Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:35

Ik gebruik nu al een tijdje zo n crystal deo of aluinsteen en daar erg tevreden over. Beter dan Nuud eigenlijk.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:07

pmarena schreef:
Ja die applicator cap is er sinds een maand (of 2?) ofzo :)
Ik vind het eigenlijk nergens naar ruiken en dat bevalt me prima ook :)


Inderdaad, Nuud ruikt nergens naar. Dat vind ik een voordeel, ik doe iedere dag een luchtje op en je hebt dan niet twee geuren door elkaar.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:48

Ik gebruik ook een aluinsteen deo, maar heb nu wild besteld. Ik vermoed dat ik een van de mensen ben die niet tegen baking soda kan, dus ik heb 1 normale en 2 sensitive gekozen. Dan ga ik eerst die met baking soda proberen en als dat idd niet goed gaat, over naar de sensitive

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:05

ik ga vandaag weer een poging doen met Nuud, klein beetje aangebracht op schoon gewassen oksels. vorige keer kreeg ik al snel wat dikke en gevoelige oksels, maar had toen eerst mn oksels geschoren en teveel nuud gebruikt. nu heb ik gisteren geschoren en vanochtend een heel klein beetje nuud opgedaan. ben benieuwd.
vorige keer voelde het wel wat nat/zweterig in mn oksels en ik rook het ook wel iets, maar geen sterke zweetlucht ofzo.... zal ook wel wennen zijn denk ik

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 17:20

Heb je vanochtend dan wel weer gewassen....?

Ik doe gewoon scheren, goed afdrogen en direct Nuud er op.
Als ik het 's avonds na het douchen vergeet op te doen en het pas 's ochtends "even snel alsnog" doe dan is het toch minder....

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 10:35

Ja ik heb de oksels wel gewassen gisterochtend en daarna Nuud opgedaan.
Ruik nu wel wat zweet,maar ben de komende dagen thuis, dus hou zo even vol. Wat is jullie routine? Savonds wassen en nieuwe Nuud op doen?of juist sochtends?of om de dag wassen en nieuwe opdoen?

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 11:24

Ik doe s'avonds na het douchen maar niet elke keer hoor. Denk 2/3 keer per week.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 11:44

Bij mij maar net hoe het uitkomt. Meestal 's avonds en na het scheren maar dat doe ik niet iedere dag.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:16

Bij mij ook zoals het uitkomt. Ik kan gewoon scheren en daarna opbrengen.

Nuud voorkomt niet dat je zweet. Maar zorgt ervoor dat de bacteriën dood gaan, (volgens mij) en daardoor krijg je geen geurtjes.

Ik denk zelf wel dat dat gezonder is dan de zweetklieren dicht maken, wat sommige deo's doen.

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:59

Ik heb er een hard hoofd in met Nuud. Oksels reageren nu niet geïrriteerd maar ik meur een uur in de wind. Heb gisteren 4x op een dag mn oksels moeten wassen en sochtends en savonds nuud aangebracht. Zijn dit afkickverschijnselen van de gewone deo en heeft dit tijd nodig?of is Nuud voor mij gewoon niet geschikt?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:29

In mijn zoektocht naar een fijne deo kwam ik wel vaak het advies tegen om inderdaad even de tijd te geven. Ik heb aardig wat deo's geprobeerd die hier in dit topic genoemd worden en heb het altijd een paar weken de tijd gegeven.

Maar niks werkte naar tevredenheid. Bij mij werkte Nuud eigenlijk als enige direct super.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:33

veneri schreef:
Ik heb er een hard hoofd in met Nuud. Oksels reageren nu niet geïrriteerd maar ik meur een uur in de wind. Heb gisteren 4x op een dag mn oksels moeten wassen en sochtends en savonds nuud aangebracht. Zijn dit afkickverschijnselen van de gewone deo en heeft dit tijd nodig?of is Nuud voor mij gewoon niet geschikt?

Het kunnen ook je kleren zijn.. ALs je altijd gewone deo gebruikt hebt dan is de zweetlucht allang in de kleding getrokken als je wel flink ruikt. Dat komt er dan uit als je iets van Nuud gebruikt.

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:57

Dat zou kunnen...hoewel ik gister een nieuw ongedragen shirt aanhad. En met normale deo stonk ik nooit, dan kan die geur er toch niet inzitten als het om een eerder gedragen shirt zou gaan?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:05

veneri schreef:
Ik heb er een hard hoofd in met Nuud. Oksels reageren nu niet geïrriteerd maar ik meur een uur in de wind. Heb gisteren 4x op een dag mn oksels moeten wassen en sochtends en savonds nuud aangebracht. Zijn dit afkickverschijnselen van de gewone deo en heeft dit tijd nodig?of is Nuud voor mij gewoon niet geschikt?

Het had bij mij wat tijd nodig.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:59

veneri schreef:
ik heb gisteren voor het eerst Nuud gebruikt.
hoe vaak en hoeveel brengen jullie aan? er staat een erwt per oksel, 1x in de 3 dagen, maar dat lijkt mij erg weinig. ik ben gisteravond gestart met tuinboonformaat per oksel, en zojuist vanochtend weer.
kan het zijn dat je moet afkicken van gewone deo en na een tijdje minder nodig hebt?
voor degene die echt maar 1x per 3 dagen smeren, was je dan wel je oksels dagelijks?


Ik doe meestal 1x per 4 dagen, erwtjes grootte creme. Douche iedere dag en was dan gewoon ook mijn oksels.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:41

veneri schreef:
Ik heb er een hard hoofd in met Nuud. Oksels reageren nu niet geïrriteerd maar ik meur een uur in de wind. Heb gisteren 4x op een dag mn oksels moeten wassen en sochtends en savonds nuud aangebracht. Zijn dit afkickverschijnselen van de gewone deo en heeft dit tijd nodig?of is Nuud voor mij gewoon niet geschikt?


Zoals ik al eerder schreef, kreeg ik een instructiefilmpje bij mijn bestelling.
https://www.youtube.com/watch?v=OjsIKnL_CI8

Om te beginnen om de dag aanbrengen op schoon gewassen oksels. Het kan zijn dat je lichaam e.e.a. uit moet stoten, dus dat je meer gaat zweten en ruiken. Het heeft even tijd nodig. Paar keer per dag insmeren heeft geen zin volgens mij. Als het goed is moet het met een paar dagen over zijn.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:40

Maar waarom zou je lichaam meer gaan uitstoten als je een andere deo gebruikt ?

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:52

Ik had het met Nuud ook, en met crystal stick direct goed.

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:01

heb je een link naar die crystal stick deo?

ik kan overigens niet tegen deo's met zuiveringszout, dus dat moet er niet inzitten.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:47


veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 09:54

Nuud is het niet voor mij. na 4 dagen proberen (3x per dag mn oksels wassen en nieuwe Nuud opsmeren) ben ik er nu klaar mee. de tube waar je 6 weken mee zou moeten kunnen doen, is half leeg, ik ga terug naar mn eigen deo.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 09:55

Je doet er ook veel te veel op dat werkt niet. 3x per dag wassen en smeren wordt het niet beter van. Even met rust laten wel. Ik doe maanden met zo'n tube denk wel 4/5 maand.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:00

Het is ook een stukje omschakelen heb ik gemerkt. Met normale deo ruik je eigenlijk niks meer van je eigen lucht maar vooral een sterke parfum.
Met natuurlijke deo zijn je oksels sowieso natter, vond ik even wennen. In het begin had ik ook het idee dat ik enorm stonk maar mensen om me heen roken echt niks (ja heb het gevraagd haha).

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:34

Maar dat geldt niet voor iedereen en/of voor iedere deo. Dat zou ook weer een verkeerd beeld schetsen.

Mijn oksels zijn of voelen niet natter.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:44

Ik had er geen last van met Nuud. Ook de eerste dagen niet. Ben omgeschakeld volgens de instructies. Heb ook Wild en Lovi en ook daarmee niet overmatig zweten en ik ruil gewoon de hele dag fris.