Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:14

Mijn gemiddelde hartslag is 59 in rust.

Mooi rondje, Lien.

Goede rentree, Duke. Zondag genieten!

Hopelijk heb je snel geen last meer van je knie, Dilan. Mooie foto’s!

Ik heb ook wel een lopersknie gehad, of zoiets. Een van mijn bovenbeenspieren trekt te hard Van de fysio o.a. de tip gekregen om ‘s avonds het been bij de enkel te pakken en dan tegen het bil aan te trekken. Dat scheelt wel iets.
Heel gek, de meeste blessures heb ik aan mijn linkerbeen gehad. :+

Gisteravond weer met de collega’s getraind. Klein groepje, dus dat mag nog. Had nog wel wat last van zondag. Volgende keer toch maar even melden. Ook nog wat last van m’n knieën nu.
De training op dinsdagavond is voorlopig afgelast.

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:19

Dilan, als je instagram hebt kun je eens kijken naar het account van Dr. Caleb Burgess.
Heeft gisteren toevallig nog oefeningen gepost voor als je een lopersknie hebt.

Ik heb deze week twee keer gelopen en ook alweer last van mijn knie.. baal enorm!!

Vervelend dat het inloggen bij Stryd niet lukt. Mijn vriend heeft het via de creditcard gedaan dus kan je niet helpen!

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:07

@SV: het membership bied je persoonlijke trainingsschema's en informatie over je herstel. De belangrijkste meetinformatie is allemaal beschikbaar zonder abonnement.

@Namiro met behulp van een behulpzame dame bij de klantenservice is het voor mij geregeld :)

Net dus maar eventjes een klein rondje gedaan. Kon het natuurlijk niet laten :') heel veel gegevens en er is nog meer beschikbaar. Komende tijd maar eens uitzoeken wat het allemaal doet en betekent..

Afbeelding

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:34

Wauw, flink tempo, Musli!

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 21:54

Mooi tempo :j
Maar zo te zien laat ie zonder abonnement niet meer zien dan mijn horloge/ bijbehorende app doen.

Nou was dat horloge ook wel even een investering, maargoed :')

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:55

Puera schreef:
Wauw, flink tempo, Musli!

Thanks :) was ook niet heel ver, 4km. Maar wel even lekker knallen...

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-21 13:02

Net de gewonnen short en shirt binnen van de winactie die Supervixen en ik wonnen. :D

Nog wel even wachten met gebruiken, want het is ultradun spul.
Wel heel erg fijn voor de zomer, gezien ik het gauw te warm heb :j

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:51

Ik heb nog niks binnen ;(.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-21 13:57

Supervixen schreef:
Ik heb nog niks binnen ;(.

Pakketjes is geen pijl op te trekken momenteel.

Begin vd week dumbells besteld bij Bol, nog niks in huis.
Donderdag een drinkgordel besteld, vrijdag ontvangen.
Winterjas besteld, zou vandaag geleverd worden, is nog niet verzonden.

Nou snap ik het wel, gezien Black Friday en komende feestdagen

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:58

Wat leuk Dilan! Welk merk kleding hebben jullie gewonnen? Jammer dat jouw setje nog niet binnen is @SV.

Hier net een lekkere run gedaan. De Stryd wilde graag een uur training meten om wat meer informatie te ontvangen en wat betere meting te kunnen uitvoeren. Dus daar ging ik maar, wilde eigenlijk rustig aan doen, maar het regende en ik wilde gewoon snel weer naar huis. Moet namelijk nog lunchen en om 15u weer bij m'n schoonouders zijn. Haha. Ging wel heel goed :j

Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 16:07

Lekker loopje!

Ik ben net ook even kort geweest in de regen, 6km met wat versnellingen en daarna een kwartiertje kracht/rekken/strekken.

Morgen trail, heb een route van 16km uitgezocht over bekende paden. Mijn vriend heeft last van de peesplaat in zijn bovenbeen, anders zou het wel een langere loop worden.
Woensdag maar weer lang in mijn eentje, op mijn vrije dag.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 16:37

Ik ben even aan het twijfelen of ik nu in de regen ga of om 17.00 in het donker maar droog. Ik denk het laatste. Langzaam rondje op de planning vandaag.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-21 17:09

SV, aii, hopelijk is je vriend snel hersteld :=

Ik heb vanochtend ruim 5 km gewandeld. Knie voelde eigenlijk prima, zelfs tijdens een stukje draven met de pony. :)
Fingers crossed dat ik morgen een minirondje kan hobbelen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 19:25

Hier na drie dagen niet lekker zijn kon ik de lonkende nieuwe kleren niet weerstaan. Had op de planning om om 15u te gaan. Moest er voor nog veel doen dus was even haasten.
En echt zotjes, maar na drie dagen wind en sneeuw en regen klaarde het precies om 15u op en ging het zonnetje hier speciaal voor mij schijnen *\o/* :')

Ik ben gelijk die ene uit men in Black: het weer volgt mijn gemoed haha :')

Maar goed setje aan, nog even verwonderd staan kijken hoe de sportbh van fusion de twee dames omtoverde tot 1 halve voetbal >;) en vertrokken. Voelde heel erg traag en sloom maar had er wel zin in verder dus gewoon lekker verder hobbelen.

Heb ik dus dik tien seconden sneller gelopen dan ik de laatste weken doe op deze afstanden :) dat zijn echt de lekkere dagen :j


Afbeelding

Edit: kleren van fusion dik goedgekeurd. Wat een lekkere stofjes allemaal!

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 19:49

Lekker Poes :j

Hier bewust wat langzamer maar wel heel erg lekker gelopen in de wegtrekkende regen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was ook echt even nodig om mijn hoofd leeg te maken. Hoop leuke dingen maar vandaag ook een hele moeilijke maar goede beslissing genomen. Even de buitenlucht in en rennen is dan de beste oplossing. Kwam tevreden weer terug.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:20

De opluchting kan soms groot zijn als je dan eindelijk de knoop doorhakt e. Als je even je hart wil luchten doe gerust!

Mooie foto’s.

Zit jij ook op Strava eigenlijk? Ik zie precies niemand van het groepje bijna.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:29

Geen Strava hier :o

Zat al een jaar tegen deze beslissing aan te hikken, en nu kwam er een kans voorbij die de beslissing forceerde. Even moeilijk, maar nu ik alles heb laten bezinken ben ik er eigenlijk wel heel blij mee. Ik ga in ieder geval meer tijd krijgen voor hardlopen :')

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 23:23

Soms kan hardlopen zo fijn zijn om je hoofd leeg te maken! Hele mooie foto's ook.

Welkom bij de fusion fanclub poes.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 23:42

Supervixen schreef:
Soms kan hardlopen zo fijn zijn om je hoofd leeg te maken! Hele mooie foto's ook.

Welkom bij de fusion fanclub poes.


Thx <3 _O-

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 12:06

Mooie statistieken hier weer! Zoveel respect voor jullie afstanden.
Dapper Gaucho dat je gewoon ging en het je hielp alles op een rijtje te krijgen.

Ik had vanmorgen ook een nieuwe mijlpaal. Ging erg lekker en blij met dit beetje meer.
Afbeelding

8 km en een fijn rondje door de polder.

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:59

Goed bezig allemaal!

Hier een rondje van 4 mijl gelopen, samen met mijn partner. Mijn blessure speelt alleen wel weer wat op. Even kijken of ik het met wat oefeningen kan oplossen, en anders maar een bezoekje aan de fysio plannen.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 14:26

Puera schreef:
Goed bezig allemaal!

Hier een rondje van 4 mijl gelopen, samen met mijn partner. Mijn blessure speelt alleen wel weer wat op. Even kijken of ik het met wat oefeningen kan oplossen, en anders maar een bezoekje aan de fysio plannen.

Ahh vervelend zeg :(

Hier vanochtend voor een voorzichtig rondje gelopen. Zoveel mogelijk vlak. En heel erg op mijn loophouding gelet dit keer.
Ging niet eens verkeerd. Wel wat last van de spieren in mijn kuiten en hamatrings. Maar als dat het enige is... die spieren zijn prima te trainen.

Heb in totaal 5 km gedaan. Dijkje op wel gewandeld om mijn knie te beschermen. 1x gewandeld omdat ik mijn kuiten dusdanig voelde dat mijn techniek minder werd. En 1x omdat ik heel lichte pijn in mijn knie voelde.

Uiteindelijk toch nog 6:30 min/km gelopen, dus helemaal niet verkeerd :)

Merk ook echt dat, zodra ik niet op mijn houding let, ik wat meer 'op het asfalt klap' en dus mijn knie voel.
Dus moet goed opletten dat ik niet te grote stappen neem en mijn voet goed laat afrollen.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:09

Hoi, stille meelezer meldt zich/komt onder steen vandaan :D

Wat lopen jullie trouwens grote afstanden *pum* . Ik vind 8 km al een flinke ronde.

Doen jullie naast het hardlopen ook krachttraining? Ik deed het nooit, vond het wat onzin (en niet leuk :') ) maar sinds ik (maar 1x per week) buikspier- en beenspier versterkende oefeningen doe is mijn loopsnelheid ineens enorm verbeterd. Blijkbaar heeft het dus wel effect.

Mijn doel is trouwens niet om mijn snelheid te verbeteren, maar ik wilde wat meer spier kweken in mijn bovenlichaam :P m'n benen zie je wel door het hardlopen, maar de bovenkant heb ik weinig definitie/spiermassa. Verwacht niet veel van 1x p.w. hoor, maar ik wil ook niet vaker want het is niet mijn ding :') maar dus wel leuk dat het resultaat geeft.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:31

Puera balen dat je blessure opspeelt, even rustig aan doen dus.

Dilan fijn dat het goed ging, is het dan niet handiger voor je knie om dan een vlak onverhard pad te nemen? Dat landt net wat zachter. Is maar een idee hoor.

Fearn ik ben ook geen fan van krachttraining, maar ik heb het eigenlijk wel nodig met de afstanden die ik afleg. Dus ik doe het nu maar weer trouw 1 of 2 keer per week een half uurtje. Ik heb een tijd geleden een docu gezien, waarbij ze lieten zien dat kracht zeker zin heeft ter ondersteuning van het lopen als je het maar één keer per week doet. Als je dan maar wel de grote spiergroepen aan bod laat komen.

Vanmorgen met mijn vriend een pittige trail van 16km gedaan over bekende paadjes hier in de buurt. Veel modder, technische paden en ongeveer 350 hoogtemeters.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 15:37

Welkom :)

Ik deed geen krachttraining meer (voorheen wel fanatiek gedaan). Haal er geen plezier meer uit.
Helaas 'moet' ik nu wel wat lichte krachttraining doen, omdat ik anders misschien nog meer blessures krijg.

Denk dat je met 1x per week trainen idd niet heel veel spierdefinitie gaat zien. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je daarnaast doet en wat je eet. :)

SV, supermooi daar :D
Vlak en onverhard heeft mijn voorkeur idd. Maar hier zit je al gauw in de duinen met mul zand als je van de verharde paden af gaat.
Als ik veel vlak wil blijven, dan ben ik beperkt tot een rondje van maximaal 3 km geloof ik :')

Vind juist die slingerende duinpaden normaal heel leuk, maar daar krijg ik dus wel last van nu.

Wil binnenkort wel weer langs een hardloopwinkel, om even te kijken welke schoenen ik het best kan gebruiken