Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verwarmde handschoenen / zolen ( winterhanden/voeten)

 
Profiel   

Al jaren heb ik last van winterhanden en tenen. Het begin ongeveer in november en gaat zeker wel door tot en met maart. Mijn tenen krijg ik vaak rode plekjes op wat jeukt , of ik heb het gevoel dat iemand er met schuurpapier overheen gaat. Daarvoor heb ik een soort gel wat in ieder geval helpt tegen de jeuk en het schuurgevoel. Helaas is deze gel uit de handel gehaald , dus ik zit nu helaas met de laatste tube.

Ook heb ik last van winterhanden. Dit uit zich in geen gevoel meer hebben in mijn handen , koude handen en het kan ook jeuken en irriteren. Het vervelendste vindt ik dan wel dat het ongelofelijk zeer kan doen... Ik mijd daarom in de winter wel eens om lang buiten te zijn. Dat is weer erg lastig te combineren met twee paarden en het haalt de lol er wel vanaf.

Daarnaast doe ik aan mountainbiken , maar ook in de winter daalt mijn motivatie zo erg door de winterhanden en tenen. Ook doet mijn hele lijf gewoon zeer in de kou.

Het laatste nadeel is dat ik in de zorg werk en ik dus vaak koude handen heb en dat voor cliënten best wel vervelend is als ik ze aanraak met ijskoude handen met name als ik net van buiten kom. Vaak is kou best een sterke prikkel , en ik vindt het vervelend dat iemand daar last van kan hebben.


Nu weet ik al best een lange tijd dat er verwarmde handschoenen en zolen bestaan voor dit soort euveltjes. Nadeel ze zijn ontzettend duur! En ik zie door de bomen het bos niet meer , want er bestaan wel honderden verschillende soorten verwarmde zolen en handschoenen. Ik begreep wel dat een duurder merk wel kan zorgen dat de handschoenen langer en beter blijven werken.

Heeft hier iemand ook elektrisch verwarmde zooltjes en of handschoenen , en zo ja hoe bevallen ze en werken ze ook echt?

Ik wil graag wat recensies voordat ik iets duurs aan ga schaffen en het weer niet werkt. Hopelijk komt iemand met de gouden tip , en kan ik dan weer zorgeloos en met een stuk meer plezier de winter in.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:57 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd... Zeker voor mijn voeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:06 



 
Profiel   

Ik heb verwarmde handschoenen en zolen. Merk moet ik je even schuldig blijven.
Ik gebruik je met name op wintersport. Ik krijg met name in de liften hele koude vingers en tenen dat de lol er af ging.
De zolen in mijn schoenen kan ik bedienen met afstandsbediening en houd de kou uit mijn schoenen. Op stal nog nooit getest. De handschoenen heb ik wel eens naar stal aan gedaan en vind ik echt heerlijk.
Ik draag de handschoenen wel onder andere handschoenen. Ter bescherming maar ook om de warmte beter vast te houden.

De handschoenen hebben 3 standen, groen-geel-rood. Stand groen gebrui ik het meeste en dan houden de handschoenen het op wintersport (met een goede handschoen er over) het de hele ski dag vol. Gok dat het zo'n 6 uur is. Langer doet hij het ook, maar ik laad ze s nachts weer op. Wisselen naar een hogere stand gaat ook, maar deed ik maar kort. Rood is niet dat je handen eraf schroeien, maar je handen worden dan wel echt warm. Voor mij te warm na een tijd, dan worden mijn handen klam. Maar voor 5 min is dat echt heel fijn.

Ik heb ze bij de makro gekocht, toen in de aanbieding en heb ze denk ik al een jaar of 5. Ik ben wel zuinig op mijn spullen (soms te).

Edit: Nadeel van mijn handschoenen is dat de batterij bij je pols zit. Dus de handschoenen zijn vrij lang en gaan dus over je jas. Ik heb er geen last van, maar wel iets om rekning mee te houden misschien
Google leert mij dat ze van thermo gloves zijn. https://images.app.goo.gl/nMqL5gYot7jTAPYAA

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:54 



 
Profiel   

Ik gebruik van die warmte pads die voor eenmalig gebruik zijn. Zeker als ik weet dat ik de hele dag buiten in de natte bende / sneeuw loop vinden mijn voeten dat wel lekker. Ze blijven ongeveer 8 uur warm dus vaak is dat wel lang genoeg, in de winter is het immers vrij vroeg donker :+

Electrische heb ik geen ervaring mee maar ik heb het ook niet vaak nodig. Misschien als ik er ooit aan toe kom om te gaan mennen dat ik dan ga kijken voor handschoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:03 



 
Profiel   

Ik heb sokken van de ali express en ben er al 3 jaar héél blij mee!
Had eerst hele dure zooltjes van de anwb maar die hielden het geen winter vol.
Heb onlangs op ali ook een verwarmde bodywarmer durven bestellen en kan niet wachten!


Edit heb de link voor je
Bijna al mijn collega's hebben deze inmiddels (we werken buiten) en we zijn allemaal ontzettend blij ermee!

€ 36,13 | Verwarmde Sokken voor Chronisch Koude Voeten voor Vrouwen en Mannen Koude outdoor sport USB Lagere Spanning Verstelbare Temperatuur Thermosocks
https://a.aliexpress.com/_vMdP38

Edit 2; ik heb ze nog besteld voor 26 euro maar ook de 36 waar ze nu voor staan is het waard, heb ze al 2 winters vaak gedragen (en iets te weinig met de hand gewassen haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:12 



 
Profiel   

:D ik heb zooltjes en een bodywarmer van Ali. Werkt prima op usb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:16 



 

Ohh hebben ze ook handschoenen op ali? Voor die prijs is het wel het proberen waard! Ik zit enkele reis een half uur op de scooter naar de paarden :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:28 



 
Profiel   

Wat vervelend zeg!
Ik heb zelf ook altijd last van enorm koude handen en daarnaast ben ik een fanatieke wintersporter. Niet zo'n lekkere combinatie dus. Vorig jaar heb ik verwarmde handschoenen aangeschaft en daar ben ik zo blij mee. Nu hoef ik nooit meer te stoppen vanwege zere en koude handen.

Deze heb ik, ze zijn er volgens mij ook met als handschoenen ik heb de wanten.

https://www.amazon.com/Mittens-Electric ... _m_rp_2_sc

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:41 



 
Profiel   

Anwb winkel heeft ze oook.

Ik heb zelf een tweede hands paar via vinted, alleen de batterij is heel slecht. Omdat ik niet weet hoe oud ze zijn. Dus manlief heeft ze nu voor de scooter 5 minuten heen en 5 terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:47 



 
Profiel   

Ik heb er ook last van en volg voor de tips. Even een ander idee . Heb je al eens een infraroodlamp geprobeerd? Ik zit in de winter elke dag een kwartiertje met voeten en/of handen voor de infraroodlamp en dit geeft mij heel veel verlichting. Misschien ook iets om uit te proberen. En sowieso altijd een muts of hoofdband op, dat helpt ook om je handen en voeten warmer te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 15:55 



 
Profiel   

Ik heb de verwarmde handschoenen van de ANWB. Ze doen het super! Die van heb ik nu al zeker een jaar of zes. En nu pas kan ik zeggen dat de batterij iets eerder leeg gaat.
Maar voor mij nog lang genoeg om geen koude handen te krijgen.
Ze zijn nu in de ‘aanbieding’ voor anwb-leden voor 99 euro.
Niet goedkoop, maar mijn ervaring is dat ze lang meegaan.
De verwarmde zolen van de anwb daarentegen vond ik een aanfluiting. Deed niet veel en ik vond de accu’s erg groot en zwaar…

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 16:38 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips! Ik ben persoonlijk niet zo van de aliexpress omdat ik het simpelweg vaak goedkope rommel ( sorry) vindt , dan kan ik net zo goed bij spullen van de Decathlon blijven die mij helaas niet helpen.

@saar4

Nog nooit aan gedacht als ik eerlijk ben , maar ik vindt het wel de moeite waard om het te gaan proberen! Ik zal ook een muts aan gaan schaffen. Wat voor lamp heb je gekocht?

@Soesie

Na het allerduurste merk , viel mijn oog ook op de handschoenen van ANWB. Ik las ook ergens een slechte ervaring hier , maar er zijn gelukkig ook goede ervaringen. Mijn tante is volgens mij lid , dus een lidmaatschap kaart kan ik wel lenen.

Goed dat je het vermeld van de zooltjes. Lijkt mij inderdaad vrij onhandig als de accu's groot en zwaar zijn. Waar stop je die dan ook in?

Er zijn ook nog verwarmde sokken te krijgen bij de ANWB. Maar ik denk dat met accu en een paardrijdbroek die over het algemeen wel strak zitten het wel lastig wordt. Maar koude tenen kan ik beter hebben als koude handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 22:38 



 
Profiel   

ik heb de undergloves van bertschat.
Zijn heerlijk warm en batterij houdt het lang.
Het fijne vind ik van deze dat je je eigen handschoen eroverheen kan doen en dat het niet van die grote lompe dingen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 00:10 



 
Profiel   

@ Zebrastreep
De accu’s hing ik aan de rand van mijn laars, of ik haalde ze binnendoor naar de boord van mijn broek, geloof ik.
Prutdingen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:04 



 
Profiel   

Ik heb verwarmde sokken van Lenz. Geweldige dingen, nooit meer koude tenen en de batterij gaat best lang mee! De batterij klik je vast aan de bovenkant van de sok, en dan sla je vervolgens het randje van de sok om. Zo blijft ‘ie hangen. Past prima in mijn paardrijlaars!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:23 



 
Profiel   

Ik heb een infraroodlamp van Beurer, volgens mij deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/beurer-il50 ... 012514712/

Zo'n lamp verwarmt je handen en voeten door en door zodat je bloeddoorstroming verbetert. Als je dan koude handen of voeten krijgt, reageren je vaten minder extreem. Ik kan in de winter niet zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 12:07 



 
Profiel   

Ik lees al even mee, ben ook op zoek. Iemand toevallig ervaring met deze?

https://www.amazon.nl/elektrische-voetw ... B09DFS5R23
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 13:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen