Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:42

Auw bowo.. dat heb ik ook eens gehad, wat een pijn!!

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:03

Bowo schreef:
Niet heel spannend, maar paard vond dat ik niet snel genoeg liep met buiten zetten en vergat even dat persoonlijke ruimte ook een ding is, dus toen nam hij met zijn hoef mijn hiel mee
[ [url=m/exNFOF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Auw die zijn altijd naar

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:38

Die blaasjes eczeem van de vorige pagina is erg heftig, en ik had hem eerder voorbij zien komen aan een vinger, auw!

Ik heb daar ook last van, gelukkig in mindere mate, meestal blijft het bij dit en daarna heelt het weer :o
Afbeelding

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:11

Afbeelding
Zo ziet inmiddels mijn hand eruit. Voor de 2de keer aan het vervellen.
Nog erg veel jeuk. En de huid trekt erg bij het krom doen van de vingers.
En ik zit inmiddels (zelf ziekgemeld) in de ziektewet.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:05

Ow dat ziet er echt heel pijnlijk uit zeg! Komt dat nog goed?

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:11

N_B_N schreef:
Ow dat ziet er echt heel pijnlijk uit zeg! Komt dat nog goed?


Met zalf moet het uiteindelijk goedkomen.
Is al vanaf de week voor kerst.
Dat jaar daarvoor ook gehad, alleen toen al rond oktober/november.

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:01

Ja dat is wel even een heel stuk heftiger. Ook enorm pijnlijk!

Die kleine plekjes zijn al irritant vind ik..moet er niet aan denken dat heel m'n hand er onder zit.
Meestal blijft het bij mij beperkt tot 1 of 2 vingers met blaasjes, die kleine wondjes worden, dan vervellen en dan trekt de huid inderdaad bij het bewegen van de vinger en daarna heelt het goed en is het weer een paar maanden weg. Het komt wel steeds terug, meestal in de winter, heb jij dat ook?

Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:03

Hoi!
Een paar weken geleden geopereerd aan mijn knie. De nietjes zijn er inmiddels uit… maar het litteken trekt echt enorm!! Ik smeer hem al twee keer per dag in met vitamine e crème. Iemand nog tips?
Spoiler:
Afbeelding

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:01

lovemaylo schreef:
Ja dat is wel even een heel stuk heftiger. Ook enorm pijnlijk!

Die kleine plekjes zijn al irritant vind ik..moet er niet aan denken dat heel m'n hand er onder zit.
Meestal blijft het bij mij beperkt tot 1 of 2 vingers met blaasjes, die kleine wondjes worden, dan vervellen en dan trekt de huid inderdaad bij het bewegen van de vinger en daarna heelt het goed en is het weer een paar maanden weg. Het komt wel steeds terug, meestal in de winter, heb jij dat ook?


Ik heb het nu voor de tweede keer en inderdaad ook in de winter. Deze keer de week voor kerst. Het jaar daarvoor rond november.
Ik dacht dat het kwam door schoonmaakmiddelen.
Ik werk in de schoonmaak. Vakantiehuisjes dus de hele dag in het water met middelen.

Weten ze bij jou waardoor jij het hebt? Mag per pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:03

Ik doe ook schoonmaak. Krijg je sterke producten voor te poetsen? Als je eventueel zelf inspraak hebt zou ik eventueel kijken voor producten die in de natuur kunnen afgebroken worden. Deze zijn vaak milder. Ook dettol (niet de bruine, maar de blauwe, gele, roze) is zacht voor de handen. Handschoenen dragen raad ik af, dat gaat uiteindelijk enkel broeien.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:08

Dingle_s schreef:
Hoi!
Een paar weken geleden geopereerd aan mijn knie. De nietjes zijn er inmiddels uit… maar het litteken trekt echt enorm!! Ik smeer hem al twee keer per dag in met vitamine e crème. Iemand nog tips?
Spoiler:
[ [url=m/Es0XcJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik smeer zelf altijd bio oil op vervelende littekens! Smeert net wat fijner en kan je het litteken wat meer
Mee masseren zegmaar

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:48

Wij adviseren de patienten na het verwijderen van hechtingen/nietjes Arnica of calendula te smeren

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:29

Moestuin schreef:
Ik doe ook schoonmaak. Krijg je sterke producten voor te poetsen? Als je eventueel zelf inspraak hebt zou ik eventueel kijken voor producten die in de natuur kunnen afgebroken worden. Deze zijn vaak milder. Ook dettol (niet de bruine, maar de blauwe, gele, roze) is zacht voor de handen. Handschoenen dragen raad ik af, dat gaat uiteindelijk enkel broeien.



Afbeelding
Dit lijkt me wel vrij sterk.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 04:13

Blijven smeren met vette zalf bij de eczeem… zelf nu ook weer last van helaas. Nu ook op m’n benen gehad. Zo’n jeuk gehad.. komt bij mij door kou en droge huid.

Dit was nog mild… knieën en kuiten zaten er helemaal onder..
Afbeelding

Afbeelding

En nog een klein ongelukje :')

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:21

Dingle_s schreef:
Hoi!
Een paar weken geleden geopereerd aan mijn knie. De nietjes zijn er inmiddels uit… maar het litteken trekt echt enorm!! Ik smeer hem al twee keer per dag in met vitamine e crème. Iemand nog tips?
Spoiler:
[ [url=m/Es0XcJ.jpg]Afbeelding[/url] ]




KletsKoekje schreef:
Wij adviseren de patienten na het verwijderen van hechtingen/nietjes Arnica of calendula te smeren


Inderdaad! Zodra de huid dicht is, smeren met calendula en dagelijks blijven smeren tot het litteken wit is.

Dat scheelt zo mega in hoe breed het litteken wordt, het bevordert de genezing en houdt alles soepel.

Geloof me, ik heb genoeg operaties gehad om het te weten. Ooit een paard gekocht met een 3-4 cm breed litteken net boven de knie/ op de heup van een draadwond, litteken was al ruim een jaar oud, maar na 6 maand calendula smeren was alleen nog maar een dun streepje zichtbaar.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:00

Ik heb verloren van een tak op een buitenritje... nieuw ruiterpad, waar nog niet alle scherpe/uitstekende takken zijn weg gehaald.

M'n rechter been bleef hangen achter een tak. Rijbroek is gek genoeg nog wel heel. Het blauwe zie je erg slecht.
Afbeelding
Het is echt een onwijs ei geworden.
Afbeelding

Omdat rechts bleef hangen werd ik met m'n linker knie tegen een hard plekje van het zadel geduuwd. Die is dus ook blauw...

Kan toch wel zeggen dat de tak echt gewonnen heeft :+

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:00

Afbeelding
Afbeelding

Ik mag me hier nu ook eindelijk melden. Afgelopen donderdag geopereerd aan mijn oor na bijna een jaar op de wachtlijst te hebben gestaan.
Wat ik wel opmerkelijk vind is het blauwe plekje naast mijn mond. Schijnbaar heeft daar een naaldje gezeten om te waarschuwen wanneer de artsen te dicht bij de aangezichtszenuw kwamen.
Nu dus 7 hechtingen en een spannend kapsel rijker :+

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:02

Jeetje Dominique dat ziet er heftig uit! Bijzonder van dat blauwe plekje maar het klinkt wel heel logisch !

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:54

Domiinique schreef:
[ [url=m/AF9VyZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/34zqdD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik mag me hier nu ook eindelijk melden. Afgelopen donderdag geopereerd aan mijn oor na bijna een jaar op de wachtlijst te hebben gestaan.
Wat ik wel opmerkelijk vind is het blauwe plekje naast mijn mond. Schijnbaar heeft daar een naaldje gezeten om te waarschuwen wanneer de artsen te dicht bij de aangezichtszenuw kwamen.
Nu dus 7 hechtingen en een spannend kapsel rijker :+

Cholesteatoom?

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:24

Jilletje schreef:
Domiinique schreef:
[ [url=m/AF9VyZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/34zqdD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik mag me hier nu ook eindelijk melden. Afgelopen donderdag geopereerd aan mijn oor na bijna een jaar op de wachtlijst te hebben gestaan.
Wat ik wel opmerkelijk vind is het blauwe plekje naast mijn mond. Schijnbaar heeft daar een naaldje gezeten om te waarschuwen wanneer de artsen te dicht bij de aangezichtszenuw kwamen.
Nu dus 7 hechtingen en een spannend kapsel rijker :+

Cholesteatoom?


Onder andere inderdaad. Bekend mee?
Daarnaast hebben ze mijn rotsbeen opgevuld en mijn gehoorbeentjes vervangen door titanium

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:02

Je zal wss naaldjes in je gezicht gehad hebben waarmee ze je zenuwen in de gaten houden :)

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:08

Domiinique schreef:
Onder andere inderdaad. Bekend mee?
Daarnaast hebben ze mijn rotsbeen opgevuld en mijn gehoorbeentjes vervangen door titanium


Meer dan genoeg := ik ben er 3x aan geopereerd. Maar bij mij was het zo agressief dat mn hele binnenoor kapot is, ik heb nu een radicaalholte.

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:25

Jilletje schreef:
Domiinique schreef:
Onder andere inderdaad. Bekend mee?
Daarnaast hebben ze mijn rotsbeen opgevuld en mijn gehoorbeentjes vervangen door titanium


Meer dan genoeg := ik ben er 3x aan geopereerd. Maar bij mij was het zo agressief dat mn hele binnenoor kapot is, ik heb nu een radicaalholte.


Dat meen je niet! Bij mij was het nu de tweede keer en ik hoop ook de laatste keer.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:31

Ja dat hoop ik ook voor je!!! Want het zijn pittige operaties hoor -O- ze zijn bij mij steeds bijna 5uur bezig geweest.
Had je dagopname of moest je blijven?

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:45

Jilletje schreef:
Ja dat hoop ik ook voor je!!! Want het zijn pittige operaties hoor -O- ze zijn bij mij steeds bijna 5uur bezig geweest.
Had je dagopname of moest je blijven?


Ik moest helaas blijven. Bij mij zijn ze idd beide keren ook ruim 5 uur bezig geweest.
Ik merk wel dat het nu echt gigantisch gaat jeuken maar gelukkig nog steeds geen pijn dus dat scheelt weer.