Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 80 [ 1984 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 80  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

(Ex)- burnout lotgenoten

 
Profiel   

Nou ik heb een gesprek gehad met de praktijkondersteuner GGZ. Een goede klik met haar en ze heeft wel een sterke no nonsens houding. Dit kan ik erg waarderen, maar tegelijkertijd was dit wel even pittig.
Vragenlijst samen ingevuld, daaruit kwam dat ik heel hoog scoor op het gebied van stress en ook wel op depressieve klachten. Zij liet ook het woord overspannen vallen, maar wou het niet zo noemen (ouderwetse/heftige term?) Ik ben roofbouw aan het plegen op mezelf. Ze prikte goed door mijn masker heen merkte ik. Ze zei ook, als ik je zo zie dan zie je eruit als iemand die alles goed op een rijtje heeft, maar als ik dan zo met je praat en deze vragenlijst zie kan ik wel zeggen dat dit alleen maar schijn is.

Één van de eerste dingen die ze zei was meld je ziek op werk. En vervolgens ritme zien te krijgen in mijn dagen, vaste tijden opstaan en slapen, 3 maaltijden op een dag, aantal keer op een dag de natuur in etc. Ze zei toen nog wel dat ze eigenlijk niet mag zeggen dat ik mij ziek moet melden, dat dat aan de arbo arts is. Maar ze was er erg duidelijk over. Alleen merk ik dat ik het daar erg moeilijk mee heb. Mijn werk is in de zorg en mijn opdracht loopt tot eind december. Nog maar een paar weken. Daarnaast weet ik dat er een gigantisch personeelstekort is en voel ik mij al schuldig bij het idee. Dus dit is voor nu geen optie. Ritme is een mooi idee en zou ik graag willen, maar nu ik werk onmogelijk en straks vanaf februari ga ik weer stage lopen. Dan zal er ook weinig rust en ritme te vinden zijn.

Merk dat ik het heel lastig vind allemaal. Ik merk ook dat er ook constant een strijd in mijn hoofd is: ''Niet zo aanstellen' Je bent jong, niet klagen en doorgaan' ''Je hebt veel te veel verantwoordelijkheden en geen tijd om je zo te voelen, het valt allemaal wel mee'. Het helpt niet dat ik afgelopen weekend wat open probeerde te zijn naar mijn ouders toe en er amper reactie kwam vanuit hun. Mijn vader reageerde zelfs niet, helaas bevestigd dit dan weer de stemmetjes in mijn hoofd.

Jeetje sorry voor het lange bericht. Ik moest het er even uitgooien op een plek waar ik weet dat mensen het gevoel herkennen.

@Celebi vind het fijn om je berichten te lezen. Wat goed dat je iets gevonden hebt dat je energie geeft. Ik voel het als ik je berichtje erover lees. Klinkt ook erg interessant en ook een mooie manier om wat je hebt geleerd in te zetten voor anderen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 00:46 



 
Profiel   

Firefly, ik herken jouw argumenten heel goed, totdat ik echt niet meer kon.
Ik vond dat ik me niet aan moest stellen, het zou na uiterlijk 2 maanden weer beter worden (nieuw systeem dus werk zou makkelijker moeten worden) werk druk is voor iedereen hoog dus als ik stop dan hebben ze nog meer druk, ik heb maandenlang twee functies ingevuld en toen ik ziek thuis kwam kwam net de collega die afwezig was terug en ze hebben mij wel direct vervangen (er is nu iemand vanuit een ander filiaal).
Mijn kinderen hadden er ook last van, ik had weinig geduld en geen energie meer voor ze, en ik voel me heel schuldig nu dat ik niet eerder op de rem heb getrapt.


Maandag dus bij de bedrijfsarts/arbo arts geweest, binnenkort een afspraak met een bedrijfspsycholoog. Arts had het er ook over een reïntegratie traject door een paar maanden 14u/week te werken. We zullen na de afspraak met de psycholoog zien hoe of wat.
En als het niet lukt (ik zou dan op een rustigere plek komen te zitten, verkoop vers ipv diepvries wat makkelijker te volgen is) gaat dat niet dan zou ik afgekeurd kunnen worden.

Gisteren een ochtend in de klas van mijn jongste doorgebracht en echt een heerlijke ochtend gehad, ik ga dus voor het nieuwe schooljaar bij verschillende gemeentes in de buurt ook als klasse assistent solliciteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:53 



 
Profiel   

Citaat
Één van de eerste dingen die ze zei was meld je ziek op werk. En vervolgens ritme zien te krijgen in mijn dagen, vaste tijden opstaan en slapen, 3 maaltijden op een dag, aantal keer op een dag de natuur in etc. Ze zei toen nog wel dat ze eigenlijk niet mag zeggen dat ik mij ziek moet melden, dat dat aan de arbo arts is. Maar ze was er erg duidelijk over.


Mijn tip: meld je ziek.

Mogelijk is er een misverstand in het spel, maar de achilleshiel van het hele systeem is, dat JIJ degene bent die 'moet' zeggen of je kunt werken.
Jij bepaalt dat.
Niet de arbo arts.

... en al die 'stemmetjes in je hoofd' horen ook die beslissing niet te nemen.
Doorbuffelen terwijl het eigenlijk niet meer kan is ook een soort van beslissing...

(Zou de arbo arts het er niet mee eens zijn, dan is dat een voor beroep vatbare beslissing. JIJ bepaalt!)

En psychologen zijn in principe ook getraind op 'vul niet in voor een ander, de cliënt neemt haar eigen beslissingen, etc' - dus ik snap dat ze niet keihard gezegd heeft "Het is mijn professionele mening dat je je ziek moet melden."

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:32 



 
Profiel   

Tegen mij heeft de huisarts het ook nadrukkelijk gezegd inderdaad. Maar ik snap dat het gevoelsmatig in de zorg wel heftig is om zoiets te doen. Hoe langer de doorwerkt (ook al is het 'nog maar' een paar weken), hoe heftiger de situatie kan worden. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:48 



 
Profiel   

Hey Firefly,

Ik denk dat je leeftijd er niet toe doet, zou je tegen ons allen hier ook zeggen; je bent jong, stel je niet aan en ga gewoon door? Ik denk het niet, dus behandel jezelf zoals je ook een ander zou behandelen. Je mag je ziekmelden, daar is echt helemaal niks mis mee. Ook niet in ze zorg, let goed op jezelf en pleeg niet nog meer roofbouw :knuffel: We kunnen makkelijk praten natuurlijk en in praktijk werkt het bij mij ook niet altijd maar ik herken je struggles.

@Celebi, je eigen bedrijfje klinkt goed en wat een energie geeft het:)! Ik word zelfs blij als ik je bericht lees! Doe het rustig aan en geloof in jezelf, stap voor stap kom je er!

@Goldie, klinkt ook als een spannende tijd, ik hoop dat je de balans snel vind, en zo niet dan is het ook niet erg, dan komt het later wel.

Ik had een wat slechtere week, kon alleen maar huilen bij alles wat in mijn agenda gepland stond. Ook zie ik op sommige momenten niet hoe ik eruit moet komen. Toch geprobeerd door te zetten (om niet te luisteren naar de angst voor de angst) maandag om 3u te werken, daarna moest ik naar de tandarts en daarna een uur gewandeld met de hond. Ik was bekaf, kon alleen maar nog meer huilen en voel me zo schuldig tegenover iedereen, vooral m'n man. Hij blijft maar zeggen, het valt mee en hou op met zeggen dat je me niet verdiend maar in zo'n bui geloof ik m niet :,). Maar accepteren is moeilijk. Heb ook even met mijn baas overlegd en nu afgesproken dat ik vooral aan mezelf moet denken en de uren werk als ik me wel goed voel. Dat geeft zoveel rust, ik snap niet waar ik die lieve collega's en fijne baas aan verdien. Vandaag lukte het me om daarom toch te werken zonder die druk te voelen.

Ik heb de huisarts van de week gebeld, we gaan toch omhoog met de antidepressiva. Terug naar de dosis die ik 2 jaar geleden kreeg. 75 venlafaxine ipv 37.5. Het voelt echt vreselijk als falen, ik voel me nu sinds gisteren weer wat beter en dan denk ik, ja dat komt alleen maar doordat ik aan die medicijnen zit. Ik was zo trots dat ik er alweer een jaar vanaf was. Maarja helaas, het is even niet anders. Zijn er hier ook mensen die aan de AD zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:52 



 
Profiel   

@Firefly ik ga ook mee met mijn voorgangers hier: Meld je ziek. Kies voor jezelf, en zet je eigen gezondheid op de eerste plaats. Ik hoor mezelf praten als ik je verhaal lees. 'Nog even dit kwartaal/semester/klusje afmaken... Dat is nog maar eventjes, en om de hoek ligt iets nieuws en wie weet is dat wat ik nodig heb.'
Vaak voel je dan ook wel iets verlichting, maar niet voor lang.
Ik snap je schuldgevoel heel goed, zeker omdat je in de zorg werkt. Misschien helpt het om je goed te realiseren dat door nu voor je jezelf te kiezen en even een stap terug te zetten je veel leert over jezelf, je eigen grenzen en doen en laten. Voor een werkgever is zo'n werknemer met veel zelfkennis ook wat waard. Leeftijd is hierin absoluut geen indicator. Iemand heeft niet meer of minder recht op rust en herstel omdat die persoon ouder is, harder (en fulltime ipv part time) werkt, kinderen heeft, etc. Iedereen heeft daar recht op. Punt.
Ik hoop dat de keuze, welke het ook wordt, je wat rust kan brengen :(:)

@Jes wat fijn dat het proces op je werkt loopt en dat er wat beweging in zit. Ik vind 14u werken al best wat! Je zit nu nog thuis toch?
Hoop zo voor je dat je iets nieuws kan vinden op een gegeven moment.

@bloemm dikke virtuele knuffel :(:) Werk je, als je werkt, vanuit huis nu of op locatie? Begrijp je zelf waarom doorzetten in dit geval tot die huilbuien leidde, en andere keren niet? Fijn dat je werkgever begrip toont. 2 stapjes vooruit, 1 achteruit... Zelf geen ervaring met AD. Snap dat het heel klote voelt om daar weer mee op te schalen... Hoop dan ook dat het je wel echt gaat helpen!

Hier voel ik mezelf eigenlijk veelal hetzelfde als jou, bloemm. Ik ga op een dag constant heen en weer tussen angst voor de angst en positieve momenten waarop ik weer wat dingen onderneem. Soms ga ik dan te veel doen, zoals het hele huis willen poetsen en kadootjes kopen voor Sinterklaas, en dan krijg in na een tijdje of weer last van angst/paniek, of ik ben echt uitgeblust qua energie.
Afgelopen dagen weer wat lichamelijke dingetjes die opspelen, ofwel door stress of sport, en dan zet gelijk de angst cirkel in.
Om het toch positief af te sluiten vind ik het wel fijn dat de momenten van angst minder lang blijven hangen, omdat ik meer handvaten heb om weer tot rust te komen dan twee weken terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:04 



 
Profiel   

Hè toch weer even wat minder hier. Ik loop tegen zoveel beperkingen aan. Ik verdien nu eigenlijk echt te weinig en krijg geen opslag (want ja, werk ook maar halve dagen en volledig uitbetaald), ik kan nergens anders solliciteren (want regels UWV), ik mag waarschijnlijk ook geen korte studie van 2 maanden volgen voor mijn eigen bedrijfje die ik op wil starten (want wederom regels UWV) en ik krijg al weken geen afspraak met de bedrijfsarts. Loop echt helemaal vast. Ik heb zo geen zin meer in werken bij mijn huidige bedrijf. Krijg steeds meer stomme opdrachten, minder contact met collega's en ik wil gewoon verdienen wat ik hoor te verdienen bij mijn functie. :(

Sorry, dit moest ik duidelijk even ergens kwijt. Baal zo! Ik was juist zo aan het door pakken met m'n bedrijfje: naam heb ik, logo heb ik gemaakt, domeinnaam en hosting geregeld, website in de maak, studie uitgezocht en die wilde ik vandaag eigenlijk gaan starten. 8)7

Ik merk echt dat ik dan opeens wel weer volle dagen kan 'werken' op m'n pc. De hele dag sleutelen aan een logo of website (wat ook m'n huidige baan is in principe), maar voor mijn huidige baan vind ik het veel moeilijker; weinig concentratie, snel hoofdpijn en is die motivatie echt ver te zoeken. Helpt dan ook niet mee dat ik gewoon helemaal vast loop in het huidige systeem..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:29 



 
Profiel   

@Tutti_Frutti, het is inderdaad net alsof ik mijn eigen verhaal lees. Al heb ik bij angsten ook wel dat ik me erg down voel, dan denk ik houd dit nou nooit op? :,). De balans is moeilijk.

@Celebi, zou je bij je werk niet wegkunnen met een vaststellingsovereenkomst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:47 



 
Profiel   

Maar ik kan ook niet helemaal zonder inkomen natuurlijk. Als ik zelf opstap heb ik geen recht op WW uitkering ook. Dan moet ik dus als een gek gaan solliciteren en dat mag dus niet zomaar vanwege mijn reïntegratie en uren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:18 



 
Profiel   

He wat rot Celebi... Ik krijg juist zo'n positieve vibe van je vorige bericht. Wat rot dat alle regeltjes toch weer voor beren op de weg zorgen. Vervelend dat je zo vast zit aan deze werkgever mbt inkomen...

