Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 420 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wielrenners/ mountainbikers hier?

 
Profiel   

Lekker bezig T22!

@Sakura, er bestaan ook constructies voor de racefiets/gravelbike zodat je wel fietstassen kan monteren. Zoek maar eens op ''racefiets bagagedrager (achter)''. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is het een optie voor jou?

Het weer was gisteren idd niet echt super, maar gelukkig wel droog. Ik heb gisteren de eerste 100km rit van het jaar gemaakt. Eindelijk weer lekker in een groep fietsen. We hadden met de wedstrijdrenners van de wielervereniging een gezamenlijke duurrit. Qua hartslag was het voor mij niet helemaal een duurrit, maar het was wel gezellig en fijn om niet de hele tijd in de wind te hoeven rijden. Tijdens de rit ook helemaal geen last gehad van mijn rug, alleen daarna thuis was het wel lekker om eventjes te gaan liggen. Nu beginnen dan toch de behandelingen (aka mishandelingen) van de fysio sinds december zijn werk te doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 13:56 



 
Profiel   

Haha, iedereen aan de gravel! Ik denk dat ik op mijn Liv best wat zou kunnen monteren aan zaken. Ik heb het carbon model en die heeft veel bevestigingspunten. Meer dan de aluminium Giant van mijn vriend. Nu acht ik de kans dat ik ga bikepacken klein, maar ik sluit het niet uit. Stranger things have happened the last year >;) . Ik moet zeggen dat ik zowel road als gravel zijn charme vind hebben. Deze week 2 ritten buiten gemaakt, 1 op de weg en 1 in het bos. En ik vind beide zo ontzettend leuk. Ik merk wel dat gravel geestelijk inspannender is, tijd doet daar rare dingen. Soms heb ik het idee al 30km onderweg te zijn en dan is het maar 20 en soms dan ben ik opeens op de parkeerplaats en denk ik nog 10km weg te zijn.

En Time, ik vind het zo knap. Een collega van mij doet dit ook en die heeft zelfs meegedaan in Hawaï. Maar de training die daarin gaat zitten. Vergeleken met veel mensen ben ik best sportief, vergeleken met hem ben ik een couch potato… hij woont ook in Almere en gaat op de fiets naar het werk. Dät wil ik ook gaan doen dus een aantal collega’s had al geopperd dat we samen konden rijden. Dat idee heb ik maar afgeslagen. Hoe je het went of keert, voor 1 iemand gaat het frustrerend zijn. Wanneer ik zijn tempo aan moet houden dan kan ik zelf aan het zuurstof op de uittslaapkamer en wanneer hij mijn tempo aan moet houden dan wordt hij wanhopig denk ik. :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:01 



 

Fijn dat je rug weer langere ritten kan hebben, Susan!

Grappig van dat tijdsbesef, maaike. Die afwisseling van weg en gravel lijkt mij ook tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:58 



 
Profiel   

Ik heb weer even bij gelezen.

Het lijkt er inderdaad op dat iedereen ineens aan de gravelbike gaat. Grappig om dat te lezen.

Ik heb eigenlijk ook geen ervaring met tassen ect. aan de MTB bijvoorbeeld. Zelf ga ik met mijn velomobiel op vakantie met 200liter laadruimte. Maar ik ben al een paar jaar aan het zoeken voor een soort fietscaravan voor achter de trike. Ik heb al een rek voor tassen. En naam mijn werk heb ik twee kleinere 70 liter tassen. (passen twee 110 banaantassen op). Maar de fietscaravans van nu vind ik veel te zwaar.(Is ook niet goed voor het frame van de fiets.)

Ik heb respect voor jullie die nu al zulke afstanden fietsen. Ik houd het alleen nog maar op mijn woonwerk ritten. En naar de paarden. Als het beter weer wordt begin ik wel weer met meer fietsen, maar dat duurt nog wel even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:39 



 
Profiel   

Het gevoel van niet zo veel fietsen ken ik trouwens.

Ik wil even een voorbeeld geven. Dit is de lijst van de strava club velomobielen worldwide. En alleen van deze week. Namen heb ik even weg gelaten. Maar die cijfers liegen er soms ook niet om.


[ img ]


(mijn velomobiel heb ik al een langere tijd niet gebruikt vanwegen het strooien. Gaat de lak van kapot. En ik heb een kapotte rem die ik moet laten maken.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:58 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
En Time, ik vind het zo knap. Een collega van mij doet dit ook en die heeft zelfs meegedaan in Hawaï. Maar de training die daarin gaat zitten.


Mwah , dat ik de hele afstand ga doen is bij mij nog niet helemaal realiteit .
Alhoewel de startlijst recent geupdate is , en ik sta er op .
Qua training gaat er best veel tijd in zitten , en zal er niet veel tijd voor
andere dingen overblijven naast mijn werk .
Maar ja ik wil straks geen spijt hebben dat ik het niet heb gedaan .

Mijn tweede trainingsweek van dit jaar gisteren afgesloten met een
halfuurtje fietsen en 1:38 uur hardlopen , totaal afgelopen week 9:20 uur .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 06:15 



 
Profiel   

Nou het grote nadeel denk ik is de houding van de gravel fietsen. Thuis heb ik iemand zitten die het liefst voor de normale trainingsritten een gravelbike wil kopen en voor de fietsvakanties meer de type fietsen die we nu hebben. Hij wil heel graag een Focus atlas 6.8. Helemaal rechtop hoef ik niet te zitten, maar een aantal modellen zie ik op de plaatjes al dat het zadel veel hoger is dan het stuur en ik vraag me af of dat voor ritten van 6-8 uur een fijne houding is. Of dan toch twee paar fietsen, maar dat voelt zo vreselijk 'overbodig'.

Hier voorgenomen om vooral aan de hoogtemeters te gaan werken. Dat kan heel makkelijk bij ons, maar ik blaas me regelmatig op, zodat ik vloekend boven kom en zweer dat ik nooooit meer over 'die berg' ga. Nu een beetje aan het uitvinden hoe het fijn klimmen is. Het werkt vooral niet als iemand me aan het inhalen is of iemand voor me fietst. Dan wil ik er toch achter gaan zitten ipv mijn eigen tempo te pakken. Het zal ook vooral meters maken zijn.

Hier zijn de fietsen weer spic en span, nu even afwachten voor hoe lang... Hopelijk houden we een beetje droog en zacht weer de komende periode. Dat koudere droge weer vind ik altijd wel heel fijn om in te fietsen.

@Susan88; ik zag hem op Strava! Knap hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:21 



 
Profiel   

Je zit in een wat relaxte racehouding. Ik heb thuis een wegfiets staan van het type endurance racer en de gravelbike. De gravelbike zit iets rechterop, maar qua geometrie komen ze redelijk overeen. Ik kan alleen fietsen op fietsen met een korte reach, dus ik zit vast aan endurance racers.

En de nerd in mij werd helemaal gelukkig van de website 99spokes. Die site vergelijkt alle fietsen in zijn database met elkaar qua specs en geometrie. Zo zag ik al vrij snel dat bepaalde dingen niet gingen werken of juist wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:35 



 
Profiel   

Hi fanatiekelingen! Weten jullie een app voor op de iphone waar ik mijn eigen route kan maken?

Op google maps kan het met uitstip punten maar hierdoor krijg je alleen de totale uur lengte en niet de km’s

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:30 



 
Profiel   

Ik doe dat met de Connect app van Garmin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:41 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Ik doe dat met de Connect app van Garmin!

Ik heb een wahoo en probeerde het via de app op m’n telefoon maar hij verspringt de hele tijd van route daarvoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:04 



 
Profiel   

Absoluut Komoot. Je kan zelf routes maken. Bestaande routes tweaken of routes van anderen gebruiken. Helemaal top. Of is dat niet wat je bedoelt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:03 



 
Profiel   

Ik gebruik bijna altijd www.afstandmeten.nl Dit kan als je wifi hebt gewoon op een smartphone.
Hier kun je zelf routes maken en routes opzoeken die mensen gemaakt hebben.

Ook kun je hoogtemeters en precieze afstand zien. Als je een gemiddelde snelheid inschat kun je ook zien hoe lang je er ongeveer over gaat doen. (Dit is dan een schatting van jezelf. Ik vergeet die hoogtemeters nog wel eens.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:36 



 

Queelens schreef
Absoluut Komoot. Je kan zelf routes maken. Bestaande routes tweaken of routes van anderen gebruiken. Helemaal top. Of is dat niet wat je bedoelt?

Voor Komoot moet je gebieden kopen om ermee te kunnen werken, toch? Ik ga er ook eens mee prutsen, lijkt mij ook ideaal!

Ik heb deze week een crosshybride gekocht :D Een Trek uit 2005, niet in geweldige staat, maar ik zocht eigenlijk een niet al te mooie (gewone) fiets voor stads/station. Misschien kan ik hiermee gelijk eens wat off-roadritten uitproberen voordat ik een gravelbike koop!

Had er maar een paar tientjes voor betaald, dus afgelopen nacht schrok ik wakker omdat ik opeens dacht aan heling. Dus midden in de nacht heb ik hem nagetrokken in het gestolenfietsenregister en half Google afgestruind naar meldingen :P Hij staat er gelukkig niet bij en ik zag hem elders voor een vergelijkbare prijs te koop staan, dus het zal hopelijk wel goed zijn.

Hoe gaat het met jullie? Het is al merkbaar langer licht, he? *\o/*


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-22 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:38 



 
Profiel   

culaccino schreef
Queelens schreef
Absoluut Komoot. Je kan zelf routes maken. Bestaande routes tweaken of routes van anderen gebruiken. Helemaal top. Of is dat niet wat je bedoelt?

Voor Komoot moet je gebieden kopen om ermee te kunnen werken, toch? Ik ga er ook eens mee prutsen, lijkt mij ook ideaal!

Ik heb deze week een crosshybride gekocht :D Een Trek uit 2005, niet in geweldige staat, maar ik zocht eigenlijk een niet al te mooie (gewone) fiets voor stads/stationsritjes. Misschien kan ik hiermee gelijk eens wat off-roadritjes uitproberen voordat ik een gravelbike koop!

Had er maar een paar tientjes voor betaald, dus afgelopen nacht schrok ik wakker omdat ik opeens dacht aan heling. Dus midden in de nacht heb ik hem nagetrokken in het gestolenfietsenregister en half Google afgestruind naar meldingen :P Hij staat er gelukkig niet bij en ik zag hem elders voor een vergelijkbare prijs te koop staan, dus het zal hopelijk wel goed zijn.

Hoe gaat het met jullie? Het is al merkbaar langer licht, he? *\o/*


Komoot krijg je 1 regio gratis, wil je meer zal je iets moeten betalen. Ze hebben wel met grote regelmaat voor 1 of 2 tientjes de hele wereldkaart. En het is een aanschaf en geen abonnement dus het is een eenmalige uitgave voor levenslang gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:41 



 

Ah super, dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:52 



 
Profiel   

Ideaal cullacino! Daar kan je ook mooi wat gravel mee ontdekken en ondervinden wat je wel/niet fijn vindt. Zonheb ik het ook gedaan maar dan met mtb :)

Bij Komoot krijg je indd een provincie. Logischerwijs de provincie waar je woont. Nu woon ik officieel in Noord Holland maar zit heel dicht op Utrecht, Gelderland, flevoland en Zuid-Holland tik ik ook nog wel aan. Als ik een route vanuit huis door andere provincies samenstel pakt hij hem wel gewoon.

Maar als ik eerst met de fiets in de auto naar de Veluwe rijd dan pakt hij hem niet. Om die reden heb ik Gelderland er wel bijgekocht omdat ik verwacht vaker naar de Veluwe af te reizen. En tot die tijd inderdaad wachten op een aanbieding :)

En je kan sowieso gewoon overal routes voor maken alleen de navi op de Komoot app doet het dan niet. Ik denk dat exporteren naar gpx wel kan om hem op je fietsnavigatie te zetten. Maar dat moet ik nog ondervinden.

Mijn fiets gaat over twee weekjes toch even terug naar de service center van Canyon. Zo balen. Maar heb enorme kabelwrijving en het voorwiel blijft aanlopen. Wel even balen na zo’n forse aankoop dat je er niet direct voor de volle 100% plezier van hebt maar heb vertrouwen dat het goedkomt. Alleen nog geduldig wachten tot 1 febr..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:23 



 

Oh dat is vervelend van je Canyon, zeg. Goed dat je hem terugstuurt. En dank voor de info over Komoot! 1 feb komt ie terug? Dat is al best snel! Maar wachten duurt altijd lang :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:02 



 
Profiel   

Ze hebben een werkplaats en service center in Eindhoven dus daar gaan ze hem bekijken en evt onder handen nemen als het goed is.

Mocht hem ook naar eindhoven opsturen maar dan toch liever zelf afgooien. Combineer het wel met een dagje werken in het zuiden haha :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:38 



 
Profiel   

Ik had met mezelf afgesproken dat ik na het fietsseizoen een nieuwe fiets ging uitzoeken, wanneer de grote merken met uitverkoop beginnen zegmaar, maar ik ben nu al aan het twijfelen of ik niet gewoon nu voor het seizoen moet gaan voor een bikefit en advies en er dit seizoen al plezier van kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:45 



 

Ja joh, doen! Die bikefit kan sowieso geen kwaad, misschien kom je nog een mooie aanbieding tegen. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:10 



 
Profiel   

IMAY1990 schreef
Ik had met mezelf afgesproken dat ik na het fietsseizoen een nieuwe fiets ging uitzoeken, wanneer de grote merken met uitverkoop beginnen zeg maar, maar ik ben nu al aan het twijfelen of ik niet gewoon nu voor het seizoen moet gaan voor een bikefit en advies en er dit seizoen al plezier van kan hebben.


Ik denk juist dat na het seizoen de keus veel kleiner is in modellen / maten etc .
Gezien de "run" van de afgelopen jaren op fietsen .

Ooohh en ik zag laatst echt een mega vette LIV fiets voorbij komen .
Hier een linkje naar de website <3

https://www.giant-düsseldorf.de/de/enviliv-advanced-pro-0-2022

Een bikefit is altijd zeer zinvol .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 07:59 



 
Profiel   

Ik zou in iedergeval alvast gaan kijken. Fietsen zijn momenteel zo slecht verkrijgbaar, dat wanneer je iets vindt dat je past en waar je gelukkig van wordt, je het eigenlijk gelijk moet doen. En een bikefit zou ik zeker doen! Hell, zonder bikefit zou ik niet kunnen fietsen. Maar dat ligt aan mijn lijf ben ik bang.

Queleens, wat ontzettend balen dat hij terug moet! Hopelijk kunnen ze het probleem snel oplossen en kun je snel op weg.

Grappig dat iedereen met Komoot lijkt te fietsen hier. Ik maak gebruik van Garmin vanwege het feit dat kaarten uitwisselbaar zijn tussen alle devices die ik heb, maar ook zodat ik officiële survey maps kan gebruiken in de bergen. Ik wandel en klim er namelijk ook mee. En ik kan overal mijn routes vandaan plukken, ik gebruik heel veel WikiLoc. Voor het fietsen heb ik een Edge, maar voor wandelen en klimmen een Oregon of mijn horloge. De kaarten zijn meestal gratis, soms betaald wanneer ze echt goed zijn. Maar kaarten en routes zijn zeg maar echt mijn ding.

@time, wat een gaaf ding! Daar word je hebberig van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:07 



 
Profiel   

Waar hebben jullie bikefits gedaan? Of waar gaan jullie dat doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:18 



 
Profiel   

Ik zou ook zeker al gaan kijken Imay. Orienteren kan nooit kwaad en de levering van fietsen/onderdelen is echt bagger op het moment dus je kan er maar op tijd bij zijn. Vraag me ook af hoe bijzonder aanbiedingen gaan worden als ze weinig om aan te bieden hebben haha. Maar misschien is het tegen die tijd beter.

Mooi liv’je t2t! Vind dat Liv/Giant sowieso echt hele mooie fietsjes hebben <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 420 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen