Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:18

Ik voel me altijd heel gaaf als ik ga benchen dus het is een van mijn favo's haha! :D
Wel heftig dat die knee sleeves zo klein vallen dan, je zou denken dat die juist vooral gebruikt worden door mensen met flinke benen! Of het is marketing en de mannen worden juist blij als ze denken dat ze XXL nodig hebben door de gains :7

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 07:01

Welkom Palmboom.
Welk programma ga je doen van MC?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 09:54

Zo leuk dat hier weer actief gepraat wordt!

Palmboom, klinkt wel als fijn schema! Benieuwd hoe het je gaat bevallen tegen die tijd.
Ik gebruikt mijn Adidas Powerlift 4 (€ 100) alleen voor zware squats. Trek ze dan bij squatrek aan en uit. Rest van trainingen alles op mijn Vans. Maakt voor mij ook echt wel verschil bij squats. Wil ze wel nog eens gaan proberen met bench omdat Eulogy wel eens vaker gezegd heeft dat ze daarmee echt verschil merkt.
En super goed 52,5kg op bench!!!

Renee, soms kan je jezelf verrassen! Fijn dat het zo goed gaat, soms kan zo'n verplichte pauze wel positieve invloed hebben. Fysiek, maar ook mentaal kan het wel rust geven dat je even niet hebt gedaan.

Courses, ja dan snap ik dat je twee abonnementen aan houdt. Dan is het wel fijn als je kan sporten zonder last in je planning en van je huid. Geen andere sportscholen in de buurt die voldoen? Je woont in Utrecht toch? Gok dat daar wel meer zijn. Maar snap ook dat je wel kritisch bent, ik train zelf ook niet voor niets in dorp verderop terwijl hier ook zo'n 6 sportscholen in de stad zijn :+

Joanne, wel fijn dat je alsnog tijd hebt voor andere hobby's. Dan is de tijd wel ingevuld met leuke dingen. Snap heel goed dat je niet kan accepteren dat je ziek bent. Heb ik zelf ook en dat al met veel minder erge dingen, maar waar ik wel last van blijf houden.

Eulogy, trots dat je zoveel herhalingen hebt gedaan :') Benieuwd of je het een week gaat volhouden om zulke dingen te doen :P
Hier komen vandaag ook mijn knee sleeves binnen, in maat L. Dus je bent niet enige :')


Ik heb vanmorgen weer lekker bovenlichaam getraind. OHP met 22,5kg voor eerst en had 7hh in laatste set AMRAP. Benchpress 35kg op 87,5% en 4e set 7hh in mijn AMRAP. Helemaal tevreden mee! 8e hh niet gered, kreeg hem niet meer omhoog, dus maar oncharmant over mijn lichaam eraf gerold :') Maar daarmee mocht ik alsnog mijn training max verhogen van 40kg naar 42,5kg *\o/*
Verder nog wat accessoire oefeningen voor mijn rug en toen moest ik weer naar huis om te werken.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:01

Goed bezig!!!
Ik heb momenteel m'n 50 kilo in het rek liggen, lekker rustig aan vandaag
Schouder voelt prut, naast normale pijntjes zit er een spiertje over de kop heen niet lekker.
Nou ja, vanmiddag weer naar de fysio dus die kijkt het wel na

Ik heb dat echt moeten leren hoor die energie in leuke dingen stoppen. Taarten maken gaat echt wel veel tijd in zitten. Had afgelopen zaterdag 2 Sint taartjes en de taart voor m'n zoontje en zondag 2 Sint taartjes

Dat topic leeft is fijn, fijn ook even m'n sores te delen met mensen die het sporten begrijpen. In mijn omgeving is het hek simpel, als je pijn hebt ga je toch niet sporten?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:13

Dat laatste is zo lastig. Ik krijg pijn van niet sporten. En dat is nog naast wat het mentaal met me doet als ik niet kan/mag sporten.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:16

Dat inderdaad
Ik kan ondanks de pijn en moeheid zo blij zijn met een bepaald gewicht

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:55

Ik heb een tijd geleden een paar knalroze Nike Romaleo’s tweedehands overgenomen. Zou ik normaal nooit doen maar ze waren echt maar 1 keer gedragen en via een bekende. Echt zooooo blij mee. Gebruik ze met squatten en power/squat cleanen/snatchen en dingen als pistool squats. Ik weet nog dat ik in het begin niet eens backsquats kon zonder om te vallen maar wel gezorgd dat ik die mobiliteit eerst had voordat ik lifters ging gebruiken.

Schouder gaat goed trouwens. Alles volgens schema en arm uit de sling voelt steeds vertrouwder. Nog 1,5 week *\o/*

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:36

Ja ik denk dat M misschien te klein is hoor, ze staan sowieso bekend dat ze heel lastig aan te krijgen zijn dus we zullen zien :') Maar dan ruil ik ze wel voor een L. Ik twijfelde tussen SBD en A7, maar uiteindelijk toch maar voor SBD gegaan. Ik heb nu van Strengthshop maar die zijn binnen korte tijd best uitgerekt.

Welke heb je besteld Lien?

Joanne, herkenbaar, niet per se fysiek maar als ik langere tijd niks doe qua trainen voel ik me echt meh. Dus ook als ik het al erg druk heb, maak ik altijd tijd om te trainen. Dus snap het heel goed hoor Joanne, lijkt me zo lastig.

Roosvanblue, wat fijn dat het zo goed gaat! Romaleos bevallen dus wel? Had je hiervoor ook andere lifters? Ik kan niet besluiten of ze het geld waard zijn :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:44


linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:49

Ik heb ZEUZ besteld. Kwamen op paar sites en qua reviews er goed uit en 30 euro. Mooie prijs om het mee te proberen!

Roos, wat fijn dat het goed gaat met je schouder!

Ik begin laatste weken wel meer last van m’n stuitje te krijgen weer. Dus even zien of ik binnenkort weer afspraak kan maken bij de MSK arts voor een APKbeurt :')

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:12

Ik heb ook L knee sleeves van SBD en M genomen! Als ik ze over een legging aan doe gaan ze relatief makkelijk aan. Blote benen is een ander verhaal. _O- Ik vind ze heel fijn, maar ik heb verder geen vergelijkings materiaal.

Hier ook Adidas lifters, zou niet zonder kunnen. :+: Dat was voor mij dé oplossing voor mijn rugpijn na squatten (aangeraden door sportfysio).

Zieke lifts Eulogy! Echt knap. En ik zie ook mooie bench press gewichten voorbij komen. :))

Wil proberen wat actiever op iedereen te reageren, maar ik merk dat het soms lastig is met werk, pup en sport. :Y)

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:32

Needje ik ga de lowerbody dagen van building the bikinibody 1.0 doen, en dan met mijn eigen upperbody dagen.

Joanne ik heb ook altijd het idee dat niet veel mensen sporten echt leuk vinden ofzo? Word vaak gek aangekeken als ik zeg dat ik zin heb om te gaan.

Linoleum ZEUZ is volgens mij wel prima spul inderdaad. Heb daar vorige week nieuwe handschoentjes van gekregen en ze zitten heel prettig, dun maar wel een fijne grip. Stuitje is vervelend idd. Misschien wordt het door de kou ook wat erger?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:36

Ja veel mensen vinden sporten een ramp
Ik ga jullie opties voor knee sleeves ook eens bekijken, misschien een optie als ik wat zwaarder ga. Train veel op knie stabiliteit, maar zo stabiel zijn ze niet :=

Was best een fijne training, Squat nog 60 kilo gepakt. Deadlift ook 60, daar lig ik wel echt wat achter gezien laatste gewichten. Zat toen ik stopte op 75 kilo. Maar m'n schouder kraakt nu al behoorlijk soms

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:45

Eulogy schreef:
Roosvanblue, wat fijn dat het zo goed gaat! Romaleos bevallen dus wel? Had je hiervoor ook andere lifters? Ik kan niet besluiten of ze het geld waard zijn :+


Ik vind ze geweldig maar heb nooit andere gehad dus heb niet echt een referentiekader. Maar hoor alleen maar goede verhalen erover. En mijne zijn knalroze dus ja :Y)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:45

Palmboom95 schreef:
Needje ik ga de lowerbody dagen van building the bikinibody 1.0 doen, en dan met mijn eigen upperbody dagen.


Oh ik vind zijn upperbody dagen altijd wel lekker. :D
Ik begreep dat je te weinig borst in vindt zitten?
Volgens mij is dat bij bikini ook niet echt een focus.
Dus als je dat wil trainen zal je dat idd zelf moeten inpassen.
Ik vind z'n schema's wel fijn. Heb paar challenges gedaan en heb de hele bikini serie maar was begonnen aan 1 toen de hele oliebol van lockdowns begon. En daarna geen zin gehad nog om weer op te starten. :o
Ik wil ook eigenlijk niet meer squatten. Vind het gewoon echt niet leuk.
Heb wel veel geleerd van hem.
Heb ook nog Art of reverse dieting liggen en geloof ook Gen pop.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:19

Needje schreef:
Palmboom95 schreef:
Needje ik ga de lowerbody dagen van building the bikinibody 1.0 doen, en dan met mijn eigen upperbody dagen.


Oh ik vind zijn upperbody dagen altijd wel lekker. :D
Ik begreep dat je te weinig borst in vindt zitten?
Volgens mij is dat bij bikini ook niet echt een focus.
Dus als je dat wil trainen zal je dat idd zelf moeten inpassen.
Ik vind z'n schema's wel fijn. Heb paar challenges gedaan en heb de hele bikini serie maar was begonnen aan 1 toen de hele oliebol van lockdowns begon. En daarna geen zin gehad nog om weer op te starten. :o
Ik wil ook eigenlijk niet meer squatten. Vind het gewoon echt niet leuk.
Heb wel veel geleerd van hem.
Heb ook nog Art of reverse dieting liggen en geloof ook Gen pop.


Ja het zag er op zich wel prima uit, maar ik wilde idd ook borst erin houden. Volgens mij wordt dat bij bikini inderdaad niet echt gedaan omdat de meeste dames nepborsten hebben.
Ik heb de bikini serie 1 t/m 3, 4 heb ik nog niet kunnen vinden. Er zat er wel eentje tussen met 8x8, dat lijkt me echt de hel haha :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:11

Dénk niet dat de neppers er mee te maken hebben.
Maar lekker doen wat je leuk vindt! Lijkt mij het belangrijkst.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:44

Ik denk dat het vooral is omdat de bikini klasse veel focus heeft op "vrouwelijkheid", zichtbare borstspieren is niet waar ze in die klasse naar op zoek zijn.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:49

Ik zou ooit, ergens nog wel een keer bikini willen doen maar ik betwijfel ten zeerste of ik uberhaubt kwalificeer :+ Naar mijn idee ben ik er niet voor gebouwd

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:51

Nou ik sowieso niet. :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:09

Ik al helemaal niet _O-

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:12

Als ik nog eens een wedstrijd ga doen, dan wordt het powerlifting. Maar denk dat ik het lekker bij recreatief hou.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:39

Ik zag op Reddit dat dat te maken had met dat je vaak een tijd niet meer je borst kan trainen daarna en dat het bij bepaalde plaatsingen helemaal niet meer mag, maar nu ik nog wat verder heb gelezen betwijfel ik dat en denk ik dat het idd meer te maken heeft met de look die ze nastreven.
Ik ben ook echt niet gebouwd voor zoiets, heb allemaal korte dikke ledemaatjes en gigantische heupen :Y)

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:01

Hoi hoi allen!
Ik meld me ook maar eens even een keer als stille mee lezer *D
Zal me even kort voorstellen,
Ik ben Susan, 29jaar, woonachtig in het o zo mooie Groningen.
Tot een jaar of 5 geleden altijd fanatiek in de sportschool te vinden.. daarna is de moed me in de schoenen gezakt.
Willen afvallen met ups en downs..

Heb nu sinds april 2021 een coach, Marieke Harrewijn.
Pure coaching by Marieke (op insta)
Dit bevalt me echt heel goed! Om de x aantal weken ga ik naar haar toe in Apeldoorn, en heb ik een check up.
Nu lekker met m'n voeding bezig,.. tot soms grote frustratie aan toe.. haha.
En hard aan het werk met krachttraining!

Mijn doel is eerst flink afvallen en daarnaast spieren kweken! :):)

Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:19

Welkom Suus, ik moet toegeven dat ik even moet bijlezen.
Heb het geluk dat ik iedere dag in mijn pauze van het werk even kan gaan (een van de weinige voordelen van thuiswerken)