Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:00

Ik trek meestal een trainingsbroek over de loopbroek die kan er wel tegen. En shirts uit en dikke fleece pull aan. Even in mijn sportbh maakt mij niet uit. Bij de paarden kleed ik ook altijd om in de auto.
Schoenen/laarzen gaan in zakken in de koffer :)

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:18

Ik heb me net ingeschreven voor de Leersumse veld trail, 20 kilometer. Verste wat ik tot nu toe gelopen heb is 15, maar met rustig doortrainen moet 20 km in maart zeker lukken.

Supervixen

Berichten: 12826
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:24

Leuk! Ik doe de 50 daar. Ben daar nog nooit geweest, dus kijk er wel naar uit.

Een schoon shirt en handdoek gaan standaard mee. Ik krijg het ook snel koud na het lopen.
Stofzuiger gaat sowieso elke 4 weken wel door de auto.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:25

Ja brrr als ik met de auto ga en dan lange afstanden loop pak ik ook een warme drank mee in een thermos.

Sherivey
Berichten: 8614
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 22:29

Ik zweet juist altijd enorm na :=

Onze auto is een soort van rijdende zadelkamer :o
Maar probeer iig de nattigheid buiten te houden.

Zand en stro buiten houden is onbegonnen werk :+

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:29

Veel gewandeld en gereden bij Leersumse veld, prachtig en heel afwisselend.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:31

Ja ik heb meestal heel veel paardenspul in de auto. Laarzen, tok, zweep, jassen, stalschoenen, etc :D

En toch is de passagierskant (waar mijn man heel af en toe zit) altijd vuiler dan mijn kant :( om zot van te komen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:13


Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:19

Dat is zeker een leuk concept, ik hou het in gedachten.

Suliko

Berichten: 4309
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:57

poes schreef:
https://tevoetonline.nl/natuurwandel4da ... uwe-routes

Wat een leuk concept :) ga ik misschien wel doen.


Heel leuk, die ga ik ook onthouden! Vanaf Maarn is voor mij ook goed te doen. Wel jammer dat we geen gpx bestanden beschikbaar zijn, van een kaart lezen kost toch meer tijd/stil staan.

Ik had laatst ook de ns wandeling van Maarn naar Driebergen-Zeist station gewandeld, prachtige route van 15 km, als ik die afstand kan hardlopen voor het grootste gedeelte, wil ik die ook weer doen. Van de ns wandelingen zijn wel gpx bestanden.

Supervixen

Berichten: 12826
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:22

Vanmorgen 26km hardgelopen met 300HM. Ongeveer de helft op het fietspad en de helft op de trails.
Genoten in de zon! Eindelijk weer.
Als ik meer tijd had gehad was ik nog verder gelopen, maar ga zo richting de kapper.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:41

oh men wat een prachtige foto's! Wordt ik rete hebberig van, misschien ooit, als ik langer dan 90sec kan rennen :') *\o/* *\o/*

MuSLi

Berichten: 5239
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:43

Heerlijke foto's weer @SV. Het is inderdaad een hele mooie dag.
Hier ook een fijn zonnetje. Net even een rondje gewandeld in mijn pauze.
Even de benen strekken :)

Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:45

Mooie foto’s weer, SV!

Komt vanzelf, troi! :j

Goof

Berichten: 28768
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:49

Wow, schitterende foto's weer. Wat genieten zo.

Het is top weer om een rondje te looen nu. Ik heb helaas cursus tot 17.00 -O-
Heb wel anderhalf uur gewandeld vanmorgen, dus vooruit maar.

Suliko

Berichten: 4309
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:54

Heerlijk SV! Volgens mij zie ik een bekende boomstam langs het fietspad en ruiterpad richting de watertoren bij de veluwezoom. Klopt dat? Dat is voor mij erg bekend terrein maar dan te paard!

Vandaag tijd voor krachttraining! Zo voor een uurtje de sportschool induiken. Van het eerste rondje hardlopen vooral zeurende spierpijn in mijn rechterbilspier, dat blijft een zwakke plek bij mij. Maar niet gek nu hardlopen en krachttraining een beetje stil heeft gestaan.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:29

Hier ook de hele dag werk, vanochtend om 7.00 krachttraining.

Dat soort foto's motiveert mij altijd wel om meer en langer te gaan rennen SV :j

Supervixen

Berichten: 12826
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:44

Klopt helemaal suliko, dat is die boomstam.

Goed zo gaucho, ik hou ervan als mijn foto's mensen inspireren en motiveren.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 08-12-21 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:50

Oh hier zijn jullie! Ik loop ook nog steeds afentoe, eigenlijk alleen maar 1x in het weekend want in het donker vind ik het niet leuk.
Het gaat best wel goed :D ik wandel nog goed in en uit en dan 3x tussendoor, maar verder loop ik 3km zonder moeite :):)

Supervixen

Berichten: 12826
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:10

Hey sintara, daar ben je :D .
Fijn dat het goed gaat. Nog even en we gaan weer naar langere dagen toe!
Ik ben weer helemaal gelukkig als ik 's avonds ook het bos in kan. Maar dat duurt nog wel even.

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:44

Mag ik me ook melden?
Ik loop al heel lang af en aan, de ene keer fanatieker dan de andere keer, maar nu heb ik echt de flow lekker te pakken (hopelijk hou ik die ook vol :') ). Ik loop nooit verhard, alleen in het bos of op de hei, en eigenlijk altijd met mijn honden los mee of in canicross vorm. Veel gezelliger. :D Tot nu toe korte afstanden (4-5 km) omdat ik nog kracht aan het opbouwen ben (nadat ik alles kwijt was dankzij corona) en omdat het voor de wedstrijden met de honden relevanter is, maar ik wil wel richting de 10.
Ik denk dat het voor mezelf goed zou zijn om op de baan te gaan lopen voor de techniek en conditie maar het toch al best drukke leven houdt me tot nu toe tegen.

Supervixen

Berichten: 12826
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:49

Welkom borisje!
Als je alleen in het bos loopt, weet ik niet zeker of looptechniek op de baan dan zin heeft. En een goede conditie krijg je ook in het bos toch? Zo heb ik tenminste wel mijn conditie gekregen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:51

Mooi loopje SV en wat lekker zo in het zonnetje. Lekker opladen!

Al zijn sommige stukken waar ik nu loop zo goed verlicht dat het licht haast te fel is :') _/-\o_

Troi: dat komt wel! Voor mij was het kunnen lopen van langere afstanden (en dus richting natuur kunnen) een hele grote motivatie om door te gaan :j

Suliko en gaucho: respect hoor :j ik kan er mij eeeeecht niet toe zetten. Wil wel weer yoga of paardrijden erbij oppakken maar het wil niet zo lukken momenteel -O-

Hey Sintara :wave: wat lekker dat je weer loopt!

Ik was om 17:20 op pad, voor mij is dat echt een lekker uur om te lopen. Heel fijn loopweer ook.
Vandaag had ik de benchmark voor mijn HM programma met Garmin coach met coach Amy. Meestal haak ik halverwege af of ga ik enorm freestylen, we zullen zien := :D vandaag plakte ik alvast enkele kilometertjes achter de benchmark (die bestaat uit 9 minuten lopen waarvan 5 op tempo) :D


Afbeelding

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:07

Supervixen schreef:
Welkom borisje!
Als je alleen in het bos loopt, weet ik niet zeker of looptechniek op de baan dan zin heeft. En een goede conditie krijg je ook in het bos toch? Zo heb ik tenminste wel mijn conditie gekregen.


Conditie gaat vanzelf, als je maar doorzet. :D Looptechniek is een ander verhaal. Ik ben niet gezegend met een recht lijf dus moet daar zelf enorm op letten. Zeker met canicrossen komen er krachten op je lijf die niet persé goed zijn. :Y)
Denk dat het niet verkeerd is om dan op de baan te focussen op je looptechniek. Maargoed, tijd.. Dus voorlopig nog even zelf doen.

Suliko

Berichten: 4309
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:09

SV heerlijk gebied om te trailrunnen! Gaat zo eindeloos door en veel afwisseling.

Welkom Borisje, wat leuk dat je aan canicross doet! Wat voor honden heb je? :)
En wat betreft looptechniek en schreef lijf, ik herken dit wel, voor mij helpt krachttraining erg goed (wel ook met behulp van een fysio in het begin).

Poes, nou, respect voor jouw 15 kilometer! :D Daar ben ik dan nog lang niet. Wat houdt je vooral tegen om te beginnen met yoga of paardrijden?

1 uur krachttraining werd 45 minuten met alles wat ik normaal in een uur doe erin gepropt _O- ik sluit altijd af met 15/20 min yoga en stretchen, dat werd 5 min. Had me vergist in de tijd, dus het was al 16:00 geweest. En zó druk nu de sportschool zo vroeg dicht moet. Erg irritant, dan moet je telkens wachten of wisselen van je routine omdat alles bezet is. Normaal ga ik altijd op de rustige momenten, omdat ik anders de sportschool niet meer leuk vind, wil gewoon mijn eigen ding kunnen doen :') vraag me ook af in hoeverre dit meer coronaproof is als het zo druk is…

Morgenochtend weer een rondje lopen!