Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 46 van de 151 [ 3755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 151  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

 
Profiel   

Mijn ervaring met afvallen is dat het niet gaat om wat je in 1 of 2 weken afvalt, maar wat je op de lange duur kwijt raakt en dat is vooral door zetten. Maar als je na een paar weken nog niets afvalt is het misschien wel verstandig om te kijken of wat je doet wel goed is (evt dieetlijst inschakelen).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:02 



 
Profiel   

Morgen hebben we weer een afspraak met de personal trainer, dus dan kan ik het ook voorleggen.
Het zou ook nog door m'n darmen kunnen komen. Dus ik heb in ieder geval het ultimatum gesteld dat als het 31 januari nog niet gezakt is, ik een afspraak maak bij de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:16 



 
Profiel   

Ik heb het even gemist renee, maar tel je ook je calorieën/macro’s? Weet je precies wat je eet, weeg je het af? Soms lijkt het alsof je in een tekort zit maar zijn er nog verkapte kcal of te grote porties. Geen idee of dat bij jou zo is hoor, probeer mee te denken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:40 



 
Profiel   

Ja, lief van je :j Ik noteer alles in Fat Secret en heb vanuit de sportschool een calorieëndoel meegekregen met het aantal grammen eiwitten, vetten en koolhydraten wat ik idealiter binnen zou mogen krijgen.
Dit is niet vanuit restrictie overigens, maar gewoon normaal/gezond. Ik ga morgen weer naar de sportschool en ga het daar ook navragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:23 



 
Profiel   

Misschien een gek idee hoor, maar is het niet dat je nu flinke spieropbouw hebt? Met het idee, spier weegt meer dan vet, verhaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:09 



 
Profiel   

Een gedeelte spieropbouw en een gedeelte vocht vasthouden in de spieren die nu meer getraind worden. Spieren die getraind worden, beschadigen steeds wat, voor dat herstel houdt je lichaam rond die spier(scheurtjes) wat vocht vast.

Hoewel spieropbouw inderdaad bij vrouwen niet heel rap gaat, is mijn ervaring wel dat het trainen vanaf (vrijwel) niets weer oppakken om naar een eerder spierniveau te komen aan het begin behoorlijk vlot gaat. Ik heb iemand dit wel eens spiergeheugen horen noemen en hoewel dat niet helemaal wetenschappelijk is, komt het daar in de praktijk vaak wel op neer.

Vanavond linzensoep met kip kwartel gegeten. Ik had nog een blok vleeskarkasjes liggen in de vriezer, ik dacht van de (kriel)kippen maar het bleek van de kwartels te zijn. Uiteindelijk is er zo'n 250g vlees vanaf gepeuterd, maar ik denk dat het in totaal wel 10 stuks waren. Eeuwig peuterwerk dus. Ik heb het voor een binge-watch van Johnny Test gedaan, het is dom en humoristisch en je hebt er nul aandacht bij nodig. Ik houd van dit soort animatie kinderseries. De overgebleven botten heb ik nog maar een keer ingevroren, daar kan ik de volgende keer nogmaals bouillon van trekken, al moet ik dan wel los vlees regelen. Daarna ruimt het wel op in mijn vriezer, die op het moment een beetje uitpuilt.

De soep zelf is verbazingwekkend smakelijk. Het pakket had ik enigszins in een opwelling gekocht en een beetje spijt van, maar nu dus toch blij mee. En ik heb wel voor een aantal dagen soep, denk ik. Verder heb ik in de bouillon, voordat de werkelijke soepgroenten erin gingen, sperziebonen gekookt, en die ben ik nu aan het snacken. Die snack ik koud, en blijft voor morgen dus ook nog wat over. Ze smaken uit bouillon een stuk lekkerder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:30 



 
Profiel   

Wat een goed idee om de sperziebonen in de bouillon te koken! :D

Ik ben stiekem wel echt bang voor de weegschaal morgen O:)
Maar met kleine stapjes vooruitgang want ik heb het nu wel al 2 dagen vol gehouden om genoeg te drinken en vandaag ontbeten met yoghurt, fruit en haverflokken en als lunch 2 eieren met een paar champignons, ui en paprika gegeten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:38 



 
Profiel   

Klinkt smakelijk Liesje, die lunch (en de rest overigens ook), hopelijk wijst de weegschaal morgen de juiste kant op.

Ik probeer dit soort snackgoed uit te proberen, sommige dingen zijn een groter succes dan anderen, maar deze bevalt goed. De aubergine in reepjes snijden en dippen in kruidenroomkaas (light, zoals philadelpia bieslook) bevalt ook goed, maar is al minder lijnvriendelijk. Wel een goede manier voor wat extra groenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:35 



 
Profiel   

Best een plausibel verhaal hoor, van spieropbouw en vocht etc, maar geen 1,8 kg per dag hè :+ Daar geloof ik echt niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:59 



 
Profiel   

Ik ben deze week ineens ook 1.5kg weer zwaarder dan vorige week, terwijl ik juist ontzettend gezond eet en 2+ liter water drink per dag

Ik zit wel rond mijn eisprong fase, ik merk dat ik altijd hormonaal echt qua lijf verander en weer veel vocht vasthoud. Zo frustrerend als je je dan in die week weegt, de week erna ben ik vaak dan ineens 3-5kg lichter :o

Ik ben ook aan de Fatsecret begonnen, ik kreeg echt veel te weinig kcal binnen, mezelf even weer een stok achter de deur geven.

Vriendlief en ik gaan deze week beginnen met het hardlopen opbouwen. Normaal wielrennen we samen, maar nu dus de winterstop, dus we gaan dit een kans geven.
Verder begonnen met de 30 dagen challenge voor buik en beenspieren, man man wat valt me dat zwaar :o Ondanks het werk in de zorg en het paardrijden toch minder uithoudingsvermogen dan ik dacht :P

Maar goed, we gaan weer doorrrrrrr. Volhouden en geloven in de lange termijn resultaten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 01:00 



 
Profiel   

Van de week veel bezoek gehad en er zijn al 3 pups opgehaald, dus ik heb me nergena aan gehouden terug naar 79,4. We beginnen maar weer opnieuw :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:01 



 
Profiel   

Morning!

Net voor het eerst weer naar de sportschool, pittig weer! Ik moet deze week ook ongesteld worden en had al kramp en last van m’n rug, hielp ook niet echt mee. Deze week ga ik ook niet wegen ivm de feestweek (=menstruatie, maar dat vind ik zo’n stom woord). Verklaart wel de trek om te snoepen dit weekend. Nu weer braaf aan het gezonde eten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:47 



 
Profiel   

Nou wij stellen de start in de sportschool nog even uit. Mijn dochter is positief getest en formeel zouden wij dat niet hoeven ivm de booster, maar als ik zie hoe snel het in haar klas verspreid is ga ik vanavond echt niet in een hokje met 20 anderen spinnen :=
Mega balen, dan pakken we het over twee weken maar op :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:04 



 
Profiel   

Ik ging echt goed. Maar dit weekend was het jubileum van mij en mijn vriend. Dus hele weekend gegeten waar we zin in hadden. Er was 3.1 kg vanaf. Nu nog 2.6 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:17 



 
Profiel   

Whoop whoop! Mijn weegschaal gaf een kleine daling aan, ik gok ongeveer 400 gram. Maar dat is wel de goede kant op.

Helaas viel ik daarna hier buiten van de trap (zag niet dat de hele trap 1 ijsplaat was) waardoor ik nu amper nog kan zitten. Zal wel goed zijn voor mijn stappenteller maar een flinke wandeling zit er niet in de eerste dagen. Op de een of andere manier lig ik altijd in de kreukels :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:23 



 
Profiel   

Wat goed Liesje!

Vorige week ging niet heel goed maar ik ga gewoon deze week lekker door met gezonder eten. Dat is belangrijker dan veel kilo' verliezen haha.

Ik heb net pas wat gegeten (ontbijt/lunch). Geroosterd brood met avocado. Zo storend dat ik geen honger heb, toch wat eet en dan opeens wil ik blijven eten. Alsof ik een soort van slapend honger monster wakker gemaakt heb. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:19 



 
Profiel   

MarlindeRooz, herkenbaar. Ik heb dat als ik over m'n trek heen ben gegaan. Als ik daarna toch iets eet is er een een onverzadigd monster in mij. Daarom probeer ik nu wat meer op vaste tijden te eten, ook al heb in nog niet echt trek. Dat werkt best goed. Het monster is nog niet gekomen hahaha.

Liesjuhh, auw! Klinkt pijnlijk. Hopelijk ben je snel weer hersteld!

Ik twijfel of ik m'n weeg dag moet verplaatsen, schiet er eigenlijk niks mee op (op mijn gevoel). Vrijdag, zaterdag en zondag gewogen toen was het gewicht leuk. Helaas tellen die niet. Vandaag telt wel en in eens 0,5kg zwaarder. Bijna elke week is dit zo.
Elke keer zo jammer. Morgen is het waarschijnlijk al weer weg, maar toch.
Eigenlijk mag ik niet klagen. Ik ben nu als nog 0,5kg minder dan vorige week.

Eind van de middag wil ik sporten. Hoop dat m'n hoofdpijn dan weg getrokken is. Gister te weinig gedronken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:19 



 
Profiel   

Kosseh: Kan je niet een gemiddelde pakken? Ik zou eigenlijk niet elke dag wegen, maar als je dat fijn vindt kan je wellicht middelen. Als je dat elke week doet en het gaat alsnog naar beneden zit je volgens mij goed!

Hier een voorzichtige -0,5 op de weegschaal vanmorgen :D Na een niet heel goed weekend, hopelijk deze week hetzelfde (of iets meer) resultaat nu ik weer 3 keer kan gaan crossfitten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:42 



 
Profiel   

Is hier trouwens iemand met een sportcity abonnement? Mijn vriend wil er eentje afsluiten en als iemand die al een abo heeft zo'n doorverwijscode heeft, sport je allebei 4 weken gratis! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:54 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Ik heb net pas wat gegeten (ontbijt/lunch). Geroosterd brood met avocado. Zo storend dat ik geen honger heb, toch wat eet en dan opeens wil ik blijven eten. Alsof ik een soort van slapend honger monster wakker gemaakt heb. _O-

Dit is zo herkenbaar :')


XxLiEsJuHhxX schreef
Whoop whoop! Mijn weegschaal gaf een kleine daling aan, ik gok ongeveer 400 gram. Maar dat is wel de goede kant op.

Helaas viel ik daarna hier buiten van de trap (zag niet dat de hele trap 1 ijsplaat was) waardoor ik nu amper nog kan zitten. Zal wel goed zijn voor mijn stappenteller maar een flinke wandeling zit er niet in de eerste dagen. Op de een of andere manier lig ik altijd in de kreukels :(

Oef, dat is pijnlijk :(:) 400 gram vind ik overigens geen kleine daling, dat is heel behoorlijk!

Hier was de weegschaal ook aardig vandaag dus dat motiveert. 700 gram minder *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:59 



 
Profiel   

Hier mij gisteravond kunnen inschrijven voor het zwembad, woensdag (volgens mij ben ik nog nooit op woensdag geweest) kan ik weer. Goed voor de revalidatie van mijn enkel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:03 



 
Profiel   

Goed bezig allemaal! *\o/*

Hier vanmorgen ook weer wat gezakt, hopelijk blijvend en niet weer onderdeel van een schommeling :')

Fijn Marloes! Heerlijk toch :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:37 



 
Profiel   

HIer bijna feestweek, dus niet zo'n aaridge weegschaal. Weet wel dat ik me dan niet moet wegen, maar ik doe het toch?
Wegen jullie je met feestweek? En hoeveel kilo scheelt het bij jullie? En hoe lang nadat de feestweek voorbij is, wegen jullie weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:40 



 
Profiel   

Ik word een beetje moedeloos. In september ben ik begonnen met bewuster eten en drinken en proberen af te vallen. Gestopt met mijn enegiedrink-verslaving. Eind december was er 3,5 kg vanaf. Niet veel, maar toch, de goede kant op. Inmiddels is daar weer 2 kg bij, terwijl ik elke dag aan het sporten (rijden) ben en niks heb veranderd. Ik drink veel water, hou me aan mijn eetmomenten. Eind december mijn prikpil weer gehad en die vertrouw ik niet helemaal. Ook sinds eind december weer omeprazol naast mijn dagelijkse pijnstillers (diclofenac en paracetamol). Ik hou erg veel vocht vast, dat voel ik ook overal en ik heb steeds buikpijn/opgezette buik en mijn vermoeden is dat omeprazol daarmee te maken heeft. Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld en een afspraak gemaakt voor vrijdag. Ik mag wel 20 kilo kwijt maar op deze manier kom ik daar nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:48 



 
Profiel   

Goed bezig allemaal, jullie gaan wel snel zeg!

Muronia is je kcal doel wel goed? Kan ook zijn dat je die moet aanpassen.
Soms wil een beetje verhogen wel helpen om af te vallen.

Hier pas in week 2 begonnen en probeer elke zaterdag weegmoment, nu -1.5 kilo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 46 van de 151 [ 3755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 151  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen