Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 
Profiel   

janderegelaa schreef
Roosje01 schreef
Kreeg gisteren bericht van ing dat je nu via hun ook bij cz kunt maar wel een vrij standaard pakket met weinig extra opties wel goedkoop. maximale was 10 fysio, anticonceptie en tandarts vergoeding 75% tot 300. Dus als je weinig nodig hebt. Was iets van 138 ofzo per maand.
Ik ga ook is kijken of mijn gemeente iets heeft.

De basispremie bij CZ is al 145 euro.


Mijn basispremie bij CZ voor volgend jaar zit onder de 135, dus dat is niet altijd zo. Dat verschil zit in de hoeveelheid vergoeding bij niet gecontracteerde zorg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:35 



 
Profiel   

Sorry, ik ging uit van een restitutiepolis. En dan begint CZ bij 145 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:19 



 
Profiel   

Oh dan ga ik ook is via independer kijken gratis bol bon is altijd leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:39 



 
Profiel   

Matheno schreef
Ik blijf bij Anderzorg. Ik betaalde 88 euro per maand en nu wordt het 95 helaas.
Alleen een basisverzekering, maximale eigen risico en ik betaal een jaar vooruit wat extra korting geeft.
2x per jaar heb ik controle bij de tandarts, maar dat is voor mij goedkoper om zelf te betalen (35 euro per controle) dan een tandarts verzekering.


Bij FBTO is deze verzekering wel nog 88.95 per maand. Ik ga ook overstappen naar hun met maximale eigen risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:04 



 
Profiel   

Het is aan het begin van het topic al voorbij gekomen, maar voor de ervaringsdeskundigen - wat is nu verstandig in het geval van een eventuele "normale zwangerschap" zonder poespas. Kiezen voor een basisverzekering waar al het e.e.a. in gedekt (muv eigen risico) is of een aanvullende verzekering afsluiten? Ik kom er even niet uit :) Vind het zonde om meer te betalen terwijl je er in grote lijnen niets aan hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:14 



 
Profiel   

Nou, dan hangt natuurlijk af van je verzekering, wat die precies dekt bij het pakket.

Afgelopen jaar heb ik het voor mezelf berekend:
Extra premie op jaar basis (was bij mij grootste pakket verzekeraar)

Uitgegaan van de volgende kosten:
Thuisbevalling (geen extra kosten)
Eigen bijdrage kraamzorg
1 consult lactatiekundige (uiteindelijk niet nodig gehad)

Dit was totaal lager dan de extra premie. Wel een kleine aanvullende verzekering gehad omdat ik wel fysio wilde (9 behandelingen), daar heb ik ook wel gebruik van gemaakt. Ook had ik mijn eigen risico weer omlaag gedaan (had hem extra hoog staan), maar achteraf is dat niet nodig geweest, want nauwelijk eigen risico verbruikt.

Maar als je in het ziekenhuis wil bevallen (zonder medische indicatie) zit je al aan veel hogere kosten die een uitgebreide aanvullende verzekering mogelijk wel vergoed. En de andere afweging: kun je het betalen als je het toch zou willen? Zo nee, dan is extra verzekeren misschien wel verstandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:27 



 
Profiel   

ik zit te twijfelen of ik ga overstappen of niet.
ik kan collectief verzekerd worden via mijn werk.

ik zit bij zilverenkruis. opzich tevreden.

Twijfel over CZ (meer fysio behandelingen, minder tandarts vergoeding) wel iets goedkoper.
Maar word waarschijnlijk mijn psycholoog niet vergoed.

Of DSW.
Kan niet collectief. wel meer fysio vergoedingen dan ZK. tandarts zit bij in de aanvullende verzekering.

laat het nog beetje afhangen of ZK mijn psycholoog wel gaat contracteren.
Bij DSW kan je je eigen zorgverleners kiezen volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:47 



 
Profiel   

Eloya schreef
ik zit te twijfelen of ik ga overstappen of niet.
ik kan collectief verzekerd worden via mijn werk.

ik zit bij zilverenkruis. opzich tevreden.

Twijfel over CZ (meer fysio behandelingen, minder tandarts vergoeding) wel iets goedkoper.
Maar word waarschijnlijk mijn psycholoog niet vergoed.

Of DSW.
Kan niet collectief. wel meer fysio vergoedingen dan ZK. tandarts zit bij in de aanvullende verzekering.

laat het nog beetje afhangen of ZK mijn psycholoog wel gaat contracteren.
Bij DSW kan je je eigen zorgverleners kiezen volgens mij

Zeker niet! DSW is geen restitutiepolis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:24 



 
Profiel   

Ik zit nu een aantal jaar bij DSW en heb nog nooit iets zelf moeten betalen.
Heb nu de AV van mijn man opgehoogd ivm te verwachten tandartskosten en de mijne verlaagd.
Ik ben zeer tevreden over DSW maar moet zeggen hiervoor zat ik bij ZK en dat was ook goed, het scheelt me alleen teveel geld voor dezelfde behandelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:38 



 
Profiel   

DSW heeft inderdaad geen restitutiepolis maar mbt keuzevrijheid welke zorgverlener.
Heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:55 



 
Profiel   

ik zag het later idd geen restitutie. maar de zorgverleners waarbij ik zorg afneem hebben contract bij DSW. ook mijn psycholoog. dus alsnog een goede optie.

neig nu wel sterk om naar hen over te stappen. Want collectiviteit gaat er waarschijnlijk in 2023 af.
En bij DSW ben ik dan zonder collectiviteit goedkoper uit.

Plus had vandaag een behoorlijk gedoetje met ZK klantenservice. Wat niet veel vertrouwen geeft.
maar heb nog even voor eind december.
En ZK heeft nog niet bekend gemaakt of ze mijn zorgverleners contracteren of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:11 



 
Profiel   

Eloya schreef
ik zag het later idd geen restitutie. maar de zorgverleners waarbij ik zorg afneem hebben contract bij DSW. ook mijn psycholoog. dus alsnog een goede optie.

neig nu wel sterk om naar hen over te stappen. Want collectiviteit gaat er waarschijnlijk in 2023 af.
En bij DSW ben ik dan zonder collectiviteit goedkoper uit.

Plus had vandaag een behoorlijk gedoetje met ZK klantenservice. Wat niet veel vertrouwen geeft.
maar heb nog even voor eind december.
En ZK heeft nog niet bekend gemaakt of ze mijn zorgverleners contracteren of niet.

Lees je wel goed in mbt het GGZ
Daar gelden in zijn geheel nieuwe regels voor 2022
https://www.nza.nl/zorgsectoren/geestel ... gz-in-2022

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:54 



 
Profiel   

Over gecontracteerde en ongecontracteerde zorg binnen de GGZ:
(zo is mijn uitgelegd door therapeut van familielid)

Bij gecontracteerde GGZ zorg eist de verzekeraar inzage in je medisch dossier.
Oftewel: de verzekeraar gaat op de stoel van de behandelaar zitten.
Verzekeraar heeft een mening over wat er bij je wordt behandeld, hoe lang en op welke manier.
En bemoeit zich hiermee.

Als ik hier lang over nadenk, krijg ik daar een behoorlijk rot gevoel over.
("verzekeraar praat dit weer goed onder het mom van: anders wordt er onnodig en zinloos behandeld") Zeker op het gebied van geestelijke gezondheidszorg vind ik de privacy van een cliënt vreselijk belangrijk.

Dit is de reden dat die betreffende praktijk bewust niet voor een contract koos met een zorgverzekeraar. Om het privacy van de cliënten te waarborgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:25 



 
Profiel   

Ja dat is al heel lang een nare discussie. Dat met medicijnen is ook stuitend. Wel medicatie die niet werkt vergoeden maar werkende medicijnen ho maar |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:30 



 

hoefnageltje schreef
Over gecontracteerde en ongecontracteerde zorg binnen de GGZ:
(zo is mijn uitgelegd door therapeut van familielid)

Bij gecontracteerde GGZ zorg eist de verzekeraar inzage in je medisch dossier.
Oftewel: de verzekeraar gaat op de stoel van de behandelaar zitten.
Verzekeraar heeft een mening over wat er bij je wordt behandeld, hoe lang en op welke manier.
En bemoeit zich hiermee.

Als ik hier lang over nadenk, krijg ik daar een behoorlijk rot gevoel over.
("verzekeraar praat dit weer goed onder het mom van: anders wordt er onnodig en zinloos behandeld") Zeker op het gebied van geestelijke gezondheidszorg vind ik de privacy van een cliënt vreselijk belangrijk.

Dit is de reden dat die betreffende praktijk bewust niet voor een contract koos met een zorgverzekeraar. Om het privacy van de cliënten te waarborgen.


Mijn psycholoog gaf aan dat er nooit meer informatie dan de diagnose naar de verzekering gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:31 



 
Profiel   

Dat verzekeraar op stoel behandelaar kostte mij mijn super fysio, die is er dankzij die idioterie mee opgehouden. Hij had meer dan enkel fysio opleiding, behandelde (succesvol!!) met dat extra een patient en verzekering maakte stampij (even vergetende dat die patient al bij andere fysio geweest was zonder succes).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:49 



 
Profiel   

[***] schreef
hoefnageltje schreef
Over gecontracteerde en ongecontracteerde zorg binnen de GGZ:
(zo is mijn uitgelegd door therapeut van familielid)

Bij gecontracteerde GGZ zorg eist de verzekeraar inzage in je medisch dossier.
Oftewel: de verzekeraar gaat op de stoel van de behandelaar zitten.
Verzekeraar heeft een mening over wat er bij je wordt behandeld, hoe lang en op welke manier.
En bemoeit zich hiermee.

Als ik hier lang over nadenk, krijg ik daar een behoorlijk rot gevoel over.
("verzekeraar praat dit weer goed onder het mom van: anders wordt er onnodig en zinloos behandeld") Zeker op het gebied van geestelijke gezondheidszorg vind ik de privacy van een cliënt vreselijk belangrijk.

Dit is de reden dat die betreffende praktijk bewust niet voor een contract koos met een zorgverzekeraar. Om het privacy van de cliënten te waarborgen.


Mijn psycholoog gaf aan dat er nooit meer informatie dan de diagnose naar de verzekering gaat?


Behandelaar zal niet uit zichzelf informatie aan verzekeraar verstrekken.
Maar de verzekeraar kan dus wel inzage eisen in het patiëntendossier.
In elk geval dus bij de gecontracteerde geestelijke gezondheidszorg.
En zich met de aard/vorm/duur van de behandeling gaan bemoeien.
(geen idee hoe dat zit met "normale" zorg)

Ik zat inmiddels te denken aan een restitutiepolis (maar zie te veel op tegen de administratie -O- )
Maar kennelijk heeft tegenwoordig een restitutiepolis met "vrije keuze" ook geen zin meer, als de verzekeraars nu "vrije keuze" uit de door hun gecontracteerde aanbieders aanbieden.
(dat begreep ik tenminste uit eerdere berichten hier)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:09 



 
Profiel   

Ik wil aankomend jaar graag een beugel behandeling ondergaan met doorzichtige beugels (invisalign).
Geen lang traject want heb eerder een beugel gehad.
Weet iemand welke aanvullende tandarts verzekering hiervoor het beste is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 23:21 



 
Profiel   

Orthodontie heeft bij de meeste verzekeraars een wachttijd van een jaar, wel goed om naar te kijken.
Hier staat een redelijk compleet overzicht: https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/or ... af-18-jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 23:23 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Ik wil aankomend jaar graag een beugel behandeling ondergaan met doorzichtige beugels (invisalign).
Geen lang traject want heb eerder een beugel gehad.
Weet iemand welke aanvullende tandarts verzekering hiervoor het beste is?

En waar je bij Invisalign heel goed op moet letten is dat ze de techniekkosten in 1 keer berekenen en veel verzekeraars vergoeden over een bepaalde periode en niet in 1 keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 23:33 



 
Profiel   

Misschien hier iemand de gouden tip.

Zit nu bij promovendum. Uitgebreid tandarts en fysio. Betaal nu 168 en dat gaat naar 176.
Promovendum wordt volgend jaar VGZ.

Nu zoek ik een nieuwe verzekering met de volgende aanvulling.
Tandarts vergoeding €250
Fysio 4, 6 of 9x
Eigen risico €350

Heb naar Just gekeken, daar ben ik met een goede €125,- klaar. Iemand bekend met hen?


Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 04-12-21 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 23:39 



 
Profiel   

Wil je vrije keus of is beperktere keus qua zorgverleners ook prima?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 23:47 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Wil je vrije keus of is beperktere keus qua zorgverleners ook prima?


Beperkte keuze is prima als het ziekenhuis waar ik bekend ben er maar bij zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 23:47 



 
Profiel   

Bij DSW zou je voor 151 euro klaar zijn, AV standaard. Ditzo vond ik ook heel fijn, daar zit je op zo'n 159 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 23:49 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Heb naar Just gekeken, daar ben ik met een goede €125,- klaar. Iemand bekend met hen?


Ik heb afgelopen jaren bij Just gezeten. Het is CZ, je zit ook in hun online omgeving. Die is overzichtelijk en ze zijn snel met reageren op vragen. Betalingen ook geen problemen mee gehad.
Wel goed kijken of je zorg gecontracteerd is. Ze vergoeden een kleiner deel bij niet gecontracteerd dan anderen en je moet soms vooraf toestemming vragen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 00:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen