Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 479 [ 11968 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 479  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

 
Profiel   

Boris: Ik zou met dit soort vragen over wat best te doen binnen de tijd die hebt, aankloppen bij mijn sportkinesist :j denk dat werken aan techniek onder begeleiding maar een heel klein stukje van de oplossing zou zijn maar eerder meer kracht/balans/functionele training? Maar ik zeg maar wat hoor!

Suliko: yoga ja wat houdt er mij tegen :') gewoon aan beginnen dat moet ik doen.
Paardrijden: het wil even niet lukken om een bijrijdpaard te vinden. Het is ook de rotste periode van het jaar nu. Ik ben verder echt een hele fijne bijrijder :+ die ook best wel wat wil doen en bijdragen en investeren en les nemen en alles maar anderzijds heb ik ook best een pakketje aan eisen inmiddels. Het is even zoeken naar een goede match.

Ik snap die regels van sportscholen vroeg sluiten en meerdere kleine groepjes verbieden bij de loopclub echt niet :n
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:14 



 
Profiel   

Ik kan de logica daar achter ook nog niet helemaal plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:20 



 
Profiel   

Suliko schreef
Welkom Borisje, wat leuk dat je aan canicross doet! Wat voor honden heb je? :)
En wat betreft looptechniek en schreef lijf, ik herken dit wel, voor mij helpt krachttraining erg goed (wel ook met behulp van een fysio in het begin).!


Twee european sleddogs en een podencomix. Flink wat kracht en snelheid dus. :D

Krachttraining doe ik ook, nu even zoeken met de nieuwe coronaregels maar gelukkig is 'mijn' sportschool nu om 5 uur 's ochtends open, dan kan ik voor mijn werk ipv erna. Dan is het nog heerlijk rustig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:34 



 
Profiel   

SV, lekker gelopen dus :j
Het weer viel mee geloof ik. Iig bij ons.

Welkom borisje :D

Ik snap ook niet waarom er vanalles om 17u dicht moet.
Corona is overdag minder actief ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:46 



 
Profiel   

Poes, misschien helpt het om een vast moment in de week met jezelf af te spreken om 1x yoga te gaan doen? En dit uit te bouwen naar meer als je dat volhoudt. Je kan ook beginnen thuis, als dat makkelijker voelt. Ik vind yoga with adriene op youtube bijvoorbeeld erg relaxt! Zij heeft heel veel verschillende soorten sessies qua zwaarte en tijd (10 min tot anderhalf uur).
En paardrijden klinkt als een begrijpelijke kwestie, tot er iets op je pad komt. Ik heb al 6 jaar lang een hele fijne match, zo fijn dat ik ervoor ruim een half uur met zowel de trein als de fiets reis sinds ik in een andere stad woon _O-

Borisje, leuk <3 beetje off topic misschien, maar heb je foto’s? :D
En wat een fijne oplossing van je sportschool! Het was nu ook niet zo slim van mij om in het laatste uur te gaan denk ik.

En ja, die regels, geen idee. Volgens mij wilde ze het doortrekken omdat anders alleen de horeca weer de pineut is. Zoiets had ik gehoord, maar weet niet of dat klopt. Ik snap de werking van de horeca wel, juist na 17:00 uit school/werk gaan mensen gezellig doen. Maar sporten gebeurt heel de dag wel en zou je juist willen spreiden lijkt mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:48 



 
Profiel   

Ja hondjes foto’s! Ik mis die leuke podenco van lusitana (of lusitana of lisitano sorry :D ) ook zo!

Suliko: ja Adriene is zo leuk! Een tijdje echt veel gedaan ook. Maar ik ben een raar mens met motivatie. Beetje alles of niets altijd en de knop in het kopje moet om en daar lijk ik erg weinig invloed op te hebben :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:55 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

U vraagt, wij plaatsen. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:56 



 
Profiel   

Wat een leukerds <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:02 



 
Profiel   

En ga je dan met alle drie lopen? Tegelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:21 



 
Profiel   

poes schreef
En ga je dan met alle drie lopen? Tegelijk?


Dat doe ik zodra ik een doodswens heb. :')

Nee, canicrossen doe ik voornamelijk met de zwarte en de bruine, de witte is met zijn 30 kg te sterk om vaak mee te canicrossen, daar moet ik nog wat langer krachttraining voor doen.
De bruine (Podenco) gaat op haar dooie gemakje en dat is heel leuk op (cani)trails, de zwarte (sleddog) gaat hard maar is maar 20 kg dus daar kan ik relaxt hard mee lopen, dat gaat dan rond de 15/18 km per uur.

Maar meestal gaan ze los mee en dan wel alledrie ja. Hoewel de Podenco ook regelmatig thuis blijft want die heeft vaak geen zin. Blijft toch een Podenco. :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:32 



 
Profiel   

Geweldige honden! Leuk dat ze zo lekker mee kunnen op avontuur. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:36 



 
Profiel   

Hahahaha wat heerlijk! Ik ben dol op podenco’s en hoe meer ik erover hoor hoe leuker ik ze vind haha.

Maar wat een tempo met die zwarte! :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:48 



 
Profiel   

poes schreef
Hahahaha wat heerlijk! Ik ben dol op podenco’s en hoe meer ik erover hoor hoe leuker ik ze vind haha.

Maar wat een tempo met die zwarte! :oo


Podenco's zijn geweldig <3 ik heb die van mij nu 8 jaar en ze is bijna 9. Flinke rugzak, was erg angstig maar ze is nu een luie, verwende prinses. :') (met rugzak wel)
Ik vind het heerlijk, dat zelfingenomen, enorm slimme karakter. Het zijn soms meer katten dan honden. Maar, de gemiddelde Podenco kan echt niet loslopen door het mega jachtinstinct en dat vind ik wel een ding, vandaar mijn keus voor andere honden. Maar of ik ooit zonder Podenco kan weet ik niet. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:56 



 
Profiel   

Inderdaad poes! Ik heb ooit een podenco oppashond gehad en sindsdien een enorme zwak voor ze ontwikkeld.
Wie weet rennen we hier straks met nog meer podenco’s rond :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:57 



 
Profiel   

Ik heb echt niks met honden en mijn katten willen niet mee het bos in :') . Maar als ik een hond had zou canicrossen me superleuk lijken.
Tof als je dat met je huisdier samen kunt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 07:33 



 
Profiel   

Ik heb de hond ook altijd mee, maar wel los. Van haar mag het wel een tandje sneller

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:46 



 
Profiel   

@Dilan: jammer van Egmond, maar denk de beste beslissing als je ook de marathon wil gaan lopen.

Ik heb alleen de gratis Strave versie. Ik heb al een Garmin en daar haal ik genoeg uit. Strava is puur om ook anderen te kunnen volgen en hier mijn eigen activiteiten te posten.

In mijn buurt kun je ook niet echt trailrunnen (Randstad), maar pak gerust de auto om ergens lekker te gaan lopen. Ben met een halfuur in Meijendel en drie kwartier op Utrechtse Heuvelrug. Ik pak ook weleens de auto om ergens stukje verderop te gaan hardlopen, want soms ben ik zo uitgekeken hier. Na 10 jaar ken ik ieder paadje wel dromen. Ik gebruik Garmin om routes te vinden en soms ook Komoot.

@Gaucho: Leersumse Veldtrail! Klinkt leuk! Ik ga ook eens kijken. Ken Leersum ook alleen van paardrijden.

@SV: Weer van die mooie foto's! En jij loopt nog behoorlijk door, maar was veel op verhard dus.

Hoi Borisje: Zo naar om door corona weer zo terug te vallen. Maar fijn dat je wel de flow weer hebt gevonden!

@Poes: lekker loopje door Gent zo te zien!

yoga/krachttraining: Ik probeer iedere ochtend in ieder geval de zonnegroet 3x te doen, wat planken, wat lunges en wat buikspieroefeningen. Dat is het minimale wat ik wil doen en zijn de beste oefeningen voor hardlopers, heb ik mij laten vertellen. Maar meer dan dit, blijft ook lastig in te plannen.

Dinsdagavond alsnog lekker met 2 hardloopmaatjes de opgegeven training van de trainer gelopen (in regen, wind, donker, koud = heerlijk). Wat lekkere interval. Gisterochtend laatste les voor de cursus assistent looptrainer gedaan. Nog 1 opdracht inleveren en dan krijg ik m'n certificaat. Dat smaakt naar meer, wil namelijk heel graag leren loopschema's te maken, maar kan nog niet echt een specifieke cursus daarvoor vinden.

Morgenochtend wil ik proberen een duurloopje van circa 17 km te doen. Wil weer opbouwen naar de HM en dan naar de marathon.

Zaterdag staat mijn eerste dip op het programma. := Dippen in natuurwater. Probeer al dagelijks koud te douchen, maar lukt mij nog maar niet om de kraan vol in het koud te draaien. Hoop daar zaterdagochtend wat tips voor te krijgen. Ga onder begeleiding van een ervaringsdeskundige.

Leuk dat canicrossen. Podenco's zijn zeker leuke hondjes! Maar hebben vaak wel dat angstige en zenuwachtige. Geen hond voor iedereen. Ik heb zelf ook niet zoveel met honden. Ga weleens met mijn paardje hardlopen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:30 



 
Profiel   

Vrijwillig in koud water? :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:52 



 
Profiel   

Lekker bezig hoor Duke! Ik ben een ramp in koud douchen, behalve in de zomer. Heb het altijd willen doen, vanwege alle mentale en fysieke voordelen, maar als het koud is wil ik gewoon een warme douche en genieten. :') Maar met de kou in natuurwater gaan, heb ik dan weer geen probleem mee verrassend genoeg! Ja, wel even héél veel interne weerstand, maar dan doe ik het wel en de kick erna is echt fantastisch! :D Doe het niet vaak, maar zo nu en dan zoeken mijn vriend en ik wel natuurwater op om een korte duik te nemen. Veel succes zaterdag!

Ik heb nu vooral weerstand om te gaan hardlopen :') Gisteravond was ik erg gemotiveerd, maar heb nu toch wel flink spierpijn van de krachttraining. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:15 



 
Profiel   

Waarom zou je dat willen, dat koude water? Jasses. Vorig jaar wel een keer bijna in mijn blootje in de sneeuw gelegen, dat vond ik wel genoeg.
Niks voor mij dat dippen en wordt ook afgeraden voor mensen met Raynaud. Maar ieder zijn ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:24 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Routes haal ik vaak van afstandmeten.nl en ik bof met veel mooie gebieden waar ik al heel veel routes uit mijn hoofd weet.

Helderder trailschoenen die veel demping hebben, dan kun je denken aan hoka's. Die staan bekend om hun demping. Ik heb zelf twee paar en daar zit echt goede demping in.
De vo2max vind ik altijd zo'n wassen neus.. daaraan zie je echt dat garmin gericht is op tempo weglopers en niet op trailrunners.
Mijne schommelt tussen de 51 en 55 meestal, maar als je kijkt wat ik nu met gemak wegloop aan kms vergeleken met iets meer dan een jaar geleden, dan is mijn algehele conditie echt zoveel beter. Van een trail zegt ie bijna standaard dat het niet productief is. Echt onzin natuurlijk.

Ik wil morgen weer een lange loop doen. Ik twijfel heel erg of ik ga trailen of een fietspad door het bos neem. Na voor mijn gevoel al een aantal keer achter elkaar helemaal onder de modder en natgeregend thuis gekomen, daarom neig ik naar het fietspad. Even geen zin om helemaal smerig en nat te worden weer. Of half half, even kijken hoe de paden erbij liggen.


Bedankt voor je reactie! Ben gisteren naar de Bever gegaan en heb 2 paar schoenen laten bestellen want ze hadden zo niks staan om te passen (en ik heb te grote voeten). Ben heel benieuwd, hopelijk komen ze morgen binnen en kan ik er zondag mijn eerste loopje mee doen.

Koudetraining wordt hier vanuit mijn werk ook heel erg gestimuleerd om ziekteverzuim te verlagen, veel collega's die ook een training hebben gevolgd. Mij alleen niet gezien... Fiets 's ochtends al zonder jas omdat m'n thermostaat een beetje debiel afgesteld staat en loop nu nog in t-shirt. Da's mijn koudetraining.


Laatst bijgewerkt door Helderder op 09-12-21 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:46 



 
Profiel   

Gelukkig heb ik geen Raynaud. Maar het heeft ontzettend veel mentale en fysieke voordelen inderdaad! Voor je immuunsysteem, je huid, je mind, vetverbranding. Ik merk al met koud douchen echt enorm veel verschil. Het werkt zelfs een soort verslavend. Je krijgt er echt een kick van. Na het hardlopen douche ik ook lekker warm. Het koud douchen doe ik alleen in de ochtend. Begin wel warm om even in te zepen en af te spoelen en dan koud. Even een of twee minuutjes en dan klaar. Begin de dag zoveel fijner daarna.
https://www.sportrusten.nl/5-redenen-om ... e-douchen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:48 



 
Profiel   

Duke, goed bezig hoor!
Die cursus lijkt me super interessant. Jammer alleen dat je volgens mij zelf wel snel/lang moet kunnen lopen. Vooral dat snel lukt mij niet :+

Suliko, weet niet hoe erg je spierpijn is. Maar als het echt veel zeer doet, zou ik zelf niet gaan lopen. Ik merk bij mezelf dat dit ten koste gaat van de looptechniek, en dat is zonde.

Dippen is niks voor mij. Koud afdouchen heb ik geprobeerd, maar krijg ik gevoelloze vingers van :=

Vanochtend krachttraining gedaan. Geen pijn, dus erg tevreden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:43 



 
Profiel   

Dilan, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik heb vooral spierpijn aan de achterkant van mijn bovenbeen. Gaan zitten is wel een dingetje zeg maar _O-
Ik ga vanavond denk ik een rustig rondje. Omdat ik aan het opbouwen ben doe ik nog wandel/ren intervallen, dat scheelt wel! In een rustiger tempo hardlopen moet wel lukken. Zo meteen een stuk fietsen naar de tandarts, hopelijk maakt dat het ook wat losser.
En wat fijn dat je met kracttraining geen last had van je knie! Hopelijk blijft dat zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:53 



 
Profiel   

Ik heb ook al een paar dagen last van mn hamstrings.

Ben een beetje bang dat dat er dinsdag ook aan meehielp dat mijn knie weer pijn ging doen.
De zondag had ik geen spierpijn en toen ging het hardlopen veel beter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 479 [ 11968 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 479  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen