Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 480 [ 11994 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

 
Profiel   

gaucho schreef
Dilan93 schreef
Zit er idd aan te denken om maar even niet te lopen.
Tegelijkertijd vind ik dat ook weer een eng idee ivm de planning van de komende maanden. :=


Andere cardio sport om wel in conditie te blijven? Fietsen, zwemmen zijn minder en in ieder geval anders belastend voor je knieën.

Is idd een optie.

Vind beiden niet leuk, maar moet iets als lopen niet lukt.
Wandelen lukt dan weer wel, maar dat doet niet zo veel.

Duke, daar zit wel wat in ja
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:31 



 
Profiel   

MuSLi schreef
IMAY1990 schreef
Ik vind dat stryd ding er wel echt heel gaaf uit zien, de getallen nerd in mij wil er heel graag een. Maar als ik kijk op hun site is ie 'slechts' deels compatible met mijn horloge en een nieuw horloge zie ik niet echt zitten. @MuSLi gebruik jij vooral de statistieken achteraf of ook echt de feedback tijdens een run? En in dat tweede geval, welk horloge heb jij?

Ik gebruik hem nu vooral om achteraf de statistieken te bekijken, maar vooral omdat de Stryd eerst een Critical Power wil berekenen (dat is overigens na deze run gebeurd). Op basis van die Critical Power kan hij gaan bouwen aan trainingsschema's en herstelinformatie. Dus nu kan ik er wat meer naar gaan kijken tijdens de training.

Ik heb een Garmin Venu SQ en via Garmin Connect is het dan mogelijk om de Stryd Zones als gegevensveld toe te voegen aan de gegevensschermen. Dus tijdens het hardlopen heb ik inzicht in het vermogen wat ik loop :)


Ja, ik heb een Garmin VivoActive4 en daarover staat dit op de site:

"Fully Compatible Watches with 'Pace/Distance from Stryd' Limitations (Must turn off GPS if you want pace & distance from Stryd)

Some watches that can receive power from Stryd, but NOT pace and distance (unless GPS is disabled) are listed below. Also, these watches do receive Stryd+ metrics. (note: click here if you own a Vivoactive 3). In the list below, only Garmin Venu, VivoActive 3 & 4 support the Workout app. However, currently, you cannot disable GPS in the Workout App for these watches to get Pace and Distance from Stryd."

En ik struggle een beetje met begrijpen wat ik wel en niet zou kunnenhalen uit een stryd met dit horloge zegmaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:34 



 
Profiel   

Ik gebruik gewoon pace en distance van mijn horloge. Anders moet ik mijn GPS uitzetten en dan heb ik volgens mij ook geen registratie meer van waar/wat ik gelopen heb, want Stryd heeft zelf geen GPS. Hij geeft verder dus alle informatie en pakt dan van Garmin de pace en distance op basis van GPS :)

Als je op vermogen gaat trainen is pace sowieso veel minder belangrijk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:38 



 
Profiel   

MuSLi schreef
Ik gebruik gewoon pace en distance van mijn horloge. Anders moet ik mijn GPS uitzetten en dan heb ik volgens mij ook geen registratie meer van waar/wat ik gelopen heb, want Stryd heeft zelf geen GPS. Hij geeft verder dus alle informatie en pakt dan van Garmin de pace en distance op basis van GPS :)


Oke, dan vind ik hem wel echt heel interessant worden. Hmm, nog heel even wat youtube erover kijken dan maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:39 



 
Profiel   

https://www.runonwheelsridderkerk.nl/el ... igo-huren/

Spuit 11 door de bocht voor Dilan, elliptigo kun je gemakkelijk huren voor een korte periode. Zeer lage belasting, maar wel heel leuk voor de afwisseling.

#gaatweerwerken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:53 



 
Profiel   

BB80 schreef
https://www.runonwheelsridderkerk.nl/el ... igo-huren/

Spuit 11 door de bocht voor Dilan, elliptigo kun je gemakkelijk huren voor een korte periode. Zeer lage belasting, maar wel heel leuk voor de afwisseling.

#gaatweerwerken

Bedankt voor de tip! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:14 



 
Profiel   

Gaucho grote beslissing, ik weet hoe het voelt. Ik had er toen een jaar voor nodig om de knoop door te hakken.
Welke trail gaat je vriend doen? De leersumseveld ultra? Die ga ik ook doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:45 



 
Profiel   

Al met al heb ik er denk ik ook wel een jaar over nagedacht.

Nee de Sallandtrail in Nijverdal.

Ik heb Leersumse veld met potlood in de agenda staan voor 2023, voor 'een marathon lopen als ik 42 ben'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:26 



 
Profiel   

gaucho schreef
Al met al heb ik er denk ik ook wel een jaar over nagedacht.

Ik snap je helemaal.

Heb dat ook gehad met een paard waarmee ik niet naar buiten kon.
Had m zelf ingereden en doorgereden. Kon er in de bak alles mee, maar buiten bleef ie onvoorspelbaar.

Anderhalf jaar vanalles geprobeerd om dit te trainen. Toen alleen maar in de bak blijven rijden, maar dat ging mij heel erg tegen staan.

Uiteindelijk een jaar lang uit 'verplichting' naar mijn paard gegaan. Voelde enorm dubbel. Was het plezier in rijden kwijt, maar was gek op dat paard, dus wilde eigenlijk niet verkopen.

Uiteindelijk met heel veel moeite gezocht naar een plekje. Wel met het idee om zo nu en dan eens te horen hoe het met hem gaat. En dat als ze hem ooit zou moeten verkopen, ze het me liet weten.

Heb 2 weken na verkoop een berichtje gehad dat het goed ging. Daarna nooit meer wat gehoord.
Dus pas geleden eens gaan speuren, zag ik een link naar een MP advertentie met een (kleine) foto van 'mijn' paard. Dus denk dat ie doorverkocht is. Dat soort dingen vind ik altijd een beetje jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:42 



 
Profiel   

Vandaag weer een rondje gelopen. Iets terug gegaan in m'n training want na mijn vorige rondje vrijdag kreeg ik migraine wat nog steeds sluimert. Garmin was ook niet tevreden over me (VO2 max nog verder naar beneden) maar op zich heb ik wel lekker gelopen.
Het was wel erg glad vandaag op stukken waar ik liep. Sowieso vind ik dat ik met mijn Brooks weinig grip heb dus ga mij nu maar eens oriënteren op trailschoenen. Hebben jullie nog tips voor schoenen met veel grip maar ook veel demping? Krijg nu zo vaak reclame van on-running shoes dat ik daar het meest naar neig maar heb het idee dat die cloud technologie meteen vol gaat zitten met blubber?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:12 



 
Profiel   

Hier ook weer een stapje verder. Nu in week 2 van de training. Dus 90sec joggen en dan 2 minuut wandelen voor in totaal 20 minuten. Ik heb het volgehouden maar wel behoorlijk moeten spelen met mijn tempo. Ik vind het fijner om een beetje door te lopen maar moest halverwege wel terug naar 'net niet wandelen' om het vol te houden. Nou ja dat is ook prima denk ik in deze fase. Nog 2 trainingen te gaan deze week op deze manier. Ben benieuwd of het makkelijker gaat worden!

Hoe komen jullie eigenlijk aan leuke trail trajecten. Zijn hier websites voor of hebben jullie de mazzel dat er mooie gebieden naast jullie huis liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:29 



 
Profiel   

Ik heb de betalende versie van Strava en kan daar op kaarten zien waar meest gelopen wordt. Zo vind ik populaire paadjes (zowel verhard als onverhard). Verder zoek ik op boswandelingen of via knooppunten of all trails of iets. Hier in de buurt kun je niet zomaar trailen overigens. Wel eens stukjes onverhard maar voor echt een hele duurloop onverhard zit ik minstens anderhalf u in de auto voor zover ik weet. En dan is het nog zoeken.


Laatst bijgewerkt door poes op 07-12-21 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:38 



 
Profiel   

Hier echt veel hele mooie gebieden, hoef ik niet ver voor. Maar nu ik nog maar max 3 kilometer loop ga ik meestal vanaf huis, langs kanaaltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:40 



 
Profiel   

Wat een pittige beslissing gaucho, sterkte ermee. Wel fijn dat je een fijn huisje voor hem gevonden hebt. Toen ik mijn laatste pony verkocht jaren geleden heb ik zulk fijn contact gehouden met de nieuwe eigenaren :) dat was erg prettig

Dilan wat balen :( ik sluit me bij de rest aan, even pauze van lopen en een andere vorm van cardio is misschien een goed idee. Hopelijk gaat het snel weer goed :(:)

Duke wat zonde dat de training niet doorgaat -O-

BB80 jij was er vroeg bij! Wat voor lampjes zijn dat?

Ik heb gisteren 10km gelopen, en vandaag 8.6. Beide rond 5'10/km en het voelde makkelijk en rustig, dus best tevreden. Ook lekker om de stress even van me af te lopen, over een paar weken moet ik m'n proefschrift inleveren en ik stress enorm :7 nog even doorzetten.
Vanavond ga ik nog mee klimmen met m'n vriend, en dan morgen maar even lekker een dagje niets doen :)

poes wat voor functionaliteit heeft de betaalde versie van Strava verder? Is het een aanrader?

Bij m'n ouders in de buurt zijn er ook heel veel mooie gebieden (zitten een paar km van het Drents-Friese Wold, en een paar andere natuurgebieden dichtbij). Maar omdat ik vaak tussen m'n werk door loop neem ik nooit de moeite om ergens naartoe te gaan. Hier in de stad zou ik geen idee hebben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:59 



 
Profiel   

Alleszins routes, en meer statistieken. Op hun site staat het wel helder. Vorig jaar heb ik van Strava en runkeeper de premium genomen. Runkeeper ga ik sowieso niet meer nemen, Strava twijfel ik. Zoveel brengt het eigenlijk niet op. Je kunt vaak een maand gratis testen trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:06 



 
Profiel   

Als ik op zoek ben naar een leuke route @troi dan zoek ik naar een (uitgepijlde) wandelroute in de buurt, of de buurt waar ik wil lopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:15 



 
Profiel   

Ik zit in wat Facebook trail groepen waar vaak wel leuke routes worden gedeeld. Verder gebruik ik komoot om in een bepaalde regio leuke routes te zoeken, kun je ook filteren op hardlopen.

De echt leuke routes, als in anders dan hier in de polder op gras / gravel, zijn voor mij een half uurtje. Utrechtse heuvelrug, Duinen, Veluwe is een uurtje. Komende zaterdag Kennemerduinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:16 



 
Profiel   

poes schreef
Alleszins routes, en meer statistieken. Op hun site staat het wel helder. Vorig jaar heb ik van Strava en runkeeper de premium genomen. Runkeeper ga ik sowieso niet meer nemen, Strava twijfel ik. Zoveel brengt het eigenlijk niet op. Je kunt vaak een maand gratis testen trouwens!

Ah oke, dank, ik zal eens kijken :j ik vroeg me vnl af of de statistieken het waard waren, maar de routes zijn misschien zelfs handiger :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:16 



 
Profiel   

Lien, mooie tijd!
Veel plezier met klimmen.

Ik kan op mijn horloge routes vooraf instellen.
Als ik een bepaalde afstand wil lopen, kan ik zo ook trailroutes instellen.

Maar heb ook een 'back to start' optie. Dus als ik gewoon willekeurig wil lopen, dan ga ik de paden op en zie ik wel waar ik uit kom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:20 



 
Profiel   

Ik laat Garmin ook wel eens een route aanmaken :j

Als ik zelf wil uittekenen gebruik ik RunGo, dat vind ik echt de beste app daarvoor.
Bij Strava kijk ik meer even om snel inspiratie op te doen en dan teken ik meestal in RunGo de route uit.

En dan van buiten leren of op briefjes schrijven :D inmiddels ken ik veel routes maar in het begin had ik soms echt een A4tje vol mee hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:30 



 
Profiel   

Routes haal ik vaak van afstandmeten.nl en ik bof met veel mooie gebieden waar ik al heel veel routes uit mijn hoofd weet.

Helderder trailschoenen die veel demping hebben, dan kun je denken aan hoka's. Die staan bekend om hun demping. Ik heb zelf twee paar en daar zit echt goede demping in.
De vo2max vind ik altijd zo'n wassen neus.. daaraan zie je echt dat garmin gericht is op tempo weglopers en niet op trailrunners.
Mijne schommelt tussen de 51 en 55 meestal, maar als je kijkt wat ik nu met gemak wegloop aan kms vergeleken met iets meer dan een jaar geleden, dan is mijn algehele conditie echt zoveel beter. Van een trail zegt ie bijna standaard dat het niet productief is. Echt onzin natuurlijk.

Ik wil morgen weer een lange loop doen. Ik twijfel heel erg of ik ga trailen of een fietspad door het bos neem. Na voor mijn gevoel al een aantal keer achter elkaar helemaal onder de modder en natgeregend thuis gekomen, daarom neig ik naar het fietspad. Even geen zin om helemaal smerig en nat te worden weer. Of half half, even kijken hoe de paden erbij liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:41 



 
Profiel   

Nou, het besluit is genomen.
Sowieso komende week rust. Van hardlopen iig. :(

Krachttraining en mogelijk wat zwemmen wil ik wel blijven doen. Evenals wandelen.

Egmond zou over 4,5 weken zijn. Denk dat ik die moet laten schieten.
Maar hoop dat als ik in januari weer kan trainen, de marathon in Rotterdam nog haalbaar is. :=

SV, snap dat je geen zin hebt om iedere keer nat/besmeurd thuis te komen.
Ga je trouwens met de auto naar je startpunt, of loop je vanaf huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:45 



 
Profiel   

Ahh balen Dilan! Dat is zeker haalbaar als je in januari verder gaat hoor. Zo snel verlies je je conditie ook weer niet.

Als ik richting bos ga, ga ik met de auto. Meestal zo'n 20 tot 25 min rijden, dan ben ik er.
Dus dan gaat er een paar schone schoenen mee, sokken, twee handdoeken, shirt met lange mouwen, jas en wat drinken/eten voor in de auto terug.
Maar als ik helemaal nat ben zit ik met natte broek op een handdoek en is mijn autostoel de rest van de dag ook vochtig. Daar heb ik niet altijd zin in. Plus dat er modder tot aan je bovenbenen zit.
Ik hou van een schone auto :+ .

Het trailrunnen zelf vind ik natuurlijk wel leuk hoor. Maar soms geen trek in al dat gedoe er omheen met die kleren. Zeker als het al de zoveelste keer achter elkaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:24 



 
Profiel   

Ah ja, ik vroeg me dus idd af of je auto niet ontzettend nat/smerig wordt als je zelf onder de bagger zit :')

Laatst ben ik onverwachts zeiknat geregend en moest ik met de auto terug. Stoel is de gehele dag erna nog vochtig geweest :o
Dus sindsdien gaan er handoeken mee. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:33 



 
Profiel   

Hier altijd schone / droge kleding mee, ik krijg het anders ook echt heel koud van het nazweten. Tijdelijke lease auto totdat mijn bestelde auto er is, dus die moet zeker schoon blijven. Ik heb zo'n opbergkrat in de achterbak waar mijn vieze schoenen in gaan. Vorige auto had leren bekleding, dat was wel echt makkelijker dan stof.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 480 [ 11994 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen