Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Droge handen

 
Profiel   

Het weer wordt guurder, de verwarming staat lekker aan en ik krijg dan last van droge handen.

Iemand een tip?
Ik gebruik nu gewoon een handcremetje, maar het doet weinig eigenlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:02 



 
Profiel   

Ik vind uiercreme altijd erg fijn bij droge handen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:05 



 
Profiel   

[ img ]

Deze hand creme doet bij mijn partner die 40+ uren buiten is en amper met handschoenen kan werken de uitkomst geweest voor zachte handen.
Wel vettig dus heeft enige tijd nodig voor je daarna je handen kan gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:07 



 
Profiel   

Ik gebruik zomer en winter de Aloe Vera Propoliscreme crème.
In de zomer vooral voor mijn uitslag/blaasjes op mijn handen en daarbuiten tegen droge handen.
Wij zijn net verhuisd dus had aardig gepoetst met niet al te vriendelijke middelen en mijn handen waren net schuurpapier maar even goed insmeren en het is een stuk beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:07 



 
Profiel   

https://okeeffesco.nl/producten/okeeffe ... handcreme/

Gebruik het zelfs tegen droge voeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:10 



 
Profiel   

Uiercreme inderdaad!
Heel fijn, en bij werkt het snel tegen hele droge handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:10 



 
Profiel   

Elke avond en elke ochtend smeer ik met Nivea. Ik heb het idee dat vette crèmes alleen maar afsluiten en niet hydrateren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:16 



 

Wij zweren hier thuis bij Helosan. Is te koop bij de Welkoop. Is een zalf die in Zweden ontwikkeld is voor dieren (melkvee) en bleek bij mensen ook goed te werken. Wij gebruiken het bij ons op de boerderij voor zowel onze eigen handen als voor ruwe plekjes bij koeien. Zolen van hondenpoten kun je er ook goed mee doen als.die eat ruw zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:19 



 
Profiel   

Ik gebruik dry oil van Rituals :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:21 



 
Profiel   

Schaap knuffelen werkt hier nog het beste, alternatief is wolvet/lanoline.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:21 



 
Profiel   

De handcrème met avocado van de bodyshop. Ik heb vele vele vele tubes handcrème in huis maar die met avocado werkt echt fantastisch en ruikt niet naar avocado haahaa :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:24 



 
Profiel   

Ik smeer voor ik ga slapen vaseline op mijn handen (bij verkoudheid ook lippen en neus) en dan is het de volgende ochtend een stuk beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:25 



 
Profiel   

Echwel schreef
https://okeeffesco.nl/producten/okeeffe ... handcreme/

Gebruik het zelfs tegen droge voeten

Deze! Werkt echt geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:39 



 
Profiel   

Ik sta bijna de hele dag met mijn handen in het sop, wat bij mij als beste werkt is de O'keeffes skin repair body lotion. De working hands was nog niet voedend genoeg.

Vaseline werkt niet om vocht in te brengen/de huid te verzorgen. Het zorgt ervoor dat de huid afsluit waardoor je hoogstens geen nieuwe "schade" meer krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:46 



 
Profiel   

Eens met Chanicha, ik gebruik ook de Aloe Vera Propolis creme. Voor het slapen gaan even smeren en lekkere zachte handen. Alleen met vorst gebruik ik het vaak 2x per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:52 



 
Profiel   

Met de droge winters hier en vandaag de teller alweer op -18, heb ik al heel wat crèmepjes geprobeerd. En na 7jaar tot de conclusie gekomen dat deze echt het beste werkt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:05 



 
Profiel   

Cremes en zalven met ureum, een lichaamseigen stof die de opname van water in de huid bevordert. In hogere concentraties voorgeschreven door dermatologen.

Voor dagelijks gebruik als een handcreme volstaat echter 5% ureum. Ik vind de handcreme van Eucerin hartstikke fijn in gebruik. Alleen verkrijgbaar bij apotheken (vrije verkoop).

https://www.24pharma.nl/eucerin-urearep ... E_EALw_wcB

Maar eventueel ook verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Kruidvat (staat niet bij de handcremes, maar bij de vitamines in de buurt), maar dan met 10% ureum. Ik vind deze iets minder snel intrekken.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-10-ure ... /p/5197494

Vanaf 20% ureum is het alleen op doktersrecept verkrijgbaar.

Handcremes met ureum zijn wel een slag beter dan de diverse cremes van de drogist, vind ik.

Ik heb een huidprobleem op mijn handen. Zijn ze echt zo droog dat ze kapot gaan, dan is uierzalf (de ouderwetse geurloze zonder citroengeurtje, verkrijgbaar bij de Boeren maar niet de Bogena. Het is echt zoeken) het enige wat ik erop kan verdragen. Dat gebruikt in 's nachts met handschoentjes aan. De volgende dag zijn de handen dan bijna weer genezen. Ouderwets, maar superfijn spul als de nood aan de man is. Maar dat is niet nodig als je alleen maar een goede handcreme zoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:21 



 
Profiel   

Eefke85 schreef
Eens met Chanicha, ik gebruik ook de Aloe Vera Propolis creme. Voor het slapen gaan even smeren en lekkere zachte handen. Alleen met vorst gebruik ik het vaak 2x per dag.


Fijne crème hé Eefje!
Ik kreeg de tip toen tegen de blaasjes die ik in de zomer op mijn handen krijg/kreeg, want het is al een stuk minder, maar gewoon als handcreme is het zalig en je doet best lang met een tube!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:17 



 
Profiel   

Boras schreef
Cremes en zalven met ureum, een lichaamseigen stof die de opname van water in de huid bevordert. In hogere concentraties voorgeschreven door dermatologen.

Voor dagelijks gebruik als een handcreme volstaat echter 5% ureum. Ik vind de handcreme van Eucerin hartstikke fijn in gebruik. Alleen verkrijgbaar bij apotheken (vrije verkoop).

https://www.24pharma.nl/eucerin-urearep ... E_EALw_wcB

Maar eventueel ook verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Kruidvat (staat niet bij de handcremes, maar bij de vitamines in de buurt), maar dan met 10% ureum. Ik vind deze iets minder snel intrekken.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-10-ure ... /p/5197494

Vanaf 20% ureum is het alleen op doktersrecept verkrijgbaar.

Handcremes met ureum zijn wel een slag beter dan de diverse cremes van de drogist, vind ik.

Ik heb een huidprobleem op mijn handen. Zijn ze echt zo droog dat ze kapot gaan, dan is uierzalf (de ouderwetse geurloze zonder citroengeurtje, verkrijgbaar bij de Boeren maar niet de Bogena. Het is echt zoeken) het enige wat ik erop kan verdragen. Dat gebruikt in 's nachts met handschoentjes aan. De volgende dag zijn de handen dan bijna weer genezen. Ouderwets, maar superfijn spul als de nood aan de man is. Maar dat is niet nodig als je alleen maar een goede handcreme zoekt.


Klopt! Mijn dochter gebruikt de Ureum 10%, eigen merk of Calmurid op haar wangen. Anders worden ze heel ruw en geïrriteerd. Ze heeft psoriasis en eczeem maar met dit blijft het zo goed als weg en haar huid heel zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:26 



 
Profiel   

Maar ureum is wel erg vet denk ik voor overdag? Vreselijk dat gevoel van vette handen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 16:49 



 
Profiel   

Boras schreef
Cremes en zalven met ureum, een lichaamseigen stof die de opname van water in de huid bevordert. In hogere concentraties voorgeschreven door dermatologen.

Voor dagelijks gebruik als een handcreme volstaat echter 5% ureum. Ik vind de handcreme van Eucerin hartstikke fijn in gebruik. Alleen verkrijgbaar bij apotheken (vrije verkoop).

https://www.24pharma.nl/eucerin-urearep ... E_EALw_wcB

Maar eventueel ook verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Kruidvat (staat niet bij de handcremes, maar bij de vitamines in de buurt), maar dan met 10% ureum. Ik vind deze iets minder snel intrekken.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-10-ure ... /p/5197494

Vanaf 20% ureum is het alleen op doktersrecept verkrijgbaar.

Handcremes met ureum zijn wel een slag beter dan de diverse cremes van de drogist, vind ik.

Ik heb een huidprobleem op mijn handen. Zijn ze echt zo droog dat ze kapot gaan, dan is uierzalf (de ouderwetse geurloze zonder citroengeurtje, verkrijgbaar bij de Boeren maar niet de Bogena. Het is echt zoeken) het enige wat ik erop kan verdragen. Dat gebruikt in 's nachts met handschoentjes aan. De volgende dag zijn de handen dan bijna weer genezen. Ouderwets, maar superfijn spul als de nood aan de man is. Maar dat is niet nodig als je alleen maar een goede handcreme zoekt.

Mooi dat je dit aangeeft en zeker beter dan ik wilde zeggen :j

Ik kwam er achter dat de simpele hielkloven creme van het kruidvat, die ik dus gebruikte voor hele droge voeten, dus ook fijn was voor de handen.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-klovenzalf/p/502908
Daar zit ook ureum in. hoeveel % weet ik niet. Dus daarom jou tips voor handen beter dan mijn voetencreme. :+
Maar dat het werkt heb ik wel ontdekt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 16:56 



 
Profiel   

Meliaforever schreef
Maar ureum is wel erg vet denk ik voor overdag? Vreselijk dat gevoel van vette handen. :+


Ik vind, als ik het over de Eucerin 5% heb, de handen wat "nattig" aanvoelen. Beetje vreemd, maar wel fijn. Net waar je behoefte aan hebt. Deze creme is goed smeerbaar. Zeker niet dik en vet. Het trekt vlot in, maar moet ik echt direct de deur uit en bv autorijden, dan rol ik even met een velletje keukenpapier tussen mijn handen. Dat is voldoende.

Edit: even een tube kruidvat ureum 10% opgediept uit rommellaatje, ook die is niet vetter dan de gemiddelde handcreme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:56 



 
Profiel   

Mijn vader gebruikt O’keeffe’s working hands.Hebben ze bij de Etos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:19 



 
Profiel   

Wij zijn thuis helemaal fan van de skinfood butter van weleda en de dual moist van mediceuticals.
Ik heb elke winter zulke droge handen dat er kleine wondjes ontstaan, maar sinds het ontdekken van deze twee cremes gaat het echt veel beter en blijft het bij lichte jeuk *\%/*
En het dragen van handschoenen als ik naar buiten ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 00:07 



 
Profiel   

Mij werd Gloves In A Bottle aangeraden door een dermatoloog. Ik was binnen twee weken van mijn kloven en eczeem af. Het is hooguit een minuut wat plakkerig, maar daarna merk je er niks meer van. Zo'n fles gaat ook lekker lang mee, omdat je er weinig van nodig hebt. Ik vind het in ieder geval ideaal spul. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 00:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen