geen tips, heb alleen een regenjasje voor fietsen, niet voor rennen.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:28

Er stond ook bij dat voor dames je één maat kleiner moest nemen... daar verzoop ik nog in. De XS zat redelijk maar vond 'm alsnog te duur voor een jas die ik 'mwoah' vond.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:35

Ik heb ook een XS inderdaad. En die zit nog ruim inderdaad. Gebruik(te) hem alleen voor fietsen.
Dus dan is het wel goed genoeg :j snap dat je hem voor dat geld niet hebt gehouden.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:11

Geen regenjas. Je zweet je er kapot in en zijn na een keer wassen vaak niet meer waterdicht. Ik heb er nooit een aan eigenlijk.

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-21 11:32

Ik vroeg me dus al af hoe anderen dat doen met regen.

Ik heb wel waterdichte jassen, maar als ik die met hardlopen aan trek, dan heb ik het bloedheet na kilometer 1. :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:41

Puera schreef:
Iemand tips voor een fijn regenjasje? Ik had bij HLA Mac in a Sac besteld maar die vielen tegen qua pasvorm.


Ik heb eentje van craft, ooit via zalando lounge of Veepee besteld, waar ik heel blij mee ben. Op de vorige foto’s heb ik hem aan.
Deze zweet echt niet en bij aanhoudende regen en kou vind ik het echt een uitkomst.

Fenn

Berichten: 6137
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:42

Ligt er aan hoe hard het regent en of ik nog ver naar huis moet of vanuit huis ga.

Ik heb best veel goede sneldrogende kleding, die ook nog behoorlijk isoleert. Dat is wel een investering, maar werkt ideaal. Als ik daarna nog in de auto moet blijft het zelfs warm, al gooi ik dan wel een droge trui in de auto voor de zekerheid. Ik heb die niet gekocht als hardloopkleding, maar omdat ik ook graag lange afstandswandelingen doe (met tent in bijvoorbeeld Schotland), daarvoor aangeschaft. Die zijn gekocht als 'outdoor' kleding. Nu zijn ze voor hardlopen goed. Mijn favoriet is van RAB (in de aanbieding gekocht), weegt ook nog eens niets en blijft goed warm, maar ook niet te warm.

Ga ik kort vanuit huis, met veel intervallen/wandelen en stort het van de regen dan doe ik gewoon 'weinig' laagjes en wel een jasje. Ja ik krijg het warm, maar daarom niet te veel lagen. En ik haat het om nat en koud te zijn als ik tussendoor nog wil wandelen etc, dus daarom wel een regenjasje. Dat is inderdaad een lelijk bol fietsjasje. Maar goed, wie ziet er wel knap uit hardlopend in de regen?

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:45

Ik ga gewoon niet als het hard regent. Een paar druppels wil ik nog wel doorheen lopen maar anders pas ik mijn planning aan. Ik kan best een dagje zwemmen en hardlopen omwisselen en als het dagen pijpenstelen regent dan doe ik iets alternatiefs, een cardio video of een extra bezoekje aan de sportschool of iets dergelijks

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:11

IMAY1990 schreef:
Ik ga gewoon niet als het hard regent. Een paar druppels wil ik nog wel doorheen lopen maar anders pas ik mijn planning aan. Ik kan best een dagje zwemmen en hardlopen omwisselen en als het dagen pijpenstelen regent dan doe ik iets alternatiefs, een cardio video of een extra bezoekje aan de sportschool of iets dergelijks


Dat is eigenlijk ook mijn instelling. :o

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:20

Ik loop ook liever niet as het echt hard regent, maar als ik dan toch ga, geen katoenen kleding aan, maar sneldrogend spul en gaan. Dan wel gelijk terug naar huis en onder de douche.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:06

Heb je tips voor goede sneldrogende en isolerende kleding Fenn?

En wat een leuke foto's weer trouwens!

Fenn

Berichten: 6137
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 14:33

Bonna schreef:
Heb je tips voor goede sneldrogende en isolerende kleding Fenn?

En wat een leuke foto's weer trouwens!


Bij sommige kleding staat het expliciet aangegeven (sneldrogend, lichtgewicht). Vrij veel van wat voor (berg)tochten gemaakt is en lichtgewicht valt in die categorie, meestal voel ik in de winkel of de stof me bevalt. Merken die er goed in zijn wat mij betreft zijn Super Natural en ook Northface en RAB. Deze denk ik bijvoorbeeld is best ok daarvoor: https://www.bever.nl/p/rab-filament-pull-on-trui-dames-AGACE10001.html?colour=2296 en dit valt denk ik ook in die categorie: https://www.bever.nl/p/the-north-face-summit-l2-futurefleece-fz-hoodie-dames-AGAAF10008.html?colour=2998 . Ik heb hier twee jaar terug in geïnvesteerd en wat ik precies heb staat er niet meer tussen.

Je hebt ook hele goede broeken (ik draag nooit een regenbroek op lange tochten, altijd sneldrogend en goedgeïsoleerd), maar dat heb ik voor hardlopen dan weer nooit nodig gehad.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 15:26

Hallo allemaal!

Een beginner hier. Heb de OP gelezen, erg nuttige info. Bedankt voor het verzamelen.

Ik ga net beginnen met buiten trainen en vroeg me af of er trainings programma's bestaan op bijv spotify die je helpen met het opbouwen. Bijv ik loop nu steeds 2 minuten hard en 1 minuut wandelen op de loopband (ja, echt beginner) maar als ik naar buiten ga en steeds op mijn mobieltje moet kijken of ik alweer een overgang moet maken dan kom ik er natuurlijk nooit lekker in. Erg onhandig!

Hebben jullie tips? ik wil ook best een ander appje gebruiken trouwens.

Dank!

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 15:33

troi schreef:
Hallo allemaal!

Een beginner hier. Heb de OP gelezen, erg nuttige info. Bedankt voor het verzamelen.

Ik ga net beginnen met buiten trainen en vroeg me af of er trainings programma's bestaan op bijv spotify die je helpen met het opbouwen. Bijv ik loop nu steeds 2 minuten hard en 1 minuut wandelen op de loopband (ja, echt beginner) maar als ik naar buiten ga en steeds op mijn mobieltje moet kijken of ik alweer een overgang moet maken dan kom ik er natuurlijk nooit lekker in. Erg onhandig!

Hebben jullie tips? ik wil ook best een ander appje gebruiken trouwens.

Dank!


Heb je toevallig een Apple Watch?
Ik gebruik een app die speciaal voor dit horloge gemaakt is.
Deze kun je op je horloge aanzetten en zegt wanneer je moet wandelen/hardlopen terwijl je gewoon je eigen muziek erbij aan kunt hebben.
De app heet Watch to 5k.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 15:39

helaas alleen een android mobiel en geen smartwatch