Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 147 van de 175 [ 4351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 175  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

 
Profiel   

Imker schreef
Even een vraagje tussendoor. Mij is ontschoten of de HA me belt voor de uitslag of dat ik die via een ander kanaal binnen krijg?


Ik kreeg een brief thuis.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:36 



 
Profiel   

Ik heb ook een brief gekregen. 1.5 week na het uitstrijkje, dus mooi snel. Geen HPV gevonden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:59 



 
Profiel   

Ik heb vorige week weer mijn 1e check up uitstrijkje gehad, na mijn lisexicie half jaar geleden.

Vrijdag uitslag.... toch spannend weer. :\

jen schreef
Zijn er mensen die een lisexicie hebben ondergaan die ik over persoonlijke dingen wat zou mogen vragen in een privé berichtje?


Ja dat mag hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:08 



 
Profiel   

Imker schreef
Even een vraagje tussendoor. Mij is ontschoten of de HA me belt voor de uitslag of dat ik die via een ander kanaal binnen krijg?


Je krijgt sowieso een brief thuis, maar de huisarts heeft de uitslag eerder. Mijn uitslag was niet goed en ik kreeg toen eerder telefoon van de huisarts dan dat ik de brief in huis had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:10 



 
Profiel   

Vandaag de brief met de uitslag van de zelftest ontvangen. Gelukkig alles ok :) opgelucht dat ik niet naar de huisarts hoef :+
De brief is best snel trouwens, twee weken geleden alles ingestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:25 



 
Profiel   

Vivat schreef
Vandaag de brief met de uitslag van de zelftest ontvangen. Gelukkig alles ok :) opgelucht dat ik niet naar de huisarts hoef :+
De brief is best snel trouwens, twee weken geleden alles ingestuurd.


Wat fijn!! *\o/*

Lekker vijf jaar relaxen jij!!

Ik krijg in januari waarschijnlijk een nieuwe oproep. Gisteren met een vrouwelijke huisarts gesproken en besloten te stoppen met de prikpil.

Een uitstrijkje kan toch niet als je menstrueert? Hoe los je dat in de praktijk op als je dat plotseling wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:53 



 
Profiel   

Verzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:28 



 
Profiel   

Valerie93 schreef
Ik kom ook even topic binnenvallen. Vorig jaar een 3a1, dit jaar een 3a2. Dus verder onderzoek gehad. Hier is een biopt bij afgenomen.
Kreeg toevallig vanavond mailtje binnen dat uitslag binnen was. Dit bleek gelukkig een CIN1 te zijn.

Toch een geruststelling al vraag ik mij wel af waar de 3a2 dan vandaan kwam. Krijg 2 december pas het officiële uitslag gesprek.


Gisteren al de officiële uitslag gekregen. Was inderdaad een CIN1 dus goede uitkomst. Nu over half jaar weer controle

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:20 



 
Profiel   

Inderdaad Janine1990
In de uitleg van de zelftest stond volgens mij ook dat je in dat geval de zelftest uit moet stellen. Dan zal het bij de huisarts ook wel zo gaan verwacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:57 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Vivat schreef
Vandaag de brief met de uitslag van de zelftest ontvangen. Gelukkig alles ok :) opgelucht dat ik niet naar de huisarts hoef :+
De brief is best snel trouwens, twee weken geleden alles ingestuurd.


Wat fijn!! *\o/*

Lekker vijf jaar relaxen jij!!

Ik krijg in januari waarschijnlijk een nieuwe oproep. Gisteren met een vrouwelijke huisarts gesproken en besloten te stoppen met de prikpil.

Een uitstrijkje kan toch niet als je menstrueert? Hoe los je dat in de praktijk op als je dat plotseling wordt?

Afspraak verzetten naar een ander moment, moest ik inderdaad ook doen i.v.m. ongesteldheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:57 



 
Profiel   

Mijn uitslag kwam vandaag met de post mee. HPV, dus over een half jaar krijg ik een uitnodiging om een nieuw uitstrijkje te laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:36 



 
Profiel   

Goede uitslag gekregen vandaag , de snijranden zijn schoon van het weefsel wat ze hebben weggehaald *\o/*
Over een half jaar weer controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:22 



 
Profiel   

M_arvellous schreef
Goede uitslag gekregen vandaag , de snijranden zijn schoon van het weefsel wat ze hebben weggehaald *\o/*
Over een half jaar weer controle.


Wat een goed nieuws en een geruststelling voor je! Hopelijk heb je over een half jaar weer goed nieuws!

Hier vandaag weer biopten genomen en nu maar wachten op de uitslag. Arts vermoeden zo op het eerste gezicht wel dat het weer een llisexie gaat worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 20:21 



 
Profiel   

Ik ben vandaag geweest, was zo gebeurd :j

Nu wachten op de uitslag, hoewel ik weinig ervan verwacht toch spannend for some reason :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 22:20 



 
Profiel   

Hier was het controle uitstrijkje, de eerste weer na de lisexcisie, "niet goed". Geen HPV virus meer gelukkig, maar wel pap cellen. Dus de 31ste ( :+ ) krijg ik weer een biopsie.

Hoop dat meevalt... want ik vind het ergens wel poedersuiker dat ondanks de lisexcisie, nu nog niet weg is.


Barbabientje schreef
Ik ben vandaag geweest, was zo gebeurd :j

Nu wachten op de uitslag, hoewel ik weinig ervan verwacht toch spannend for some reason :+


Ik ga duimen voor je _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 23:15 



 
Profiel   

Was bij mij ook Amber_ na lisexcisie nog ruime 2 jaar afwijkende uitstrijkjes gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 23:16 



 
Profiel   

Mars schreef
Was bij mij ook Amber_ na lisexcisie nog ruime 2 jaar afwijkende uitstrijkjes gehad.


Echt?! Blegh....
Heb afgelopen 2 jaar al zoveel ziekenhuizen van binnen gezien. Ben er wel klaar mee :Y)

Mijn gynaecoloog zei dat beter was om met kinderen te wachten tot alles rustig was, omdat ze je niet behandelen tijdens zwangerschap. Alleen nu had ik wel verwacht dat het opgelost zou zijn >;) Wat zijn jullie ervaringen, meningen, etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 23:18 



 
Profiel   

Ja, mijn lichaam deed er langer over om alles op te ruimen. Ik bleef wel onder controle.
Geen idee mbt kinderwens, die heb ik niet. Maar kan me voorstellen dat zwangerschap en evt verdere behandelingen elkaar in de weg kunnen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 23:54 



 
Profiel   

Ik heb een tijdje geleden mijn eerste uitstrijkje gehad, hpv-positief. Nu onlangs de herhaling, waarbij afwijkende cellen zijn gevonden, pap 2 volgens mijn HA. Nu heb ik dus een afspraak bij de gynaecoloog staan voor over een paar weken. Ik ben me alvast wat aan het inlezen, en hoewel ik weet dat de kans erg klein is dat er een ingreep nodig is, heb ik 2 vragen over het traject.

Hopelijk kan iemand die hier alvast beantwoorden (ik ga natuurlijk ook sowieso in overleg met de gynaecoloog). Namelijk, klopt het dat een biopt geen verhoogd risico op vroeggeboorte geeft? Ik vermoed van wel, aangezien ik hierover niets kan vinden :-) En ten tweede, heeft iemand hier ervaringen met alternatieven voor een lisexcisie? Ik lees wat over Imiquimod creme, geen idee of dit een veel gebruikt iets is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:26 



 
Profiel   

Ook bij mij was het niet goed, Pap3b met CIN3. Ik moet 10 januari voor een lisexcisie.. zie vooral op tegen de geur die er schijnt af te komen? -O- Iemand hier ervaringen mee?

En als ik lees dat sommige al langere tijd hiermee lopen en het steeds terugkomt is niet erg bemoedigend -O- Weet iemand wat de kansen zijn dat het weer terugkomt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:05 



 
Profiel   

Helaas is het bij mij idd weer terug. Ik heb in juni een lisexcisie gehad. Ik moet morgen weer terug voor de biopsie.

Ik heb een roesje gehad, dus niks geroken. Als ik weer een lisexcisie moet, kies ik weer een roesje. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 13:06 



 
Profiel   

Het ruikt een beetje naar verbrand vlees, maar ik vond het niet naar ofzo? Misschien beetje gekke gedachte alleen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 13:09 



 
Profiel   

Ik vond t ook niet heel naar ruiken, niet super intens of zo vervelend dat ik er niet lekker van werd ofzo. Het is ook zo weer weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 14:35 



 
Profiel   

Amber_ schreef
Helaas is het bij mij idd weer terug. Ik heb in juni een lisexcisie gehad. Ik moet morgen weer terug voor de biopsie.

Ik heb een roesje gehad, dus niks geroken. Als ik weer een lisexcisie moet, kies ik weer een roesje. :j

Oh dat hebben ze dan snel weer gecheckt, dat is wel fijn. Bij mij werd geen keuze aangegeven, ik word plaatselijk verdoofd.

Fijn om te weten dat de geur bij jullie mee viel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 14:54 



 
Profiel   

Ik vond het heel erg meevallen, de geur.
Daarna waren bij mij alle uitstrijkjes weer goed na die tijd. Is nu 3,5 jaar geleden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 15:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 147 van de 175 [ 4351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 175  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen