"Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 12:45

Het ging hier toch over wie er zieker was van andere virussen dan normaal :+. De laatste pagina's gaan volgens mij over totaal wat anders , dan waar het topic oorspronkelijk over ging.

Misschien weer tijd om on-topic te gaan?

--
Wat ik wel vaker heb sinds corona is meer niezen , dat duurt dan een paar dagen en dan is het weer zo goed als over. Zit dan toch te denken dat ik een klein virusje heb opgelopen maar het te zwak is om mij echt 'ziek' te maken.

Ik twijfel om ooit nog eens een allergietestje te doen omtrent huisstofmijt want het jeukt ook nog eens ontzettend in mijn neus.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 12:47

En in de oorlog was het geen sociale uitsluiting maar een vervolging van mensen, op geloof, politieke overtuiging enz..met als gevolg de dood.

Nee hoor jij snapt het, maar misschien even uit je drama rol komen en je ogen open doen

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 12:51

Zebrastreep schreef:
Het ging hier toch over wie er zieker was van andere virussen dan normaal :+. De laatste pagina's gaan volgens mij over totaal wat anders , dan waar het topic oorspronkelijk over ging.

Misschien weer tijd om on-topic te gaan?


Mee eens, maar als er grove vergelijkingen worden gemaakt die kant noch wal raken moet dat wel even benoemd worden imo.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 12:58

LWDaisy schreef:
Maar in het kader van mijn opleiding tot gids, moest ik een keuze maken. Ik heb voor het vaccin gekozen - en ben daar heel verdrietig om. Ik voel me gedwongen en gepusht. Ik heb mijn principes omwille van mijn droom opzij moeten zitten, en voel me daardoor een dikke hypocriet.

En dit is iets wat ik absoluut niet kan volgen. Ik probeer het wel te begrijpen hoor, maar ik snap het gewoon niet. Wat heeft vaccineren met principes te maken ? Het is niets meer dan een prikje. Een door-de-weekse medische interventie, zoals er duizenden bestaan.

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 12:59

Zebrastreep schreef:
Het ging hier toch over wie er zieker was van andere virussen dan normaal :+. De laatste pagina's gaan volgens mij over totaal wat anders , dan waar het topic oorspronkelijk over ging.

Misschien weer tijd om on-topic te gaan?

--
Wat ik wel vaker heb sinds corona is meer niezen , dat duurt dan een paar dagen en dan is het weer zo goed als over. Zit dan toch te denken dat ik een klein virusje heb opgelopen maar het te zwak is om mij echt 'ziek' te maken.

Ik twijfel om ooit nog eens een allergietestje te doen omtrent huisstofmijt want het jeukt ook nog eens ontzettend in mijn neus.

Echwel hoezo, geen sociale uitsluiting tijdens de oorlog? Die was er wel? Vervolging was er zeker ook, maar daarvoor was er toch wel degelijk sociale uitsluiting? Niet op basis van wel/geen vaccin, daar heb je 100% gelijk in.


Niezen is bij mij echt een issue, ik kan echt nooit maar 1x niezen, moet altijd meteen minstens een keer of 4 niezen, meestal springen dan ook nog eens de tranen in de ogen en moet ik huilen :')

BigBen met open armen zeker niet, ik begrijp ook wel dat het enorm druk is, en dat je liever moet wegblijven als het niet echt nodig is. Maar ik ben geen dokter, ik kan niet of héél moeilijk wanneer dat dan juist wel of niet nodig is. In mijn ogen was het nodig, mijn vriend stond klaar om tegen de grond te gaan. En no way dat ik die dan weer recht krijg.

En ivm mijn stiefvader - ik zei het al eerder, en herhaal het bij deze: dat is het gevoel dat mijn ouders kregen. Ik zeg niet dat het daadwerkelijk zo is, wel dat zij met dat gevoel naar huis zijn gegaan.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:00

Ibbel schreef:
Zebrastreep schreef:
Het ging hier toch over wie er zieker was van andere virussen dan normaal :+. De laatste pagina's gaan volgens mij over totaal wat anders , dan waar het topic oorspronkelijk over ging.

Misschien weer tijd om on-topic te gaan?


Mee eens, maar als er grove vergelijkingen worden gemaakt die kant noch wal raken moet dat wel even benoemd worden imo.


Dat is zeker waar , maar uit mijn ervaring hebben die mensen zo'n grote plaat voor hun hoofd dat het nauwelijks zin heeft om ze bewust te maken van hun acties....Negeren is dan veel beter.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:03

Nee Zebrastreep dit.mag je nooit en te nimmer negeren, door het negeren van velen zijn 6miljoen mensen vermoord

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:06

Echwel schreef:
Nee Zebrastreep dit.mag je nooit en te nimmer negeren, door het negeren van velen zijn 6miljoen mensen vermoord


Zo bedoel ik het niet hoor.... Maar meer dat die mensen zo lastig bewust te krijgen zijn van wat ze zeggen puur omdat ze geen idee hebben wat ze nu aan het zeggen zijn. Ze denken zeg maar niet na over hun woorden , maar vinden stellig dat ze ook nog gelijk hebben ook. Ook al is dat zeker niet zo. Maar goed we gaan dit soort mensen veel vaker hebben in de toekomst die dit soort uitspraken gaan doen. Ik zit nu al bijna 2 jaar met verbazing te kijken naar wat sommige mensen zeggen. En als je er wat van zegt ben je een schaap of een volgeling.

Maar dat is het laatste wat ik erover zeg want nu gaan we weer enorm de andere kant op.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:07

LWDaisy heeft geen plaat voor haar hoofd...

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:13

BigBen schreef:
LWDaisy heeft geen plaat voor haar hoofd...


Omdat het duidelijk weer verkeerd begrepen wordt het ging om de uitspraak van Loveglove

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:01

Nee lieve schat, het komt NIET in de buurt. Eigen keus versus uitgesloten worden op afkomst is NOOIT te vergelijken.

Sociale uitsluiting is in een rolstoel zitten en ergens niet in kunnen omdat er geen hellingbaan is of de deur te smal is. Dát is uitsluiting - op basis van iets wat je NIET kunt beinvloeden ergens niet heen kunnen.

Niet kunnen autorijden omdat je geen rijbewijs hebt is geen sociale uitsluiting maar eigen keus dat je geen rijbewijs hebt. Zélfs als dat is omdat je faalangst hebt en al 10x gezakt bent, of omdat je het geld er niet voor hebt. En ook als je in een gat zonder openbaar vervoer woont zodat je effectief nergens heen kunt zonder rijbewijs is het geen uitsluiting.[/quote]


Maar er is nog altijd een klein percentage mensen die om medische redenen geen vaccin mogen, dus ja, er zit hier ook sociale uitsluiting tussen, en er wordt geen verschil gemaakt tussen mensen die niet willen en niet mogen.(hoeft ook niet, maar jij zal maar die persoon zijn die geen vaccin mag…)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:09

LoveGlove schreef:
Mag ik ook even heel eerlijk zijn? Ik vind het bijna, en pardon dat ik dit zeg, op de jodenster lijken. Ben je niet gevaccineerd, dan draag je praktisch gezien een jodenster.
Ik heb her even heel cru en hard gezegd. De situatie in de tweede wereldoorlog is natuurlijk overduidelijk veel erger. En de reden waarom ongevaccineerden niet overal heen mogen is ook veel begrijperlijker. Maar het feit dat ik er persoonlijk vergelijkingen in kan maken tussen de twee vind ik zorgwekkend.

Nogmaals, ik zeg het even heel cru en bot en hard. Maar zo komt het wel binnen en ga je erover denken. Het zou je nog eens verbazen als je erover denkt.


Pardon?! Dit lijkt er in de verste verte niet op.. Die mensen werden vermoord omdat ze Joods waren, om een afkomst waar je niks aan kan doen. Deze mensen werden bij bosjes vermoord, vanwege afkomst.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:39

Als je je been breekt mag je ook tijdelijk vanalles niet, zoals auto rijden en dergelijke.
Met medische dingen heb je dat vaker en nu dus ook.

Het enige alternatief is dat alles voor iedereen dicht is..

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:17

Gelukkig zelf nog geen last van (reactie beginpost). Vervelend dat jullie het zo heftig te pakken hebben.

Ene kant ben ik er idd zo eentje die zich dan afvraagt of het niet stiekem een vleugje corona is, omdat het lichaam zo heftig reageert op iets 'normaals', zou het dan niet iets heel nieuws zijn?

Maar ik denk echter dat het simpelweg gewoon komt doordat we meer afstand hebben gehouden en ons afweersysteem minder te voortduren heeft gehad en dus ook minder gewend is. Dat een 'simpele' verkoudheid, heftiger aankomt omdat we al lang niet meer aan zoiets zijn blootgesteld. Of iig minder. Ondanks dat je nog wel mensen bent blijven zien, zijn hun bubbels wel ook weer een stuk kleiner geworden. En daarmee die van jou ook.

Bij mij blijft het tot nu toe bespaard. Ik ben ook amper verkouden nog geweest. Wel de wat 'het begint ergens te rommelen in mijn keel misschien word ik wel verkouden' perioden gehad, maar dat is net als anders snel weer opgelost met wat meer slaap en soms de hulp van een antigriepine pilletje. Daarin is niets veranderd, want dat was voor corona ook zo. Toen was ik ook amper verkouden gelukkig :Y)

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:08

Zebrastreep schreef:
Wat ik wel vaker heb sinds corona is meer niezen , dat duurt dan een paar dagen en dan is het weer zo goed als over. Zit dan toch te denken dat ik een klein virusje heb opgelopen maar het te zwak is om mij echt 'ziek' te maken.

Ik twijfel om ooit nog eens een allergietestje te doen omtrent huisstofmijt want het jeukt ook nog eens ontzettend in mijn neus.


Heb je de luchtvochtigheid in je woning al gecontroleerd?

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:24

Matheno schreef:
Zebrastreep schreef:
Wat ik wel vaker heb sinds corona is meer niezen , dat duurt dan een paar dagen en dan is het weer zo goed als over. Zit dan toch te denken dat ik een klein virusje heb opgelopen maar het te zwak is om mij echt 'ziek' te maken.

Ik twijfel om ooit nog eens een allergietestje te doen omtrent huisstofmijt want het jeukt ook nog eens ontzettend in mijn neus.


Heb je de luchtvochtigheid in je woning al gecontroleerd?


Die is in ieder geval niet goed :') ons huis is mega slecht geïsoleerd. Als ik heb gedoucht moet ik ook altijd enorm niezen namelijk.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:29

Ik heb er juist helemaal geen last van. Nog helemaal niks opgepikt. Blijkbaar is mijn afweer gewoon erg goed, want normaal word ik ook zelden echt ziek, alleen hele lichte klachten. 1 keer in de zoveel jaar wel echt ziek, maar vorig jaar en dit jaar zelfs geen lichte klachten.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:34

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren en niet tegen je medegebruikers persoonlijk gericht.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 06-12-21 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:50

Ik geloof dat ik maar ff ga temmen
:n

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:16

Dit gaat werkelijk waar gewoon een schofterige vergelijking, bah -:(-
Ik tem.

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:35

Fitzroy schreef:
Het grote verschil is dat Joden niet dmv een prikje hun status konden veranderen. En ongevaccineerden wel. De vergelijking gaat dus volkomen mank en slaat nergens op.


O ja ? Ken je de quarantainekampen in Australie al ? En de Joden maken zelf de vergelijking. Stukjes bij beetjes mochten ze niks meer, precies zoals het hier gaat nu.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 06-12-21 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:36

Ibbel schreef:
Vind jij 'ik heb geen rijbewijs' ook een Jodenster omdat je dan niet mag autorijden?


Die vergelijking gaat dus totaal mank :+ . En zieker dan voor Covid ? Nee, het is nog precies hetzelfde. Ik heb dus geen spuit gehad. Tsja, vriend van mij, gevaccineerd, reed met collega die dag later positief getest was. Is nu positief getest en is wat ziekjes. Hij heeft mij gezoend en ik heb nergens last van...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:42

Ik geloof dat mensen hier even uit het oog verliezen dat iedere zieke, ongeacht vaccinatiestatus, vooralsnog gewoon geholpen wordt in het zh. Dat dat althans de insteek is - het komt helaas zeker voor dat mensen lang moeten wachten of noodgedwongen zelfs naar huis gestuurd. De zorg voor die mensen komt dan allemaal weer op het bordje van huisartsen en wijkverpleegkundigen, die zich ook een slag in de rondte werken momenteel.

Het selecteren op basis van vaccinatiestatus is, behalve dat het uitermate lastig is, voor ziekenhuismedewerkers ook helemaal niet aan de orde. Mocht er bij zh opname geselecteerd moeten worden, dan gaat dat op basis van urgentie, dus hoe zieker, hoe eerder aan de beurt. Noodgedwongen kunnen daar, iig voor IC-opname, op een gegeven moment andere criteria bij komen, zoals leeftijd en kans op herstel, maar dat is voorzover mij bekend nog niet het geval.

Ik geloof dan ook weinig van het verhaal een eindje hierboven over de stiefvader die 'moest oprotten' omdat hij niet gevaccineerd was. Dat je dat als familielid in je emotie wellicht denkt, daar kan ik begrip voor hebben, maar doe het niet voorkomen dat dat het beleid is, want dat is niet zo.

Om maar te zwijgen van de compleet ongepaste, tenenkrommende vergelijkingen die sommigen hier bij slepen.
Schaam je gewoon, echt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:43

hahahatsjoe schreef:
Fitzroy schreef:
Het grote verschil is dat Joden niet dmv een prikje hun status konden veranderen. En ongevaccineerden wel. De vergelijking gaat dus volkomen mank en slaat nergens op.


O ja ? Ken je de quarantainekampen in Australie al ? En de Joden maken zelf de vergelijking. Stukjes bij beetjes mochten ze niks meer, precies zoals het hier gaat nu.

De Joden maken zelf de vergelijking? Nou, geef daar dan maar eens een bron van.

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:10

Askja schreef:
hahahatsjoe schreef:
O ja ? Ken je de quarantainekampen in Australie al ? En de Joden maken zelf de vergelijking. Stukjes bij beetjes mochten ze niks meer, precies zoals het hier gaat nu.


De Joden maken zelf de vergelijking? Nou, geef daar dan maar eens een bron van.


De oma van mijn schoonzusje bijvoorbeeld, woont in Israel. En heb je nooit dat plaatje voorbij zien komen waarbij gezegd wordt dat het begon met allemaal kleine dingen net als nu en ze dachten het valt wel wat mee. Totdat ze een jodenster moesten dragen.