We wandelen door naar deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:16

Wat mooooi Pien!

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:29

Oh ik werd helemaal gestoord van mijzelf vandaag. Echt, ik kan dan blijven piekeren en nadenken. En de enige oplossing is deal er mee.

Ik heb een eigen paard, samen met mijn vader. Onze kracht ligt vooral in het buiten rijden. (ohz, mennen) Ze is ontzettend braaf. Maar het feit is ik werk 36 uur. 4 om 5 dagen. Dus 1 keer een vrijdag vrij in de twee weken. Zaterdag weer een heerlijke buitenrit gemaakt waardoor ik dan denk: "waarom doe ik dit niet vaker?" Gewoon quality time met paardlief, lekker poetsen en heerlijk door het bos stappen. Ik ben dan zo 3 uur verder. Door dat ik dus ook wil wandelen, waarbij vaak een hele dag wordt uitgetrokken doe ik dit dus weinig. Oftewel, 1 dag in de week. Dan denk ik weer aan afgelopen zaterdag en dan vind ik mijzelf zo stom dat ik ook een gedeelte van het weekend aan andere dingen besteed. Terwijl ik ook 2 dagen een buitenrit kan maken. Omdat ik door de weeks niet rij het weekend voor paardlief reserveren. Soms lijkt het mij ook gewoon rustiger in mijn hoofd om één hobby te hebben. Gewoon heerlijk in het weekend tijd voor paard. Maar ik vind het nu ook wel zielig voor mijn moeder als ik nu ineens zeg dat ik niet meer wil wandelen. In het voorjaar en zomer is dit nooit een probleem, want dan rij ik door de weeks buiten. Dus misschien kan ik beter mijzelf voor houden: 1 dag in het weekend is quality time met paardlief.

lizard
Berichten: 5260
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:52

Nature.
Ik werk ook 36 uur.
Maar 4 dagen van 9 uur.
Dus elke vrijdag vrij.
Kan dat bij jou niet?

Tja, keuzes, keuzes.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:06

lizard schreef:
Nature.
Ik werk ook 36 uur.
Maar 4 dagen van 9 uur.
Dus elke vrijdag vrij.
Kan dat bij jou niet?

Tja, keuzes, keuzes.


Nee helaas niet. Wat voor keuze zouden jullie maken?

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:38

Mijn paard vind 2 dagen zware belasting achter elkaar vooral mentaal best zwaar, ik doe in het weekend dus 1 dag wat langer tijd besteden aan paard, de andere dag langer aan hardlopen of wandelen en dan doe ik wat grondwerk of ik stap lekker een rondje buiten.

Faringo
Berichten: 8205
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:44

Heel mooi Pien.

Ik had toen ik m'n paard nog had een fijne verzorgster 3 dagen in de week. Hierdoor had ik nog wat tijd over voor andere dingen. Maar ik moet zeggen dat ik het zo zonder paard toch fijn vind. Uiteraard mis ik het ook wel eens hoor, maar kan nu doen waar ik zin in heb zonder dat ik van alles moest regelen.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:45

Nature93 schreef:
Oh ik werd helemaal gestoord van mijzelf vandaag. Echt, ik kan dan blijven piekeren en nadenken. En de enige oplossing is deal er mee.

Ik heb een eigen paard, samen met mijn vader. Onze kracht ligt vooral in het buiten rijden. (ohz, mennen) Ze is ontzettend braaf. Maar het feit is ik werk 36 uur. 4 om 5 dagen. Dus 1 keer een vrijdag vrij in de twee weken. Zaterdag weer een heerlijke buitenrit gemaakt waardoor ik dan denk: "waarom doe ik dit niet vaker?" Gewoon quality time met paardlief, lekker poetsen en heerlijk door het bos stappen. Ik ben dan zo 3 uur verder. Door dat ik dus ook wil wandelen, waarbij vaak een hele dag wordt uitgetrokken doe ik dit dus weinig. Oftewel, 1 dag in de week. Dan denk ik weer aan afgelopen zaterdag en dan vind ik mijzelf zo stom dat ik ook een gedeelte van het weekend aan andere dingen besteed. Terwijl ik ook 2 dagen een buitenrit kan maken. Omdat ik door de weeks niet rij het weekend voor paardlief reserveren. Soms lijkt het mij ook gewoon rustiger in mijn hoofd om één hobby te hebben. Gewoon heerlijk in het weekend tijd voor paard. Maar ik vind het nu ook wel zielig voor mijn moeder als ik nu ineens zeg dat ik niet meer wil wandelen. In het voorjaar en zomer is dit nooit een probleem, want dan rij ik door de weeks buiten. Dus misschien kan ik beter mijzelf voor houden: 1 dag in het weekend is quality time met paardlief.


Kun je het niet om het weekend doen? Dus ene weekend wandelen en andere weekend 2 dagen rijden?
Lijkt me dat je moeder dat snapt dat je niet elke week mee gaat wandelen?

Flexibel werken kan niet? Misschien een keer vroeg opstaan en eerst gaan rijden of juist vroeg werken en dan optijd stoppen voor een rondje bos?

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:55

Mijn gevoel zegt soms gewoon schrap dat elk weekend "verplicht" een hele dag uittrekken om te wandelen en focus je in het weekend/vrije dagen lekker op het paard. En ga dan op een zondagmiddag van 2 tot 5 in de buurt (niet langer dan 15/30 autominuten) lekker wandelen als afwisseling of wat beweging.

Maar dan schiet er weer door mijn hoofd dat ik het wandelen net zo leuk vindt en echt kan uit kijken naar die dagen.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:59

Kun je ook niet gewoon kijken waar je op dat moment zin in hebt? En het gewoon een periode ervaren? De winter is zo weer om. Uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het best bij voelt en waar je energie van krijgt.

jojoleinee

Berichten: 2656
Geregistreerd: 11-05-10

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:06

Herkenbaar hoor Nature, ik wil ook allebei. Het liefst ook wandelen met poezen erbij maar als ik dan wil wandelen en rijden moet ik tussendoor naar huis om poezen op te halen/weg te brengen. Vorige week heb ik ze voor het eerst een langere tijd in de auto gelaten met kattenbak en dag ging prima. Misschien kan ik dat wel opbouwen zodat ze makkelijker even in de auto blijven zitten als ik ga rijden.. ik voel me er ook snel gehaast door omdat ik alles wil doen maar dat gaat nou eenmaal niet.. heb er ook nog niet helemaal een balans in gevonden.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:12

gaucho schreef:
Kun je ook niet gewoon kijken waar je op dat moment zin in hebt? En het gewoon een periode ervaren? De winter is zo weer om. Uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het best bij voelt en waar je energie van krijgt.


Het zit denk ik heel erg tussen mijn oren dat het 'zielig' is voor het paard dat ik iets anders ook leuk vindt. Dus ik hou lekker mijn wandel dag met mijn moeder en de andere dag is quality time met mijn paard. Dan gaan we ook echt uitpakken, lekkere poetsbeurt en een heerlijk buitenritje. Heel veel zeggen kun je beide niet op 1 dag doen. Maar dan ben ik of heel erg aan het rennen of je hebt niet genoeg daglicht voor een route van 15 km als je pas om 14u start. Zondag was ideaal, route best dicht bij en 12 km.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:24

Ik zou kijken naar waar je achteraf het meeste energie van krijgt

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:24

jojoleinee schreef:
Herkenbaar hoor Nature, ik wil ook allebei. Het liefst ook wandelen met poezen erbij maar als ik dan wil wandelen en rijden moet ik tussendoor naar huis om poezen op te halen/weg te brengen. Vorige week heb ik ze voor het eerst een langere tijd in de auto gelaten met kattenbak en dag ging prima. Misschien kan ik dat wel opbouwen zodat ze makkelijker even in de auto blijven zitten als ik ga rijden.. ik voel me er ook snel gehaast door omdat ik alles wil doen maar dat gaat nou eenmaal niet.. heb er ook nog niet helemaal een balans in gevonden.


Dat gehaaste wil ik dus ook niet..

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:40

gaucho schreef:
Mijn paard vind 2 dagen zware belasting achter elkaar vooral mentaal best zwaar, ik doe in het weekend dus 1 dag wat langer tijd besteden aan paard, de andere dag langer aan hardlopen of wandelen en dan doe ik wat grondwerk of ik stap lekker een rondje buiten.


Maar als ik wandel, bijv het Drenthe pad dan ben ik weg van 8u sochtends tot 17u/18u savonds. Dan heb ik en veel gelopen en veel gereisd. Dan heb ik echt geen energie meer om nog naar paard te gaan. Dan gaat mijn vader iets met haar doen bijv. Dat geeft helemaal niets, maar dat betekend wel dat ik maar 1 dag heb in de hele week dat ik daadwerkelijk iets met mijn paard kan doen waarvoor ik haar heb. (in de winter periode)

Het plan is om volgend jaar naar Spanje te gaan, maar dan wil ik ook graag het wandelen in mijn systeem hebben. Ik vind het maar gek als je 2 maanden elke dag bijna 20 km wandeld, maar in het dagelijkse normale leven misschien, niet eens altijd maar 5 - 10 km wandeld. Dat strookt bij mij niet helemaal.

Ik wil gewoon weer terug naar die tijd dat ik uit keek om lekker te gaan wandelen en niet dacht aan planningen, schuldgevoelens etc.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:54

Ik zit hier echt al de hele dag/avond over te piekeren

- ik stop met wandelen en ga mij in het weekend 100 % focussen op het paard.

- nee ik ga gewoon 1 dag lekker fanatiek wandelen en ga mij lekker voorbereiden op Spanje. De andere dag doe ik wel iets met paard.

-ik ga nog wel wandelen, maar op een heel laag pitje. Dus Max 10 - 12 km in een middag of ochtend als ik zin heb.

Bij alle 3 de opties denk ik ja dit is het, en dan 10 sec later nee niet doen! Ik ben dus bang dat als ik Spanje nu laat gaan en ik later zeg ik wil wel, dat ik geen vrij meer krijg op mijn werk.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:55

Maar je hoeft toch niet meteen een hele dag op pad? Je kunt ook 1 of 2 uur gaan wandelen en daarna lekker gaan rijden.
Er zit echt nog een heel groot grijs gebied tussen wat je nu noemt.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:00

Herkenbaar probleem!

Ik heb minder tijd/energie voor pony vergeleken met vroeger. Ik doe ook graag andere dingen en alles doen kan niet.
Nu moet ik 2x per dag naar pony ivm ontstoken oog, dat kost me minstens 3 uur per dag. Het speelt al 3 weken (eerder moest ik 1x per dag).
Ik leef nu echt om te werken en naar stal te gaan doordeweeks. Dat vind ik heel zwaar.

Maar ook als ze niet ziek zijn een paard brengt zo veel verantwoordelijkheid mee. Het kost ook veel tijd. Eerder paste het goed in m’n leven maar nu niet meer.
Ik heb het beestje al 14 jaar. Verkopen wil ik ook niet, mja wat wel? :=

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:11

Mandyy schreef:
Herkenbaar probleem!

Ik heb minder tijd/energie voor pony vergeleken met vroeger. Ik doe ook graag andere dingen en alles doen kan niet.
Nu moet ik 2x per dag naar pony ivm ontstoken oog, dat kost me minstens 3 uur per dag. Het speelt al 3 weken (eerder moest ik 1x per dag).
Ik leef nu echt om te werken en naar stal te gaan doordeweeks. Dat vind ik heel zwaar.

Maar ook als ze niet ziek zijn een paard brengt zo veel verantwoordelijkheid mee. Het kost ook veel tijd. Eerder paste het goed in m’n leven maar nu niet meer.
Ik heb het beestje al 14 jaar. Verkopen wil ik ook niet, mja wat wel? :=


Nou je omschrijft precies wat ik bedoel! Vorig weekend had ik veel gewandeld en echt z'n gevoel dat het paard een "moeten" was en een "bijkomend iets." Maar nu denk ik juist dat ik wel even behoefte heb aan wat meer fun tijd met paard ipv alleen maar het broodnodige. Misschien moet ik het maar gewoon eens uitproberen de opties die ik eerder noemde.

Maar door corona is het ook wel een andere situatie. Ik moet nu al bijna 4 weken elke dag naar mijn paard en voorheen ging ik 3/4 dagen incl een weekend dag. Dan deed ik ook echt wat leuks die dagen en nu is het voornamelijk noodzakelijk door de weeks. Eigenlijk heb ik nog nooit 2 weekend dagen perse wat met paard willen doen. Ik kan niet wachten tot dat m'n vader weer helemaal terug is en alles weer normaal is.

Maar ik snap echt niet dat mensen naast een fulltime baan volledig elke dag voor een paard kunnen zorgen. Ik heb gewoon door de weeks nergens tijd meer voor en in het weekend moet je constant er rekening mee houden dat je het paard nog moet verzorgen.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:43

Als het in jouw hoofd beter werkt zou ik een keuze maken.
Maar ik zelf zou ook gaan voor grijs. Kijk waar je op dat moment zin in hebt. Korter wandelen, langer bij paard, niet naar paard, super lang wandelen, niet wandelen. En dat gewoon per weekend bekijken.

Ik heb gisterenochtend weer een leuke wandeling van zo'n 1,5 uur gemaakt met George uit het asiel. Hij vond het echt weer heerlijk. Vroeg later naar zijn leeftijd en hij blijkt al 13 te zijn. Hoop dat iemand hem op die leeftijd nog wil hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook een topic gemaakt over de wandelingen
[LZP] Wandelen met asielhonden

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:37

Gelukkig ben ik dus niet de enige die dat heeft met paard.
Op dit moment mis ik de motivatie om wat te rijden. Ze vind rijden in de bak absoluut niet leuk, maar is lekker makkelijk en kan kort.
Als ik met Nala op pad ben geweest, heb ik eigenlijk niet zo'n zin om ook met paard weer het bos in te gaan. En nu de dagen zo kort zijn is de dag ook zo om :')
Dus ik begrijp je goed hoor Nature93.

Mooi die zonsondergang Pien.

Lizard, ook weer mooie plaatjes.
Ik rijd ook best afstanden om ergens te gaan wandelen. Vooral in de zomer.

Ik reageer later wel op de anderen, nu vlucht doen.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:51

Wat een leuk hondje sure Lee, ik hoop ook dat hij nog een fijn mandje kan krijgen. Ben benieuwd of hij /zij ook al lang in het asiel zit of op oude leeftijd gebracht is en het verhaal erachter.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:02

George is van mensen waarbij hij de afgelopen tijd 50 keer is ontsnapt. Telkens kwam de dierenambulance hem weer brengen. De mensen willen hem nu niet meer ophalen. Procedure van het asiel tegen de mensen is geloof ik zo goed als klaar en het is nu een kwestie van wassen en knippen, foto's maken en ter adoptie aanbieden.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:18

Sure_lee schreef:
George is van mensen waarbij hij de afgelopen tijd 50 keer is ontsnapt. Telkens kwam de dierenambulance hem weer brengen. De mensen willen hem nu niet meer ophalen. Procedure van het asiel tegen de mensen is geloof ik zo goed als klaar en het is nu een kwestie van wassen en knippen, foto's maken en ter adoptie aanbieden.


Ach wat een sneue reden ook want dan zijn er dus mogelijkheden geweest om te kunnen ontsnappen en dan op zo'n leeftijd :(

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:41

Mooie foto's Sure_lee en treurig verhaal van hondje George.
Ik zou ook grijze keuze maken. Succes ermee.

Goedemorgen allemaal. Onze winterse tuin (-2°) brrrr met rijp overal. Je l'aime bien! ( ik hou ervan). Mijn foto toestel pakt de rijp niet zo mee.

Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:54

Ziet er prachtig uit Pien. Hier is het grijs vandaag.