@Bloemm Dat heb ik ook heel erg. Ik weet niet of mijn angsten deze week minder aanwezig zijn, voor m'n gevoel redelijk gelijk, maar toch lukt het me deze week beter om die negatieve spiraal en het doemdenken te doorbreken. Even een momentje nemen om te mediteren, een korte ademhalings oefening, of even de aandacht op een andere manier verzetten gaat afgelopen dagen heel goed. Vorige week bleef ik er heel erg in hangen, bang om iets te doen hoe simpel ook, en om angst uit te lokken.
Anyway, stap voor stap, of soms voet voor voet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:36 



 
Profiel   

@Celebi :(:) Het word je zo ook niet echt makkelijk gemaakt.
@bloemm Vervelend van het, opnieuw, ophogen van de medicatie en dat dit zo tegen je gevoel in gaat. Maar wel goed dat je zelf aan de bel hebt getrokken en het wel doet. Is ook iets om toch een beetje trots op te zijn.

Bedankt voor jullie reacties. Het is fijn om het er even over te hebben met mensen die het gevoel begrijpen. Merk dat het toch lastig is om het uit te leggen aan mensen die het (gelukkig) niet kennen.
Het is z'n knagend schuldgevoel dat gelijk op komt als ik alleen maar denk aan ziek melden. En tegelijkertijd heb ik dan ook zoiets van: als je ervoor kiest om door te gaan moet je ook niet klagen. (En nee het is geen klagen, maar voor mezelf voelt dat dan wel weer zo :') )

En @bloemm je hebt wat dat betreft ook gelijk. Ik zou tegen niemand anders zo hard zijn. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Kan daar dan alle begrip voor opbrengen, maar voor mezelf is het lastig merk ik.

@Janneke2, ze floepte het er eerst wel heel vlot uit, 'meld je maar ziek'. Maar ja, dat moet ze inderdaad bij mij neerleggen dus daarna was ze wat subtieler. Het is inderdaad mijn eigen keuze. Merk dat ik dat lastig vind. Wil het liefst dat iemand mij kan vertellen wat ik moet doen en dan gelijk kan garanderen dat die keuze de goede is. Helaas kan dat natuurlijk niet, haha.

Mijn huisarts is gelukkig ook erg fijn. Als ik medicatie wil dan kan ik dat gewoon bespreken met haar. Zag dat ze in mijn dossier al had gezet dat er een mogelijkheid was om antidepressiva in te zetten. Helaas nu geen optie aangezien ik moet kunnen/mogen autorijden.
Daarnaast nu ook oxazepam in huis voor het slapen, gebruik het op advies sporadisch. Alleen nu merk ik dat ik de afgelopen twee keer (inclusief vannacht) er gewoon doorheen ging. In het begin werd ik er rustig van, het zorgde ervoor dat ik de uitknop kon vinden in mijn hoofd. Maar nu de afgelopen paar keer dus niet? Mensen die dit herkennen?

Nu een heel weekend ochtenddiensten, kijken hoe dat gaat. Helpt niet dat er dan een cliënt tussenzit die me gigantisch de zenuwen geeft (mij en alle andere collega's, het is geen makkelijk persoon) en relativeren even niet mijn sterkste kant is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:48 



 
Profiel   

@Celebi; dat is ook zo natuurlijk, ik ken wel iemand die met een vaststellingsovereenkomst nog even doorbetaald kreeg maar het fijne weet ik er niet van. Vervelend dat je zo "vast" zit. Misschien kun je er toch met een professional over praten om te kijken of er toch mogelijkheden zijn?

@tutti frutti; gelukkig dat je er beter mee leert omgaan. Het ene moment lukt het vast ook beter dan het andere moment, afhankelijk van hoe heftig het is maar het is fijn dat je vooruitgang merkt, die positiviteit kun je goed gebruiken :)!

@firefly ik heb ook wel eens gehad dat mijn stresslevel zo hoog was dat het dwars door de oxazepam heen ging snachts. Maar vaker werkte het wel dan niet. Heb je een slaapmeditatie app of iets dergelijks? Misschien kan het helpen. Toen ik merkte dat het teveel werd bij mij had ik dezelfde klachten als jij, vooral het slecht slapen brak me op. Vraag iig een gesprek aan bij de bedrijfsarts. Die heeft mij toen zelfs verplicht thuis te gaan zitten omdat ik ook niet wilde toegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:04 



 
Profiel   

@bloemm wat voor professional zou je op doelen? Ik heb eens per maand een gesprek nu met de praktijkondersteuner en zij heeft je juist gemotiveerd om de dingen te gaan doen die ik leuk vind, maar weet verder niet alles af van de bureaucratie waar ik tegenaan loop. De arboarts kan me daar wel meer over vertellen gok ik, maar daar krijg ik al weken geen afspraak mee (zit ook al ruim over het tijdsbestek waarin in een vervolgafspraak moest hebben). Zijn er nog meer professionals waarbij ik kan aankloppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:51 



 
Profiel   

Celebi schreef
@bloemm wat voor professional zou je op doelen? Ik heb eens per maand een gesprek nu met de praktijkondersteuner en zij heeft je juist gemotiveerd om de dingen te gaan doen die ik leuk vind, maar weet verder niet alles af van de bureaucratie waar ik tegenaan loop. De arboarts kan me daar wel meer over vertellen gok ik, maar daar krijg ik al weken geen afspraak mee (zit ook al ruim over het tijdsbestek waarin in een vervolgafspraak moest hebben). Zijn er nog meer professionals waarbij ik kan aankloppen?


Ik heb er tot nu toe ook weinig kaas van gegeten. Degene die bij ons is weggegaan op het werk heeft dat gedaan onder de noemer situatieve arbeidsongeschiktheid. Dit is ook in overleg gegaan met de bedrijfsarts geloof ik. Je zou er even verder op moeten googlen maar misschien is er een vakbond/juridisch loket/ uwv die jou hier nog verder mee kan helpen.

https://mijnarbeidsconflict.nl/situatie ... chiktheid/

Edit; ik zie net dat er dan wel een conflict moet zijn met je werk en dat ze je geen andere optie aanbieden. Lastig dit hoor ;(. Ik denk het fijnste als je snel met de bedrijfsarts kan praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:14 



 
Profiel   

bloemm schreef
Celebi schreef
@bloemm wat voor professional zou je op doelen? Ik heb eens per maand een gesprek nu met de praktijkondersteuner en zij heeft je juist gemotiveerd om de dingen te gaan doen die ik leuk vind, maar weet verder niet alles af van de bureaucratie waar ik tegenaan loop. De arboarts kan me daar wel meer over vertellen gok ik, maar daar krijg ik al weken geen afspraak mee (zit ook al ruim over het tijdsbestek waarin in een vervolgafspraak moest hebben). Zijn er nog meer professionals waarbij ik kan aankloppen?


Ik heb er tot nu toe ook weinig kaas van gegeten. Degene die bij ons is weggegaan op het werk heeft dat gedaan onder de noemer situatieve arbeidsongeschiktheid. Dit is ook in overleg gegaan met de bedrijfsarts geloof ik. Je zou er even verder op moeten googlen maar misschien is er een vakbond/juridisch loket/ uwv die jou hier nog verder mee kan helpen.

https://mijnarbeidsconflict.nl/situatie ... chiktheid/

Edit; ik zie net dat er dan wel een conflict moet zijn met je werk en dat ze je geen andere optie aanbieden. Lastig dit hoor ;(. Ik denk het fijnste als je snel met de bedrijfsarts kan praten.


Situatieve arbeidsongeschiktheid klopt deels wel. Mijn plezier in werken is daar gewoon weg, mede door ongepast gedrag van management. Maar dat moet ik inderdaad voorleggen bij de bedrijfsarts.

Maaaar! Kreeg net een mailtje: dinsdag eindelijk een gesprek ingepland gekregen. Ze hebben er gelijk haast bij gedaan. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:40 



 
Profiel   

@bloemm ah... dat zou het goed kunnen zijn ja. Zo in de aanloop naar een werkdag schieten m'n stresslevels vaak erg omhooggevallen. Dus dat is dan goed mogelijk dat ik er gewoon doorheen ga.
Ben alleen bang dat een gesprek met de bedrijfsarts niet gaat lukken. Werk nog maar 3 weken en dan is mijn opdracht afgelopen en stop ik i.v.m stage. En vaak is er wel een wachttijd. Ik ga in iniedergeval maandag even met mijn huisarts in gesprek over medicatie en wat de mogelijkheden zijn. Ik heb rust nodig in mijn hoofd.
Het slechte slapen breekt inderdaad op. Heb het al een jaar of 2. Steeds in korte periodes. Alleen slaap ik tegenwoordig vaker slecht dan goed. Totaal geen rust. En geen slaap komt een mens inderdaad niet ten goede.

Bedankt trouwens dat voor jullie reacties. Merk dat het fijn is om het erover te hebben met mensen die het snappen. En de sfeer in dit topic is zo fijn :)

Wat fijn Celebi dat er eindelijk een afspraak is ingepland! Mag ook wel mee wat haast als je er al zolang op moet wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:30 



 
Profiel   

Ik kom meelezen
Ik ben inmiddels ziekgemeld en word door de arbo in een HSK traject gezet.

Voor nu is meelezen verhelderend, verhaal komt wellicht later

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:06 



 
Profiel   

FjordOtis, ik hoop dat je veel steun kunt halen uit dit topic. :(:)

Ik heb inmiddels mijn gesprek met de bedrijfsarts gehad en daaruit kwam inderdaad dat ik geen mini studie mag volgen en ook niet zomaar kan solliciteren. Verdorie! Alles doorgesproken en we zijn eruit gekomen dat ik echt niet meer op mijn plek zit en dat mijn reïntegratie beïnvloedt. Daarom moet ik het gesprek aangaan op kantoor en gaan aangeven dat ik me nu wil focussen op 3 dagen volledig opbouwen (wat dat kan sneller dan m'n volle uren) en dat ik dan mijn contact laat terugzetten waardoor ik volledig beter gemeld kan worden. En op dat moment kan ik me gaan focussen op een studie en/of ergens anders gaan werken. Idealiter ga ik dus nu, mits mijn bedrijf akkoord gaat met de andere opbouw en het terugschroeven van mijn uren, alvast vrijblijvend ga solliciteren voor begin 2022, zodat ik in principe direct kan overstappen wanneer ik beter gemeld sta. Ik zou dan graag ergens 3 dagen gaan werken en de rest investeren in de studie voor mijn eigen bedrijfje. Ik ben zo benieuwd of dit allemaal gaat lukken. Vind het best eng om bij mijn werk aan te geven dat ik daar weg wil. Eigenlijk totaal niet handig, maar ze zullen niet zomaar toestaan om de opbouw in uren drastisch te veranderen en me voor minder uren in dienst te nemen, dus ik zal met iets moeten komen waarom dit belangrijk is. Vind het maar lastig.. 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:17 



 
Profiel   

FjordOtis :(:)

Celebi hopelijk willen ze meewerken, bij mij weet het bedrijf ook dat ik weg wil, al is ergens anders solliciteren hier wel mogelijk. Ik kan nu ik ziek gemeld sta echter niet een eigen bedrijfje starten.

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de bedrijfspsycholoog, hij gaat met de bedrijfsarts praten en dan gaan ze in gesprek met mijn werkgever.
Ondertussen probeer ik een andere baan te vinden.
Psycholoog was kwaad dat ik weken lang het werk van twee mensen heb gedaan en dat ze nu wel iemand uit een ander filiaal kunnen laten komen.
Maar ik ben wel bang dat het bedrijf toezegt dat ik op een andere service kan werken (bijna hetzelfde werk, alleen iets minder gecompliceerd omdat je geen voorraad bij hoeft te houden, maar nog steeds dezelfde klanten die alsnog zeuren) ik werkte voorheen al op die service maar zodra ik aan het bedrijf denk, welke service dan ook dan begin ik al te janken en wordt ik misselijk en krijg ik hart kloppingen.
Maar goed, mocht de bedrijfsarts willen dat ik een reïntegratie project in ga dan moet dat maar en gaat het niet dan gaat het niet. En hopelijk wil het bedrijf me dan wel laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:32 



 
Profiel   

Celebi schreef
Ik heb inmiddels mijn gesprek met de bedrijfsarts gehad en daaruit kwam inderdaad dat ik geen mini studie mag volgen en ook niet zomaar kan solliciteren. Verdorie!


Check dit na bij de vakbond...!
Je wettelijke plicht in de ziektewet is werken aan herstel.
En de functie van de bedrijfsarts is ingewikkeld: aan de ene kant is die man of vrouw arts en staat dus onder ede om jouw belang te dienen,
tegelijkertijd wordt de bedrijfsarts betaald door het bedrijf en wil het nog wel eens gaan van 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt'.

Zowel cursussen als sollicitatie zou je kunnen zien als iets dat JOU wel helpt, maar het bedrijf niet.
(Uiteraard hangt één en ander af van de situatie: zie je scheel van vermoeidheid heeft solliciteren weinig zin. Maar gaat het over verstoorde arbeidsverhoudingen, ligt het anders.)

De functie van de BA is jouw belastbaarheid beoordelen.
Dus of je in staat bent om een cursus te volgen.

Het zou zo kunnen zijn dat de vakbond het in jouw specifieke situatie afraadt, en wat dat betreft ZOU deze uitspraak van de BA terecht kunnen zijn, maar dan was het een vriendelijk advies.
De BA is er niet om jou te vertellen wat je wel en niet mag, buiten het specifieke 'ik vind dit schadelijk voor herstel'.
Citaat
Alles doorgesproken en we zijn eruit gekomen dat ik echt niet meer op mijn plek zit en dat mijn reïntegratie beïnvloedt. Daarom moet ik het gesprek aangaan op kantoor en gaan aangeven dat ik me nu wil focussen op 3 dagen volledig opbouwen (wat dat kan sneller dan m'n volle uren) en dat ik dan mijn contact laat terugzetten waardoor ik volledig beter gemeld kan worden.

???
Wel hier en te gunter, hoe heb ik het nu...?
Dat je niet op je plek zit, kan waar zijn.
Daar over onderhandelen is zinnig.
Maar als jij een contract hebt voor bijvoorbeeld 32 uur is er GEEN ENKELE verplichting om daar bijvoorbeeld 24 van te maken.
(Makkelijk voor het bedrijf, dat wel.)
Citaat
En op dat moment kan ik me gaan focussen op een studie en/of ergens anders gaan werken. Idealiter ga ik dus nu, mits mijn bedrijf akkoord gaat met de andere opbouw en het terugschroeven van mijn uren, alvast vrijblijvend ga solliciteren voor begin 2022, zodat ik in principe direct kan overstappen wanneer ik beter gemeld sta.


Feit is natuurlijk wel, dat als je een contract voor 4 dagen hebt, een cursus op 'dag 5' buiten beschouwing kan blijven.
Een andere baan aanvaarden staat compleet los van de betermelding.

Maar het klinkt mij in de oren als een bedrijf dat het verdomd om 'reïntegratie in het tweede spoor' uit te voeren.
Reïntegratie in het tweede spoor kan wettelijk al na 8 weken, dus ik vind het maar raar.

Citaat
Ik zou dan graag ergens 3 dagen gaan werken en de rest investeren in de studie voor mijn eigen bedrijfje. Ik ben zo benieuwd of dit allemaal gaat lukken.
:(:)
Citaat
Vind het best eng om bij mijn werk aan te geven dat ik daar weg wil. Eigenlijk totaal niet handig, maar ze zullen niet zomaar toestaan om de opbouw in uren drastisch te veranderen en me voor minder uren in dienst te nemen, dus ik zal met iets moeten komen waarom dit belangrijk is. Vind het maar lastig.. 8)7

Het bedrijf heeft ook wettelijke plichten, namelijk om jou te begeleiden bij je reïntegratie.
Dus qua opbouw op je huidige werk mogen ze botweg geen idiote eisen stellen.
En ik heb het dan over uren op de werkvloer, niet over dat rare verhaal van het wijzigen van het contract.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:59 



 
Profiel   

Ik heb vandaag echt even een offday, zat er al een beetje aan te komen maar door privé omstandigheden nu echt even een klap gehad... Heb me uiteindelijk m'n bed uit kunnen slepen, maar heb werk afgebeld. Daar baal ik dan weer ontzettend van maar ik voelde ook dat nu doorgaan me zeker niet gaat helpen maar juist het tegenovergestelde gaat doen..
Morgen weer een dag en vandaag vooral rust..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:27 



 
Profiel   

Goldie :(:) is het uitrusten gelukt?

Celebi ik vroeg mij af hoe het bedrijf te weten zou moeten komen dat jij in je eigen tijd en tempo een opleiding volgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 19:39 



 
Profiel   

Hmm zoveel vragen/opmerkingen..

Jes, ze waren nogal aan het graven, maar had het ze inderdaad niet verteld. Uiteindelijk nu wel omdat ik een reden op moest geven waarom de bedrijfsarts in het rapport had gezet dat ik terug moet naar 3 dagen opbouwen en mijn baas was juist super enthousiast over de opleiding en wilde me graag die ruimte geven.

Janneke2, het lastige is dat we geen CAO hebben en nergens verbonden zien aan de vakbond. Het gaat erom dat ik buiten mijn halve dagen nu niet teveel extra mag doen waardoor ik moe aan de volgende werkdag begin en zo de reïntegratie beïnvloedt. Zat dus een beetje te graven en de bedrijfsarts bevestigde dat je tijdens de reïntegratie inderdaad niet zomaar kunt overstappen van baan omdat je dan meldplicht hebt én je alleen kan solliciteren voor de uren die je nu maakt (dus halve dagen). Nou dat gaat bij een gemiddeld bedrijf niet. Een studie volgen mag ook niet zomaar vanwege dat ik in opbouw van uren zit en dit extra belastende uren zijn. En inderdaad toen de HR hierachter kan kreeg ik meteen de wind van voren dat dat niet zomaar mag omdat ik dan de reïntegratie beïnvloedt. Al met al gaan we het nu dus zo doen dat ik vanaf maandag terug ga naar 3 dagen en ik over een week of 4 in theorie op 3 volle dagen zit. Dan passen ze mijn contract aan en wordt ik beter gemeld. Geen UWV meer en dan kan ik vrij solliciteren/overstappen/studie volgen. Wordt alleen even op een houtje bijten tot ik een nieuwe baan heb, want ik ga er qua salaris natuurlijk flink op achteruit met een dag minder. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:41 



 
Profiel   

Celebi schreef
Janneke2, het lastige is dat we geen CAO hebben

Ik had het over wettelijke regelingen. Mogelijk is er links of rechts een detail veranderd, maar integratie 2e spoor gaat over de 'verbeterde wet poortwachter'. Geldt voor ieder bedrijf / werknemer.
Citaat
en nergens verbonden zien aan de vakbond.

Een vakbond is een vereniging van werknemers, onder het motto 'samen staan we sterk'.
Citaat
Het gaat erom dat ik buiten mijn halve dagen nu niet teveel extra mag doen waardoor ik moe aan de volgende werkdag begin en zo de reïntegratie beïnvloedt.

Dat is inderdaad een argument en dat is iets wat een bedrijfsarts hoort te beoordelen.
Citaat
Zat dus een beetje te graven en de bedrijfsarts bevestigde dat je tijdens de reïntegratie inderdaad niet zomaar kunt overstappen van baan omdat je dan meldplicht hebt én je alleen kan solliciteren voor de uren die je nu maakt (dus halve dagen).

Vraag dit na...!!!
Volgens mij mag je gewoon solliciteren.
Citaat
Een studie volgen mag ook niet zomaar vanwege dat ik in opbouw van uren zit en dit extra belastende uren zijn. En inderdaad toen de HR hierachter kan kreeg ik meteen de wind van voren dat dat niet zomaar mag omdat ik dan de reïntegratie beïnvloedt.

In de ww heb je idd de plicht om vooraleerst te werken aan je herstel / reïntegratie.
Dat ligt wettelijk vast.
Maar HOE jij dit vormgeeft en invult, hangt er vanaf.
(... men lette op mijn vooroordeel : ik vind cursussen volgen leuk. Ik krijg daar energie van.)

Citaat
Al met al gaan we het nu dus zo doen dat ik vanaf maandag terug ga naar 3 dagen en ik over een week of 4 in theorie op 3 volle dagen zit. Dan passen ze mijn contract aan en wordt ik beter gemeld. Geen UWV meer en dan kan ik vrij solliciteren/overstappen/studie volgen. Wordt alleen even op een houtje bijten tot ik een nieuwe baan heb, want ik ga er qua salaris natuurlijk flink op achteruit met een dag minder. :(

Vraag dit na...!!!

Voor hen is het een voordeel : kleiner contract, minder salaris, en als je bent beter gemeld is er geen bescherming tegen ontslag.
... ik ken deze methode als een akelige manier om iemand eerst te overdonderen, en daarna makkelijk te lozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:14 



 
Profiel   

Ik snap je zorgen volledig, maar ik heb dit dus ook wel zelf in gang gezet hè. Het bedrijf ging er prima voor om me weer 4 dagen te laten werken over een paar maanden en dit was dus niet een stap vanuit hun.

Maar ik wil natuurlijk ook echt weg bij het bedrijf en als ik dat nu zou doen, dan mag ik vanuit de regels van het UWV (nagezocht) alleen solliciteren voor de uren die ik nu aantoonbaar werk (=4 halve dagen, we houden het goed bij op papier) en moet ik melden bij het nieuwe bedrijf dat ik deels ziekgemeld sta. Als ik meer uren werk en het niet meld, en ik heb een terugval en wordt weer ziekgemeld, dan verlies ik al mijn rechten. Niet veel handig dus. Overigens wil ik gewoon een frisse start bij een nieuwe baan, plus ik wil graag toch half gaan starten met een eigen bedrijfje, dus een dag minder werken en een dag zelf werken klinkt voor mij prima. Zeker als ik dan nog van baan switch en wel beter ga verdienen, dan is 3 dagen werk voorlopig oké te overbruggen.

In theorie zou ik dus nu ook al langzaam gaan solliciteren voor bijvoorbeeld februari, zodat ik na betermelding eigenlijk na een maand al weg kan. Dus zelfs al zouden ze me makkelijk weg willen werken is dat in deze situatie niet echt een probleem. Mits ik wel werk vind. :+ Maar goed, zo voelt het echt niet. Mijn baas was juist super enthousiast over mijn plannen en heeft zelf ook een interessegebied daarin dus hij ging al helemaal meedenken en wilde daar graag aan bijdragen door me 3 dagen te laten werken (ze komen om in het werk dus had eerder een nee verwacht juist).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 80 [ 1984 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 80  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen