Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:48

Holy oliebol, ik kan allebei niet. :') ik sterf al bij 1 push up zowat.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:57

Amandavd schreef:
Holy oliebol, ik kan allebei niet. :') ik sterf al bij 1 push up zowat.


Ik ook. Doe het op mijn knieën en zelfs dan red ik er maar een paar. -O-

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:07

Angie1990 schreef:
Jup :x

[ [url=m/h1pZpt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Holy moly! Respect!
Burpees zijn bij mij ook echt altijd de oefening waarbij ik tijdens een workout in het rood ga :’)

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 21:10

Oh maar push-ups kan ik nog steeds niet goed hoor. Vind dat ook wel een groot verschil met planken. Zal morgen voor de grap eens kijken hoe lang ik nu kan planken, ik ben sinds juli 2021 2x per week aan het (kracht)trainen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:42

Ik ga 1x in de week naar de PT sinds augustus, en dan werken we met de TRX. Nou die oefeningen vind ik al killing soms.

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:45

Dag goed begonnen! Stond om 8u bij de sportschool en net een uurtje bezig geweest in de tuin met alles wat gesnoeid kon worden snoeien en onkruid eruit schoffelen. Voor de grap eens mijn horloge aangezet als workout, was ook gewoon nog 300kcal _O- als iemand nog een workout zoekt? :))

Zo douchen en dan lekker ontbijten en rest van de dag niet meer zoveel. Mag ook wel na zo'n ochtend vind ik :)

Meer mensen dag goed begonnen?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 12:38

Ik niet, ik heb ff flink een potje zitten janken. Voedingstechnisch niets mis gegaan hoor, maar ik schommel nu al 10 dagen op en af rond hetzelfde gewicht terwijl ik gezond eet, 2x per week krachttraining doe en iedere dag minstens 10.000 stappen zet.
Nu gewoon weer braaf verder, maar niets is meer demotiverend dan dat.

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:48

Renee1991 schreef:
Ik niet, ik heb ff flink een potje zitten janken. Voedingstechnisch niets mis gegaan hoor, maar ik schommel nu al 10 dagen op en af rond hetzelfde gewicht terwijl ik gezond eet, 2x per week krachttraining doe en iedere dag minstens 10.000 stappen zet.
Nu gewoon weer braaf verder, maar niets is meer demotiverend dan dat.


Dat is oliebol.. en als je eens gaat meten ipv wegen? Waarschijnlijk ga je dan wel verschil zien, weet niet of dat iets voor je is?

Ik ben momenteel ook niet aan het wegen, maar wel gewoon lekker bezig en zie en merkbhet verschil in andere dingen. Bij mij is het moment dat als ik op de bank zit en echt een onderkin voel het signaal van: ik moet weer eens wat beter op gaan letten. Ik merk nu de afgelopen weken dat dat wat minder wordt, dus merk ik op die manier "vooruitgang", zonder te wegen.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 12:55

Ja, dat heb ik ook zitten bedenken (en dat doen ze in de gym ook), maar mijn vriend zei meteen dat dat bij mij niet heel betrouwbaar is. Daar heeft hij ook wel gelijk in. Met name mijn buik wisselt nog al eens van omvang omdat ik chronische darmklachten heb.

Het heeft in ieder geval wel geholpen om het even bij mijn vriend te spuien, nu gewoon weer door proberen te gaan.

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:58

Renee1991 schreef:
Ja, dat heb ik ook zitten bedenken (en dat doen ze in de gym ook), maar mijn vriend zei meteen dat dat bij mij niet heel betrouwbaar is. Daar heeft hij ook wel gelijk in. Met name mijn buik wisselt nog al eens van omvang omdat ik chronische darmklachten heb.

Het heeft in ieder geval wel geholpen om het even bij mijn vriend te spuien, nu gewoon weer door proberen te gaan.


Jij kunt dit! Volhouden! +:)+

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:15

Knuf voor Renee! :knuffel: :(:) :knuffel:

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:38

He Renee wat vervelend. :knuffel: Goed dat je de frustratie en tranen even de ruimte geeft, en daarna weer verder gaat. Jij kan dit!

Gisteren hier een enorme cheatday gehad. Sauciijzenbrood, pizza, een biertje, nog een lolly... Vandaag weer gezond, maar ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen te bieden heeft. :=
Straks loop ik naar de supermarkt. Ik wilde eigenlijk een afspraak boeken voor in de sportschool, maar ik heb al een week erg last van mijn stuit. Dus maandag eerst maar de fysio bellen, voordat ik het nog erger maak.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 13:45

Thanks, doet me goed +:)+

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:47

OMG de burpees challenge :oo Alleen het idee al :oo

Renee, dikke knuffel ook van mij! Wat vervelend. Maar het klinkt alsof jij nu gewoon om aan het zetten bent van vet naar spieren. Misschien dat je daarom stil lijkt te staan! :(:)

Hier gisteren ook een flinke dip gehad door een hele zware migraine aanval. Ik heb chronische hoofdpijn en chronische migraine maar het is toch al eventjes geleden dat ik zo'n zware aanval had. Moet dan ook echt flink eten om de medicatie aan te kunnen zonder over te geven, dat in combinatie met de hele dag op de bank liggen is niet echt goed voor een dieet.

Gelukkig gaat het vandaag weer wat beter al ben ik nog heel erg duf en echt 0 energie. Morgen wel een leuke wandeling op de planning met een vriendin dus als dat gaat lukken is dat wel weer leuk :D
Maar mijn beweging dingen lukken nu echt niet want elke stap bijna geeft nog een grandioze dreun in mijn hoofd.

Vandaag een witlof schotel op het menu naar dit recept.
https://www.lowcarbchef.nl/recept/witlo ... xON1CZP-j0

Ik doe er denk ik wel nog wat aardappelpuree naast voor mijn vriend.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:04

Ik snap dat het heel frustrerend is. Op dat vlak is voor mij de slimme weegschaal ideaal, wanneer mijn gewicht stagneert maar ik me verder wel goed aan mijn dieet houd, zie je eigenlijk altijd dat de hoeveelheid vet blijft dalen, maar de hoeveelheid vocht stijgt.

Afbeelding

Hier gaat het overigens nog nauwelijks qua afvallen, maar dat komt omdat ik nog onvoldoende grip weet te houden op mijn eetlust en nogal moe ben, waardoor ik de neiging heb meer te eten. Het gaat dus om een werkelijke status quo en niet het bijkomen van vocht. Vanaf komende week werk ik weer een dag minder, dat zal enorm schelen, en het weer is ook weer wat bijgetrokken, wat ook altijd helpt. Ik heb de schade wel gigantisch weten te beperken door heel veel groenten en fruit te eten en nu ik een paar dagen wat actiever bezig ben, zie ik het gewicht al wat dalen. De komende dagen verder afwassen (zodat mijn kwarkbakjes weer vrijkomen, dan kan ik voor een week kwark klaar zetten) en de karkassen staan op het moment te pruttelen om bouillon => kippensoep te maken. Dus voor het avondeten ben ik ook al bezig voor de komende dagen.

Alle boodschappen heb ik al gehaald, dus het streven is om tussendoor niet meer te gaan. Dan kan ik ook niets lekkers meepakken. Er ligt al een beenham in de koelkast die voor 5-6 dagen vlees oplevert. Weinig werk en mooi mager vlees. Qua groenten en fruit ga ik straks weer de kratjes verdelen, dan kan ik 's ochtends zo pakken en is het ook gemakkelijker om verstandig te snacken.

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:23

Renee maak je niet te veel zorgen hoor, bij een gezondd levensstijl volgt je gewicht automatisch wel!

Daarom is het ook handiger om maar 1x per maand te wegen, na je menstruatie, pas dan kan je goed vergelijken.

Maar dat is moeilijk he, ik ga ook meerdere keren per week erop hoor :)
Maar als m'n gewicht dan stagneert of zelfs klimt weet ik dat het wellicht vocht is.

Kijken in de spiegel is nog steeds de beste manier vind ik persoonlijk :)

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:25

Hier inmiddels ook een beetje gefrustreerd. Ik eet echt gezond en let ook op de kcal, en daarbij ben ik dus begonnen met drie keer per week hardlopen. Maar op de weegschaal dus echt nog geen verschil. Help? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:26

Ik ben vanochtend lekker naar stal geweest, gisteren ook heel de dag bij de paarden.

Straks nog een paard rijden dus ook weinig stilzitten dit weekend :)

Voordeel van veel bij de paarden zijn is het automatisch minder eten, ik voel m'n honger dan minder en neem bijvoorbeeld geen tussendoortjes, iets wat ik anders wel doe.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 14:29

Ja, lastig om er niet op te gaan staan! Ik ben zo op zoek naar die beloning... Want als het wél omlaag is gegaan doet me dat enorm goed. Dus een beetje kiezen tussen twee kwaden :+

Misschien is zo'n weegschaal die wat uitgebreider meet dan alleen gewicht wel een optie. Ook al is het niet super accuraat, misschien ondervang ik dit probleem er wel mee.

Balen Liesjuh, migraine is heel zuur |o

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:41

En renee de centimeters? Geen broek die eerst strak zat en nu losser bv? Lijkt me wel echt lastig, je kan die kilo’s er echt af kijken dan hè! Zou zomaar kunnen dat als je 2 dagen wel gezond eet maar je lijf rust geeft, het vocht er uit kan en er wel iets af blijkt te zijn.

Hier gister een mega cheat day met savonds sushi. Vandaag op de weegschaal ook wat meer (vocht?) daardoor. Vandaag een actieve gezonde dag, en op maandag en dinsdag altijd goed bezig dus hopelijk woensdag beter resultaat op de weegschaal.

Interessant die grafiekjes van de slimme weegschaal! Dan zie je het ook echt mbt vocht.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:58

Start: 62.0 kg
Week 1: 60.8 kg
Week 2: 60.6 kg

Natuurlijk niet een geweldig groot verlies, maar het valt me nog alles mee, gezien de tijd van de maand en wat ik daardoor heb gesnoept.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:14

Ik ben sinds 11 januari 1,3 kilo kwijt. Dat is voornamelijk vocht vermoed ik.

Ik vond dit filmpje wel leerzaam.
https://youtu.be/QuuhXP3QlYc

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:51

Mijn fitbit moet echt even chill doen. Ben al ruim over de 10.000 stappen heen en nu krijg ik nog een melding dat ik dit uur nog 200 stappen moet zetten. Vanavond weer, Fitbit. _O-

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:54

Renee1991 schreef:
Ik niet, ik heb ff flink een potje zitten janken. Voedingstechnisch niets mis gegaan hoor, maar ik schommel nu al 10 dagen op en af rond hetzelfde gewicht terwijl ik gezond eet, 2x per week krachttraining doe en iedere dag minstens 10.000 stappen zet.
Nu gewoon weer braaf verder, maar niets is meer demotiverend dan dat.

Maar extra spieren wegen ook weer, wegen alleen is vaak niet voldoende, meetlint erbij zegt al meer

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:02

Cemlys schreef:
Renee1991 schreef:
Ik niet, ik heb ff flink een potje zitten janken. Voedingstechnisch niets mis gegaan hoor, maar ik schommel nu al 10 dagen op en af rond hetzelfde gewicht terwijl ik gezond eet, 2x per week krachttraining doe en iedere dag minstens 10.000 stappen zet.
Nu gewoon weer braaf verder, maar niets is meer demotiverend dan dat.

Maar extra spieren wegen ook weer, wegen alleen is vaak niet voldoende, meetlint erbij zegt al meer


Als vrouw zijnde kun je, zeker in een calorie deficit, helaas niet (zo veel) spieren aanmaken in zo'n korte tijd.